5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci | akademia intle 

Akademia INTLE

Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

10 września 2017

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów.

Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Co wziąć pod uwagę tworzą strategię obecności w social media.
  • Jak stworzyć ramowy harmonogram wpisów.

1 zasada – miej plan działania

Bo strategia choć brzmi bardzo poważnie, to po prostu plan działania uwzględniający m.in. takie elementy jak:

  • Analiza marki i konkurencji – tutaj warto zastanowić się przede wszystkim nad tym, jakie działania promocyjne sprawdziły się dotychczas. Następnie warto przeanalizować aktywność konkurencji – dzięki temu sprawdzisz, jakie typy treści mogą angażować tworzoną przez Ciebie społeczność.
  • Mierzalne cele – przykładowe cele np. przyrost fanów, edukacja fanów na temat produktu/usługi, zwiększenie sprzedaży produktu.
  • Grupa docelowa – ważne będą twarde dane, takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a także określenie schematów zachowań np. czy użytkownicy korzystają z mediów społecznościowych na desktopie czy mobile etc.

2 zasada – wymyśl komunikację

I tutaj znów powtórzymy: nie może być to komunikacja chaotyczna. Przemyśl takie aspekty, jak:

  • Styl fanpage – zabawny i rozrywkowy, a może ekspercki? Wszystko zależy od tego, jakie produkty oferujesz w Twoim sklepie internetowym.
  • Nazwa fanpage – możesz użyć nazwy firmy albo stworzyć profil dla pasjonatów danej aktywności (związanej z prowadzonym biznesem) pod patronatem Twojej marki.

Przykład: Bank BGŻ, który angażuje się w sport rowerowy, zaistniał na Facebooku poprzez fanpage „Kocham rower” skupiający miłośników dwóch kółek. Dzięki temu profilowi zrealizowano realne cele m.in. w momencie gdy fanpage miał 130 000 fanów, 2000 osób przeszło do formularza zamówień karty kredytowej banku. Komunikacja na tym profilu to dobry przykład umiejętnego wkomponowania w główne treści rowerowe komunikatów reklamowych banku.

  • Wizualna strona profilu – nie ma nic gorszego niż niedbale prowadzony fanpage np. sklepu z odzieżą, w którym kwestia estetyki jest bardzo ważna. Aby komunikacja wizualna Twojego profilu przyciągała Klientów, pamiętaj o następujących elementach:
    – dobrej jakości zdjęciu profilowym (zamiast formatu .jpg zastosuj .png, by zdjęcie nie było nienaturalnie skompresowane).
    – grafikach w odpowiednich rozmiarach, które estetycznie prezentować się będą w news feedzie.
    – konsekwencji graficznej – twórz grafiki, które wykorzystywać będą font z logo lub strony internetowej, bądź wierny kolorom marki. Możesz wykorzystywać we wszystkich projektach jeden spójny element graficzny np. pasek z logo. Taki szablon można nakładać na wszystkie publikowane zdjęcia.

3 zasada – bądź kreatywny, zaskakuj użytkowników

Nie pisz tylko o swojej marce. Zaskocz użytkowników ciekawym contentem np. atrakcyjnymi zdjęciami, poradami video, interesującymi rankingami, angażującymi konkursami. Pamiętaj też o tym, by nagradzać użytkowników. Stwórz zakładkę z bonem zniżkowym do Twojego sklepu dla każdego fana – tego typu gotowe aplikacje kupisz za około 100 zł.

Inspiracje:

  • Jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, zachęć użytkowników, by wysyłali zdjęcia związane z ich sportową aktywnością. Następnie stwórz album sportowych przyjaciół Twojego sklepu.
  • Publikuj inspirujące cytaty, które oddają charakter Twojej marki.
  • Twórz atrakcyjne grafiki przedstawiające korzyści wynikające ze stosowania produktów z Twojego sklepu internetowego.

4 zasada – twórz harmonogramy wpisów

Stwórz ramowy harmonogram, a następnie precyzyjnie rozpisz poszczególne aktywności na każdy dzień (wpisy, grafiki, wideo). Jeśli wydarzy się coś niespodziewanego, istotnego z punktu widzenia Twojego sklepu internetowego lub społeczności, możesz to włączyć do komunikacji. Dzięki harmonogramowi z łatwością będziesz monitorować dotychczasowe działania i planować kolejne.

Przykład: Ramowy harmonogram

Poniedziałek – Grafika z promocją na dobry początek tygodnia
Wtorek – Ciekawostka dotycząca branży
Środa – Inspirujący cytat
Czwartek – Zapytaj naszego eksperta. Przez godzinę ekspert odpowiada na pytania użytkowników.
Piątek – Grafika z rabatami na weekend
Sobota – Inspiracja na weekend
Niedziela – Zdjęcie fanów

5 zasada – postaw na obsługę Klienta

Jeśli prowadzisz fanpage sklepu internetowego na Facebooku, pamiętaj, że klienci będą wysyłać zapytania w komentarzach i prywatnych wiadomościach. Zadbaj o to, by żadne z nich nie pozostawić bez odpowiedzi. To dla wielu użytkowników najprostsza droga uzyskania informacji na temat twojej oferty – pod warunkiem, że będziesz odpowiadać regularnie. To aspekt komunikacji na facebooku, często ważniejszy, z punktu widzenia użytkownika, niż atrakcyjne konkursy czy bony zniżkowe. O czym powinieneś pamiętać:

  • Nie odsyłaj użytkowników na infolinię. Jeśli nie jesteś w stanie od razu odpowiedzieć na pytanie, wyjaśnij dlaczego i poinformuj kiedy będziesz w stanie rozwiązać dany problem.
  • Odpowiadaj na pytanie jak najszybciej.
  • Zadbaj o to, by administratorzy odpowiadali na pytania nie tylko od 8.00 do 16.00. Często wiele problemów pojawia się wieczorami lub w weekendy.

Kategorie: Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
10 Wrz 2019

Lejek sprzedażowy w social media

Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!

30 Sty 2020

Skrzynka odbiorcza na Faceoboku – skuteczna konfiguracja krok po kroku

Każda sprzedaż to rodzaj relacji, a każda relacja rozpoczyna się od konwersacji. Poprowadź ją w odpowiedni sposób, a zyskasz coś znacznie cenniejszego od jednorazowego wpływu na konto za zakupiony produkt. Zdobędziesz zaufanie klienta.  Pamiętaj, że na zadowolenie klienta z obcowania z Twoją marką wpływa przynajmniej kilka rzeczy. Oczywiście spełnienie oczekiwań związanych z danym produktem jest […]

04 Sie 2019

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.

12 Sie 2019

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy, a także o frazach nawołujących do działania, twórz ciekawe grafiki. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy można coś z tym zrobić? Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi, dzięki którym dowiesz się, co możesz zrobić lepiej.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM