Intle

Akademia INTLE

Artykuły

Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego W kilku prostych krokach

Artykuły

15 min.

16 kwietnia 2019

Jeśli nie założyłeś jeszcze fanpage na Facebooka dla Twojego sklepu internetowego, najwyższy czas to zrobić. Z pewnością wśród 20 milionów polskich użytkowników tego portalu społecznościowego (51% kobiet, 49% mężczyzn) znajdzie się też Twoja grupa docelowa.

Krok 1 Utwórz stronę

Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.

Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:

  • wulgaryzmów,
  • bardzo ogólnych sformułowań (np. kawiarnia),
  • wielkich liter użytych niezgodnie z zasadami gramatycznymi,
  • słów wprowadzających w błąd,
  • bardzo długich opisów.

Krok 2 Skonfiguruj stronę

Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.

Krok 3 Ustaw zdjęcie profilowe i cover

Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.

Krok 4 Uzupełnij dodatkowe informacje

Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.

Krok 5 Skonfiguruj ustawienia

To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.

Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.

Krok 6 Ustaw role na stronie

Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.

Krok 7 Dodaj aplikacje

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .
W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .

Krok 8 Zintegruj Twój sklep z Facebookiem

Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:

  1. Dodaj do Twojego sklepu możliwość logowania się poprzez dane z Facebooka – w ten sposób Klient nie będzie musiał pamiętać kolejnych haseł, a co za tym idzie zostanie skrócony i ułatwiony cały proces sprzedażowy.
  2. Umieść na stronie głównej ikonkę Facebooka odsyłającą do Twojego fanpage – pokaż potencjalnym Klientom, że aktywnie działasz w social media i oferujesz im wartość dodaną: bony rabatowe, konkursy, porady ekspertów.
  3. Dodaj wtyczki społecznościowe m.in. przycisk „Lubię to” i „Udostępnij” pod konkretnymi produktami w sklepie internetowym. W ten sposób zadowoleni Klienci będą promować Twoje produkty wśród swoich znajomych.

krasti

Autorem tekstu jest:

Krótki opis

Kategorie: Artykuły

Tagi: Facebook, Fanpage,

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Kliknij tutaj

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
17 Paź 2018

 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics

Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla jednego będzie to sprzedany towar, dla innego pobrana aplikacja a jeszcze dla innego zapisanie się na szkolenie. Dla jeszcze innych form biznesu będzie to tylko zobaczenie kontaktu. Poniżej przedstawimy najpopularniejsze cele dla sklepu internetowego. […]

13 Mar 2017

10 elementów nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego

Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać […]

07 maja 2017

3 kroki do kupna dobrej domeny dla Twojego sklepu internetowego

Kupno właściwej domeny to jedna z najważniejszych decyzji na biznesowej drodze przedsiębiorców e-commerce. Podpowiadamy krok po kroku, co zrobić, żeby był to dobry wybór. Z artykułu dowiesz się m.in. – Czym kierować się przy wyborze domeny internetowej dla Twojego sklepu. – Jak wygląda rynek domen w Polsce. – Ile kosztuje domena internetowa. – Czym różni […]

01 Cze 2016

4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

Według badań aż 86% polskich sprzedawców e-commerce korzysta przynajmniej z jednego portalu społecznościowego. Czy jednak w pełni wykorzystują jego potencjał? W tym przypadku statystyki są nieco słabsze. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie są wady i zalety poszczególnych portali społecznościowych w kontekście sklepów internetowych. Z których ważnych funkcji na Facebooku przeznaczonych dla e-commerce nie korzystają […]

07 Lut 2017

6 cennych informacji o namingu, które pomogą Ci stworzyć lepszą nazwę

Największy producent bram garażowych w Polsce swoją przygodę z biznesem zaczynał dosłownie… w garażu. Wymyślając nazwę firmy, zdał się na intuicję i postawił po prostu na swoje nazwisko – „Wiśniowski”. Logo, które naszkicował naprędce, z czasem zrewitalizowano, ale nazwa marki została. To dowód na to, że i Ty możesz tworzyć nazwy marki i produktów, które […]

24 Gru 2017

6 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zakładając sklep internetowy

Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces. Według […]

10 Wrz 2017

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co wziąć pod uwagę tworzą […]

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM