07 listopada 2016
Jeszcze w 2012 roku marketerzy negowali możliwości sprzedażowe tej platformy społecznościowej – np. General Motors wycofało budżet reklamowy, przeznaczony na Facebooka. Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że portal społecznościowy Marka Zuckenberga sprzedaje.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Eksperci z branży twierdzą, że na tej platformie społecznościowej sprzedają nie tylko Facebook Ads, ale też posty produktowe, obsługa klienta, aplikacje (a właściwie pozyskane za ich pomocą leady) oraz wizerunek marki. Część z tych elementów wspomaga proces sprzedażowy, pozwalając na pierwsze zapoznanie się z produktem czy badanie opinii na ich temat.
Posty produktowe.
W tego typu treściach eksponuj produkty najlepsze i najchętniej kupowane przez Twoich Klientów, nowości oraz aktualne promocje.
Wskazówki: Pamiętaj o angażowaniu odbiorców. Sam tekst dotyczący produktu nie przykuje uwagi użytkowników. Stwórz atrakcyjne grafiki prezentujące Twój produkt, np. na zasadzie kolażu zdjęć. Niech to będzie coś, co zainteresuje odbiorców i zachęci ich do dyskusji. Pamiętaj też, by w treści dodać unikalne linki, które przeniosą klienta do konkretnego produktu w sklepie – w ten sposób skracasz cały proces sprzedażowy. Pamiętaj też o monitorowaniu częstotliwości odwiedzin.
Przykład:
Pamiętaj, że fani na Twoim fanpage to potencjalni Klienci. Nie lekceważ ich pytań, słuchaj uwag i pomysłów.
Wskazówki: Odpowiadaj na wszystkie wiadomości prywatne, by pokazać użytkownikom, że w Twoim sklepie liczy się przede wszystkim Klient. Wchodź w interakcję z użytkownikami, wciągaj ich do rozmowy na temat Twoich produktów. Monitoruj wypowiedzi i nastroje użytkowników, by w odpowiednim momencie móc zareagować na potencjalne kryzysy.
Aplikacje.
W internecie dostępne są aplikacje funkcjonalne, sprzedażowe lub konkursowe, dzięki którym zdobędziesz bazę leadów – do wykorzystania w dalszej komunikacji marketingowej np. kampaniach e-mailingowych.
Wizerunek.
Dla Klientów sklepów internetowych (zwłaszcza odzieżowych) bardzo ważne są kwestie estetyczne. Dlatego dołóż wszelkich starań, by oprawa graficzna Twojego fanpage przykuwała wzrok. Pamiętaj: w internecie kupujemy oczami!
Wskazówki: Media społecznościowe doskonale nadają się do tego by promować w nich osiągnięcia Twojej marki.
Tworząc Facebook Ads, to Ty wybierasz charakterystykę odbiorców, którzy zobaczą Twoją reklamę. To bardzo ważne z punktu widzenia właścicieli sklepów internetowych. Do Twoich potencjalnych Klientów możesz dotrzeć na podstawie: lokalizacji, danych demograficznych (wiek, płeć itp.), zainteresowań, zakupów w Internecie i sklepach stacjonarnych i wielu innych kategorii. Np. prowadząc sklep z akcesoriami weselnymi możesz kierować swoją reklamę tylko do osób, które są zaręczone. Możesz też kierować swoją ofertę do grupy niestandardowych odbiorców utworzonej na podstawie listy klientów.
To jednak nie wszystkie możliwości reklamy na Facebooku. Coraz bardziej popularne stają się reklamy dynamiczne (dynamic product Ads). Pisząc w skrócie reklama tego typu pozwala na monitorowanie zachowań użytkowników odwiedzających strony internetowe i dopasowywanie reklamy do tego co klienci kupują i oglądają.
Ważnym aspektem reklam na Facebooku jest to, że pojawiają się one jakby w strumieniu innych informacji, które docierają do nas z mediów społecznościowych i nie są traktowane przez użytkowników tak negatywnie jak reklamy w telewizji, które często są irytujące i przeciągają transmisję.
Jeśli nadal nie jesteś przekonany do tego, że Facebook sprzedaje mamy twarde dane liczbowe, które sprawiają, że niedowiarkowie zaczynają wierzyć.
28
Tyle nowych samochodów sprzedała marka Volvo za pośrednictwem Facebooka (wykorzystano przycisk „Kup teraz”) podczas kampanii promującej limitowaną edycję modelu XC 90.
47%
Diamond Candles, czyli amerykański producent świec, skorzystał z narzędzia do remarketingu w postaci grup niestandardowych odbiorców z witryny i zredukował koszty konwersji związanej ze sprzedaż prawie o 50%!
6,4 mln
Bonprix – czyli marka odzieżowa przeanalizowała dane statystyczne swoich fanów, na ich podstawie stworzyła reklamę wideo i opublikowała ją w aktualnościach na Facebooku. Efekt dwumiesięcznej kampanii przeszedł najśmielsze oczekiwania: 6,4 mln kobiet obejrzało reklamę, osiągnięto o 0,7 % wyższą przychylność dla marki, obniżono koszt zamówienia o 46% i podwyższono średnią wartość koszyka z zakupami o 11 %.
Co mówią o nas klienci