Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego

16 kwietnia 2019

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego
Jeśli nie założyłeś jeszcze fanpage na Facebooka dla Twojego sklepu internetowego, najwyższy czas to zrobić. Z pewnością wśród 20 milionów polskich użytkowników tego portalu społecznościowego (51% kobiet, 49% mężczyzn) znajdzie się też Twoja grupa docelowa.
Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego

Krok 1 Utwórz stronę

Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.

Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:

  • wulgaryzmów,
  • bardzo ogólnych sformułowań (np. kawiarnia),
  • wielkich liter użytych niezgodnie z zasadami gramatycznymi,
  • słów wprowadzających w błąd,
  • bardzo długich opisów.

Po założeniu fanpage’a nie możesz zapomnieć o tworzeniu interesujących i angażujących postów. Sprawdź, jak robią to inne marki w naszym artykule https://intle.pl/ciekawe-inspirujace-i-angazujace-posty-w-social-mediach-jak-robic-to-dobrze.

Krok 2 Skonfiguruj stronę

Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.

Krok 3 Ustaw zdjęcie profilowe i cover

Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.

Krok 4 Uzupełnij dodatkowe informacje

Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.

Krok 5 Skonfiguruj ustawienia

To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.

Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.

Krok 6 Ustaw role na stronie

Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.

Krok 7 Dodaj aplikacje

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .
W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .

Krok 8 Zintegruj Twój sklep z Facebookiem

Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:

  1. Dodaj do Twojego sklepu możliwość logowania się poprzez dane z Facebooka – w ten sposób Klient nie będzie musiał pamiętać kolejnych haseł, a co za tym idzie zostanie skrócony i ułatwiony cały proces sprzedażowy.
  2. Umieść na stronie głównej ikonkę Facebooka odsyłającą do Twojego fanpage – pokaż potencjalnym Klientom, że aktywnie działasz w social media i oferujesz im wartość dodaną: bony rabatowe, konkursy, porady ekspertów.
  3. Dodaj wtyczki społecznościowe m.in. przycisk „Lubię to” i „Udostępnij” pod konkretnymi produktami w sklepie internetowym. W ten sposób zadowoleni Klienci będą promować Twoje produkty wśród swoich znajomych.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics

 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics

Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla jednego będzie to sprzedany towar, dla innego pobrana aplikacja a jeszcze dla innego zapisanie się na szkolenie. Dla jeszcze innych form biznesu będzie to tylko zobaczenie kontaktu. W tym artykule przedstawimy najpopularniejsze cele dla sklepu internetowego.

czytaj dalej

10 elementów nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego

10 elementów nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego

Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać funkcje Twojego sklepu.

czytaj dalej

3 kroki do kupna dobrej domeny dla Twojego sklepu internetowego

3 kroki do kupna dobrej domeny dla Twojego sklepu internetowego

Kupno właściwej domeny to jedna z najważniejszych decyzji na biznesowej drodze przedsiębiorców e-commerce. Podpowiadamy krok po kroku, co zrobić, żeby był to dobry wybór. Z artykułu dowiesz się m.in. Czym kierować się przy wyborze domeny internetowej dla Twojego sklepu. Jak wygląda rynek domen w Polsce. Ile kosztuje domena internetowa. Czym różni się domena od hostingu.

czytaj dalej

4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

Według badań aż 86% polskich sprzedawców e-commerce korzysta przynajmniej z jednego portalu społecznościowego. Czy jednak w pełni wykorzystują jego potencjał? W tym przypadku statystyki są nieco słabsze. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie są wady i zalety poszczególnych portali społecznościowych w kontekście sklepów internetowych. Z których ważnych funkcji na Facebooku przeznaczonych dla e-commerce nie korzystają polscy sprzedawcy. Jakie najczęstsze błędy popełniają marki korzystające z Facebooka lub Twittera.

czytaj dalej

6 cennych informacji o namingu, które pomogą Ci stworzyć lepszą nazwę

6 cennych informacji o namingu, które pomogą Ci stworzyć lepszą nazwę

Największy producent bram garażowych w Polsce swoją przygodę z biznesem zaczynał dosłownie… w garażu. Wymyślając nazwę firmy, zdał się na intuicję i postawił po prostu na swoje nazwisko – „Wiśniowski”. Logo, które naszkicował naprędce, z czasem zrewitalizowano, ale nazwa marki została. To dowód na to, że i Ty możesz tworzyć nazwy marki i produktów, które zagwarantują Ci biznesowy sukces. Sprawdź jak! Z artykułu dowiesz się m.in.: – Co to jest naming. – Jak stworzyć dobrą nazwę. – Jakie są najciekawsze przykłady dobrych nazw marek i produktów.

czytaj dalej

6 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zakładając sklep internetowy

6 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zakładając sklep internetowy

Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces.

czytaj dalej

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co wziąć pod uwagę tworzą strategię obecności w social media. Jak stworzyć ramowy harmonogram wpisów.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman