4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce
4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

Według badań aż 86% polskich sprzedawców e-commerce korzysta przynajmniej z jednego portalu społecznościowego. Czy jednak w pełni wykorzystują jego potencjał? W tym przypadku statystyki są nieco słabsze.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są wady i zalety poszczególnych portali społecznościowych w kontekście sklepów internetowych.
  • Z których ważnych funkcji na Facebooku przeznaczonych dla e-commerce nie korzystają polscy sprzedawcy.
  • Jakie najczęstsze błędy popełniają marki korzystające z Facebooka lub Twittera.

1. Facebook

Przegląd rozpoczynamy od Facebooka. To najpopularniejszy portal społecznościowy, z którego bardzo chętnie korzystają sklepy internetowe. W przypadku Facebooka nie będziemy pisać więc o wadach i zaletach, ale o najczęściej popełnianych błędach. Przeczytaj, zweryfikuj swoje działania i popraw je, by jeszcze skuteczniej komunikować się z klientami Twojego sklepu.

Najczęstsze błędy firm działających na Facebooku

  • Nie korzystanie z przycisku wezwania do działania (CTA). Ta opcja znajduje się na coverze (do wyboru m.in. przycisk KUP TERAZ, który można ustawić tak, by odsyłał do oferty naszego sklepu internetowego).
  • Łamanie zasad związanych z przeprowadzaniem konkursów (brak regulaminu konkursu, losowanie wygranych, wymaganie udostępniania postu konkursowego na osi użytkownika etc.).
  • Nieregularne prowadzenie fanpage (brak choćby najprostszej strategii/planu, które pozwoliłyby zachować regularność i spójność komunikacji).
  • Brak umiejętności korzystania z facebook ads, zła konfiguracja reklam (np. potencjalny klient klika w reklamę konkretnego produktu i jest przenoszony na stronę główną, a nie landing page. Jest to częsta przyczyna rezygnacji z zakupów).

W kolejnych artykułach z naszego cyklu dowiesz się jak uniknąć powyższych błędów.

2. Google+

Choć możemy znaleźć niektóre sklepy internetowe na Google+, to wielu ekspertów przewidują rychły koniec tego portalu społecznościowego. Jednak zastanawiając się nad założeniem konta na tej platformie, warto wziąć po uwagę następujące aspekty.

Plusy
+ W Google+ obecna jest prawie każda ważna marka technologiczna oraz serwis. Jeśli więc posiadasz sklep o zbliżonej tematyce, warto prowadzić komunikację w tym portalu.
+ Posiadanie konta w Google+ wpływa pozytywnie na wyniki wyszukiwania.

Minusy
– Google+ posiada dużą bazę użytkowników, ale większość z nich jest nieaktywna i nie korzysta z tej platformy.
– Brak przejrzystych zasad działania.
– Częste zmiany i próby modernizacji platformy.

3. Twitter

To właśnie na Twitterze najszybciej pojawiają się newsy z różnych dziedzin. Nic więc dziwnego, że ten serwis społecznościowy pokochali w Polsce dziennikarze (szczególnie sportowi) i politycy. Warto jednak wiedzieć, że również marki mogą wykorzystać jego potencjał.

Plusy
+ Szybkość przekazu – informacje, które pojawiają się na Twitterze wyprzedzają komunikaty podawane przez najważniejsze stacje informacyjne.
+ Szybka obsługa klienta – serwis ten umożliwia bezpośrednią rozmowę i szybkie reagowanie na potencjalne problemy Klientów, np. Nike posiada konto przeznaczone tylko do obsługi klienta.
+ Możliwość komunikacji z innymi firmami i budowanie większej świadomości marki.

Ważne! Przykłady marek, które dobrze radzą sobie na Twitterze:
Allegro – @Allegro_Group
Adobe Polska – @AdobePolska
Lotnisko Chopina – @ChopinAirport – doceniane przede wszystkim za consumer care na Twitterze.

Warto przeanalizować ich komunikację i zainspirować się.

Minusy
– Aby aktywnie działać na Twitterze trzeba mieć zasoby (np. przeszkolonego administratora/administratorów, którzy nie tylko zrealizują komunikację, ale też na bieżąco będą odpowiadać na pytania klientów). Jest to często bariera dla małych podmiotów.
– Konieczność zmieszczenia treści w 140 znaków.

Zapamiętaj! Złą praktyką jest łączenie Twittera z Facebookiem i dublowanie wpisów. Każdy portal społecznościowy ma swoją specyfikę i należy dostosować komunikację do jego użytkowników.

4. Instagram

Dla sklepów internetowych istotna jest wizualna prezentacja zdjęć produktów. Tutaj z pomocą przychodzi Instagram. W Polsce co miesiąc korzysta z niego ponad 2 miliony użytkowników (tylko 29% poniżej 18 roku życia) – to duży potencjał z punktu widzenia marketerów. Ta platforma społecznościowa umożliwia prezentację zdjęć i krótkich nagrań wideo. Warto wiedzieć, ze w Polsce, wśród platform komercyjnych na Instagramie, dominuje moda (marki odzieżowe) i uroda (salony kosmetyczne).

Plusy
+ Eksperci twierdzą, że użytkownicy chętniej wchodzę w interakcję z markami, które udostępniają treści wizualne.
+ Dynamiczny rozwój formatów reklamowych na tej platformie.
+ Łatwość osiągnięcia zasięgu organicznego.

Minusy
– Brak możliwości umieszczania aktywnych linków w treści postów, co pozwoliłoby na zwiększenie konwersji z działań organicznych.
– Publikacja treści możliwa jest tylko z telefonu komórkowego.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman