Żadne inne reklamy nie dają takich możliwości doboru grupy docelowej jak Facebook Ads. Dzięki m.in. pikselowi Facebooka możemy wrócić do odbiorcy, który odwiedzał nasz sklep i oglądał konkretny produkt, z jeszcze bardziej spersonalizowanym komunikatem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Tworząc kampanię reklamową w Menadżerze reklam, najpierw wybierasz jej cel, a następnie grupę odbiorców. Na początek masz do wyboru standardowe opcje targetowania według następujących kryteriów:
Nową funkcją, na którą czekało wielu przedsiębiorców e-commerce, jest szczegółowe targetowanie według następujących kryteriów:
Dzięki tak precyzyjnemu określeniu grupy docelowej, będziesz mógł jeszcze efektywniej wykorzystywać budżet reklamowy.
Ostatnią opcją przy standardowym targetowaniu jest zawężanie grupy odbiorców poprzez dodanie typu połączenia z Twoim fanpage np. znajomi osób, które polubiły Twoją stronę, osoby, które odpowiedziały na Twoje wydarzenie.
Inspiracja
Szczegółowe dane demograficzne pozwalają dotrzeć ze spersonalizowanym komunikatem do ściśle określonych grup docelowych np.
Custom Audiences czyli Niestandardowe grup odbiorców można tworzyć z poziomu Menadżera reklam lub Power Editora. W artykułach z cyklu „Reklama na Facebooku krok po kroku” skupiamy się na tym pierwszym narzędziu. Korzystając z Custom Audiences, mamy do wyboru między innymi opcję Lista klientów – dającą możliwość dopasowania adresów e-mail czy numerów telefonów, które posiadamy, do użytkowników Facebooka i wyświetlanie im określonych reklam. Kolejna opcja to Ruch w witrynie internetowej – pozwala na tworzenie listy osób, które odwiedziły Twój sklep internetowy lub wyświetlają określone strony internetowe. Jest to możliwe, dzięki zainstalowaniu na Twojej witrynie specjalnego kodu piksela Facebooka.
NOWOŚĆ! Warto wiedzieć, że dotychczas Facebook Ads umożliwiał zainstalowanie dwóch rodzajów pikseli: piksel remarketingowy oraz bardzo popularny piksel monitorowania konwersji. Obecnie dostępny jest tylko piksel Facebooka (łączący właściwości dwóch poprzednich pikseli). Dzięki niemu możemy raportować konwersje, budować grupy odbiorców i generować statystki związane ze sposobami korzystania z naszej strony internetowej.
Inspiracja
Ekspert od Facebook Ads Dawid Bagiński przytacza na swoim blogu następujący przykład korzyści wynikających ze stosowania piksela Facebooka w witrynie sklepu internetowego:
Dzięki osadzeniu piksela Facebooka w witrynie udało się zaobserwować, że użytkownicy telefonów komórkowych nie dokonywali w sklepie żadnych zakupów w przeciwieństwie do internautów korzystających z desktopów. Po wnikliwej analizie okazało się, że użytkownicy nie wiedzieli, w jaki sposób uiścić opłatę za zakupy, gdyż z poziomu mobile nie było przekierowania do koszyka, z którego można byłoby zapłacić za produkt. Po naprawieniu tej niedogodności okazało się, że liczba kupujących z komputera zrównała się z liczbą klientów dokonujących zakupy z poziomu telefonu komórkowego.
Lookalike Audiences czyli grupy podobnych odbiorców pomagają właścicielom e-sklepów odnaleźć na Facebooku osoby, które są podobne do dotychczasowych klientów np. pod względem płci, wieku, lokalizacji, zainteresowania. Listę podobnych odbiorców można stworzyć na podstawie:
Dzięki temu możesz dotrzeć do jeszcze większej grupy osób, która potencjalnie będzie zainteresowana Twoimi produktami. Opcja grupy podobnych odbiorców dostępna jest w Menadżerze reklam (Grupy odbiorców – Utwórz grupę podobnych odbiorców).
Poprzez Custom Audiences możemy dotrzeć z reklamą sklepu do osób, które już wcześniej odwiedzały naszą witrynę – jest to tzw. Remarketing. Dzięki zainstalowaniu specjalnego kodu na witrynie (poprzez Piksela Facebooka) możemy monitorować zachowania Klientów.
Dzięki reklamom opartym na remarketingu: