5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci
5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów.

Z artykułu dowiesz się m.in. 

  • Co wziąć pod uwagę tworzą strategię obecności w social media.
  • Jak stworzyć ramowy harmonogram wpisów.

1 zasada – miej plan działania

Bo strategia choć brzmi bardzo poważnie, to po prostu plan działania uwzględniający m.in. takie elementy jak:

  • Analiza marki i konkurencji – tutaj warto zastanowić się przede wszystkim nad tym, jakie działania promocyjne sprawdziły się dotychczas. Następnie warto przeanalizować aktywność konkurencji – dzięki temu sprawdzisz, jakie typy treści mogą angażować tworzoną przez Ciebie społeczność.
  • Mierzalne cele – przykładowe cele np. przyrost fanów, edukacja fanów na temat produktu/usługi, zwiększenie sprzedaży produktu.
  • Grupa docelowa – ważne będą twarde dane, takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a także określenie schematów zachowań np. czy użytkownicy korzystają z mediów społecznościowych na desktopie czy mobile etc.

2 zasada – wymyśl komunikację

I tutaj znów powtórzymy: nie może być to komunikacja chaotyczna. Przemyśl takie aspekty, jak:

  • Styl fanpage – zabawny i rozrywkowy, a może ekspercki? Wszystko zależy od tego, jakie produkty oferujesz w Twoim sklepie internetowym.
  • Nazwa fanpage – możesz użyć nazwy firmy albo stworzyć profil dla pasjonatów danej aktywności (związanej z prowadzonym biznesem) pod patronatem Twojej marki.

Przykład: Bank BGŻ, który angażuje się w sport rowerowy, zaistniał na Facebooku poprzez fanpage „Kocham rower” skupiający miłośników dwóch kółek. Dzięki temu profilowi zrealizowano realne cele m.in. w momencie gdy fanpage miał 130 000 fanów, 2000 osób przeszło do formularza zamówień karty kredytowej banku. Komunikacja na tym profilu to dobry przykład umiejętnego wkomponowania w główne treści rowerowe komunikatów reklamowych banku.

  • Wizualna strona profilu – nie ma nic gorszego niż niedbale prowadzony fanpage np. sklepu z odzieżą, w którym kwestia estetyki jest bardzo ważna. Aby komunikacja wizualna Twojego profilu przyciągała Klientów, pamiętaj o następujących elementach:
    – dobrej jakości zdjęciu profilowym (zamiast formatu .jpg zastosuj .png, by zdjęcie nie było nienaturalnie skompresowane).
    – grafikach w odpowiednich rozmiarach, które estetycznie prezentować się będą w news feedzie.
    – konsekwencji graficznej – twórz grafiki, które wykorzystywać będą font z logo lub strony internetowej, bądź wierny kolorom marki. Możesz wykorzystywać we wszystkich projektach jeden spójny element graficzny np. pasek z logo. Taki szablon można nakładać na wszystkie publikowane zdjęcia.

3 zasada – bądź kreatywny, zaskakuj użytkowników

Nie pisz tylko o swojej marce. Zaskocz użytkowników ciekawym contentem np. atrakcyjnymi zdjęciami, poradami video, interesującymi rankingami, angażującymi konkursami. Pamiętaj też o tym, by nagradzać użytkowników. Stwórz zakładkę z bonem zniżkowym do Twojego sklepu dla każdego fana – tego typu gotowe aplikacje kupisz za około 100 zł.

Inspiracje:

  • Jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, zachęć użytkowników, by wysyłali zdjęcia związane z ich sportową aktywnością. Następnie stwórz album sportowych przyjaciół Twojego sklepu.
  • Publikuj inspirujące cytaty, które oddają charakter Twojej marki.
  • Twórz atrakcyjne grafiki przedstawiające korzyści wynikające ze stosowania produktów z Twojego sklepu internetowego.

4 zasada – twórz harmonogramy wpisów

Stwórz ramowy harmonogram, a następnie precyzyjnie rozpisz poszczególne aktywności na każdy dzień (wpisy, grafiki, wideo). Jeśli wydarzy się coś niespodziewanego, istotnego z punktu widzenia Twojego sklepu internetowego lub społeczności, możesz to włączyć do komunikacji. Dzięki harmonogramowi z łatwością będziesz monitorować dotychczasowe działania i planować kolejne.

Przykład: Ramowy harmonogram

Poniedziałek – Grafika z promocją na dobry początek tygodnia
Wtorek – Ciekawostka dotycząca branży
Środa – Inspirujący cytat
Czwartek – Zapytaj naszego eksperta. Przez godzinę ekspert odpowiada na pytania użytkowników.
Piątek – Grafika z rabatami na weekend
Sobota – Inspiracja na weekend
Niedziela – Zdjęcie fanów

5 zasada – postaw na obsługę Klienta

Jeśli prowadzisz fanpage sklepu internetowego na Facebooku, pamiętaj, że klienci będą wysyłać zapytania w komentarzach i prywatnych wiadomościach. Zadbaj o to, by żadne z nich nie pozostawić bez odpowiedzi. To dla wielu użytkowników najprostsza droga uzyskania informacji na temat twojej oferty – pod warunkiem, że będziesz odpowiadać regularnie. To aspekt komunikacji na facebooku, często ważniejszy, z punktu widzenia użytkownika, niż atrakcyjne konkursy czy bony zniżkowe. O czym powinieneś pamiętać:

  • Nie odsyłaj użytkowników na infolinię. Jeśli nie jesteś w stanie od razu odpowiedzieć na pytanie, wyjaśnij dlaczego i poinformuj kiedy będziesz w stanie rozwiązać dany problem.
  • Odpowiadaj na pytanie jak najszybciej.
  • Zadbaj o to, by administratorzy odpowiadali na pytania nie tylko od 8.00 do 16.00. Często wiele problemów pojawia się wieczorami lub w weekendy.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Lejek sprzedażowy w social media

Lejek sprzedażowy w social media

Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!

czytaj dalej

Skrzynka odbiorcza na Faceoboku – skuteczna konfiguracja krok po kroku

Skrzynka odbiorcza na Faceoboku – skuteczna konfiguracja krok po kroku

E-commerce to przeniesienie zasad dotyczących tradycyjnego handlu do sfery Internetu. W tym artykule przedstawię Ci praktyczne porady dotyczące konfiguracji skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku, aby zoptymalizować funkcjonowanie Twojego internetowego biura obsługi klienta.

czytaj dalej

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!

czytaj dalej

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman