26 marca 2018
Jeśli nie założyłeś jeszcze fanpage na Facebooka dla Twojego sklepu internetowego, najwyższy czas to zrobić. Z pewnością wśród 20 milionów polskich użytkowników tego portalu społecznościowego (51% kobiet, 49% mężczyzn) znajdzie się też Twoja grupa docelowa.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.
Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:
– wulgaryzmów,
– bardzo ogólnych sformułowań (np. kawiarnia),
– wielkich liter użytych niezgodnie z zasadami gramatycznymi,
– słów wprowadzających w błąd,
– bardzo długich opisów.
Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.
Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.
Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.
To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.
Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.
Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .
W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .
Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:
1. Dodaj do Twojego sklepu możliwość logowania się poprzez dane z Facebooka – w ten sposób Klient nie będzie musiał pamiętać kolejnych haseł, a co za tym idzie zostanie skrócony i ułatwiony cały proces sprzedażowy.
2. Umieść na stronie głównej ikonkę Facebooka odsyłającą do Twojego fanpage – pokaż potencjalnym Klientom, że aktywnie działasz w social media i oferujesz im wartość dodaną: bony rabatowe, konkursy, porady ekspertów.
3. Dodaj wtyczki społecznościowe m.in. przycisk „Lubię to” i „Udostępnij” pod konkretnymi produktami w sklepie internetowym. W ten sposób zadowoleni Klienci będą promować Twoje produkty wśród swoich znajomych.
Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 10 różnych grup o marketingu na Facebooku, zbudowanych wokół tematów związanych z social mediami, branżą e-commerce i reklamą. Obiecujemy, że będą one stanowić dla Ciebie cenne źródło wiedzy, wsparcia oraz inspiracji.
Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.
Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...
Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.
Co mówią o nas klienci