6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Aktualizacja: 02 lipca 2021

|Pozycjonowanie - SEO|6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym
6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Jeśli nadal zastanawiasz się nad założeniem bloga lub brakuje Ci motywacji do tworzenia nowych wpisów, bo nie widzisz efektów swoich dotychczasowych działań, poznaj korzyści, które uzyskasz po dodawaniu dobrze zoptymalizowanych publikacji.

  • Pozyskanie ruchu na stronę z wyszukiwarki Google poprzez wyższą pozycję witryny.
  • Budowanie autorytetu marki.
  • Możliwość naturalnego linkowania wewnętrznego.
  • Pozytywna ocena regularnie aktualizowanej strony przez robota Google.

Zatem jak tworzyć teksty pod seo i jak zadbać o ich prawidłową optymalizację?

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.


źródło grafiki: makelifeeasier.pl

#1 Wybierz słowa kluczowe

W każdej publikacji powinny pojawić się 2-3 słowa kluczowe. Podczas wyboru fraz kluczowych do pozycjonowania witryny, skorzystaj z dostępnych narzędzi, np. SEMSTORM czy SENUTO, które zdecydowanie ułatwią Ci ten proces. Mając przed sobą listę fraz kluczowych, wybierz te, które będą dopasowane do treści artykułu oraz przyczynią się do wygenerowania dużej liczby kliknięć. Zrezygnuj z tych słów, których miesięczna liczba wyszukań wynosi równe zero. Gdy masz już przygotowane słowa kluczowe, na ich podstawie stwórz tematy artykułów, a następnie napisz teksty. Pamiętaj o umieszczeniu wybranych słów kluczowych w treści zapowiadającej artykuł (lead), nagłówkach lub akapitach. Im wyżej w tekście się znajdą, tym lepiej. Jednak musisz wiedzieć, że linkowanie z nagłówków ma większą moc niż linkowanie z tekstu. Dlatego nawet jeśli wybrane słowo w tekście występuje jako pierwsze, lepiej przeprowadzić dalszą optymalizację na tym, które pojawia się później w nagłówku.

SEMSTORM – narzędzie pomocne w wyborze słów kluczowych

Zdarza się, że pozycjonowanie i komfort czytelnika nie idą w parze. Wtedy skup się na odbiorcy, który będzie czytał tekst. Artykuł musi być napisany poprawnie językowo, nie może być nienaturalnie naszpikowany słowami kluczowymi. Pisz o tematach, które interesują Twoich klientów, dając im wiedzę, której nie znajdą nigdzie indziej.

#2 Zoptymalizuj nagłówki

Śródtytuły opisz nagłówkami od H2 do H6. W publikacjach blogowych H1 jest tytułem artykułu, natomiast nagłówki w tekście powinny mieć oznaczenie H2, a ich podtytuły H3 itd. Dzięki temu tekst nabierze odpowiedniej struktury i będzie bardziej czytelny, na czym zyska także Twój klient. Pamiętaj również o umieszczeniu w nagłówkach słów kluczowych, które wpłyną pozytywnie na pozycję Twojej witryny.


Optymalizacja nagłówków – od H1 do H6

#3 Dopasuj grafiki lub zdjęcia

Wybierając główne zdjęcie do publikacji, możesz skorzystać z darmowych banków zdjęć lub wykorzystać własne fotografie. Powinny być one dopasowane do tematyki tekstu i stanowić jej uzupełnienie. Grafiki to również doskonałe miejsce do promocji asortymentu Twojego sklepu. Lepiej jednak, aby zdjęcia prezentowały produkt w ciekawy sposób, a nie były jego katalogowym ujęciem na białym tle.

Wybór i optymalizacja obrazków

Gdy dodasz zdjęcia, pamiętaj o ich optymalizacji. Zwróć uwagę na:

  • nazwę pliku ze zdjęciem, np. odzież-firmowa-z-logo.jpg
  • title, czyli tytuł zdjęcia, np. odzież firmowa
  • alt, czyli tekst alternatywny, np. odzież firmowa z logo

Tytuł i tekst alternatywny spróbuj uzupełnić o słowa kluczowe, jednak pamiętaj, że nigdy nie mogą być one takie same. Oba atrybuty powinny opisywać to, co faktycznie znajduje się na grafice. Pamiętaj, że optymalizacja zdjęć ma ogromne znaczenie w kontekście SEO, więc nie warto abyś go pomijał.

#4 Zaplanuj linkowanie wewnętrzne

Artykuł na blogu możesz wykorzystać do poprawy indeksowania Twojej witryny, poprzez dodanie do niego linków do innych podstron lub tekstów w obrębie serwisu.

Pamiętaj o podlinkowaniu wybranych słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Nie wiesz do jakiego adresu powinna przekierowywać wybrana fraza? Skorzystaj z narzędzia SEMSTRORM, aby dowiedzieć się, na jaką podstronę kieruje. Słowa kluczowe wybolduj, aby czytelnik mógł je łatwo zauważyć i jednym kliknięciem przejść pod linkowany adres www.

Linkowanie w formie opisu pod zdjęciem

#5 Zoptymalizuj atrybuty Title oraz Description

Odpowiednio skonfigurowane meta znaczniki zachęcą internautów do przeczytania właśnie Twojego artykułu. To te treści wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonej frazy. 

Pamiętaj, że atrybut Title jest brany pod uwagę w indeksowaniu publikacji na określonej pozycji w Google, dlatego warto umieścić w nim słowa kluczowe. Zawrzyj je także w naturalny sposób w Description.

 

Konfiguracja Meta Tagów w panelu SOTE

#6 Dodaj przejrzysty adres URL

Stworzenie przejrzystego adresu URL jest krokiem, którego nie możesz pominąć. Pamiętaj, aby link do artykułu zawierał słowa kluczowe. W ten sposób będzie on czytelny i zrozumiały nie tylko dla użytkownika, ale również dla robota Google. W niektórych systemach URL artykułu utworzy się samodzielnie na podstawie tytułu, jednak np. w Shoperze konieczne jest ustawienie adresu ręcznie.

Konfiguracja własnego adresu URL w panelu Shoper

Podsumowanie

Zastosowanie powyższych 6 kroków do poprawnej optymalizacji wpisów na blogu sprawi, że Twoje publikacje będą lepiej odbierane przez czytelników i jednocześnie poprawi się pozycja Twojego sklepu w Google. Podczas optymalizacji pamiętaj o: słowach kluczowych, nagłówkach, grafikach lub zdjęciach, linkach, meta znacznikach i adresie URL, a zyska na tym zarówno blog, jak i cała witryna.

Marcin Rząca
Marcin Rząca

Specjalista ds. SEO. W INTLE zajmuje się przeprowadzaniem audytów SEO, Link Buildingiem oraz optymalizacją sklepów internetowych.

Prywatnie, pasjonat siatkówki oraz motoryzacji.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

czytaj dalej

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Skoro w ciągu zaledwie 1 sekundy ludzki mózg odbiera 11 milionów informacji o pojemności około 100 megabajtów, przekazy sprzedażowe poczynając od haseł reklamowych, a skończywszy na layoucie stron www, nie mogą być przypadkowe. Dotyczy to w istotnym stopniu także przycisku zakupowego (tzw. buy button). Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, czym powinien charakteryzować się dobrze zaprojektowany przycisk zakupowy, włączając jego kształt, barwę, położenie czy dynamikę.

czytaj dalej

Piksel Facebooka – co to jest, do czego służy i jak go zainstalować?

Piksel Facebooka – co to jest, do czego służy i jak go zainstalować?

Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman