Ciekawe, inspirujące i angażujące posty w social mediach – jak robić to dobrze?

Aktualizacja: 01 czerwca 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Ciekawe, inspirujące i angażujące posty w social mediach – jak robić to dobrze?
Ciekawe, inspirujące i angażujące posty w social mediach – jak robić to dobrze?

Do osób korzystających z social media regularnie każdego dnia docierają setki komunikatów od wielu marek. Coraz częściej czują one zmęczenie, przytłoczenie i przebodźcowanie przez nieustający natłok informacji. To zjawisko jest trudne zarówno dla użytkownika social mediów, jak i marki, która tworząc posty, chce, aby były one zapamiętane przez odbiorców i przynosiły planowane efekty sprzedażowe czy wizerunkowe. Jak więc podejść do komunikacji na Facebooku i Instagramie, aby wyróżnić się wśród konkurencji i nie tylko dotrzeć z komunikatem do użytkownika, ale także zatrzymać jego uwagę i stworzyć pozytywne skojarzenia z marką? W dzisiejszym artykule pokazujemy, jak robią to polskie i zagraniczne marki. A nie ulega wątpliwości, że robią to dobrze!

Zabawa i dobry humor na pierwszym miejscu

Dla wielu osób media społecznościowe są formą ucieczki od szarej codzienności. Tacy odbiorcy niekoniecznie szukają informacji o produktach danej marki (do tych w prosty sposób dotrą po wejściu na stronę internetową firmy), a posty typowo informacyjne czy sprzedażowe raczej nie trafią w ich gust. Mogą natomiast sprawić, że klikną one przycisk “unfollow”. Aby tego uniknąć, można potraktować profil firmowy jako miejsce, gdzie odbiorcy mogą się pośmiać, rozerwać podczas przerwy w pracy czy znaleźć zabawny materiał do udostępnienia znajomemu.

Ciekawym pomysłem pasującym do rozrywkowego i pozytywnego stylu profilu są posty z quizami, rebusami czy łamigłówkami. Jaka jest ich główna zaleta? Pozwalają w łatwy i szybki sposób mocno zaangażować użytkowników. Chętnie zostawiają oni krótki komentarz (np. tak/nie) lub odpowiednią reakcję – a post dzięki temu może uzyskać naprawdę świetne zasięgi. Duża część osób chętniej komentuje luźne angażujące posty, które nie wymagają zbytniego głowienia się czy pisania bardzo długiego komentarza, a udostępnione zyskują pozytywne komentarze wśród znajomych.

Przez marki chętnie wykorzystywane są także memy lub komiksowe grafiki tworzone specjalnie dla danego profilu. Często powstają one we współpracy z popularnymi grafikami, co może przyciągnąć dodatkową widownię w postaci fanów artysty, a to przełoży się oczywiście na wyniki publikacji. Memy i obrazki o śmiesznym wydźwięku są mocnym elementem RTM (Real Time Marketingu), dlatego są chętnie wybierane do komunikacji. Pozwalają także pokazać firmę od bardziej przyjaznej i otwartej strony, a co za tym idzie zmniejszyć dystans marka-klient.

Jak marki wykorzystują social media w kreatywny i ciekawy sposób? Zobacz pomysły na ciekawe i angażujące posty!

Już wiemy, czego szukają użytkownicy social mediów i z jakimi treściami chętnie wchodzą w interakcję. Przygotowaliśmy więc garść inspiracji z profili zarówno polskich, jak i zagranicznych firm, które mogą stać się inspiracją do tworzenia angażującego i kreatywnego contentu.

Śliwka Nałęczowska

Pomysły na angażujące posty - Social Media Śliwka Nałęczowska

Ciekawe posty na Facebooka - Social Media Śliwka Nałęczowska

Na profilu na Facebooku marki Śliwka Nałęczowska nie znajdziemy jedynie postów o sprzedażowym czy informacyjnym charakterze. Nie będziemy więc otrzymywać wyłącznie codziennej porcji wiadomości o pysznym produkcie, możemy za to zrelaksować się i jednocześnie dobrze bawić, rozwiązując rebusy czy quizy, w które czasem angażowani są także nasi znajomi. A budowanie pozytywnych skojarzeń z marką zdecydowanie jest opłacalne – może sprawić, że przy następnych zakupach wybierając słodkości, sięgniemy właśnie po opakowanie Śliwki Nałęczowskiej.

The Honest Company

W komunikacji w mediach społecznościowych angażować mogą także posty z poradami z różnych dziedzin. Jest jednak jeden warunek. Wskazówki nie mogą być przekazane w niewyróżniający się sposób, gdyż przez wielu zostaną uznane wtedy po prostu za… nudne. Nawet jeśli będą niosły merytoryczną wartość.

Angażujące posty - Social Media The Honest Company

Ciekawe posty na Facebooka - The Honest Company

Tego typu komunikację doskonale prowadzi marka The Honest Company, producent ekologicznych produktów dla dzieci i mam. Na swoim fanpage’u umieszcza przyjazne dla oka infografiki z konkretnymi poradami przedstawionymi w przystępny sposób, a także inspirujące wywiady ze znanymi matkami, które świetnie sprawdzają się jako punkt wyjścia do dyskusji w komentarzach.

Notino

Pomysły na angażujące posty znanych marek - Notino

Dlaczego nie przenieść rozwiązań z Instagrama na Facebooka? Nic nie stoi na przeszkodzie! Takie pomieszanie stylów z pewnością zwróci uwagę odbiorcy, gdyż cały czas będzie wydawało mu się znajome (szczególnie osobom, które w wolnym czasie uwielbiają oglądać InstaStories). Wstawienie okienka, które na Instagramie służy do udzielania odpowiedzi lub zadawania pytań, zdecydowanie urozmaica grafikę – od razu przyciąga ona wzrok. Post prezentowałby się zdecydowanie inaczej, gdyby pytanie o najlepszy zapach zostało zadane tylko w treści, a nie na grafice. Efekty w postaci zaangażowania odbiorców są widoczne gołym okiem.

Pomysły na angażujące posty na Facebooku Notino

Do kreatywnych postów na fanpage’u marki Notino możemy zaliczyć także te zawierające opinie zadowolonych z zakupu klientek. Treść pozytywnych komunikatów została umieszczona na grafice, co od razu przyciąga uwagę. Takie działanie pozwala w interesujący i ciekawy sposób budować pozytywne skojarzenia z daną marką lub sklepem. Jednak to nie wszystko – odbiorcy mogą poczuć się zainspirowani, aby w komentarzu pod takim postem również podzielić się swoją opinią o marce czy konkretnym produkcie. 

Salony Agata

Ciekawe posty na Social Media - Agata Meble

Agata Meble to doskonały przykład marki, która jest konsekwentna w swoich działaniach w mediach społecznościowych – i ta konsekwencja zdecydowanie popłaca. Firma zdecydowała się na współpracę z niezwykle popularną w mediach społecznościowych artystką, działającą pod pseudonimem Rynn rysuje. Klasyczne posty informacyjne czy sprzedażowe są przeplatane grafikami tworzonymi specjalnie dla marki. Nawiązują one do popularnych sytuacji, które dotyczą wielu z nas, np. relacji teściowa-synowa, i przedstawiają je w nieco ironiczny i prześmiewczy sposób. Co ważne – w tle komunikacji cały czas znajdują się meble, i chociaż nie są na pierwszym planie, marka zdecydowanie zostanie zapamiętana, dzięki ciekawej i wyróżniającej się formie przekazu.

ALLNUTRITION

Ciekawe posty na Facebooka marki ALLNUTRITION

Memy cieszą się niesłabnącą popularnością od wielu lat i są chętnie wykorzystywane przez firmy w komunikacji w social mediach. Jeśli marka decyduje się na tworzenie własnych memów związanych tematycznie z branżą, w której działa, istnieje większa szansa na sukces jej profilu firmowego! Idealnym przykładem jest firma ALLNUTRITION, której działalność jest związana ze zdrowym odżywianiem, odchudzaniem i aktywnością fizyczną. Memy, jakie znajdziemy na fanpage’u marki, są idealnie dopasowane do grupy docelowej, dzięki czemu wzbudzają zaangażowanie i są chętnie podawane dalej przez fanów strony (więcej o tworzeniu person, które pomagają w budowaniu dopasowanej komunikacji, pisaliśmy w artykule https://intle.pl/jak-tworzyc-persony-by-docierac-do-klientow/). 

Zalando

Ciekawe pomysły na angażujące posty - Zalando

O komunikacji w social mediach marki Zalando można powiedzieć wiele – a z pewnością to, że nie jest nudna! Tradycyjne ale i ciekawe posty na Facebooka Zalando mieszane są z takimi, które wywołują uśmiech na twarzy. Co ważne, teksty i grafiki są niezwykle różnorodne. Marka wykorzystuje modne i aktualne style komunikacji, np. parafrazy memów czy internetowych tekstów, reaguje na aktualne wydarzenia i nawiązuje do popularnych wśród grupy docelowej postaci. 

Anagażujące posty na Social Media - Zalando

Bardzo kreatywnym postem jest grafika nawiązująca do sytuacji, w której nie wiemy, co zrobić z ubraniami po eks. Przewrotnego charakteru dodaje jej fakt, że została opublikowana w walentynki. Zalando wybrało taką formę na subtelną promocję swojej nowej usługi Pre-owned.

Pomysły na angażujące posty - Zalando

Jak widać po wynikach, posty mocno angażują odbiorców, którzy wiedzą, że na fanpage’u Zalando mogą liczyć na wysokiej jakości rozrywkę, a nie tylko treści, które mają im coś sprzedać. Budowanie pozytywnych skojarzeń z marką często pozwala osiągnąć bardzo dobry efekt sprzedażowy w dłuższej przestrzeni czasu.

IKEA

Social Media IKEA - Ciekawe posty na Facebooka

Choć posty marki IKEA są dość szeroko znane w marketingowym świecie, nie mogliśmy pominąć ich w naszym zestawieniu. Znajdziemy w nich mocne wykorzystane Real Time Marketingu, komunikaty z wydźwiękiem humorystycznym, w których główną rolę grają produkty z asortymentu sklepu. Szeroka oferta marki pozwala na tworzenie ciekawych kombinacji, w których dana sytuacja nawiązuje do stylu, przeznaczenia czy… nazwy konkretnego produktu!

Social media – tylko kreatywnie

Kreatywne i ciekawe posty na Facebooka czy Instagrama mogą pomóc wybić się spośród konkurencji i zbudować pozytywne skojarzenia z marką. Nawet jeśli nie przełożą się na bezpośrednią sprzedaż w momencie publikacji, mogą okazać się siłą napędową do zakupów w dłuższym wymiarze czasu. Konieczne jest jednak dokładne poznanie swojej grupy docelowej, aby nie popełnić wpadki, inspirując się kreacjami innej marki, które skierowane są do zupełnie innego typu odbiorców.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.

czytaj dalej

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co wziąć pod uwagę tworzą strategię obecności w social media. Jak stworzyć ramowy harmonogram wpisów.

czytaj dalej

Lejek sprzedażowy w social media

Lejek sprzedażowy w social media

Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman