Intle

Akademia INTLE

Prawo

Wszystko, co musisz wiedzieć

Dołącz do naszych czytelników

Masz sklep internetowy lub jesteś osobą odpowiedzialną za jego rozwój?
A może planujesz założyć swój własny biznes online? Zapisz się do newslettera Akademii INTLE.

Zachowujemy Twoje dane w tajemnicy i udostępniamy Twoje dane tylko osobom trzecim, które umożliwiają taką usługę. Przeczytaj naszą politykę prywatności.

30 Cze 2019

Obsługa klienta oraz zamówień z pomocą automatyzacji

Czy masz czasem wrażenie, że przestajesz panować nad swoim biznesem? Twoje działania marketingowe przynoszą coraz większe efekty, ruch na stronie, liczba transakcji i przychody rosną, a Ty zamiast się cieszyć padasz ze zmęczenia? Często spotykam się właśnie z taką sytuacją i mam na to rozwiązanie. Automatyzacja niektórych procesów w sklepie internetowym pozwoli Ci na dalszy rozwój, zwiększy wydajność pracowników, a przy okazji ułatwi [...]

21 Cze 2019

Tworzenie niestandardowych grup odbiorców na Facebooku

Poniżej znajdziesz nie wszystkie, ale najbardziej wg mnie przydatne grupy wraz z krótkim komentarzem i instrukcją ich stworzenia. Jak stworzyć niestandardową grupę odbiorców? Możesz to zrobić z poziomu tworzenia reklamy  w Twoim managerze w sekcji “Zestaw reklam” → “Odbiorcy”. Jednakże częściej wybieraną opcją jest sekcja “Zasoby” → “Grupy odbiorców”   w Twoim managerze reklam. Tam również […]

29 maja 2019

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

Rola karty produktu w e-commerce Podstawowym celem karty produktu jest przekonanie użytkownika, aby dodał produkt do koszyka (a następnie go kupił). To nadrzędna rola tego ekranu. Karta produktu ma też cele drugorzędne. Pamiętaj, że nie zawsze użytkownikowi podoba się produkt, który aktualnie ogląda. Jeśli chciałby zobaczyć inny, to karta produktu powinna mu to umożliwić (na przykład przez wyświetlanie podobnych produktów […]

9 min
13 maja 2019

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Automatyczny mózg Cofnijmy się na moment w czasie. Jest rok 1983. Profesor Benjamin Libet przeprowadził właśnie jeden z najgłośniejszych eksperymentów w psychologii. Zadanie osoby badanej było trywialne. Miała jedynie nacisnąć guzik, kiedy uzna to za stosowne. Do jej głowy doczepiono elektrody mierzące aktywność elektryczną mózgu, by sprawdzić, jak się zmieni w momencie podjęcia decyzji. Wyniki […]

25 Sty 2019

Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć

Z artykułu dowiesz się jak opinie konsumenckie przekładają się na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie. Wyjaśnię Ci jak w szybki i prosty sposób możesz zintegrować swój sklep z opiniami konsumenckimi Google.

19 Lip 2018

Zachowania – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o zachowaniu użytkowników na mojej stronie z Analytics

Aby otworzyć raport Zachowania: 1. Zaloguj się na konto Google Analytics 2. Wejdź do odpowiedniego widoku 3. Wybierz kartę Raportowanie 4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Zachowanie Raporty Zachowanie pomagają zorientować się, jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny lub aplikacji. Możesz sprawdzić, ile ekranów i w jakiej kolejności oglądają użytkownicy podczas jednej sesji oraz jak długo […]

03 Kwi 2018

POZYSKIWANIE – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o ruchu na mojej stronie i jego źródle z Google Analytics

Aby otworzyć raport Zachowania: 1. Zaloguj się na konto Google Analytics 2. Wejdź do odpowiedniego widoku 3. Wybierz kartę Raportowanie 4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Pozyskiwanie Raporty Pozyskiwanie pozwalają zorientować się, jak użytkownicy docierają do Twojej witryny oraz jak często pobierają i instalują Twoją aplikację. Możesz też używać ich do analizy ruchu – czy są […]

01 Mar 2018

Zwiększ sprzedaż dzięki opiniom

Oceny klientów mają wielką moc – mogą zarówno mocno wypromować nasz sklep, jak i pociągnąć go na dno. Oto kilka skutecznych sposobów na efektywny dialog z klientem. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jak gromadzenie opinii wpływa na rozwój sklepu. Jakie są najpopularniejsze serwisy zbierające opinie. Jak z nimi współpracować? 1. Gdzie szukać opinii? W artykule […]

24 Gru 2017

6 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zakładając sklep internetowy

Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces. Według […]

07 Cze 2017

Jak kupuje w sieci konsument i jaki to ma wpływ na sklepy internetowe?

Zachowanie konsumenta podczas zakupów w e-sklepie jest odzwierciedleniem reakcji typowych dla użytkowników Internetu, a równocześnie wynika ze specyfiki platform sprzedaży online. Przyjrzyjmy się obu tym obszarom i zastanówmy się, jak przełożyć wiedzę na temat zachowania konsumenta na zwiększoną sprzedaż i popularność Twojej platformy eCommerce. Od kiedy tylko Internet stał się popularnym medium, a więc we […]

07 maja 2017

3 kroki do kupna dobrej domeny dla Twojego sklepu internetowego

Kupno właściwej domeny to jedna z najważniejszych decyzji na biznesowej drodze przedsiębiorców e-commerce. Podpowiadamy krok po kroku, co zrobić, żeby był to dobry wybór. Z artykułu dowiesz się m.in. – Czym kierować się przy wyborze domeny internetowej dla Twojego sklepu. – Jak wygląda rynek domen w Polsce. – Ile kosztuje domena internetowa. – Czym różni […]

13 Mar 2017

10 elementów nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego

Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać […]

08 Mar 2017

Klient docelowy – jak go określić?

Jeśli istniałby tylko jeden czynnik, który decydowałby o sukcesie Twojego biznesu, byłaby to prawdopodobnie znajomość docelowej grupy klientów – ich zainteresowań, obaw i zwyczajów zakupowych. Co do tego nie ma wątpliwości. Jednak przedsiębiorcom bardzo często sporo trudności nastręcza odnalezienie takiej grupy. „Celem marketingu jest uczynienie sprzedaży zbyteczną. Celem jest poznać i zrozumieć klienta tak dobrze, […]

02 Mar 2017

Poznaj swój rynek i konkurencję – osiągnij sukces w eCommerce

Trudno wyobrazić sobie sukces w warunkach eCommerce bez dobrego rozeznania na rynku oraz dokonania analizy konkurencji. To nie tylko sposób na podjęcie ostatecznej decyzji co do profilu sklepu, ale także na zdobycie ogromnej dawki wiedzy, która pozwoli Ci poprowadzić rozwój Twojej platformy w kierunku, który zapewni jej sukces. Dowiedz się, jak się do tego zabrać. […]

02 Mar 2017

Jak wyznaczać i mierzyć cele, by zaistnieć w świecie eCommerce?

Głównym celem każdego biznesu, bez względu na branżę, jest zysk. To oczywiste stwierdzenie dotyczy także biznesów internetowych. Istnieje jednak o wiele więcej rodzajów celów biznesowych, których wyznaczenie pomoże Twojemu przedsięwzięciu w realizowaniu celu głównego. Dowiedz się, dlaczego wyznaczanie celów jest ważne oraz jak robić to w taki sposób, aby możliwe było ich weryfikowanie. Przeciętny biznes […]

24 Lut 2017

Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych

Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym? Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie? Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego? 1. […]

22 Lut 2017

Unikatowa propozycja sprzedaży – odkryj swoją własną i odnieś sukces w eCommerce

USP, a więc unikatowa propozycja sprzedaży, to potężne narzędzie w rękach sprawnego przedsiębiorcy. Pozwala wyróżnić się na zatłoczonym rynku eCommerce oraz dotrzeć do swojej grupy docelowej z ofertą, której po prostu nie można się oprzeć. Dowiedz się, co to właściwie jest USP, jak ją stworzyć oraz dlaczego jest to takie ważne. Co to jest USP […]

08 Lut 2017

Zasady tworzenia strategii marki

W momencie, gdy zdajesz sobie sprawę, że wizerunek Twojej firmy, jej marka, ma decydujące znaczenie dla rynkowego sukcesu, zyskujesz przewagę nad większością Twoich potencjalnych konkurentów. Wciąż jest to jednak dopiero początek. Uczynienie z marki Twojej przewagi konkurencyjnej będzie wymagało dużego wysiłku i konsekwencji. Nie wiesz od czego zacząć? Zapraszamy do lektury. W poprzednim artykule poświęconym […]

08 Lut 2017

Silna marka, czyli jaka – o znaczeniu marki w świecie eCommerce

Możesz zrobić dużo, by zmaksymalizować swoje szanse na sukces w eCommerce – przygotować atrakcyjną ofertę, dokonać rynkowego rozeznania i dobrze dobrać grupę docelową, spędzić tygodnie na projektowaniu i optymalizowaniu strony. Wszystko to może się jednak zdać na niewiele, jeśli nie zadbasz o markę. Dlaczego tak jest i co to właściwie oznacza w warunkach eCommerce?  Marka? […]

10 Sty 2017

Idealna karta produktu krok po kroku

90 sekund – tyle trwa podjęcie decyzji zakupowej przez użytkownika Twojego sklepu internetowego. Prawidłowo skonstruowana karta produktu pomoże mu dokonać szybkiej i właściwej decyzji. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktu jest tak ważna. Z jakich elementów powinna składać się karta produktowa. Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu kart produktowych. 1. Karta […]

04 Sty 2017

Jakie są opcje uruchomienia wersję RWD w Sote?

Co to jest RWD? RWD – Responsive Web Design – technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach komputerów typu desktop, jak i na urządzeniach mobilnych. Grafikę […]

10 Paź 2016

Reklama  na Facebooku krok po kroku cz. 1

Reklama na Facebooku to dla właścicieli sklepów internetowych najskuteczniejszy i najprostszy sposób dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. W pierwszym artykule z cyklu omawiamy możliwe cele optymalizacji kampanii reklamowej w tym portalu społecznościowym oraz modele rozliczeń. Z artykułu dowiesz się m.in. Według jakich celów możemy optymalizować naszą kampanię reklamową na Facebooku. Jak działa system aukcyjny, […]

28 Cze 2016

Cross-selling, up-selling i inne sposoby na zwiększenie sprzedaży

Prowadzenie sklepu internetowego nie może ograniczać się wyłącznie do umieszczania w nim produktów. Należy go rozwijać dodając, analizując i udoskonalające różne metody zwiększenia wyników sprzedażowych. Oto kilka z nich. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest cross-selling i up-selling. Jak wykorzystać te mechanizmy w sklepie internetowym. Jakie są inne sposoby dynamizujące sprzedaż. Wielu przedsiębiorców prowadzących […]

12 Cze 2016

Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku

Założyłeś już fanpage na Facebooku i stworzyłeś strategię działania? Najwyższy czas poznać tajniki angażowania społeczności. Dzięki poniższym informacjom dotrzesz z właściwym komunikatem do jeszcze większej liczby fanów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co to jest edge rank i zasięg na Facebooku. Co zrobić, by Twoje posty docierały do jeszcze większej liczby użytkowników. Jak tworzyć angażujące […]

10 Kwi 2016

Reklama na Facebooku krok po kroku cz. 2

Żadne inne reklamy nie dają takich możliwości doboru grupy docelowej jak Facebook Ads. Dzięki m.in. pikselowi Facebooka możemy wrócić do odbiorcy, który odwiedzał nasz sklep i oglądał konkretny produkt, z jeszcze bardziej spersonalizowanym komunikatem. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie standardowe grupy odbiorców można wybrać w Menadżerze reklam. Co oznaczają pojęcia Custom Audiences, Lookalike Audiences. […]

09 Lut 2016

Mobilna wersja sklepu – jak skutecznie zwiększyć sprzedaż

Według specjalistycznego raportu e-Commerce Polska aż 54% polskich internautów regularnie robi zakupy online poprzez smartfony czy tablety. To liczby, których nie możesz lekceważyć. Zwłaszcza że systematycznie rosną – tylko w ciągu ubiegłego roku ilość internautów kupujących w polskich sklepach internetowych wzrosła o 9%! Wszystko za sprawą urządzeń mobilnych, które mają coraz większy wpływ na naszą codzienność. Jak właściciele sklepów internetowych powinni zareagować na ten […]

05 Lut 2016

SOTESHOP 7.2.6

Osiągnięcie sukcesu w biznesie w dobie rosnącej konkurencyjności wymaga nieustannej pracy: ulepszania produktów czy usług, podnoszenia poziomu obsługi klienta, optymalizacji kosztów.

03 Lut 2016

Jakie obowiązki na sklepy internetowe nakłada nowa ustawa o prawach konsumenta?

Ustawa o prawach konsumenta, wprowadzona w życie w grudniu 2014 roku, miała na celu ujednolicenie zasad dotyczących zakupów w sieci w całej Unii Europejskiej.

03 Lut 2016

6 zasad użytecznego sklepu internetowego

Odsetek klientów, którzy porzucają swoje koszyki podczas zakupów w sklepie internetowym wynosi ponad 60%. Zgodnie z badaniami winę za taki stan rzeczy ponoszą przede wszystkim błędy w zakresie użyteczności. Jak ich uniknąć? Co zrobić, by zakupy u nas były dla klientów przyjemne, proste i wygodne?

27 Sty 2015

7 narzędzi, z których powinieneś korzystać

Jeśli Twoje działania w sieci mają być skuteczne, musisz dysponować narzędziami, które pozwolą Ci je zmierzyć i zważyć. Z czego warto korzystać?

13 Sty 2015

Blog firmowy w sklepie internetowym

Blogi firmowe najczęściej kojarzą nam się z pasjonatami i specjalistami z danej branży, np. sportowcami, podróżnikami, fashionistkami czy finansistami. Po cóż zatem mielibyśmy go zakładać, jeśli prowadzimy e-sklep z biżuterią czy kosmetykami? W końcu biznes to biznes i jeśli ktoś ma kupić kolczyki to po prostu je kupi. Otóż nic bardziej mylnego. Blog może stać […]

06 Lis 2014

Użyteczna strona produktu w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę?

Jeśli wydaje Ci się, że masz świetny produkt i wystarczy wstawić go do sklepu internetowego ze zdjęciem i ceną, by ludzie go kupowali, jesteś w wielkim błędzie. Zakupy w sieci rządzą się swoimi prawami. To, co pokażesz i napiszesz musi zastąpić konsumentowi zmysły wzroku i dotyku, a czasem też słuchu i smaku.

27 Paź 2014

Jak odwiedzających zamienić w klientów?

Masz nowiutką stronę. Wygląda efektownie, skutecznie ją reklamujesz w różnych kanałach, przyciąga sporo osób. Niestety, konwersja jest słabiutka. Użytkownicy ani nie chcą kupować, ani zapisywać się do newslettera. Jakie mogą być tego przyczyny i co zrobić, by osiągnąć zamierzony cel?

28 Wrz 2014

Klient docelowy. Jak przygotować jego charakterystykę?

Kim jest Twój klient docelowy? Jakie wartości są dla niego najważniejsze? – to jedne z najważniejszych pytań pojawiających się w briefie. Osoby zgłaszające się po pomoc do agencji interaktywnej niestety bardzo często traktują ten punkt po macoszemu.

20 Wrz 2014

Korzyści płynące z reklamy Google AdWords

Otworzyłeś firmę, zbudowałeś świetną stronę i czekasz na klientów. Niestety, nie możesz liczyć na to, że Twoja strona od razu będzie się pojawiała w wynikach wyszukiwania. Co zatem zrobić, by klienci dowiedzieli się o Twojej ofercie? Możesz skorzystać z reklamy Google AdWords.

12 Lip 2014

Opisy w sklepie internetowym. Jak je tworzyć i dlaczego są ważne?

Dobrze opracowane opisy w sklepie internetowym to element, który może Cię pozytywnie wyróżnić na tle konkurencji. Powód? Po pierwsze, znaczna liczba sklepów bagatelizuje sprawę i ogranicza się do zdjęcia produktu, ewentualnie jego danych technicznych. Po drugie, firmy, które dodają opisy, bardzo często kopiują materiały od producentów, a te są różnej jakości. Po trzecie, nawet jeśli […]

27 maja 2014

White HAT SEO – właściwa droga do zwiększenia popularności i sprzedaży online

W ciągu ostatnich kilku lat wielu specjalistów od optymalizacji i pozycjonowania stron musiało zrewidować swoje przekonania. Argumentów dostarczył sam Google – w postaci kolejnych zmian w mechanizmach wyszukiwania

20 maja 2014

Strona internetowa przyjazna dla odbiorców

Dobrze zaprojektowana strona firmowa to jeden z warunków osiągnięcia sukcesu na e-rynku. Użyteczność, prostota, intuicyjność tworzą środowisko przyjazne dla użytkownika, budują zaangażowanie i pozytywne relacje. Jak jednak zaprojektować taką witrynę?

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM