04 sierpnia 2019
Powinieneś rozważyć założenie konta w Menedżerze Firmy na Facebooku, jeśli:
Czy wiesz, że…
…możesz mieć więcej niż jedno konto w Business Managerze? Skorzystaj z linku: http://business.facebook.com/create
Być może właśnie zadajesz sobie pytanie:
“Dlaczego powinienem używać Business Managera, skoro do tej pory dobrze sobie radziłem z zarządzaniem kontem firmowym bez niego?”
Menedżer Firmy przede wszystkim pozwoli Ci kontrolować z jednego miejsca wszystkie Twoje zasoby (profile stron, konta reklamowe, piksele itd.), co nie tylko ułatwi Ci pracę, ale też pozwoli oddzielić Twoje konto osobiste od firmowego.
Ile razy zdarzyło Ci się przez przypadek odpowiedzieć Twojemu klientowi na pytanie pod wpisem jako “Ty”, a nie Twoja firma? Po utworzeniu konta w Menedżerze Firmy zyskujesz centralną przestrzeń do zarządzania firmą, odrębną od profilu prywatnego na Facebooku, co pozwoli Ci uniknąć takich pomyłek. Jednocześnie Twoje konto osobiste będzie wolne od powiadomień dotyczących zaakceptowanych promocji czy udostępnień Twoich wpisów. Te będziesz otrzymywać wyłącznie w Business Managerze. Możesz je także przekierować na adres mailowy, dzięki czemu Twój telefon nie będzie zasypywany powiadomieniami z Facebooka.
Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.
Czy wiesz, że…
…osoby, którym przypiszesz role, nie muszą znajdować się na Twojej liście znajomych? Natomiast obowiązkowo muszą posiadać konto na Facebooku.
Tylko kilka prostych kroków dzieli Cię od wejścia na wyższy poziom zarządzania swoją firmą na Facebooku. Zacznij od zalogowania się na swoim prywatnym koncie. Następnie w nowej karcie przeglądarki wpisz adres strony: https://business.facebook.com i kliknij w przycisk “utwórz konto”. Pod tym linkiem będziesz także logował się do swojego konta firmowego.
Następnie wypełnij pole nazwy firmy. Nie musi być to nazwa, która widnieje w CEIDG, tylko Twoja marka. Jeszcze tylko uzupełnij pozostałe dwa pola i kliknij przycisk “dalej”.
W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy. Najważniejsze na tym etapie jest zaznaczenie odpowiedniego celu biznesowego. Jeśli prowadzisz własną firmę, którą chcesz promować, zaznacz pierwszą opcję. Druga przeznaczona jest dla agencji, które świadczą swoje usługi na rzecz innych firm.
Kliknij przycisk “Wyślij” i gotowe! Właśnie założyłeś swoje nowe konto w Menedżerze Firmy na Facebooku! Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji, która jest równie prosta.
Czy wiesz, że…
…firmowe konto w Business Managerze nie musi zostać założone przez właściciela firmy? Może to zrobić delegowany pracownik, który później nada właścicielowi rolę admina.
Od teraz pod linkiem https://business.facebook.com/ znajdziesz swoje konto firmowe. Po zalogowaniu się będziesz mógł podpiąć pod nie nowe zasoby. Są nimi fanpejdże, konta reklamowe, piksele, aplikacje, grupy odbiorców, konta na Instagramie, a nawet ludzie.
Dzięki intuicyjnemu interfejsowi w łatwy sposób dodasz do konta 3 podstawowe zasoby Twojej firmy:
Dodatkowe zasoby (np. konto na Instagramie, piksele czy aplikacje) dodasz poprzez kliknięcie przycisku “Ustawienia firmowe”, który znajduje się w prawym górnym rogu strony.
Facebook stale rozwija także narzędzia zabezpieczające, które pomogą Ci skuteczniej kontrolować zasoby reklamowe. Możesz dodać nowe zabezpieczenia bezpośrednio z ekranu głównego lub przejrzeć wszystkie możliwe opcje w Centrum zabezpieczeń, do którego przejdziesz przez Ustawienia firmowe.
Strona to jeden z najważniejszych zasobów Twojej firmy. Prawa do strony mogą zostać zgłoszone tylko przez jednego Menedżera Firmy, natomiast wiele kont partnerów (agencji lub osób indywidualnych) może mieć dostęp do strony, a także na niej publikować i kupować reklamy.
Zacznij od kliknięcia w przycisk “Dodaj stronę”. Jeśli wcześniej nie założyłeś profilu firmowego, a swą przygodę z promowaniem własnej marki na Facebooku rozpocząłeś od założenia Business Managera, to teraz będziesz miał okazję to zrobić. Wystarczy, że klikniesz przycisk “Utwórz stronę”, a serwis przeprowadzi Cię przez prosty kreator strony. Jeśli natomiast posiadasz już swój fanpage, dodasz go wybierając opcję z lewej strony. Pamiętaj, że aby podpiąć daną stronę pod Menedżera Firmy, musisz być jej administratorem!
Jeżeli konfigurację Business Managera zlecił Ci Twój szef, który jest administratorem firmowego fanpejdża, to zostanie wysłane do niego powiadomienie z prośbą o akceptację zgłoszenia.
Kolejną istotną kwestią jest konfiguracja konta reklamowego, które umożliwi Ci kupowanie reklam na powiązanych stronach. Kliknij w przycisk “Dodaj konto reklamowe” i wybierz opcję z prawej strony. Wpisz dowolną nazwę swojego konta reklamowego (najlepiej jednak, aby była ona podobna do nazwy, której użyłeś zakładając Business Managera). Strefa czasowa zostanie dopasowana automatycznie, natomiast zwróć uwagę na walutę! Prawdopodobnie będziesz musiał zmienić ją na PLN. W następnym okienku zostaniesz zapytany o to, w czyim imieniu będzie używane to konto. Zaznacz pierwszą opcję, jeśli chcesz, aby reklamy i związane z nimi płatności dotyczyły Twojej firmy.
Każde konto reklamowe powinno zawierać powiązaną metodę płatności. Aby ją dodać i przypisać do właśnie założonego konta reklamowego, przejdź do ustawień firmowych (prawy górny róg w głównym panelu) i z lewej strony wybierz opcję “Płatności”. Konto reklamowe możesz udostępniać np. agencjom, aby mogły wyświetlać reklamy lub przeprowadzać analizy w imieniu Twojej firmy.
Na koniec pozostało Ci już tylko dodać swoich współpracowników, nadać im odpowiednie role i dostępy do zasobów. Ty, jako założyciel konta, automatycznie otrzymasz uprawnienia administratora. Dobrą praktyką jest przypisanie przynajmniej 2 administratorów do jednego konta. Zrobisz to klikając w przycisk “Dodaj osoby” w panelu głównym lub wchodząc w ustawienia firmowe i wybierając z lewej strony kolejno: Użytkownicy -> Osoby -> Dodaj.
Zaproś osoby do współpracy, wpisując ich adresy mailowe. W kolejnym oknie będziesz mógł od razu przypisać im dostęp do wcześniej stworzonych zasobów, czyli strony lub konta reklamowego. Podane maile nie muszą być związane z konkretnymi profilami na Facebooku, lecz osoby po otrzymaniu zaproszeń będą musiały zalogować się poprzez swoje prywatne konta.
Jeśli zechcesz zmienić uprawnienia swoim współpracownikom lub dodać agencję jako partnera i przypisać jej np. rolę reklamodawcy, zrobisz to w zakładce “Osoby” w ustawieniach firmowych. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc zajmować się zmianą ról w obrębie agencji.
I to by było na tyle z podstawowych informacji dotyczących Facebook Business Managera! Wiesz już, jak założyć nowe konto oraz jak dodać najważniejsze zasoby. Pamiętaj, że Menedżer Firmy oferuje znacznie więcej narzędzi, które udoskonalą zarządzanie Twoją firmą w sieci. Możesz np. skonfigurować pixele, aby dokładnie śledzić konwersje lub podpiąć instagramowe konto, aby również tam wyświetlać swoje reklamy lub przeprowadzić dokładną analizę swoich odbiorców dzięki Audience Insight.
Już teraz zapraszam Cię do wspólnego odkrywania sekretów Facebook Business Managera. W następnym tekście przeprowadzę Cię przez proces wdrożenia pixeli, co pozwoli Ci na skuteczną monetyzację Twojej strony.
Odpowiednio stargetowana reklama na Facebooku jest kluczowa w kontekście całej kampanii. Najczęściej dobierając grupę odbiorców do kampanii koncentrujemy się niestety głównie na podstawowych zainteresowaniach i nie szukamy dalszych możliwości. A mamy ich sporo. I to właśnie te niestandardowe grupy lub poszukiwanie kreatywnych rozwiązań jest kluczowe w kontekście powodzenia Twojej kampanii.
Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku, to najczęściej najbardziej skuteczne i efektywne grupy odbiorców w Twojej kampanii reklamowej. Ich tworzenie jest niezwykle proste o czym przekonasz się z poniższego artykułu, równie proste jak tworzenie reklam z nimi w roli głównej. Możesz wykorzystać je praktycznie do każdego typu kampanii w swoim managerze reklam.
Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.
Jeśli czytałeś mój poprzedni artykuł o tym dlaczego warto zatrudnić Specjalistę ds. Social Media to być może zastanawiasz się na co zwracać uwagę podczas rekrutacji i jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe. W tym artykule pokażę Ci co jest ważne na tego typu stanowisku i czego powinieneś oczekiwać od kandydatów.
Co mówią o nas klienci