Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego – 8 prostych kroków

Jeśli nie założyłeś jeszcze fanpage na Facebooka dla Twojego sklepu internetowego, najwyższy czas to zrobić. Z pewnością wśród 20 milionów polskich użytkowników tego portalu społecznościowego (51% kobiet, 49% mężczyzn) znajdzie się też Twoja grupa docelowa.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak właściwie skonfigurować fanpage sklepu internetowego.
  • O czym pamiętać wprowadzając nazwę firmy.
  • Co umieścić na zdjęciu profilowym i coverze.
  • Jak zintegrować sklep internetowy z fanpage.

Krok 1 – Utwórz stronę

Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.

Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:

– wulgaryzmów,
– bardzo ogólnych sformułowań (np. kawiarnia),
– wielkich liter użytych niezgodnie z zasadami gramatycznymi,
– słów wprowadzających w błąd,
– bardzo długich opisów.

Krok 2 – Skonfiguruj stronę

Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.

Krok 3 – Ustaw zdjęcie profilowe i cover

Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.

Krok 4 – Uzupełnij dodatkowe informacje

Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.

Krok 5 – Skonfiguruj ustawienia

To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.

Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.

Krok 6 – Ustaw role na stronie

Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.

Krok 7 – Dodaj aplikacje

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .

W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .

Krok 8 – Zintegruj Twój sklep z Facebookiem

Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:

1. Dodaj do Twojego sklepu możliwość logowania się poprzez dane z Facebooka – w ten sposób Klient nie będzie musiał pamiętać kolejnych haseł, a co za tym idzie zostanie skrócony i ułatwiony cały proces sprzedażowy.
2. Umieść na stronie głównej ikonkę Facebooka odsyłającą do Twojego fanpage – pokaż potencjalnym Klientom, że aktywnie działasz w social media i oferujesz im wartość dodaną: bony rabatowe, konkursy, porady ekspertów.
3. Dodaj wtyczki społecznościowe m.in. przycisk „Lubię to” i „Udostępnij” pod konkretnymi produktami w sklepie internetowym. W ten sposób zadowoleni Klienci będą promować Twoje produkty wśród swoich znajomych.

O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Automatyzacja marketingu w małych sklepach internetowych Marketing jest jednym z takich obszarów, w których wdrażana jest automatyzacja. Pozwala ona tu na zwiększenie zasięgu naszych działań, personalizację komunikacji,… Czytaj więcej
7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku, Emotikony to za mało Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj… Czytaj więcej
Pinterest – jak wykorzystać go do celów biznesowych? W tym artykule podpowiem Ci, czym właściwie jest Pinterest i do czego on służy. Pokażę Ci również jak założyć konto biznesowe… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM