Jak zrobić landing page, który będzie sprzedawał? 6 elementów, które musi zawierać landing page sprzedażowy | INTLE

Jak stworzyć landing page, który będzie sprzedawał? 6 elementów, które musi zawierać strona lądowania

19 maja 2021 Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

jak zrobić landing page

Landing page coraz częściej jest uznawany za obowiązkowy element strategii sprzedaży w Internecie. Dobrze zaprojektowana strona lądowania może doskonale konwertować. Jednak jest jeden haczyk – specjalnie użyliśmy słów “dobrze zaprojektowana”. Co to oznacza w praktyce? Jakie elementy muszą znaleźć się na landingu? Jak wygląda tworzenie landing page? A gdy mamy już elementy, jak je odpowiednio poukładać? Z projektowaniem strony lądowania jest trochę tak jak z budowaniem wysokiej wieży z klocków – czasami brak nawet jednego elementu może przynieść katastrofalne skutki. Dlatego dziś pokażemy Ci, jak samodzielnie ułożyć własną landingową wieżę, by finalna konstrukcja sprzedawała możliwie najlepiej!

6 elementów, które musi zawierać landing page

Poniżej przedstawiamy 6 elementów, które muszą znaleźć się na dobrze zaprojektowanym landing page.

1. Nagłówek + grafika

Nagłówek

Nagłówek razem z grafiką są elementami, które odbiorca widzi jako pierwsze po kliknięciu w link przekierowujący na stronę. Łatwo się domyślić, że właśnie dlatego mają one ogromne znaczenie i ich dokładnie dopracowanie powinno stanowić największą część pracy. Są one być albo nie być, bo może okazać, że po rzuceniu na nie okiem nasz wizytor od razu opuści stronę. Może tak się stać z dwóch powodów – stwierdził, że ta oferta faktycznie nie jest dla niego i jest to zgodne ze stanem rzeczywistym lub (bardziej prawdopodobne) nagłówek nie dostarcza koniecznych informacji, które powinien przekazywać na powitanie. 

Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia nagłówka? Przede wszystkim pamiętaj, że powinien on być konkretny, czas na dłuższe i bardziej rozbudowane opisy przyjdzie później. Najlepiej, aby udało Ci się prezentowany na landingu produkt zamknąć w jednym, maksymalnie dwóch zdaniach. Zastanów się, czy odbiorca po przeczytaniu nagłówka faktycznie dowie się więcej o ofercie i zostanie do niej już na pierwszym etapie zachęcony? Postaw się na jego miejscu, sprawdź, czy teksty trafią do osoby, która być może nie zna Twojej marki, ale zainteresował ją przekaz reklamowy. 

Co możesz wykorzystać przy kreacji nagłówka?
  • Pytania do potencjalnego zainteresowanego ofertą – spersonalizowane pytania mają mocną funkcję perswazyjną. Warto zastanowić się nad tym, co odbiorca traci nie mając Twojego produktu lub nie korzystając z Twojej oferty. To doskonały punkt wyjścia, który po analizie pozwoli Ci przekuć te elementy w odpowiednie pytania.
  • Hasło kojarzone z Twoją marką – hasło nie musi być przedstawione w znanej wszystkim formie, możesz zdecydować się na grę słów lub przekształcenie hasła, aby zawierało elementy związane z ofertą prezentowaną na landing page. Tego typu nagłówek sprawdzi się szczególnie, jeśli Twoje firmowe hasło ma mocną pozycję w świadomości klientów.
  • Korzyści – nie sposób nie zauważyć, że tworzenie landing page opiera się na korzyściach produktu lub oferty. Warto zastanowić się jaka jest nadrzędna korzyść, która może zatrzymać odbiorcę na stronie. Rok nauki gratis? Oferta bankowa z rabatem o wysokości 20%? A może współpraca z większą prowizją od sprzedaży? Tak mocne hasło razem z odpowiednią grafiką może przynieść doskonałe efekty. Pamiętaj, że odbiorca chce przecież otrzymać coś, co skłoni go do skorzystania z oferty akurat teraz. 
  • Charakterystykę produktu lub usługi – jeśli masz swoją markę, która oferuje produkty lub usługi, powinieneś móc opisać ją jednym konkretnym zdaniem. Odbiorca dzięki temu wie, z czym ma do czynienia, a Ty masz pełną przejrzystość profilu firmy, którą możesz prosto komunikować klientom. Warto popracować nad tym zdaniem – tak dobra charakterystyka może być doskonałym elementem nagłówka. 
tworzenie landing page
biznes.ceneo.pl

tworzenie landing page od podstaw
whurcie.pl

landing page od podstaw
intle.pl

Grafika

Zadaniem grafiki znajdującej się obok pierwszego nagłówka jest jego wzmocnienie. Należy jednak pamiętać, że nie wiemy, jak odbiorca odczyta przekaz, który dla niego przygotowaliśmy. Może skupić się na samym tekście, może spojrzeć na grafikę i doczytać tekst znajdujący się obok, a może grafika przyciągnie go na tyle, że zwróci uwagę tylko na nią. Właśnie dlatego dobór odpowiedniego obrazu jest tak ważny – bo czasami tylko on wystarczy, aby osiągnąć zaplanowane efekty. To jak połączymy tekst i zdjęcie czy rysunek zależy od naszego celu i produktu lub usługi, które prezentujemy na landing page.

Jaka grafika przyniesie najlepsze efekty? Zdecydowanie taka, która pokaże prawdziwe emocje. Dlatego dobrze, gdy na zdjęciu widoczni są ludzie, zwierzęta lub elementy natury. Chcesz wzmocnić swój przekaz? Niech osoby na zdjęciu patrzą w kierunku prezentowanego tekstu – wzrok odbiorcy również automatycznie tam powędruje.
Pamiętaj, że grafika powinna być także spójna z oferowanym produktem i stanowić jego uzupełnienie, jej funkcją może być także zaciekawienie odbiorcy. Nie może być w zupełnie innym stylu niż reszta strony, bo przyniesie to odwrotny efekt.

jak zrobić landing page sprzedażowy
sprzedawcy.arena.pl

W tym przypadku główną część nagłówka stanowią zdjęcia zadowolonych, uśmiechniętych osób. Swoją postawą emanują pewnością siebie, a wzrok skierowany prosto w obiektyw sprawia, że i osoba patrząca na zdjęcie zostanie do niego przyciągnięta. Po lewej stronie zdjęcia widzimy mocno zaakcentowane słowo “WY” – jest to bardzo dobry zabieg, ponieważ strona skierowana jest do sprzedawców i takie przedstawienie słowa zwraca uwagę, a jednocześnie podkreśla, że to oni faktycznie są najważniejsi. 

tworzenie landing page
kontentino.com

Baner na stronie narzędzia marketingowego Kontentino doskonale komponuje się ze strategią graficzną marki. Nie widzimy zdjęć, a graficzne rysunki. Założeniem narzędzia jest łączenie zespołu marketingowego, co prezentowana grafika doskonale pokazuje – widzimy strzałki, które od razu kojarzą się z łączeniem elementów. Tekst jest prosty, ale jednocześnie stanowi esencję działania Kontentino. Cały baner jest przyjemny dla oka, co jest dodatkową zaletą, bo może sugerować, że równie estetyczny jest wygląd samego narzędzia.

landing page - przykłady
napoleoncat.com

Na banerze widzimy bardzo przemyślaną grafikę, która doskonale łączy się z komunikacją wizualną marki. Zdjęcie uśmiechniętej kobiety wywołuje pozytywne emocje,a obok niej znajdują się elementy związane z oferowanym produktem. Pierwszy nagłówek “Instagram Planer” mógłby być jednak nieco dłuższy, aby wzbudzić większe zainteresowanie. Natomiast drugiej części przydałoby się lekkie skrócenie – wtedy proporcje obu tekstów nieco by się zmieniły, a całość byłaby bardziej czytelna.

Tworzenie landing page przykłady
hbogo.pl

Baner widoczny na stronie lądowania HBO GO nie zawiera typowej grafiki, którą mogliśmy widzieć na powyżej opisywanych landingach. Jednak taka prezentacja graficzna idealnie pasuje do prezentowanej oferty i z pewnością przynosi lepsze efekty wśród fanów kina niż np. zdjęcie osoby oglądającej film. Na pierwszy plan wysuwają się jednak hasła, które dobrze podsumowują produkt, a jednocześnie zawierają odpowiednio dobrane korzyści.

2. Opis

Opis powinien dostarczyć odbiorcy najważniejszych informacji o ofercie lub prezentowanym produkcie, jednak powinny być one zapisane w formie korzyści. Można go określić jako swego rodzaju pigułkę – najistotniejsze zalety, które są jednocześnie niezbędne, aby, zachęcić i przekonać odbiorcę, że prezentowana usługa lub produkt jest dla niego. Właśnie dlatego ta sekcja musi być napisana językiem korzyści. To niezwykle istotne, aby nawet podstawowe informacje przekuć w zalety dla potencjalnego zainteresowanego. 

jak zrobić landing page sprzedażowy - przykłady
sprzedawcy.arena.pl

tworzenie landing page krok po kroku
whurcie.pl

3. Wzmocnienie komunikatu

Sekcja wzmocnienia powinna być dodatkowym bodźcem, który przekona odbiorcę do skorzystania z oferty – zawrzyj w niej dodatkowe korzyści poparte faktami. Znając dobrze swoją grupę docelową, nie powinieneś mieć problemu z dobraniem elementów, które będą pełnić tę funkcję. Do często wykorzystywanych należą np. wypunktowane korzyści czy opinie zadowolonych klientów czy prezentacja innych firm, które już korzystają z oferty.

Landing page Morele
www.morele.net/marketplace

tworzenie landing page
www.empik.com/zostan-sprzedawca
www.morele.net/marketplace

landing page - whurcie
whurcie.pl

biznes.ceneo.pl

4. Nawołanie do akcji

Nawołanie do akcji, czyli call to action, powinno być, podobnie jak nagłówek, przede wszystkim konkretne. Tutaj nie ma miejsca na domysły, w CTA powinieneś wskazać odbiorcy dokładnie, jaką czynność ma wykonać. Dobrze jeśli jest to jeden prosty krok, co dodatkowo zachęci zainteresowanego do jego wykonania. Ważne, aby nawołanie do akcji zostało wyraźnie podkreślone graficznie – to krótkie hasło musi zwracać na siebie uwagę.

5. Dodatkowe informacje i wzmocnienie

Co ważne, trzy następujące po sobie sekcje – opis, wzmocnienie komunikatu i nawołanie do akcji – możesz powtarzać kilkukrotnie, zanim przejdziesz do ostatniego elementu, jakim jest formularz. Zastanów się, ile informacji musisz przekazać odbiorcy i do tego dopasuj ilość sekcji.

6. Formularz

To ostatni element ścieżki odbiorcy. Jeśli dotarł do tego momentu, jest duża szansa, że zdecyduje się na ten najważniejszy krok. Jednak warto ułatwić mu podjęcie tej decyzji. Postaraj się, aby formularz był możliwie najprostszy, a do tego niech zawiera tylko niezbędne pola. Będziesz kontaktował się z potencjalnym zainteresowanym tylko mailowo? W takiej sytuacji nie potrzebujesz jego numeru telefonu – zawsze możesz go uzyskać na kolejnym etapie komunikacji, jeśli wtedy okaże się niezbędny. Zastanów się dokładnie, jak poprowadzisz dalszą konwersację z odbiorcą i na tej podstawie dobierz niezbędne elementy, których potrzebujesz. 
Jak podejść do projektowania formularza od strony wizualnej? Pamiętaj, że musi się on wyróżniać i zdecydowanie odcinać od innych treści. Odbiorca powinien wiedzieć, że to właśnie tu ma umieścić swoje dane. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie odnośnika do formularza na górze strony, na poziomie nagłówka/baneru, który po kliknięciu przeniesie zainteresowanego od razu do formularza.

Podczas planowania formularza nie zapomnij także o umieszczeniu w nim zgód marketingowych. Odbiorca musi wiedzieć, na co się decyduje i jak będą wykorzystywane jego dane.

www.morele.net/marketplace
Tworzenie landing page Ceneo
biznes.ceneo.pl
tworzenie landing page - whurcie
whurcie.pl
Tworzenie landing page - przykłady
grupabudio.pl/marketplace/

Czego unikać przy tworzeniu landing page?

Już wiesz, jakie elementy powinny wejść w skład Twojego landingu oraz jak odpowiednio ułożyć je w projekcie. Przy tworzeniu takiej strony musisz jednak pamiętać o unikaniu kilku elementów, ponieważ ich obecność może negatywnie wpłynąć na wyniki. Co do nich należy?

Zbyt ogólne sformułowania

Zbyt wiele ogólników w tekstach na stronie lądowania może świadczyć o tym, że tak naprawdę nie znasz swoich potencjalnych odbiorców. Przed rozpoczęciem tworzenia treści powinieneś dokładnie zastanowić się nad tym, kto ma skorzystać z Twojej oferty. Najlepiej stwórz persony, czyli bardzo szczegółowe opisy osób, które powinny być odzwierciedleniem prawdziwych zainteresowanych. Zajrzyj do naszego artykułu Jak tworzyć persony, by docierać do klientów, z którego dowiesz się, jak przygotować opis swojego idealnego odbiorcy. Przygotowanie person pomoże Ci napisać teksty, które faktycznie trafią do osób, na których Ci najbardziej zależy. Nawet drobne elementy mogące uchodzić dla niektórych za szczegóły, jak odpowiedni rodzaj gramatyczny (np. jeśli zwracasz się do kobiet) czy stylizacja na mowę młodzieżową (w przypadku kampanii skierowanej do nastolatków), mają znaczenie. 
To jednak to nie wszystko. Warto po stworzeniu i ułożeniu wszystkich tekstów przeczytać je, stawiając się na miejscu odbiorcy. Pomyśl o tym, co potencjalny zainteresowany wie o Twojej marce/produkcie/ofercie i przeanalizuj, czy wszystkie informacje będą dla niego logiczne. Przeprowadź kilka testów wśród znajomych czy rodziny, co ułatwi Ci stwierdzenie, które elementy wymagają dopracowania.

Kilka różnych nawołań do akcji

Przy planowaniu stron lądowania najlepiej trzymać się zasady – jedna strona lądowania, jeden cel. Dzięki temu odbiorca otrzymuje wszystkie komunikaty podporządkowane jednemu CTA. Nie pojawiają się mylące sformułowania, a Tobie, jako tworzącemu landing, jest łatwiej opanować treści. Przy prostym i konkretnym wezwaniu do akcji osoba, która trafiła na Twój landing page sprzedażowy, będzie wiedziała, co ma zrobić, np. kliknij tutaj, wypełnij formularz, podaj adres e-mail itp.

Nadmiar informacji i rozpraszacze

Landing page musi być wypełniony konkretnymi korzyściami. Dla odbiorcy stanowi on ścieżkę, którą powinien podążać, aby na końcu trafić na ostatni i jednocześnie najważniejszy element  – najczęściej jest nim formularz kontaktowy. Co jednak jeśli nasz wędrowiec zgubi się po drodze lub coś go zatrzyma? Projektując strukturę landing page, musisz zadbać, aby się to nie stało! Landing page sprzedażowy to nie strona www. Nie potrzebuje menu, wyskakujących okienek czy zbyt wielu niekoniecznie istotnych treści. Powinny królować na nim konkrety w postaci korzyści, a każda z nich musi spełniać określony cel.

Kolory landing page

Nadmiar informacji to jedna z istotnych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę podczas tworzenia strony lądowania. Jednak to, w jaki sposób niezbędne informacje zostaną zaprezentowane, jest równie ważne. Zastanów się, jakie kolory wpłyną pozytywnie na odbiorcę? Więcej o kolorach dowiesz się z naszego artykułu Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki.

Jeśli Twoja marka posiada silną komunikację wizualną i jest ona rozpoznawana przez klientów, warto zastosować ją także na landingu. Landing może być także zbudowany na szablonie strony www, jednak wtedy kilka elementów, które mogą stanowić potencjalne rozpraszacze, musi z niego zniknąć. 

Brak wartości dla odbiorcy

Landing page ma realizować Twój cel. Pewnie chcesz, aby odbiorca wypełnił formularz, czyli po prostu udostępnił Ci swoje dane. Jednak dlaczego miałby chcieć to zrobić, jeśli nie zaoferujesz mu konkretnej wartości w zamian? Osoba, która trafi na Twoją stronę lądowania, musi czuć, że coś zyskuje. Może to być promocja dla nowych użytkowników, darmowy ebook wysyłany na pozostawiony adres e-mail lub szybki kontakt ze specjalną ofertą.

Brak odwołania do miejsca, z którego przyszedł odbiorca

Landingi są zazwyczaj elementem kampanii reklamowej. Odbiorca trafia na tego typu stronę najczęściej z reklam w Google lub na Facebooku czy Instagramie. W reklamie musiał został użyty już jakiś komunikat, którego zadaniem było przekonanie odbiorcy do kliknięcia w link. Dlatego pamiętaj, że treści na stronie lądowania muszą nawiązywać do tych, które były prezentowane w reklamie. Najlepiej, aby stanowiły kontynuację kreacji reklamowej, aby odbiorca czuł, że są z nią spójne.

Podsumowanie

Powyższe wytyczne pomogą Ci stworzyć wysokiej jakości landing page sprzedażowy. Zastosowanie ich w praktyce połączone z testowaniem w celu wybrania najlepszej wersji  strony lądowania z pewnością poprawią osiągane wcześniej wyniki.
Masz pytanie odnośnie tworzenia landing page? Zadaj je w komentarzu!

Marta Kruk
Marta Kruk

Kreatywne pisanie jest mi bliskie od czasów szkolnych, studia filologiczne pozwoliły wzmocnić wiedzę i nauczyć się wielu nowych aspektów pracy z tekstem, a prowadzenie własnego bloga o tematyce lifestylowej dało możliwość stałego szlifowania warsztatu.

Od kilku lat zajmuję się marketingiem internetowym i nie tylko – mam doświadczenie w prowadzeniu kanałów social media, korekcie tekstów, a także planowaniu i tworzeniu publikacji.

W INTLE zajmuję się koordynacją działu contentowego. Praca z różnorodnymi klientami i ciekawymi tematami daje mi codziennie nowe możliwości rozwoju. A w pracy z tekstem… żadna literówka ani podwójna spacja nie jest mi straszna!

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

01 kwiecień 2020

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.

Zasady tworzenia skutecznego landing page

03 lt. 2016

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, gdzie „wyląduje” Twój potencjalny klient po kliknięciu w reklamę, jaką zamieściłeś w sieci? I co zobaczy? Być może nie, a przecież to od zawartości strony docelowej zależy, czy klient zachowa się tak, jakbyś sobie tego życzył.

Czym jest performance marketing i jak go wykorzystać w strategii e-commerce

01 kwiecień 2020

Każdy biznes chce generować zyski, a w przypadku sprzedaży internetowej możliwość płacenia za konwersję jest najbardziej pożądane. Stąd też prowadząc sklep internetowy powinieneś poznać performance marketing i wykorzystać go w swojej strategii marketingowo-sprzedażowej. Dlaczego? O tym przeczytasz w tym artykule.

Czym jest strategia marketingowa

16 październik 2019

Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.