Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Aktualizacja: 19 stycznia 2024

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie
Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Manager i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!

Dla kogo jest Facebook Business Manager?

Powinieneś rozważyć założenie konta w Facebook Business Manager, jeśli:

  • korzystasz z firmowego konta do aktywnej promocji swojej marki; 
  • zarządzasz więcej niż jednym profilem;
  • (nawet sporadycznie) wykupujesz reklamy na Facebooku; 
  • chciałbyś mieć dostęp do zaawansowanych grup niestandardowych odbiorców reklam;
  • zależy Ci na skutecznym monitorowaniu wyników reklam na Facebooku i Instagramie;
  • działaniami Twojej firmy w social mediach zajmuje się więcej niż jedna osoba; 
  • chcesz zlecić agencji zewnętrznej prowadzenie Twojego firmowego konta;
  • zależy Ci na bezpieczeństwie Twojej firmy;
  • chcesz oddzielić profil prywatny od fanpage’a i otrzymywać firmowe powiadomienia w osobnym miejscu.

Czy wiesz, że…

…możesz mieć więcej niż jedno konto w Business Managerze na Facebooku? Skorzystaj z linku: https://business.facebook.com/create.

Jeden Business Facebook Manager czy osobne konta dla każdej firmy?

Jeśli posiadasz kilka profili firmowych, dotyczących różnych biznesów, możesz dla każdego z nich założyć osobnego Managera. W ten sposób każdy fanpage będzie przypisany do osobnego Menedżera firmy, a Tobie łatwiej będzie się w ten sposób odnaleźć. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby stworzyć jednego głównego Business Facebook Managera i w nim posiadać dostęp do wszystkich kont i zasobów.

Pamiętaj jednak, że prowadząc aktywnie działania reklamowe na Facebooku i Instagramie, potrzebujesz nie tylko konta reklamowego. Przyda Ci się także piksel, a w wielu przypadkach i katalog produktów. Musisz te zasoby odpowiednio pogrupować, aby przykładowo odpowiedni piksel był połączony z prawidłowym kontem reklamowym. Nie jest to trudne, ale jeśli chcesz sobie to maksymalnie ułatwić, osobne profile Business Facebook Manager mogą być lepszym (i bardziej intuicyjnym) wyborem.

Jakie korzyści da Ci Menedżer Firmy na Facebooku?

Być może właśnie zadajesz sobie pytanie:

„Dlaczego powinienem używać Business Managera, skoro do tej pory dobrze sobie radziłem z zarządzaniem kontem firmowym bez niego?”

Menedżer Firmy przede wszystkim pozwoli Ci kontrolować z jednego miejsca wszystkie Twoje zasoby (profile stron, konta reklamowe, piksele itd.), co nie tylko ułatwi Ci pracę, ale też pozwoli oddzielić Twoje konto osobiste od firmowego.

Po utworzeniu konta w Menedżerze Firmy zyskujesz centralną przestrzeń do zarządzania firmą, odrębną od profilu prywatnego na Facebooku. Jednocześnie Twoje konto osobiste będzie wolne od powiadomień dotyczących zaakceptowanych promocji czy udostępnień Twoich wpisów. Te będziesz otrzymywać w Business Managerze lub po przełączeniu się na profil strony (fanpage’a). Możesz je także przekierować na adres mailowy, dzięki czemu Twój telefon nie będzie zasypywany powiadomieniami z Facebooka.

Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.

Czy wiesz, że…

…osoby, którym przypiszesz role, nie muszą znajdować się na Twojej liście znajomych? Natomiast obowiązkowo muszą posiadać konto na Facebooku.

Business Facebook Manager, czyli bezpieczeństwo przede wszystkim!

Bardzo dużą zaletą posiadania Facebook Business Managera jest również zwiększenie bezpieczeństwa Twoich profili firmowych w social mediach i jednocześnie ochrona Twojej marki w sieci. Facebook for Business da Ci dodatkowe możliwości, np. kontakt z działem pomocy czy działem technicznym. To zupełnie inne wsparcie niż to, jakie jest dostępne dla zwykłego osobistego konta.

Jeśli będziesz chciał udzielić dostępu do wybranego zasobu konkretnej osobie, np. pracownikowi agencji, z którą współpracujesz, nie musisz robić tego przez wspomnianą wcześniej funkcję dodania osoby. Wystarczy, że przekażesz dostęp partnera innemu Facebook Business Managerowi – w tym wypadku agencji. Dzięki temu nie będziesz musiał dawać pełnych dostępów jednej osobie czy przypisywać jej roli administratora na fanpage’u. Wszystko zrobisz za pomocą kilku kliknięć. To również pozwoli Ci zadbać o bezpieczeństwo swoich profili – Ty będziesz jedynym właścicielem wszystkich zasobów i będziesz je udostępniać innym firmom.

Jak założyć Facebook Business Managera?

Tylko kilka prostych kroków dzieli Cię od wejścia na wyższy poziom zarządzania swoją firmą na Facebooku. Zacznij od zalogowania się na swoim prywatnym koncie. Następnie w nowej karcie przeglądarki wpisz adres strony: https://business.facebook.com/create i kliknij w przycisk „Utwórz konto”.

business facebook - zakładanie konta
Zakładanie nowego Menedżera firmy to bardzo intuicyjny proces.

Następnie wypełnij pole z nazwą firmy i konta. Nie musi być to nazwa, która widnieje w CEIDG, tylko Twoja marka. Jeszcze tylko uzupełnij pozostałe dwa pola i kliknij przycisk „Wyślij”.

tworzenie konta facebook business manager
Zakładanie nowego konta Facebook Business Manager.

I gotowe! Właśnie założyłeś swoje nowe konto w Menedżerze Firmy na Facebooku! Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji, która jest równie prosta.

Czy wiesz, że…

… firmowe konto w Business Managerze nie musi zostać założone przez właściciela firmy? Może to zrobić delegowany pracownik, który później nada właścicielowi rolę admina. Jeśli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, możesz zlecić to zadanie nam! Chętnie przygotujemy i zoptymalizujemy Twój Facebook Business Manager, aby był gotowy do pracy.

Jak skonfigurować nowe konto?

Od teraz pod linkiem https://business.facebook.com/ znajdziesz swoje konto firmowe. Po zalogowaniu się będziesz mógł stworzyć nowe zasoby lub uzyskać dostęp do już istniejących (jeśli ich właścicielem jest inny Menedżer firmowy). Są nimi fanpage, konta reklamowe, piksele, aplikacje, katalogi produktów czy konta na Instagramie.

Zarządzanie zasobami odbywa się w zakładce Ustawienia firmowe, którą znajdziesz rozwijając menu po lewej stronie (kliknij w trzy poziomie kreseczki), lub bezpośrednio pod tym linkiem https://business.facebook.com/settings/. Zapisz go sobie na pasku zakładek, aby zawsze mieć go pod ręką.

ustawienia firmowe - facebook for business
Ustawienia firmowe to miejsce, w którym będziesz zarządzał swoimi zasobami w Business Facebook Managerze.

Dzięki intuicyjnemu interfejsowi w łatwy sposób dodasz do konta podstawowe zasoby Twojej firmy. Zacznij od:

  • strony, czyli Twojego fanpage’a (zakładka Konta → Strony). Jeśli chcesz być właścicielem strony, skorzystaj z opcji „Dodaj stronę” lub „Utwórz nową stronę”. Jeśli poprosisz o dostęp do strony, zostanie Ci ona tylko udostępniona;
  • osób, czyli współpracowników, którzy będą mieć dostęp do firmowego konta Facebook for Business (zakładka Użytkownicy → Osoby). Pamiętaj, aby dodać do konta biznesowego kogoś poza sobą – to bardzo ważne! W innym przypadku, jeśli Twoje konto zostanie zablokowane lub usunięte, nikt nie będzie miał dostępu do Twoich zasobów, a jego odzyskanie nie jest łatwym procesem;
  • konta reklamowego (zakładka Konta → Konta reklamowe). Skorzystaj z opcji dodania lub utworzenia nowego konta, jeśli chcesz być jego właścicielem. Gdy planujesz prace na koncie reklamowym innej firmy, w tym miejscu możesz wysłać prośbę o dostęp do niego.

Dodatkowe zasoby (np. konto na Instagramie, piksele czy katalog) dodasz poprzez wybranie odpowiedniego przycisku z menu po lewej stronie w zakładce Ustawienia firmowe.

menu - business facebook
Menu w zakładce Ustawienia firmowe Facebook Business Managera.

Facebook stale rozwija także narzędzia zabezpieczające, które pomogą Ci skuteczniej kontrolować zasoby reklamowe. Możesz dodać nowe zabezpieczenia bezpośrednio z ekranu głównego lub przejrzeć wszystkie możliwe opcje w Centrum zabezpieczeń, do którego przejdziesz przez Ustawienia firmowe. W zależności od ilości zasobów w Twoim Business Managerze, dostępne opcje mogą się różnić.

centrum zabezpieczeń - facebook for business
Centrum zabezpieczeń – Business Facebook Manager.

Dodaj swoją stronę

Strona to jeden z najważniejszych zasobów Twojej firmy. Prawa do strony mogą zostać zgłoszone tylko przez jednego Menedżera Firmy, natomiast wiele kont partnerów (agencji lub osób indywidualnych) może mieć dostęp do strony, a także na niej publikować i kupować reklamy.

Zacznij od kliknięcia w przycisk „Strony” w Ustawieniach firmowych (zakładka Konta) i następnie „Dodaj”. Jeśli wcześniej nie założyłeś profilu firmowego, a swą przygodę z promowaniem własnej marki na Facebooku rozpocząłeś od założenia Business Managera, to teraz będziesz miał okazję to zrobić. Wystarczy, że klikniesz przycisk „Utwórz nową stronę”, a serwis przeprowadzi Cię przez prosty kreator strony. Jeśli natomiast posiadasz już swój fanpage, dodasz go wybierając opcję „Dodaj stronę”. Pamiętaj, że aby samodzielnie podpiąć daną stronę do Menedżera Firmy, musisz być jej administratorem!

dodawanie strony do facebook business managera
Facebook Business Manager daje różne możliwości sprawowania opieki nad stroną – możesz być jej właścicielem lub jedynie prowadzić nad nią prace.

Jeżeli konfigurację Business Managera zlecił Ci Twój szef, który jest administratorem firmowego fanpejdża, to zostanie wysłane do niego powiadomienie z prośbą o akceptację zgłoszenia. Z kolei w sytuacji, gdy Ty jesteś administratorem, często prośba akceptuje się automatycznie i strona pojawi się w Twoim Menedżerze Firmy. Jeśli się tak nie stanie, możesz zweryfikować prośby przełączając się na fanpage, a następnie klikając „Pulpit profesjonalny” i „Dostęp do strony”. Tam pojawi się możliwość zaakceptowania prośby. To także opcja w sytuacji, gdy do administratora nie dotrze mail lub powiadomienie z prośbą – a czasami się to zdarza!

Dodaj konto reklamowe

Kolejną istotną kwestią jest konfiguracja konta reklamowego, które umożliwi Ci kupowanie reklam na powiązanych stronach. W Ustawieniach firmowych kliknij w przycisk „Konta reklamowe” i następnie “Dodaj”. Jeśli chcesz stworzyć nowe konto, powinieneś wybrać opcję „Utwórz nowe konto reklamowe”.

Wpisz dowolną nazwę swojego konta reklamowego (najlepiej jednak, aby była ona podobna do nazwy, której użyłeś zakładając Business Managera). Strefa czasowa najprawdopodobniej zostanie dopasowana automatycznie, natomiast zwróć uwagę na walutę! Istnieje duża szansa, że będziesz musiał zmienić ją na PLN. To bardzo ważne.

tworzenie konta reklamowego na facebooku
Tworzenie nowego konta reklamowego w Menedżerze firmowym na Facebooku.

W następnym okienku zostaniesz zapytany o to, w czyim imieniu będzie używane to konto. Zaznacz pierwszą opcję, jeśli chcesz, aby reklamy i związane z nimi płatności dotyczyły Twojej firmy.

konto reklamowe - business facebook
Załóż nowe konto reklamowe w dwóch prostych krokach.

Każde konto reklamowe powinno zawierać powiązaną metodę płatności. Aby przypisać ją do właśnie założonego konta reklamowego, rozwiń menu u góry po lewej stronie (trzy kreseczki) i wybierz opcję „Rozliczenia i płatności”. Pamiętaj także o zajrzeniu do zakładki „Konta”, gdzie na samym dole dodasz dane firmy. To bardzo istotne, gdyż te dane znajdą się na fakturach.

Dodaj osoby

Na koniec pozostało Ci już tylko dodać swoich współpracowników, nadać im odpowiednie role i dostępy do zasobów. Ty, jako założyciel konta, automatycznie otrzymasz uprawnienia administratora. Dobrą praktyką jest przypisanie przynajmniej 2 administratorów do jednego konta. Zrobisz to klikając w przycisk „Zaproś osoby”, wchodząc w ustawienia firmowe i wybierając z lewej strony kolejno: Użytkownicy → Osoby.

dodawanie osób - facebook business manager
Dodawanie nowych osób do Business Facebook Managera odbywa się poprzez wysłanie zaproszenie na adres e-mail.

Zaproś osoby do współpracy, wpisując ich adresy mailowe. W kolejnym oknie będziesz mógł od razu przypisać im dostęp do wcześniej stworzonych zasobów, czyli np. strony lub konta reklamowego. Podane maile nie muszą być związane z konkretnymi profilami na Facebooku, lecz osoby po otrzymaniu zaproszeń będą musiały zalogować się poprzez swoje prywatne konta.

Jeśli zechcesz dodać agencję jako partnera i przypisać jej rolę, zrobisz to w zakładce „Partnerzy” w Ustawieniach firmowych. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc zajmować się zmianą ról w obrębie agencji.

I to by było na tyle z podstawowych informacji dotyczących Facebook Business Managera! Wiesz już, jak założyć nowe konto oraz jak dodać najważniejsze zasoby. Pamiętaj, że Menedżer Firmy oferuje znacznie więcej narzędzi, które udoskonalą zarządzanie Twoją firmą w sieci. Możesz np. skonfigurować piksele, aby dokładnie śledzić konwersje lub podpiąć instagramowe konto, aby również tam wyświetlać swoje reklamy lub przeprowadzić dokładną analizę swoich odbiorców dzięki zaawansowanym statystykom.

Już teraz zapraszam Cię do wspólnego odkrywania sekretów Facebook Business Managera. W następnym tekście przeprowadzę Cię przez proces wdrożenia pikseli, co pozwoli Ci na skuteczną monetyzację Twojej strony.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Reklama na Facebooku – wszystko, co musisz o niej wiedzieć! Czy warto się reklamować?

Reklama na Facebooku – wszystko, co musisz o niej wiedzieć! Czy warto się reklamować?

Nie ma Cię na Facebooku, czyli nie istniejesz – to stwierdzenie, które, choć kiedyś wykorzystywane nieco prześmiewczo, dziś nadal zawiera w sobie ziarenko prawdy. Obecność firmy w social mediach ma ogromną wartość. Może pomóc jej zaistnieć na różne sposoby – dotrzeć do nowych odbiorców, budować pozycję eksperta i zaufanie wśród potencjalnych klientów, rozpocząć sprzedaż lub poprawić jej wyniki. Wzmocnienie tych efektów umożliwia reklama na Facebooku. Poznaj ją bliżej!

czytaj dalej

Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku

Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku

Odpowiednio stargetowana reklama na Facebooku jest kluczowa w kontekście całej kampanii. Najczęściej dobierając grupę odbiorców do kampanii koncentrujemy się niestety głównie na podstawowych zainteresowaniach i nie szukamy dalszych możliwości. A mamy ich sporo. I to właśnie te niestandardowe grupy lub poszukiwanie kreatywnych rozwiązań jest kluczowe w kontekście powodzenia Twojej kampanii.

czytaj dalej

Tworzenie niestandardowych grup odbiorców na Facebooku

Tworzenie niestandardowych grup odbiorców na Facebooku

Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku, to najczęściej najbardziej skuteczne i efektywne grupy odbiorców w Twojej kampanii reklamowej. Ich tworzenie jest niezwykle proste o czym przekonasz się z poniższego artykułu, równie proste jak tworzenie reklam z nimi w roli głównej. Możesz wykorzystać je praktycznie do każdego typu kampanii w swoim managerze reklam.

czytaj dalej

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman