Projektowanie sklepów – UX, Design, Treści, Logo | akademia intle 

Akademia INTLE

Projektowanie sklepów – UX, Design, Treści, Logo

14 Kwi 2020

Sukces klienta Eco&Fit

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje. […]

25 Lut 2020

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Jakie korzyści pod kątem SEO osiągnie Twój sklep, jeśli prawidłowo postąpisz z produktem niedostępnym? Umiejętność prawidłowego zarządzania niedostępnymi produktami w sklepie internetowym jest niezwykle ważna dla jego prawidłowego funkcjonowania pod kątem SEO. Odpowiednia optymalizacja produktów niedostępnych, sprawi, że Twój sklep utrzyma: Ruch organiczny, Linki zwrotne i ich „Link Juice” przekazywany do domeny sklepu, Liczbę użytkowników […]

02 Sty 2020

Automatyzacja zamówień i zarządzania asortymentem

W poprzednim artykule omówiłam zalety i sposoby na automatyzację niektórych działań w zakresie marketingu, obsługi klienta i zamówień oraz zarządzania asortymentem. Przedstawiłam także przykłady różnego typu rozwiązań, takich jak chatboty, systemy IVR czy maile automatyczne. W tym artykule rozwinę bardziej temat automatyzacji zamówień i procesów związanych z ofertą e-sklepu. Dlaczego automatyzacja zamówień? Szukając sposobów na […]

09 Gru 2019

Co analizować w małym sklepie internetowym

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu.  Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.  Przy małej skali odpuść szczegółowe analizy Często spotykam […]

02 Gru 2019

Opisy produktów – gotowe wzory, które sprzedają

Formuły copywriterskie – dlaczego nie musisz się ich obawiać? Osoby pracujące piórem na ogół nie czują się komfortowo wtłoczone w sztywne ramy formalne, dlatego określenie „formuła” może budzić niechęć. Bez obaw: formuły copywriterskie – schematy tekstów opracowane w celu osiągnięcia z ich pomocą jak najwyższej konwersji – nie stoją w opozycji ani do kreatywności, wymienianej […]

12 Wrz 2019

Jak szybko i tanio usprawnić sklep dzięki wyciąganiu właściwych wniosków z badań UX

W małym sklepie internetowym delikatne zmiany w UX niewiele zmienią. Aby faktycznie podnieść konwersję, trzeba zlokalizować duże, istotne problemy, a następnie je rozwiązać. Dobra informacja jest taka, że da się to zrobić stosunkowo niskim kosztem. W tym artykule pokażę, jak możesz samodzielnie znaleźć krytyczne błędy w UX sklepu internetowego

02 Sie 2019

Jak sprawdzić, jak działa konkurencja (cz.1)

Od czego warto zacząć analizę konkurencji? Jakim obszarom możesz się przyjrzeć? Oczywiście, działań, które warto poddać analizie, jest sporo: pozycjonowanie, strona internetowa, media społecznościowe, reklamy, działania o charakterze PR-owym. Tylko od Ciebie zależy, które drzwi zdecydujesz się otworzyć. W naszym artykule skupimy się na najważniejszych obszarach i podsuniemy Ci narzędzia, z którymi przydatną wiedzę pozyskasz szybko, bez problemu i bez wydawania dodatkowych środków.

30 Cze 2019

Obsługa klienta oraz zamówień z pomocą automatyzacji

Czy masz czasem wrażenie, że przestajesz panować nad swoim biznesem? Twoje działania marketingowe przynoszą coraz większe efekty, ruch na stronie, liczba transakcji i przychody rosną, a Ty zamiast się cieszyć padasz ze zmęczenia? Często spotykam się właśnie z taką sytuacją i mam na to rozwiązanie. Automatyzacja niektórych procesów w sklepie internetowym pozwoli Ci na dalszy rozwój, zwiększy wydajność pracowników, a przy okazji ułatwi [...]

15 Cze 2019

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

05 Cze 2019

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie?  Z mojego doświadczenia, a także badań przeprowadzonych np. przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Gemius, prawie 60% kupujących w Internecie wykorzystuje do tego smartfony (E-commerce w Polsce 2018). Dotyczy […]

29 Maj 2019

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

Rola karty produktu w e-commerce Podstawowym celem karty produktu jest przekonanie użytkownika, aby dodał produkt do koszyka (a następnie go kupił). To nadrzędna rola tego ekranu. Karta produktu ma też cele drugorzędne. Pamiętaj, że nie zawsze użytkownikowi podoba się produkt, który aktualnie ogląda. Jeśli chciałby zobaczyć inny, to karta produktu powinna mu to umożliwić (na przykład przez wyświetlanie podobnych produktów […]

9 min
13 Maj 2019

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Automatyczny mózg Cofnijmy się na moment w czasie. Jest rok 1983. Profesor Benjamin Libet przeprowadził właśnie jeden z najgłośniejszych eksperymentów w psychologii. Zadanie osoby badanej było trywialne. Miała jedynie nacisnąć guzik, kiedy uzna to za stosowne. Do jej głowy doczepiono elektrody mierzące aktywność elektryczną mózgu, by sprawdzić, jak się zmieni w momencie podjęcia decyzji. Wyniki […]

25 Sty 2019

Jak dostosować swój sklep internetowy do przepisów RODO?

Większość przedsiębiorców w Polsce słyszała, że od 25 maja 2018r. obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych – zwane powszechnie RODO.

07 Sty 2019

Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.

15 Lis 2018

Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki!

Poza atrakcyjną ofertą, w Twoim e-sklepie muszą znaleźć się też ogólne informacje o firmie – co oferuje, jak długo działa, czy jest godna zaufania. Zobacz, jak opisują swoją działalność najlepsze polskie sklepy internetowe.

17 Wrz 2018

Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność?

Przykłady?   W internetowych sklepach spożywczych schowek pełni funkcję listy zakupów. W sklepach z pasmanterią, krawcowe w schowkach tworzą bazę potrzebnych produktów, a dopiero wtedy, gdy zbierze się ich więcej, składają zamówienie. W sklepach odzieżowych do schowka trafiają rzeczy klientek, które są łowczyniami promocji i czekają na sezonowe promocje. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać… ale […]

02 Wrz 2018

Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

Pratik Dholakiya – jeden z czołowych ekspertów online marketingu – twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc doskonały czas, żebyś poznał trendy we współczesnym projektowaniu i wdrożył je w Twoim sklepie internetowym. Sukces jest w zasięgu ręki! Z artykułu dowiesz się m.in.: – Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu. – W […]

24 Sie 2018

5 wskazówek, które pomogą Ci chronić nazwę i logo Twojej firmy

Aby prawnie zastrzec nazwę Twojej firmy lub domeny internetowej oraz znak graficzny, musisz zarejestrować te elementy jako znak towarowy. Dzięki naszym 5 wskazówkom procedura zastrzegania znaku towarowego nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Z artykułu dowiesz się m.in.: – Gdzie możesz zarejestrować swój znak towarowy? – Jak wygląda i ile kosztuje taka procedura? Wskazówka 1 – […]

02 Lip 2018

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o identyfikacji wizualnej, zanim rozpoczniesz współpracę z grafikiem lub agencją

Coraz częściej myślisz o identyfikacji wizualnej Twojego sklepu? Chciałbyś rozpocząć współpracę w tym zakresie, ale nie wiesz, od czego zacząć? W artykule rozwiewamy Twoje wątpliwości. Z artykułu dowiesz się m.in.: – Co to jest identyfikacja wizualna i z czego się składa. – Czego wymagać od agencji lub grafika, którzy wykonują identyfikację wizualną dla Twojej firmy. […]

01 Cze 2018

Czy Twoja firma potrzebuje księgi identyfikacji wizualnej?

W kolejnym artykule o identyfikacji wizualnej nie chcemy Cię przekonywać, że potrzebujesz takiego dokumentu. Przeczytaj wszystkie nasze argumenty i sam zdecyduj jak ważny jest dla Ciebie wizerunek firmy, a co za tym idzie jej sukces. Z artykułu dowiesz się m.in.: – Co to jest księga identyfikacji wizualnej. – Jakie elementy zawiera ten dokument. – Dlaczego […]

12 Kwi 2018

Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

Wyróżnij się kolorem Dlaczego dzięki kolorowi klienci łatwo mogą zapamiętać naszą markę? Przede wszystkim ze względu na szybką percepcję. Barwy postrzegamy automatycznie, bez wysiłku mózgu. Taka szybkość odbioru nie jest możliwa w przypadku bardziej skomplikowanych znaków, jak logo lub nazwa firmy. Warto to wykorzystać. Kolejnym elementem jest uniwersalność koloru, który występuje praktycznie w każdym obiekcie. […]

20 Sty 2018

Jak skutecznie zrobić kartę produktu SklepSote

Atrakcyjna karta produktu to większa szansa, że klient dokona zakupu w naszym sklepie. Na skuteczną kartę produktu składają się: widoczna cena końcowa (be późniejszych dopłat) dokładnie opisany czas realizacji profesjonalny opis skupiający się na korzyściach oraz cechach produktu opis techniczny oferowanego produktu atrakcyjne zdjęcia produktu Dobrze aby strona produktu zawierała również: filmy obrazujące produkt lub […]

24 Gru 2017

6 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zakładając sklep internetowy

Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces. Według […]

27 Sie 2017

Jak zoptymalizować wyszukiwarkę produktów w sklepie Sote?

Jednym z najważniejszych elementów w sklepie internetowym jest wyszukiwarka produktów. Poniżej przedstawimy sposób, jak szybko skonfigurować działanie podstawowej wyszukiwarki w sklepie Sote. Klikamy w menu „Konfiguracja”, a następnie „Konfiguracja modułów”: Klikamy w ikonkę z lupą – „Wyszukiwarka”: Ukaże nam się panel z kilkoma opcjami. Ich wybór będzie miał jednak duże znaczenie. W pierwszej linijce możemy ustawić liczbę […]

07 Maj 2017

3 kroki do kupna dobrej domeny dla Twojego sklepu internetowego

Kupno właściwej domeny to jedna z najważniejszych decyzji na biznesowej drodze przedsiębiorców e-commerce. Podpowiadamy krok po kroku, co zrobić, żeby był to dobry wybór. Z artykułu dowiesz się m.in. – Czym kierować się przy wyborze domeny internetowej dla Twojego sklepu. – Jak wygląda rynek domen w Polsce. – Ile kosztuje domena internetowa. – Czym różni […]

13 Mar 2017

10 elementów nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego

Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać […]

24 Lut 2017

Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych

Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym? Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie? Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego? 1. […]

22 Lut 2017

Zasady tworzenia dobrej nazwy dla sklepu internetowego

Sukces Twojego sklepu internetowego zależy od wielu czynników – przemyślanego planu marketingowego, użytecznego serwisu www i wielu godzin ciężkiej pracy. Podstawą jest jednak dobra nazwa – krótka, łatwa do zapamiętania, która przyciągnie klientów i wyróżni sklep na tle konkurencji. To wybór na lata! Podpowiadamy jak mądrze go zaplanować. Z artykułu dowiesz się: Jak zbudowana jest […]

07 Lut 2017

6 cennych informacji o namingu, które pomogą Ci stworzyć lepszą nazwę

Największy producent bram garażowych w Polsce swoją przygodę z biznesem zaczynał dosłownie… w garażu. Wymyślając nazwę firmy, zdał się na intuicję i postawił po prostu na swoje nazwisko – „Wiśniowski”. Logo, które naszkicował naprędce, z czasem zrewitalizowano, ale nazwa marki została. To dowód na to, że i Ty możesz tworzyć nazwy marki i produktów, które […]

15 Sty 2017

Logo w pytaniach i odpowiedziach

Wiesz już, co to jest identyfikacja wizualna i z czego się składa. Teraz czas na poznanie jej najważniejszego elementu – logo. Postanowiliśmy przybliżyć Ci go w formie pytań i odpowiedzi. Z artykułu dowiesz się m.in.: – Ile kosztuje dobre logo. – Dlaczego prostota jest ważna przy projektowaniu logo. – Ilu wersji logo potrzebujesz. Dlaczego projektowanie […]

10 Sty 2017

Idealna karta produktu krok po kroku

90 sekund – tyle trwa podjęcie decyzji zakupowej przez użytkownika Twojego sklepu internetowego. Prawidłowo skonstruowana karta produktu pomoże mu dokonać szybkiej i właściwej decyzji. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktu jest tak ważna. Z jakich elementów powinna składać się karta produktowa. Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu kart produktowych. 1. Karta […]

04 Sty 2017

Jakie są opcje uruchomienia wersję RWD w Sote?

Co to jest RWD? RWD – Responsive Web Design – technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach komputerów typu desktop, jak i na urządzeniach mobilnych. Grafikę […]

06 Gru 2016

Kontakt z klientami

Kontakt z klientem jest bardzo ważny, dlatego w sklepie internetowym warto zadbać o możliwość nawiązania rozmowy z klientami. Czasami wystarczy podanie telefonu i adresu e-mail, w innym przypadku warto skorzystać z czatu online. Trzeba też pamiętać, że nawet najlepsze rozwiązania technologiczne nie zastąpią rozmowy. Dotyczy to w szczególności asortymentu specjalistycznego lub takiego, który wymaga dodatkowej wiedzy […]

12 Paź 2016

Jak przygotować opis produktu

Produkty to najważniejszy element sklepu internetowego. Warto zadbać, by informacje o nich były dobrze przygotowane i były proste w odbiorze. Na informacje o produkcie składa się zarówno zdjęcie, opis, cena, jak i atrybuty czy opcje produktu. Należy brać pod uwagę wszystkie elementy, które pokazują się na stronie. Zdjęcia Zdjęcia powinny mieć odpowiednią wielkość np. szerokość 700px – […]

22 Wrz 2016

Spójrz na sklep oczami klienta

Wydaliśmy nowy dodatek “Smartlook”. Aplikacja umożliwia integrację z serwisem Smartlook, która daje możliwość podglądu zachowań klientów w sklepie. Smartlook jest prostym narzędziem, które zapisuje screeny rzeczywistych użytkowników Twojej strony. Możesz zobaczyć, co odwiedzający kliknęli, co wpisali w pola formularza, gdzie spędzili najwięcej czasu oraz jak przeglądają każdą stronę. Pobierz dodatek: Smartlook

15 Mar 2016

Porównanie Sote – Shoper

Porównując dwa najpopularniejsze silniki sklepowe w Polsce musimy zacząć od wyjaśnienia definicji systemu SaaS, w którym one działają. “SaaS” czyli “Software as a Service”. Z języka angielskiego oznacza to „oprogramowanie jako usługa” – czyli jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i […]

09 Lut 2016

Mobilna wersja sklepu – jak skutecznie zwiększyć sprzedaż

Według specjalistycznego raportu e-Commerce Polska aż 54% polskich internautów regularnie robi zakupy online poprzez smartfony czy tablety. To liczby, których nie możesz lekceważyć. Zwłaszcza że systematycznie rosną – tylko w ciągu ubiegłego roku ilość internautów kupujących w polskich sklepach internetowych wzrosła o 9%! Wszystko za sprawą urządzeń mobilnych, które mają coraz większy wpływ na naszą codzienność. Jak właściciele sklepów internetowych powinni zareagować na ten […]

03 Lut 2016

Jakie obowiązki na sklepy internetowe nakłada nowa ustawa o prawach konsumenta?

Ustawa o prawach konsumenta, wprowadzona w życie w grudniu 2014 roku, miała na celu ujednolicenie zasad dotyczących zakupów w sieci w całej Unii Europejskiej.

03 Lut 2016

6 zasad użytecznego sklepu internetowego

Odsetek klientów, którzy porzucają swoje koszyki podczas zakupów w sklepie internetowym wynosi ponad 60%. Zgodnie z badaniami winę za taki stan rzeczy ponoszą przede wszystkim błędy w zakresie użyteczności. Jak ich uniknąć? Co zrobić, by zakupy u nas były dla klientów przyjemne, proste i wygodne?

06 Lis 2014

Użyteczna strona produktu w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę?

Jeśli wydaje Ci się, że masz świetny produkt i wystarczy wstawić go do sklepu internetowego ze zdjęciem i ceną, by ludzie go kupowali, jesteś w wielkim błędzie. Zakupy w sieci rządzą się swoimi prawami. To, co pokażesz i napiszesz musi zastąpić konsumentowi zmysły wzroku i dotyku, a czasem też słuchu i smaku.

27 Paź 2014

Jak odwiedzających zamienić w klientów?

Masz nowiutką stronę. Wygląda efektownie, skutecznie ją reklamujesz w różnych kanałach, przyciąga sporo osób. Niestety, konwersja jest słabiutka. Użytkownicy ani nie chcą kupować, ani zapisywać się do newslettera. Jakie mogą być tego przyczyny i co zrobić, by osiągnąć zamierzony cel?

20 Sie 2014

Projekt funkcjonalny strony internetowej. Dlaczego należy go tworzyć?

Kiedy zlecamy stworzenie strony internetowej, w głowie najczęściej mamy tylko jej ogólny zarys. Wiemy, co powinno się na niej znajdować, jakie możliwości ma dawać naszym klientom i jakie cele chcemy dzięki niej osiągnąć.

04 Sie 2014

Co to jest brief? Czyli kilka słów o początku współpracy z agencją.

Postanowiłeś ruszyć z nową kampanią reklamową albo odświeżyć swój wizerunek w internecie. Zebrałeś oferty od kilku agencji, wybrałeś tę, która najbardziej Ci odpowiadała i … czekasz na brief. Czym on jest?

20 Lip 2014

Niestandardowy dział o firmie. Jak się wyróżnić?

Zakładka „O nas”. Dla jednych to strona, której nikt nie odwiedza i na którą po prostu nie warto tracić czasu. Albo, którą się ma, bo tak trzeba. Ale wtedy tworzy się ją w oparciu o popularny szablon. Dla innych, i tych jest znacznie mniej, to zakładka, którą warto dobrze przemyśleć. Bo ma w sobie potencjał.

12 Lip 2014

Opisy w sklepie internetowym. Jak je tworzyć i dlaczego są ważne?

Dobrze opracowane opisy w sklepie internetowym to element, który może Cię pozytywnie wyróżnić na tle konkurencji. Powód? Po pierwsze, znaczna liczba sklepów bagatelizuje sprawę i ogranicza się do zdjęcia produktu, ewentualnie jego danych technicznych. Po drugie, firmy, które dodają opisy, bardzo często kopiują materiały od producentów, a te są różnej jakości. Po trzecie, nawet jeśli […]

03 Lip 2014

Tożsamość i wizerunek marki

Stworzenie tożsamości marki i dbanie o jej pozytywny wizerunek w oczach odbiorców to bardzo ważne aspekty działalności biznesowej. O ile jednak na pierwszą kwestię firma ma całkowity wpływ, o tyle w przypadku drugiej ostateczne słowo należy do klientów i odbiorców. Czym różni się tożsamość od wizerunku? Jak je budować?

20 Maj 2014

Strona internetowa przyjazna dla odbiorców

Dobrze zaprojektowana strona firmowa to jeden z warunków osiągnięcia sukcesu na e-rynku. Użyteczność, prostota, intuicyjność tworzą środowisko przyjazne dla użytkownika, budują zaangażowanie i pozytywne relacje. Jak jednak zaprojektować taką witrynę?

11 Maj 2014

Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?

Ignorowanie sfery wirtualnej w działaniach biznesowych dziś jest już praktycznie niemożliwe. Sklepy stacjonarne masowo migrują do Internetu, marki tworzą strony wizerunkowe i poszerzają swoje pole działania, wykorzystując narzędzia content marketingu.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM