Jak tworzyć teksty pod SEO — 5 praktycznych wskazówek

Aktualizacja: 02 lipca 2021

|Artykuł sponsorowany|Jak tworzyć teksty pod SEO — 5 praktycznych wskazówek
Jak tworzyć teksty pod SEO — 5 praktycznych wskazówek

Jednym z etapów optymalizacji strony pod SEO jest przygotowanie odpowiednich tekstów. Odpowiednich, czyli jakich? Chodzi o content, który wesprze pozycjonowanie Twojej strony internetowej. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak pisać pod SEO. Ten krótki poradnik to lektura obowiązkowa, nie tylko dla copywriterów, ale także dla przedsiębiorców, którzy planują stworzyć tekst na firmową witrynę (więcej tutaj). 

Dlaczego warto pisać z uwzględnieniem SEO?

Na pewno słyszałeś o tym, żeby pisać językiem korzyści, uwzględniając potrzeby swojego potencjalnego klienta. Niestety, to nie wystarczy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – nawet najlepszy tekst sprzedażowy nie zadziała, jeśli nikt go nie przeczyta. A tak właśnie będzie, jeśli nikt nie zobaczy Twojej strony. Dlatego, jeśli dopiero rozkręcasz biznes i jesteś na etapie projektowania strony, już teraz pomyśl o przygotowaniu contentu pod SEO. 

Jak tworzyć teksty pod SEO — praktyczne wskazówki

Wybierz frazy pod każdą podstronę

Zanim zabierzesz się za pisanie, stwórz listę fraz dla każdej podstrony. Ważne, aby frazy te były przypisane do konkretnej “zakładki” w witrynie i nie pojawiły się na innych podstronach. Jeśli tak się stanie i nie masz wyjścia, podlinkuj tę frazę tak, aby odesłała do podstrony, na którą pozycjonujesz dane słowo kluczowe. Inaczej dojdzie do wewnętrznej kanibalizacji, czyli sytuacji, w której dwie podstrony w obrębie tej samej domeny rywalizują ze sobą o pozycję. Nie musimy dodawać, że szkodzi to Twojej stronie i utrudnia pozycjonowanie. A jak dopasować frazy kluczowe? Pomocne będą płatne narzędzia, takie jak Senuto czy Semstorm. Jeśli szukasz bezpłatnej alternatywy, wykorzystaj planer słów kluczowy od Google. Znajdziesz go w panelu Google Ads. Idealna sytuacja to ta, w której jedna fraza odpowiada jednej podstronie. Niestety, w większości biznesów jest to niemożliwe, dlatego dziś lepiej skupiać się na pewnych grupach słów kluczowych. Przykład? Jeśli zajmujesz się reklamą na FB, stwórz dwie podstrony — pierwszą związaną z ceną kampanii FB Ads i frazami z tym związanymi; drugą — typowo ofertową.

Umieść najważniejszą frazę w tytule

Tytuł oznacz nagłówkiem H1. To sygnał dla robotów indeksujących, że ta treść jest najważniejsza. Nagłówki (H1-H6) pomagają w hierarchizacji treści; wskazują botom Google, jaka jest tematyka strony. Jeśli to możliwe umieść frazę kluczową na samym początku nagłówka. Jak to zrobić? Najlepiej odwrócić kolejność. Przykładowo, jeśli fraza kluczowa to “promocja firmy w internecie”, warto stworzyć nagłówek: “Promocja firmy w internecie — od czego zacząć”, zamiast “Od czego zacząć skuteczną promocję w internecie?” Pamiętaj jednak, że tytuł to jeden z najważniejszych elementów artykułu czy oferty. To od niego, w dużym stopniu zależy, czy użytkownik zapozna się z całością tekstu. Dlatego tytuł, który uwzględnia zasady SEO, powinien być jednocześnie intrygujący i perswazyjny.

Dodaj frazy kluczowe w śródtytułach

Śródtytuły oznacz jako H2. Dodaj tam powiązane słowa kluczowe, czyli pozostałe frazy z listy, którą wcześniej stworzyłeś. Zadbaj o ich różnorodność. Umieszczaj je zawsze we właściwym kontekście. Pamiętaj, że to właśnie nagłówki pełnią rolę informacyjną, przyciągają wzrok i zachęcają do zapoznania się z akapitem.

Zadbaj o odpowiednie nasycenie frazami

Umieszczaj frazy kluczowe również w samej treści, tzn. w poszczególnych akapitach — zarówno w formie odmienionej i nieodmienionej. Dobrze, żeby od czasu do czasu pojawiły się także synonimy fraz, na które pozycjonujesz swoją stronę internetową. 

Zasada jest taka – im większa miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy, tym częściej powinna pojawiać się ona w tekście. Dzięki temu tekst jest naturalny, poprawny stylistycznie i po prostu dobrze się go czyta. Jeśli przesadzisz z frazami kluczowymi dojdzie do tzw. przeoptymalizowania tekstu, co przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego. Boty indeksujące Google są coraz bardziej inteligentne. Gigant z Doliny Krzemowej chce dostarczać użytkownikom wartościowych odpowiedzi na ich zapytania. Dlatego, oprócz optymalizacji SEO, liczy się również jakość contentu. Tekst “naszpikowany” frazami kluczowymi przestaje być użyteczny dla odbiorców, dlatego takie praktyki nigdy nie będą nagrodzone wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania

Stwórz tekst dłuższy od konkurencji

W SEO znaczenie ma również długość tekstu. Kieruj się w tym względzie konkurencją z pierwszych trzech wyników wyszukiwania i napisz więcej niż ona. Pamiętaj również, że im więcej fraz kluczowych ma się znaleźć w tekście, tym powinien on być dłuższy. Inaczej słowa kluczowe będą sztucznie upchane w tekście i straci on wartość merytoryczną. Stanie się tekstem dla botów, a nie dla ludzi. Dlaczego obszerne teksty mogą liczyć na widoczność w Google? Odpowiedź jest prosta. Gigant z Doliny Krzemowej promuje treści, w których autor maksymalnie wyczerpał temat. Im dłuższy artykuł, tym większe prawdopodobieństwo, że właśnie tak się stało. Ma to jeszcze jedną zaletę. Długi tekst to gwarancja, że użytkownik spędzi więcej czasu na Twojej stronie. A co za tym idzie — dokładnie zapozna się z Twoją ofertą lub artykułem poradnikowym. 

Jak pisać teksty pod SEO — podsumowanie

Obecnie teksty pod SEO muszą łączyć “interesy” Google oraz użytkowników. Dlatego pisząc pod SEO, nie zapominaj, że po drugiej stronie jest czytelnik, człowiek — Twój potencjalny klient i to to dla niego tworzysz content, bez względu na to, czy chodzi o ofertę, czy tekst o charakterze poradnikowym. Optymalizacja tekstów to tylko jeden z elementów przygotowania strony zgodnie z zasadami Google. Optymalizacja dotyczy bowiem całej witryny: jej kodu, struktury, linkowania, a także grafik i zdjęć (więcej na ten temat dowiesz się z artykułów na https://intle.pl/pozycjonowanie-stron-sklepow-internetowych-seo/). Co więcej,  działania na stronie to tylko część pracy związanej z pozycjonowaniem.  Kolejny etap to skuteczny link building, czyli pozyskanie linków zwrotnych z cenionych portali tematycznych. Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w Google, widoczności, uczciwych zasadach i kompleksowej obsłudze, skontaktuj się z agencją SEO/SEM Lepszy Marketing.

Artykuł gościnny
Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman