Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

04 sierpnia 2019

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie
Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!
Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Dla kogo jest Facebook Business Manager?

Powinieneś rozważyć założenie konta w Menedżerze Firmy na Facebooku, jeśli:

  • korzystasz z firmowego konta do aktywnej promocji swojej marki; 
  • zarządzasz więcej niż jednym profilem;
  • (nawet sporadycznie) wykupujesz reklamy na Facebooku; 
  • chciałbyś mieć dostęp do zaawansowanych grup niestandardowych odbiorców reklam;
  • zależy Ci na skutecznym monitorowaniu wyników reklam na Facebooku i Instagramie;
  • działaniami Twojej firmy w social mediach zajmuje się więcej niż jedna osoba; 
  • chcesz zlecić agencji zewnętrznej prowadzenie Twojego firmowego konta;
  • zależy Ci na bezpieczeństwie Twojej firmy.

Czy wiesz, że…

…możesz mieć więcej niż jedno konto w Business Managerze? Skorzystaj z linku: http://business.facebook.com/create

Jakie korzyści da mi Menedżer Firmy na Facebooku?

Być może właśnie zadajesz sobie pytanie: 

“Dlaczego powinienem używać Business Managera, skoro do tej pory dobrze sobie radziłem z zarządzaniem kontem firmowym bez niego?”

Menedżer Firmy przede wszystkim pozwoli Ci kontrolować z jednego miejsca wszystkie Twoje zasoby (profile stron, konta reklamowe, piksele itd.), co nie tylko ułatwi Ci pracę, ale też pozwoli oddzielić Twoje konto osobiste od firmowego. 

Ile razy zdarzyło Ci się przez przypadek odpowiedzieć Twojemu klientowi na pytanie pod wpisem jako “Ty”, a nie Twoja firma? Po utworzeniu konta w Menedżerze Firmy zyskujesz centralną przestrzeń do zarządzania firmą, odrębną od profilu prywatnego na Facebooku, co pozwoli Ci uniknąć takich pomyłek. Jednocześnie Twoje konto osobiste będzie wolne od powiadomień dotyczących zaakceptowanych promocji czy udostępnień Twoich wpisów. Te będziesz otrzymywać wyłącznie w Business Managerze. Możesz je także przekierować na adres mailowy, dzięki czemu Twój telefon nie będzie zasypywany powiadomieniami z Facebooka.

Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.

Czy wiesz, że…

…osoby, którym przypiszesz role, nie muszą znajdować się na Twojej liście znajomych? Natomiast obowiązkowo muszą posiadać konto na Facebooku.

Jak założyć Facebook Business Managera?

Tylko kilka prostych kroków dzieli Cię od wejścia na wyższy poziom zarządzania swoją firmą na Facebooku. Zacznij od zalogowania się na swoim prywatnym koncie. Następnie w nowej karcie przeglądarki wpisz adres strony: https://business.facebook.com i kliknij w przycisk “utwórz konto”. Pod tym linkiem będziesz także logował się do swojego konta firmowego. 

Następnie wypełnij pole nazwy firmy. Nie musi być to nazwa, która widnieje w CEIDG, tylko Twoja marka. Jeszcze tylko uzupełnij pozostałe dwa pola i kliknij przycisk “dalej”.

 

W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy. Najważniejsze na tym etapie jest zaznaczenie odpowiedniego celu biznesowego. Jeśli prowadzisz własną firmę, którą chcesz promować, zaznacz pierwszą opcję. Druga przeznaczona jest dla agencji, które świadczą swoje usługi na rzecz innych firm.

Kliknij przycisk “Wyślij” i gotowe! Właśnie założyłeś swoje nowe konto w Menedżerze Firmy na Facebooku! Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji, która jest równie prosta.

Czy wiesz, że…

…firmowe konto w Business Managerze nie musi zostać założone przez właściciela firmy? Może to zrobić delegowany pracownik, który później nada właścicielowi rolę admina.

Jak skonfigurować nowe konto?

Od teraz pod linkiem https://business.facebook.com/ znajdziesz swoje konto firmowe. Po zalogowaniu się będziesz mógł podpiąć pod nie nowe zasoby. Są nimi fanpejdże, konta reklamowe, piksele, aplikacje, grupy odbiorców, konta na Instagramie, a nawet ludzie.

Dzięki intuicyjnemu interfejsowi w łatwy sposób dodasz do konta 3 podstawowe zasoby Twojej firmy: 

  • Główną stronę firmową, czyli swoistą wizytówkę w social mediach. To tę stronę będziesz promować i na niej skupisz swoje działania marketingowe. 
  • Konto reklamowe – będzie Ci potrzebne, jeśli zdecydujesz się na płatne reklamy na Facebooku. Jego odpowiednia konfiguracja da Ci gwarancję, że wydasz dokładnie taką kwotę pieniędzy, jaką zechcesz.
  • Osoby – jeśli nie prowadzisz firmy sam, będziesz mógł przypisać współpracownikom różne role: od moderatora treści, przez analityka, reklamodawcę, aż po admina. 

Dodatkowe zasoby (np. konto na Instagramie, piksele czy aplikacje) dodasz poprzez kliknięcie przycisku “Ustawienia firmowe”, który znajduje się w prawym górnym rogu strony.

Facebook stale rozwija także narzędzia zabezpieczające, które pomogą Ci skuteczniej kontrolować zasoby reklamowe. Możesz dodać nowe zabezpieczenia bezpośrednio z ekranu głównego lub przejrzeć wszystkie możliwe opcje w Centrum zabezpieczeń, do którego przejdziesz przez Ustawienia firmowe.  

Dodaj swoją stronę

Strona to jeden z najważniejszych zasobów Twojej firmy. Prawa do strony mogą zostać zgłoszone tylko przez jednego Menedżera Firmy, natomiast wiele kont partnerów (agencji lub osób indywidualnych) może mieć dostęp do strony, a także na niej publikować i kupować reklamy.

Zacznij od kliknięcia w przycisk “Dodaj stronę”. Jeśli wcześniej nie założyłeś profilu firmowego, a swą przygodę z promowaniem własnej marki na Facebooku rozpocząłeś od założenia Business Managera, to teraz będziesz miał okazję to zrobić. Wystarczy, że klikniesz przycisk “Utwórz stronę”, a serwis przeprowadzi Cię przez prosty kreator strony. Jeśli natomiast posiadasz już swój fanpage, dodasz go wybierając opcję z lewej strony. Pamiętaj, że aby podpiąć daną stronę pod Menedżera Firmy, musisz być jej administratorem!

Jeżeli konfigurację Business Managera zlecił Ci Twój szef, który jest administratorem firmowego fanpejdża, to zostanie wysłane do niego powiadomienie z prośbą o akceptację zgłoszenia.

Dodaj konto reklamowe

Kolejną istotną kwestią jest konfiguracja konta reklamowego, które umożliwi Ci kupowanie reklam na powiązanych stronach. Kliknij w przycisk “Dodaj konto reklamowe” i wybierz opcję z prawej strony. Wpisz dowolną nazwę swojego konta reklamowego (najlepiej jednak, aby była ona podobna do nazwy, której użyłeś zakładając Business Managera). Strefa czasowa zostanie dopasowana automatycznie, natomiast zwróć uwagę na walutę! Prawdopodobnie będziesz musiał zmienić ją na PLN. W następnym okienku zostaniesz zapytany o to, w czyim imieniu będzie używane to konto. Zaznacz pierwszą opcję, jeśli chcesz, aby reklamy i związane z nimi płatności dotyczyły Twojej firmy.

Każde konto reklamowe powinno zawierać powiązaną metodę płatności. Aby ją dodać i przypisać do właśnie założonego konta reklamowego, przejdź do ustawień firmowych (prawy górny róg w głównym panelu) i z lewej strony wybierz opcję “Płatności”. Konto reklamowe możesz udostępniać np. agencjom, aby mogły wyświetlać reklamy lub przeprowadzać analizy w imieniu Twojej firmy. 

Dodaj osoby

Na koniec pozostało Ci już tylko dodać swoich współpracowników, nadać im odpowiednie role i dostępy do zasobów. Ty, jako założyciel konta, automatycznie otrzymasz uprawnienia administratora. Dobrą praktyką jest przypisanie przynajmniej 2 administratorów do jednego konta. Zrobisz to klikając w przycisk “Dodaj osoby” w panelu głównym lub wchodząc w ustawienia firmowe i wybierając z lewej strony kolejno: Użytkownicy -> Osoby -> Dodaj. 

Zaproś osoby do współpracy, wpisując ich adresy mailowe. W kolejnym oknie będziesz mógł od razu przypisać im dostęp do wcześniej stworzonych zasobów, czyli strony lub konta reklamowego. Podane maile nie muszą być związane z konkretnymi profilami na Facebooku, lecz osoby po otrzymaniu zaproszeń będą musiały zalogować się poprzez swoje prywatne konta.

Jeśli zechcesz zmienić uprawnienia swoim współpracownikom lub dodać agencję jako partnera i przypisać jej np. rolę reklamodawcy, zrobisz to w zakładce “Osoby” w ustawieniach firmowych. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc zajmować się zmianą ról w obrębie agencji.

I to by było na tyle z podstawowych informacji dotyczących Facebook Business Managera! Wiesz już, jak założyć nowe konto oraz jak dodać najważniejsze zasoby. Pamiętaj, że Menedżer Firmy oferuje znacznie więcej narzędzi, które udoskonalą zarządzanie Twoją firmą w sieci. Możesz np. skonfigurować pixele, aby dokładnie śledzić konwersje lub podpiąć instagramowe konto, aby również tam wyświetlać swoje reklamy lub przeprowadzić dokładną analizę swoich odbiorców dzięki Audience Insight.

Już teraz zapraszam Cię do wspólnego odkrywania sekretów Facebook Business Managera. W następnym tekście przeprowadzę Cię przez proces wdrożenia pixeli, co pozwoli Ci na skuteczną monetyzację Twojej strony.

Konrad Suchy
Te artykuły mogą być dla Ciebie
Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku

Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku

Odpowiednio stargetowana reklama na Facebooku jest kluczowa w kontekście całej kampanii. Najczęściej dobierając grupę odbiorców do kampanii koncentrujemy się niestety głównie na podstawowych zainteresowaniach i nie szukamy dalszych możliwości. A mamy ich sporo. I to właśnie te niestandardowe grupy lub poszukiwanie kreatywnych rozwiązań jest kluczowe w kontekście powodzenia Twojej kampanii.

czytaj dalej

Tworzenie niestandardowych grup odbiorców na Facebooku

Tworzenie niestandardowych grup odbiorców na Facebooku

Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku, to najczęściej najbardziej skuteczne i efektywne grupy odbiorców w Twojej kampanii reklamowej. Ich tworzenie jest niezwykle proste o czym przekonasz się z poniższego artykułu, równie proste jak tworzenie reklam z nimi w roli głównej. Możesz wykorzystać je praktycznie do każdego typu kampanii w swoim managerze reklam.

czytaj dalej

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

czytaj dalej

6 cech dobrego Specjalisty ds. Social Media

6 cech dobrego Specjalisty ds. Social Media

Jeśli czytałeś mój poprzedni artykuł o tym dlaczego warto zatrudnić Specjalistę ds. Social Media to być może zastanawiasz się na co zwracać uwagę podczas rekrutacji i jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe. W tym artykule pokażę Ci co jest ważne na tego typu stanowisku i czego powinieneś oczekiwać od kandydatów.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman