Jak pisać skuteczne nagłówki SEO? Oto praktyczne rady i podpowiedzi | INTLE

Jak pisać skuteczne nagłówki SEO? Oto praktyczne rady i podpowiedzi

07 października 2021 Pozycjonowanie - SEO

Jak pisać nagłówki SEO - Poradnik
5/5 - (4 votes)

Na pytanie, czym jest nagłówek, odpowiadam – tym, co zwiększa liczbę kliknięć nawet pięciokrotnie. Mimo ich ogromnej roli niektórzy twórcy treści nie są świadomi ukrytej w nagłówkach mocy. Zobacz, jak pisać nagłówki SEO, by zwiększyć ilość wejść na stronę!

Nagłówki w tekście – jaką spełniają rolę?

Śródtytuły rzucają się w oczy, a jak wiemy, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Użytkownicy smartfonów i komputerów nie czytają wnikliwie tekstów na stronach internetowych. Zwykle skuszeni tytułem chcą płynnie przejść do najważniejszych dla nich informacji, sugerując się wytłuszczeniami i nagłówkami.

Poza funkcją nawigacyjną śródtytuły zachęcają do lektury. Mogą być pomocne dla autora tekstu, ponieważ pozwalają uporządkować myśli w procesie pisania artykułu. Ponadto mają duży wpływ na pozycjonowanie, na które składa się stosowanie hierarchii nagłówków oraz odpowiedniego rozmieszczenia słów kluczowych.

Nagłówki SEO – co jest ważne przy ich tworzeniu?

Każdy nagłówek powinien poruszać inną kwestię, która jest zgodna z tematem publikacji. Nagłówek, podobnie jak tytuł musi być nie tylko chwytliwy, ale także rzetelny. Jest on umową między autorem a czytelnikiem, dlatego musi mu podarować to, co sam obiecuje. Jako że użytkownicy najczęściej poszukują w internecie porad, warto podać im remedium na wszelkie dolegliwości. Dobry nagłówek powinien być dopasowany do grupy docelowej i intrygować. Powinien spełniać także założenia pozycjonowania.

Jak pisać nagłówki SEO? Przykład dobrego nagłówka
Przykład nagłówka pochodzącego z artykułu https://intle.pl/przedstaw-swoja-firme-w-150-znakach-czyli-jak-napisac-bio-na-instagramie/. W takiej formie jest on wstępem do propozycji wartości. Zawiera również frazę kluczową, na którą jest optymalizowany artykuł.

Czym jest generator nagłówków i do czego służy?

Napisanie dobrego tytułu, czy śródtytułu to sztuka. Musi on spełniać wiele wytycznych, m.in. być atrakcyjny dla czytelników. Okazuje się jednak, że możemy posłużyć się sprawdzonymi schematami, które stworzono na podstawie badań.

Generatory nagłówków SEO, to darmowe narzędzia, które napiszą tekst za Ciebie. Z pewności, należy do nich podchodzić z dystansem, bo wiele propozycji się nie nada, tym niemniej podpowiedzi są świetnym źródłem inspiracji. Zauważ, jak angażujące są te śródtytuły.

Oto dwa generatory w wersji polskiej i angielskiej:

  • Akademia Expertów 2.0 – Generator 50 najlepszych tytułów
Nagłówki SEO - Generator akademia expertów 2.0
Narzędzie do generowania nagłówków, opracowane przez Akademię Expertów 2.0. W szybkim czasie generuje ono 50 tematów, które kolejno można wykorzystać w artykułach blogowych, reklamach, ofertach czy w filmach na YouTube. Źródło: Akademia Expertów 2.0
  • Portent – Title Maker
Nagłówki SEO - Generator Portent Title Maker
Panel główny narzędzia do generowania nagłówków – Portent Title Maker. Aby otrzymać gotowy tytuł lub nagłówek, wystarczy podać jedynie temat. Lista propozycji wyświetli się zaraz po kliknięciu w przycisk „Generate Idea”. Źródło: Portent Idea Generator

Hierarchia nagłówków – jak je rozplanować?

Z punktu widzenia SEO hierarchia nagłówków jest kluczowa. Roboty zwracają szczególną uwagę na poprawność użycia nagłówków. Pamiętaj, że masz do dyspozycji ich aż sześć. Największy i najważniejszy nagłówek to H1. Może on być użyty tylko raz i powinien zawierać słowo kluczowe. Najczęściej na stronach HTML spotkasz nagłówki od H1 do H3 i one powinny być wystarczające. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby użyć także H4, H5 i H6.

Podobnie jak w kreowaniu treści, również tutaj można skorzystać z gotowego układu. Prawidłowy schemat może wyglądać następująco:

H1 (jako tytuł artykułu): Jak pisać nagłówki w skuteczny sposób! Praktyczne rady i podpowiedzi

H2: Nagłówki w tekście – jaką spełniają rolę?

H2: Co jest ważne w tworzeniu nagłówków?

H2: Czym jest generator nagłówków i do czego służy?

H2: Hierarchia nagłówków – jak je rozplanować?

H3: Słowa kluczowe w nagłówkach

H3: Zacznijmy od planu

H2: Jak pisać nagłówki – podsumowanie

Jak widać, wartości nagłówków rosną falami (1,2,3; potem 2,3,4; a następnie znowu 2). Nagłówki H3, H4, H5 i H6 mogą występować po sobie w ciągu. Dla przykładu po śródtytule H2 może występować śródtytuł H3, H3, H3, a następnie H4, H4, H4.

Najważniejsze, aby nagłówek H1 się nie powtarzał, a wartość nagłówków była rosnąca.

Słowa kluczowe w nagłówkach

Jeśli chodzi o śródtytuły, nasycenie ich frazami kluczowymi jest istotne. Najlepiej dopasowane frazy powinny znaleźć się w nagłówku H1, na samym szczycie artykułu. Im dalej w tekst, tym frazy powinny być bardziej odmienione, zawierać mniej znacząca słowa kluczowe, synonimy oraz longtail keywords, czyli bardziej rozwinięte frazy kluczowe. Warto dodać, że każde słowo kluczowe powinno być naturalne, a nagłówki łatwe w odbiorze. Pamiętajmy, że treść jest tworzona głównie z myślą o użytkownikach.

Zacznijmy od planu

Tekst, podobnie jak budowla potrzebuje zachować swoją strukturę. Po wybraniu tematu przystąp do pracy. Przed napisaniem pierwszego słowa poszukaj słów kluczowych, zaprojektuj sobie wszystkie śródtytuły i oznacz je znacznikami od H1 do H6 (lub do mniejszej wartości w zależności od potrzeb). Wypisanie nagłówków pozwoli Ci prowadzić myśli w bardziej kontrolowany sposób, a przy okazji dopełnić formalności związanych z pozycjonowaniem. Taka praktyka pomoże Ci pisać płynniej i rozwijać wszystkie wątki poruszane we wpisie. Stwórz listę propozycji śródtytułów. Selekcja nagłówków może okazać się czasochłonna, ale przynosi wymierne efekty w czytelności i pozycjonowaniu artykułu.

Jak pisać nagłówki – podsumowanie

Reasumując, czytelnicy skanują teksty, więc, zamiast czytać całość będą wybierać nagłówki, które ich interesują. Śródtytuły nawigują i informują o zawartości akapitu. Poza tym powinny budzić ciekawość i być tworzone z myślą o pozycjonowaniu. W pracy nad tekstem można użyć generatora nagłówków, który podaje gotowe propozycje, po wpisaniu odpowiednich fraz. Pod kątem SEO ważna jest hierarchia nagłówków. Począwszy od H1 do H6, muszą być one ułożone w odpowiedniej kolejności. Pozycjonowanie wspiera używanie słów kluczowych. Jeśli chcemy mieć dobre efekty w pozycjonowaniu należy najważniejszej frazy użyć w nagłówku H1, a mniej istotne słowa kluczowe w kolejnych śródtytułach.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Pozycjonowanie - SEO, Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

5/5 - (4 votes)

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

08 wrz 2021

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoje treści blogowe nie generują ruchu lub nie są widoczne na żadne słowa kluczowe? Co może być tego przyczyną? Najczęstszy powód to liczne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem elementów SEO. To właśnie one utrudniają zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie wysokiego ruchu organicznego. Porozmawiajmy zatem o popularnych błędach w optymalizacji artykułów blogowych, których powinieneś unikać!

Jak pisać posty i treści do reklam na Facebooku i Instagramie?

24 sie 2021

Jeśli tworzenie postów do mediów społecznościowych jest dla Ciebie proste niczym bułka z masłem, prawdopodobnie robisz coś źle. Mogłoby się wydawać, że im szybciej, tym lepiej, bo przecież z każdym kolejnym postem stajesz się coraz lepszym specjalistą. To oczywiście fakt - doświadczenie jest ważnym elementem, który może poprawić jakość tworzonych komunikatów i grafik. Nie oznacza to jednak, że projektowanie contentu do mediów społecznościowych powinno kiedykolwiek stać się rutynowym zadaniem, do którego podchodzisz bez głębszego zastanowienia. Zwróciłeś uwagę, że użyłam słowa “projektowanie”? Nie odnosi się ono tylko do grafik, a warto zwrócić na nie uwagę także podczas tworzenia dobrego copy. Jak pisać posty na Facebooku czy Instagramie? Czytaj dalej, aby poznać wskazówki, które pozwolą Ci stworzyć wysokiej jakości posty do social mediów.

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

23 sie 2019

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

Ciekawe, inspirujące i angażujące posty w social mediach – jak robić to dobrze?

26 maj 2021

Do osób korzystających z social media regularnie każdego dnia docierają setki komunikatów od wielu marek. Coraz częściej czują one zmęczenie, przytłoczenie i przebodźcowanie przez nieustający natłok informacji. To zjawisko jest trudne zarówno dla użytkownika social mediów, jak i marki, która tworząc posty, chce, aby były one zapamiętane przez odbiorców i przynosiły planowane efekty sprzedażowe czy wizerunkowe. Jak więc podejść do komunikacji na Facebooku i Instagramie, aby wyróżnić się wśród konkurencji i nie tylko dotrzeć z komunikatem do użytkownika, ale także zatrzymać jego uwagę i stworzyć pozytywne skojarzenia z marką?