10 września 2017
Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Bo strategia choć brzmi bardzo poważnie, to po prostu plan działania uwzględniający m.in. takie elementy jak:
I tutaj znów powtórzymy: nie może być to komunikacja chaotyczna. Przemyśl takie aspekty, jak:
Przykład: Bank BGŻ, który angażuje się w sport rowerowy, zaistniał na Facebooku poprzez fanpage „Kocham rower” skupiający miłośników dwóch kółek. Dzięki temu profilowi zrealizowano realne cele m.in. w momencie gdy fanpage miał 130 000 fanów, 2000 osób przeszło do formularza zamówień karty kredytowej banku. Komunikacja na tym profilu to dobry przykład umiejętnego wkomponowania w główne treści rowerowe komunikatów reklamowych banku.
Nie pisz tylko o swojej marce. Zaskocz użytkowników ciekawym contentem np. atrakcyjnymi zdjęciami, poradami video, interesującymi rankingami, angażującymi konkursami. Pamiętaj też o tym, by nagradzać użytkowników. Stwórz zakładkę z bonem zniżkowym do Twojego sklepu dla każdego fana – tego typu gotowe aplikacje kupisz za około 100 zł.
Inspiracje:
Stwórz ramowy harmonogram, a następnie precyzyjnie rozpisz poszczególne aktywności na każdy dzień (wpisy, grafiki, wideo). Jeśli wydarzy się coś niespodziewanego, istotnego z punktu widzenia Twojego sklepu internetowego lub społeczności, możesz to włączyć do komunikacji. Dzięki harmonogramowi z łatwością będziesz monitorować dotychczasowe działania i planować kolejne.
Przykład: Ramowy harmonogram
Poniedziałek – Grafika z promocją na dobry początek tygodnia
Wtorek – Ciekawostka dotycząca branży
Środa – Inspirujący cytat
Czwartek – Zapytaj naszego eksperta. Przez godzinę ekspert odpowiada na pytania użytkowników.
Piątek – Grafika z rabatami na weekend
Sobota – Inspiracja na weekend
Niedziela – Zdjęcie fanów
Jeśli prowadzisz fanpage sklepu internetowego na Facebooku, pamiętaj, że klienci będą wysyłać zapytania w komentarzach i prywatnych wiadomościach. Zadbaj o to, by żadne z nich nie pozostawić bez odpowiedzi. To dla wielu użytkowników najprostsza droga uzyskania informacji na temat twojej oferty – pod warunkiem, że będziesz odpowiadać regularnie. To aspekt komunikacji na facebooku, często ważniejszy, z punktu widzenia użytkownika, niż atrakcyjne konkursy czy bony zniżkowe. O czym powinieneś pamiętać:
Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!
E-commerce to przeniesienie zasad dotyczących tradycyjnego handlu do sfery Internetu. W tym artykule przedstawię Ci praktyczne porady dotyczące konfiguracji skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku, aby zoptymalizować funkcjonowanie Twojego internetowego biura obsługi klienta.
Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.
Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.
Co mówią o nas klienci