27 kwietnia 2023
Branża e- commerce stale się rozwija i doskonali. W ubiegłym roku marketerzy mierzyli się z całkiem innymi wyzwaniami, niż w roku obecnym. Trzeba jednak zauważyć, że szczególnym wyzwaniem staje się marketing internetowy, którego główne trendy zmieniają się w wyjątkowo dynamiczny sposób. By przekaz mógł dotrzeć do jak największej grupy docelowych odbiorców, musi on spełniać pewne wymagania. Wobec tego, na co stawia marketing Internetowy w 2023 roku?
Markering Internetowy w roku 2022 skupiał się głównie na kreowaniu wartościowych przekazów i prowadzeniu solidnych kampanii reklamowych. Jednak w 2023 roku trend ten nieco odchodzi w zapomnienie. Okazuje się, że priorytetem staje się obecnie perfekcyjna obsługa klienta. Statystycznie, przeciętny użytkownik Internetu:
Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na uwzględnienie w swojej strategii marketingowej chatbotów. Oprogramowanie do kreowania zdalnych, spersonalizowanych komunikatów stało się prawdziwą rewolucją w świecie marketingu internetowego. Dzięki chatbotom obsługa klienta na stronie jest dostępna przez 24 godziny na dobę, a dodatkowo, nie ma konieczności zatrudniania większej ilości pracowników.
Kolejnym trendem, mocno propagowanym przez marketing internetowy w 2023 roku, jest personalizacja przekazu. Warto zauważyć, że kwestia ta powinna zostać zrealizowana już na etapie tworzenia strategii marketingowej. Dobrą praktyką, będzie tu skorzystanie z pomocy agencji i firm, które doskonale wiedzą, jak targetować grupy docelowe i dobierać przekaz z uwzględnieniem ich potrzeb. Personalizacja w marketingu internetowym 2023 nie dotyczy jednak tylko i wyłącznie kreowania kampanii i komunikatów. W przypadku sklepów internetowych liczy się także dostosowanie różnorodnych metod płatności razem z dogodnymi opcjami dostawy. Okazuje się, że statystyczny klient woli zrezygnować z zakupów niż decydować się na zmianę nawyków np. w odniesieniu do płatności. Takie działania z zakresu personalizowania zarówno przekazu jak i innych aspektów „pod klienta” z pewnością przyniosą pożądane rezultaty.
W poprzednich lata marketing internetowy kojarzony był głównie ze stawianiem na SEO. Pozycjonowane były na potęgę zarówno strony jak i sklepy internetowe. Faktem jest, że działania te dalej pozostają na szczycie, jeśli chodzi o wypromowanie strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jednak marketing internetowy w 2023 roku stawia na wielokanałowość prowadzonych działań. Najważniejszym aspektem stają się więc social media i wykorzystanie ich pełnego potencjału. Na portalach społecznościowych można nie tylko prowadzić kampanie reklamowe, ale także zachęcać użytkowników do interakcji z daną marką. Jest to świetny sposób na to, by pozostawać w stały kontakcie z klientem i na bieżąco reagować na jego potrzeby. Poza tym, social media są prawdziwą skarbnicą potencjalnych klientów. Marketing internetowy 2023 zwraca się więc w stronę skuteczności i przekazu, który nie tylko jest interesujący, ale także i angażujący. Warto więc mieć to na uwadze przy tworzeniu nowej strategii!
Co mówią o nas klienci