Intle

Akademia INTLE

SEO

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

SEO

23 sierpnia 2019

Dobrze prowadzony blog firmowy będzie wizytówką Twojego sklepu. Dzięki niemu, wzbudzisz zaufanie klientów i zaprezentujesz swoją markę w roli eksperta, wzmacniając w ten sposób jej autorytet. Regularne publikacje na blogu pełnią jeszcze jedną ważną funkcję, o której wiele osób zapomina, przez co nie wykorzystują pełnego potencjału bloga. Jest nią mocny wpływ blogowania na pozycjonowanie strony internetowej. Nie wiesz, jak przeprowadzić poprawną optymalizację publikacji, aby osiągać zamierzone efekty? Przygotowałam dla Ciebie 6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym, dzięki którym sprawnie przejdziesz przez wszystkie etapy i bez kłopotu samodzielnie dodasz blogową publikację.
optymalizacja artykułów blogowych

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Jeśli nadal zastanawiasz się nad założeniem bloga lub brakuje Ci motywacji do tworzenia nowych wpisów, bo nie widzisz efektów swoich dotychczasowych działań, poznaj korzyści, które uzyskasz po dodawaniu dobrze zoptymalizowanych publikacji.

  • Pozyskanie ruchu na stronę z wyszukiwarki Google poprzez wyższą pozycję witryny.
  • Budowanie autorytetu marki.
  • Możliwość naturalnego linkowania wewnętrznego.
  • Pozytywna ocena regularnie aktualizowanej strony przez robota Google.

Jak przeprowadzić poprawną optymalizację artykułu na bloga?

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.


źródło grafiki: makelifeeasier.pl

#1 Wybierz słowa kluczowe

W każdej publikacji powinny pojawić się 2-3 słowa kluczowe. Podczas wyboru fraz kluczowych do pozycjonowania witryny, skorzystaj z dostępnych narzędzi, np. SEMSTORM czy SENUTO, które zdecydowanie ułatwią Ci ten proces. Mając przed sobą listę fraz kluczowych, wybierz te, które będą dopasowane do treści artykułu oraz przyczynią się do wygenerowania dużej liczby kliknięć. Zrezygnuj z tych słów, których miesięczna liczba wyszukań wynosi równe zero. Gdy masz już przygotowane słowa kluczowe, na ich podstawie stwórz tematy artykułów, a następnie napisz teksty. Pamiętaj o umieszczeniu wybranych słów kluczowych w treści zapowiadającej artykuł (lead), nagłówkach lub akapitach. Im wyżej w tekście się znajdą, tym lepiej. Jednak musisz wiedzieć, że linkowanie z nagłówków ma większą moc niż linkowanie z tekstu. Dlatego nawet jeśli wybrane słowo w tekście występuje jako pierwsze, lepiej przeprowadzić dalszą optymalizację na tym, które pojawia się później w nagłówku.

SEMSTORM – narzędzie pomocne w wyborze słów kluczowych

Zdarza się, że pozycjonowanie i komfort czytelnika nie idą w parze. Wtedy skup się na odbiorcy, który będzie czytał tekst. Artykuł musi być napisany poprawnie językowo, nie może być nienaturalnie naszpikowany słowami kluczowymi. Pisz o tematach, które interesują Twoich klientów, dając im wiedzę, której nie znajdą nigdzie indziej.

#2 Zoptymalizuj nagłówki

Śródtytuły opisz nagłówkami od H2 do H6. W publikacjach blogowych H1 jest tytułem artykułu, natomiast nagłówki w tekście powinny mieć oznaczenie H2, a ich podtytuły H3 itd. Dzięki temu tekst nabierze odpowiedniej struktury i będzie bardziej czytelny, na czym zyska także Twój klient. Pamiętaj również o umieszczeniu w nagłówkach słów kluczowych, które wpłyną pozytywnie na pozycję Twojej witryny.


Optymalizacja nagłówków – od H1 do H6

#3 Dopasuj grafiki lub zdjęcia

Wybierając główne zdjęcie do publikacji, możesz skorzystać z darmowych banków zdjęć lub wykorzystać własne fotografie. Powinny być one dopasowane do tematyki tekstu i stanowić jej uzupełnienie. Grafiki to również doskonałe miejsce do promocji asortymentu Twojego sklepu. Lepiej jednak, aby zdjęcia prezentowały produkt w ciekawy sposób, a nie były jego katalogowym ujęciem na białym tle.

Wybór i optymalizacja obrazków

Gdy dodasz zdjęcia, pamiętaj o ich optymalizacji. Zwróć uwagę na:

  • nazwę pliku ze zdjęciem, np. odzież-firmowa-z-logo.jpg
  • title, czyli tytuł zdjęcia, np. odzież firmowa
  • alt, czyli tekst alternatywny, np. odzież firmowa z logo

Tytuł i tekst alternatywny spróbuj uzupełnić o słowa kluczowe, jednak pamiętaj, że nigdy nie mogą być one takie same. Oba atrybuty powinny opisywać to, co faktycznie znajduje się na zdjęciu.

#4 Zaplanuj linkowanie wewnętrzne

Artykuł na blogu możesz wykorzystać do poprawy indeksowania Twojej witryny, poprzez dodanie do niego linków do innych podstron lub tekstów w obrębie serwisu.

Pamiętaj o podlinkowaniu wybranych słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Nie wiesz do jakiego adresu powinna przekierowywać wybrana fraza? Skorzystaj z narzędzia SEMSTRORM, aby dowiedzieć się, na jaką podstronę kieruje. Słowa kluczowe wybolduj, aby czytelnik mógł je łatwo zauważyć i jednym kliknięciem przejść pod linkowany adres www.

Linkowanie w formie opisu pod zdjęciem

#5 Zoptymalizuj atrybuty Title oraz Description

Odpowiednio skonfigurowane meta znaczniki zachęcą internautów do przeczytania właśnie Twojego artykułu. To te treści wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonej frazy. 

Pamiętaj, że atrybut Title jest brany pod uwagę w indeksowaniu publikacji na określonej pozycji w Google, dlatego warto umieścić w nim słowa kluczowe. Zawrzyj je także w naturalny sposób w Description.

 

Konfiguracja Meta Tagów w panelu SOTE

#6 Dodaj przejrzysty adres URL

Stworzenie przejrzystego adresu URL jest krokiem, którego nie możesz pominąć. Pamiętaj, aby link do artykułu zawierał słowa kluczowe. W ten sposób będzie on czytelny i zrozumiały nie tylko dla użytkownika, ale również dla robota Google. W niektórych systemach URL artykułu utworzy się samodzielnie na podstawie tytułu, jednak np. w Shoperze konieczne jest ustawienie adresu ręcznie.

Konfiguracja własnego adresu URL w panelu Shoper

Podsumowanie

Zastosowanie powyższych 6 kroków do poprawnej optymalizacji wpisów na blogu sprawi, że Twoje publikacje będą lepiej odbierane przez czytelników i jednocześnie poprawi się pozycja Twojego sklepu w Google. Podczas optymalizacji pamiętaj o: słowach kluczowych, nagłówkach, grafikach lub zdjęciach, linkach, meta znacznikach i adresie URL, a zyska na tym zarówno blog, jak i cała witryna.

Avatar

Autorem tekstu jest:

Kategorie: SEO

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Kliknij tutaj

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
15 Cze 2019

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

9 min.
13 maja 2019

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Automatyczny mózg Cofnijmy się na moment w czasie. Jest rok 1983. Profesor Benjamin Libet przeprowadził właśnie jeden z najgłośniejszych eksperymentów w psychologii. Zadanie osoby badanej było trywialne. Miała jedynie nacisnąć guzik, kiedy uzna to za stosowne. Do jej głowy doczepiono elektrody mierzące aktywność elektryczną mózgu, by sprawdzić, jak się zmieni w momencie podjęcia decyzji. Wyniki […]

11 Lut 2015

7 sposobów na promocję bloga firmowego

Posiadasz cenną, fachową wiedzę i dzielisz się nią na swoim blogu firmowym. Niestety, niewiele osób o tym wie. W jaki sposób to zmienić? Dzięki odpowiedniej promocji bloga. 1. Oferuj możliwość subskrypcji przez maila lub RSS Możesz wierzyć lub nie, ale nawet najwierniejszy czytelnik nie będzie codziennie zaglądał na Twojego bloga, by sprawdzić, czy pojawił się […]

06 Sie 2019

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM