Blog firmowy w sklepie internetowym

Blogi firmowe najczęściej kojarzą nam się z pasjonatami i specjalistami z danej branży, np. sportowcami, podróżnikami, fashionistkami czy finansistami. Po cóż zatem mielibyśmy go zakładać, jeśli prowadzimy e-sklep z biżuterią czy kosmetykami? W końcu biznes to biznes i jeśli ktoś ma kupić kolczyki to po prostu je kupi. Otóż nic bardziej mylnego. Blog może stać się siłą napędową naszego biznesu i pomóc nam w pozyskiwaniu nowych klientów.

Dlaczego warto połączyć blog ze sklepem internetowym?

Stworzysz potrzebę

Konsument bardzo często potrzebuje bodźca do zakupu. Może to być zarówno bodziec natury emocjonalnej (ten zapach doda Ci pewności siebie), jak i racjonalny argument (to urządzenie przyda się nie tylko do zamiatania podwórka, ale też odśnieżania czy nawożenia). Blog to idealne miejsce do tego, by przekonać klienta do zakupu danego produktu. Jak? Pokazując mu aranżacje (w przypadku mebli) czy stylizacje (w przypadku biżuterii), do jakich może go wykorzystać, podpowiadając, co dzięki niemu zrobi (telefon jako aparat, wideo, dyktafon, mp3, itd.).

Przykład

Jeśli sprzedajesz biżuterię, możesz zaprezentować zestawy, do których będzie pasował dany naszyjnik, przywołać symbolikę kamieni, stosowanych do wyrobu danych pierścionków czy pokazać, że kolczyki, broszka i zawieszka to idealne pomysły na prezent.

Digital Dictionary Blog Follow Like Concepts

Zareklamujesz się za darmo

Reklama w sieci kosztuje. Mając tematyczny blog, możemy promować swoje produkty całkowicie za darmo. Oczywiście sporo w tym wypadku zależy od tego, jak podejdziemy do tematu. Im bardziej kreatywne i unikatowe będą teksty na blogu, tym więcej osób zajrzy, by je przeczytać. Im więcej osób przeczyta teksty na blogu, tym więcej potencjalnych klientów trafi do naszego sklepu.

Zbudujesz pozycje sprzedawcy godnego zaufania

Kiedy kupujemy w sieci, liczy się nie tylko co i za ile kupujemy, ale też od kogo kupujemy. Blog pozwala firmie zbudować pozytywny wizerunek – marki, która jest specjalistą a przez to staje się też godna zaufania. Profesjonalne, przydatne teksty to potwierdzenie, że znasz się na danej branży jak nikt, posiadasz wartościową wiedzę i udzielasz cennych rad.

Poprawisz pozycję w wynikach wyszukiwarki

Wartościowa, zawierająca słowa kluczowe treść to dziś najskuteczniejszy sposób na poprawę swojej pozycji w wynikach wyszukiwania i pozyskanie potencjalnych klientów. Połączenie bloga bogatego w treść ze sklepem to zatem idealny sposób na wypromowanie produktów.

Zamienisz pasję na biznes

Warto pamiętać, że w przypadku e-sklepu i bloga punktem wyjściowym nie zawsze musi być sklep. Dobrym rozwiązaniem może okazać się również działanie odwrotne. Jeśli na blogu pokazujemy np. jak wykonać dodatki i akcesoria do wnętrz (stroiki, puzderka, bombki na choinkę) krok po kroku, w sklepie możemy sprzedawać potrzebne do ich stworzenia produkty.

O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Ecommerce | Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak w łatwy sposób powiększyć liczbę fanów w social mediach Jak dodać media społecznościowe do zakładek na Facebooku? Zapewne niejednokrotnie odwiedzałeś różne media społecznościowe i zastanawiałeś się, w jaki sposób zostało… Czytaj więcej
Remarketing na Facebooku Czym jest remarketing i do czego służy? Z pewnością zwróciłeś uwagę na akapity zatytułowane “Czy wiesz, że…”, które umieszczam w swoich… Czytaj więcej
Jak szybko i tanio usprawnić sklep dzięki wyciąganiu właściwych wniosków z badań UX Szybkie i skuteczne analizy UX W małym sklepie internetowym liczy się każda złotówka. Margines błędu przy inwestowaniu budżetu jest niewielki, dlatego musisz… Czytaj więcej

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/users/intlestrona/public_html/intle.pl/wp-includes/class-wp-query.php on line 3323
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM