Aktualizacja: 02 lipca 2021
Jeśli nadal zastanawiasz się nad założeniem bloga lub brakuje Ci motywacji do tworzenia nowych wpisów, bo nie widzisz efektów swoich dotychczasowych działań, poznaj korzyści, które uzyskasz po dodawaniu dobrze zoptymalizowanych publikacji.
Zatem jak tworzyć teksty pod seo i jak zadbać o ich prawidłową optymalizację?
Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
W każdej publikacji powinny pojawić się 2-3 słowa kluczowe. Podczas wyboru fraz kluczowych do pozycjonowania witryny, skorzystaj z dostępnych narzędzi, np. SEMSTORM czy SENUTO, które zdecydowanie ułatwią Ci ten proces. Mając przed sobą listę fraz kluczowych, wybierz te, które będą dopasowane do treści artykułu oraz przyczynią się do wygenerowania dużej liczby kliknięć. Zrezygnuj z tych słów, których miesięczna liczba wyszukań wynosi równe zero. Gdy masz już przygotowane słowa kluczowe, na ich podstawie stwórz tematy artykułów, a następnie napisz teksty. Pamiętaj o umieszczeniu wybranych słów kluczowych w treści zapowiadającej artykuł (lead), nagłówkach lub akapitach. Im wyżej w tekście się znajdą, tym lepiej. Jednak musisz wiedzieć, że linkowanie z nagłówków ma większą moc niż linkowanie z tekstu. Dlatego nawet jeśli wybrane słowo w tekście występuje jako pierwsze, lepiej przeprowadzić dalszą optymalizację na tym, które pojawia się później w nagłówku.
Zdarza się, że pozycjonowanie i komfort czytelnika nie idą w parze. Wtedy skup się na odbiorcy, który będzie czytał tekst. Artykuł musi być napisany poprawnie językowo, nie może być nienaturalnie naszpikowany słowami kluczowymi. Pisz o tematach, które interesują Twoich klientów, dając im wiedzę, której nie znajdą nigdzie indziej.
Śródtytuły opisz nagłówkami od H2 do H6. W publikacjach blogowych H1 jest tytułem artykułu, natomiast nagłówki w tekście powinny mieć oznaczenie H2, a ich podtytuły H3 itd. Dzięki temu tekst nabierze odpowiedniej struktury i będzie bardziej czytelny, na czym zyska także Twój klient. Pamiętaj również o umieszczeniu w nagłówkach słów kluczowych, które wpłyną pozytywnie na pozycję Twojej witryny.
Wybierając główne zdjęcie do publikacji, możesz skorzystać z darmowych banków zdjęć lub wykorzystać własne fotografie. Powinny być one dopasowane do tematyki tekstu i stanowić jej uzupełnienie. Grafiki to również doskonałe miejsce do promocji asortymentu Twojego sklepu. Lepiej jednak, aby zdjęcia prezentowały produkt w ciekawy sposób, a nie były jego katalogowym ujęciem na białym tle.
Gdy dodasz zdjęcia, pamiętaj o ich optymalizacji. Zwróć uwagę na:
Tytuł i tekst alternatywny spróbuj uzupełnić o słowa kluczowe, jednak pamiętaj, że nigdy nie mogą być one takie same. Oba atrybuty powinny opisywać to, co faktycznie znajduje się na grafice. Pamiętaj, że optymalizacja zdjęć ma ogromne znaczenie w kontekście SEO, więc nie warto abyś go pomijał.
Artykuł na blogu możesz wykorzystać do poprawy indeksowania Twojej witryny, poprzez dodanie do niego linków do innych podstron lub tekstów w obrębie serwisu.
Pamiętaj o podlinkowaniu wybranych słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Nie wiesz do jakiego adresu powinna przekierowywać wybrana fraza? Skorzystaj z narzędzia SEMSTRORM, aby dowiedzieć się, na jaką podstronę kieruje. Słowa kluczowe wybolduj, aby czytelnik mógł je łatwo zauważyć i jednym kliknięciem przejść pod linkowany adres www.
Odpowiednio skonfigurowane meta znaczniki zachęcą internautów do przeczytania właśnie Twojego artykułu. To te treści wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonej frazy.
Pamiętaj, że atrybut Title jest brany pod uwagę w indeksowaniu publikacji na określonej pozycji w Google, dlatego warto umieścić w nim słowa kluczowe. Zawrzyj je także w naturalny sposób w Description.
Stworzenie przejrzystego adresu URL jest krokiem, którego nie możesz pominąć. Pamiętaj, aby link do artykułu zawierał słowa kluczowe. W ten sposób będzie on czytelny i zrozumiały nie tylko dla użytkownika, ale również dla robota Google. W niektórych systemach URL artykułu utworzy się samodzielnie na podstawie tytułu, jednak np. w Shoperze konieczne jest ustawienie adresu ręcznie.
Zastosowanie powyższych 6 kroków do poprawnej optymalizacji wpisów na blogu sprawi, że Twoje publikacje będą lepiej odbierane przez czytelników i jednocześnie poprawi się pozycja Twojego sklepu w Google. Podczas optymalizacji pamiętaj o: słowach kluczowych, nagłówkach, grafikach lub zdjęciach, linkach, meta znacznikach i adresie URL, a zyska na tym zarówno blog, jak i cała witryna.
Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.
Skoro w ciągu zaledwie 1 sekundy ludzki mózg odbiera 11 milionów informacji o pojemności około 100 megabajtów, przekazy sprzedażowe poczynając od haseł reklamowych, a skończywszy na layoucie stron www, nie mogą być przypadkowe. Dotyczy to w istotnym stopniu także przycisku zakupowego (tzw. buy button). Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, czym powinien charakteryzować się dobrze zaprojektowany przycisk zakupowy, włączając jego kształt, barwę, położenie czy dynamikę.
Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?
Co mówią o nas klienci