Facebook sprzedaje – mamy na to dowody!

07 listopada 2016

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Facebook sprzedaje – mamy na to dowody!
Facebook sprzedaje – mamy na to dowody!

Jeszcze w 2012 roku marketerzy negowali możliwości sprzedażowe tej platformy społecznościowej – np. General Motors wycofało budżet reklamowy, przeznaczony na Facebooka. Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że portal społecznościowy Marka Zuckenberga sprzedaje.

Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Jakie elementy sprzedają i wspierają cały proces sprzedażowy na Faceboooku.
  • Wszystkiego o formatach reklamowych na Facebooku idealnych dla e-commerce.
  • Które marki dzięki Facebookowi odnoszą sukcesy sprzedażowe.

5 elementów, które sprzedają na Facebooku

Eksperci z branży twierdzą, że na tej platformie społecznościowej sprzedają nie tylko Facebook Ads, ale też posty produktowe, obsługa klienta, aplikacje (a właściwie pozyskane za ich pomocą leady) oraz wizerunek marki. Część z tych elementów wspomaga proces sprzedażowy, pozwalając na pierwsze zapoznanie się z produktem czy badanie opinii na ich temat.

Posty produktowe.

W tego typu treściach eksponuj produkty najlepsze i najchętniej kupowane przez Twoich Klientów, nowości oraz aktualne promocje.

Wskazówki: Pamiętaj o angażowaniu odbiorców. Sam tekst dotyczący produktu nie przykuje uwagi użytkowników. Stwórz atrakcyjne grafiki prezentujące Twój produkt, np. na zasadzie kolażu zdjęć. Niech to będzie coś, co zainteresuje odbiorców i zachęci ich do dyskusji. Pamiętaj też, by w treści dodać unikalne linki, które przeniosą klienta do konkretnego produktu w sklepie – w ten sposób skracasz cały proces sprzedażowy. Pamiętaj też o monitorowaniu częstotliwości odwiedzin.

Przykład:

fb-sprzedaje-przyklad

Obsługa Klienta.

Pamiętaj, że fani na Twoim fanpage to potencjalni Klienci. Nie lekceważ ich pytań, słuchaj uwag i pomysłów.

Wskazówki: Odpowiadaj na wszystkie wiadomości prywatne, by pokazać użytkownikom, że w Twoim sklepie liczy się przede wszystkim Klient. Wchodź w interakcję z użytkownikami, wciągaj ich do rozmowy na temat Twoich produktów. Monitoruj wypowiedzi i nastroje użytkowników, by w odpowiednim momencie móc zareagować na potencjalne kryzysy.

Aplikacje.

W internecie dostępne są aplikacje funkcjonalne, sprzedażowe lub konkursowe, dzięki którym zdobędziesz bazę leadów – do wykorzystania w dalszej komunikacji marketingowej np. kampaniach e-mailingowych.

Wizerunek.

Dla Klientów sklepów internetowych (zwłaszcza odzieżowych) bardzo ważne są kwestie estetyczne. Dlatego dołóż wszelkich starań, by oprawa graficzna Twojego fanpage przykuwała wzrok. Pamiętaj: w internecie kupujemy oczami!

Wskazówki: Media społecznościowe doskonale nadają się do tego by promować w nich osiągnięcia Twojej marki.

Najbardziej spektakularne formaty reklamowe dla e-commerce

Tworząc Facebook Ads, to Ty wybierasz charakterystykę odbiorców, którzy zobaczą Twoją reklamę. To bardzo ważne z punktu widzenia właścicieli sklepów internetowych. Do Twoich potencjalnych Klientów możesz dotrzeć na podstawie: lokalizacji, danych demograficznych (wiek, płeć itp.), zainteresowań, zakupów w Internecie i sklepach stacjonarnych i wielu innych kategorii. Np. prowadząc sklep z akcesoriami weselnymi możesz kierować swoją reklamę tylko do osób, które są zaręczone. Możesz też kierować swoją ofertę do grupy niestandardowych odbiorców utworzonej na podstawie listy klientów.

To jednak nie wszystkie możliwości reklamy na Facebooku. Coraz bardziej popularne stają się reklamy dynamiczne (dynamic product Ads). Pisząc w skrócie reklama tego typu pozwala na monitorowanie zachowań użytkowników odwiedzających strony internetowe i dopasowywanie reklamy do tego co klienci kupują i oglądają.

Ważnym aspektem reklam na Facebooku jest to, że pojawiają się one jakby w strumieniu innych informacji, które docierają do nas z mediów społecznościowych i nie są traktowane przez użytkowników tak negatywnie jak reklamy w telewizji, które często są irytujące i przeciągają transmisję.

Przykłady udanych kampanii sprzedażowych

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do tego, że Facebook sprzedaje mamy twarde dane liczbowe, które sprawiają, że niedowiarkowie zaczynają wierzyć.

28

Tyle nowych samochodów sprzedała marka Volvo za pośrednictwem Facebooka (wykorzystano przycisk „Kup teraz”) podczas kampanii promującej limitowaną edycję modelu XC 90.

47%

Diamond Candles, czyli amerykański producent świec, skorzystał z narzędzia do remarketingu w postaci grup niestandardowych odbiorców z witryny i zredukował koszty konwersji związanej ze sprzedaż prawie o 50%!

6,4 mln

Bonprix – czyli marka odzieżowa przeanalizowała dane statystyczne swoich fanów, na ich podstawie stworzyła reklamę wideo i opublikowała ją w aktualnościach na Facebooku. Efekt dwumiesięcznej kampanii przeszedł najśmielsze oczekiwania: 6,4 mln kobiet obejrzało reklamę, osiągnięto o 0,7 % wyższą przychylność dla marki, obniżono koszt zamówienia o 46% i podwyższono średnią wartość koszyka z zakupami o 11 %.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman