Aktualizacja: 24 czerwca 2021
Zakładka „O nas”. Dla jednych to strona, której nikt nie odwiedza i na którą po prostu nie warto tracić czasu. Albo, którą się ma, bo tak trzeba. Ale wtedy tworzy się ją w oparciu o popularny szablon. Dla innych, i tych jest znacznie mniej, to zakładka, którą warto dobrze przemyśleć. Bo ma w sobie potencjał.
Po pierwsze, buduje ona wizerunek firmy i stanowi jej dodatkowe uwiarygodnienie. Pierwszy kontakt z klientem nie zawsze ma charakter bezpośredni i następuje w sklepie stacjonarnym. Nie zawsze też zaczyna się od produktu. Szczególnie w czasach masowego powstawania e-sklepów. Klient zanim podejmie decyzję, szuka dobrego powodu, argumentu, który przemówi za tą a nie inną firmą. Jeśli firma czy marka nie są mu znane, pierwszym miejscem, do którego zajrzy, będzie zakładka „O nas”. Warto zatem zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Tekst na stronę hotelu z rozbudowanym opisem korzyści i standardów, które mają zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z jego oferty. Realizacja tekstów agencja interaktywna INTLE
Po drugie, ułatwia proces rekrutacji. Wszyscy doskonale wiedzą, że są firmy, w których o stanowisko ubiegają się setki osób. Są i takie, w których pracować nie chce się nikomu. Warto zbudować własną legendę i sprawdzić, czy pod gabinetem już ustawiła się kolejka zainteresowanych.
Po trzecie, pomaga z zdobywaniu kontrahentów. Zanim zdecydujemy się na to, by z kimś współpracować, dokładnie sprawdzamy potencjalnego partnera biznesowego. Szukamy w sieci, na portalach, ale i na jego stronie. To, czy potrafi się dobrze zaprezentować, wyeksponować swoje atuty, to, czy potrafi sprzedać produkt i zdobyć przychylność jest bardzo ważne.
Standardów, schematów, zwrotów, które można znaleźć na co drugiej stronie: jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą, mamy solidne zaplecze, możemy pochwalić się młodym, ambitnym zespołem. Takie szablony o firmie nie mówią zupełnie nic. Na dodatek – jako trudne do ostatecznej weryfikacji – mogą być faktem lub zwykłą fikcją literacką. Jeśli zatem pod hasłem międzynarodowa firma ma kryć się współpraca ze sklepem zza najbliższej granicy, a solidne zaplecze oznaczać dwie maszyny kupione 5 lat temu, lepiej poszukaj innych mocnych stron, które wyróżnią Cię w tłumie.
A co jeśli naprawdę mamy się czym pochwalić? Jak zaprezentować swoje atuty? Zamiast serwować czytelnikowi nudny, sztampowy tekst pokaż, jak świetnie sobie radzisz na międzynarodowym rynku, tworząc stronę w 3 wersjach językowych i zamieszczając zakładkę z zagranicznymi liderami branży, którzy są partnerami Twojej firmy lub też dodając filmik, na którym Twój ambitny, młody zespół opowiada, jakie projekty realizujecie i dlaczego warto do Was dołączyć.
Przykład działu „O firmie” z elementami opowieści, przygotowanego dla atelier zajmującego się szyciem garniturów na miarę. Realizacja tekstów agencja interaktywna INTLE.
Warto też przedstawić w dziale o firmie fascynującą opowieść. Oczywiście sama opowieść, nawet najbardziej zajmująca, nie poprawi wyników firmy, jeśli jej produkt jest słabej jakości. Z pewnością może jednak zdziałać wiele dobrego. Wykorzystując narrację dział „O nas” możesz stworzyć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to budowanie legendy prezesa, właściciela, człowieka, który firmę stworzył od początku, własnymi rękami, który jest pasjonatem i w biznesie realizuje swoje marzenia. Taki schemat, a dokładnie legendę Steva Jobbsa, wykorzystało choćby Apple. Drugi sposób to budowanie legendy samej firmy czy marki.
Dział „O nas” stworzony dla sklepu zajmującego się sprzedażą rowerów. Została przedstawiona w nim krótka historia marki wraz z dokładnym opisem jej oferty. Realizacja tekstów agencja interaktywna INTLE.
I na koniec sprawa niby oczywista, ale jednak. Pamiętaj, by dział „o nas” dostosować do tego, czym się zajmujesz. To, co mówisz o sobie innym i w jaki sposób to komunikujesz powinno oddawać charakter branży, w jakiej działa Twoje firma. Inaczej będzie zatem wyglądała opowieść firmy produkującej odzież sportową, a inaczej firmy z branży finansowej. „Jesteśmy grupą pasjonatów, którzy nie boją się ryzykownych projektów” na stronie firmy zajmującej się finansami z pewnością nie przysporzy jej klientów.
Co mówią o nas klienci