Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność?

Aktualizacja: 08 września 2023

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność?
Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność?

Przykłady?

W internetowych sklepach spożywczych schowek pełni funkcję listy zakupów. W sklepach z pasmanterią, krawcowe w schowkach tworzą bazę potrzebnych produktów, a dopiero wtedy, gdy zbierze się ich więcej, składają zamówienie. W sklepach odzieżowych do schowka trafiają rzeczy klientek, które są łowczyniami promocji i czekają na sezonowe promocje. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać… ale co z Twoim sklepem? Na początku trochę teorii, a potem przykłady konkretnych działań. Zapraszam do lektury!

Wyjaśnię Ci teraz, czym w zasadzie jest schowek…

Schowek to miejsce, gdzie Twój klient może przechowywać rzeczy, których momencie nie chce kupić, ale które przypadły mu do gustu lub po prostu jest to osobna zakładka w której nie jest możliwe sfinalizowanie jednak fakt, że nawet po długim czasie, a niekiedy nawet na zupełnie klient może wrócić do rzeczy, które pozostawił w schowku. Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…

Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…

Wyobraź sobie sytuację, że sprzedajesz koraliki do robienia biżuterii. Zestaw, z którego stworzy wymarzoną bransoletkę. Przegląda produkty, podoba jej się wiele wzorów, więc dodaje je do koszyka. Jednak chcąc sfinalizować zamówienie widzi, że nie wszystkie do siebie pasują i usuwa te zbędne. Ostatecznie płaci tylko za te, których potrzebuje. W tym momencie, produkty, które również jej się podobały idą w zapomnienie.

W przypadku, kiedy w sklepie działa schowek, sytuacja ta będzie wyglądać zupełnie inaczej. Klientka doda koraliki do przechowalni, a dopiero później, te, które jej się najbardziej podobają, przeniesie do koszyka. Pozostałe koraliki, które wybrała, wciąż pozostaną w pamięci sklepu. W tym przypadku będzie mogła wrócić do nich w dowolnym momencie, kiedy uzna, że chce zrobić drugą bransoletkę. Co więcej, może produkty, które pozostawiła w schowku ją zainspirują i postanowi zakupić od razu zestaw na drugą bransoletkę?

Dlaczego jeszcze powinieneś udostępnić klientom przechowalnię?

# Twój klient może powrócić do zapisanych produktów nawet na innym urządzeniu.

Wyobraź sobie, że przeglądasz produkty w pracy. Jednak obawiasz się, że proces sfinalizowania zamówienia będzie zbyt długi i nie daj Boże szef przyłapie Cię na buszowaniu po Internecie…. Wyjście z tej sytuacji będzie proste, jeżeli w sklepie zastosowano przechowalnię. W schowku przygotujesz „listę zakupów”, a w domu po prostu sfinalizujesz transakcję. Tego typu rozwiązanie ma również sens, kiedy kompletujesz zamówienie korzystając z sieci publicznej. Na pewno Ty i Twoi klienci wiecie, że dokonywanie płatności w takich okolicznościach nie jest wskazane.

# Schowek, może być jednym z Twoich narzędzi marketingowych.

Będę z Tobą szczera. Osobiście nie lubię, kiedy ktoś narzuca mi konieczność rejestracji, w momencie, gdy chcę skorzystać ze schowka.


ALE


Jeżeli jednak wiążą się z tym odpowiednie korzyści, uważam sytuację za wartą przemyślenia. Zastanawiasz się, jakie korzyści przekonają Twojego klienta do pozostawienia adresu e-mail w zamian za możliwość przeniesienia produktów do schowka? Wspomnę chociażby o możliwości powrotu do produktów na dowolnym urządzeniu i w dowolnym czasie. Może przekona go również bieżący dostęp do informacji o aktualnych promocjach. Przechowalnia jest więc dla Ciebie fantastyczną opcją, usprawniającą pozyskiwanie maili. Nowe adresy e-mail = nowe grono odbiorców, które możesz informować o promocjach.

Informuj swoich klientów o profitach płynących z korzystania z przechowalni po zarejestrowaniu. To świetny sposób na pozyskanie maili klientów, a tym samym odbiorców, do których możesz skierować informację o promocjach.

# Umożliwiając swoim klientom korzystanie ze schowka, sprawiasz, że kampania skierowana do tych, którzy porzucili swoje koszyki jest lepiej zoptymalizowana, a tym samym tańsza.

Jeżeli wśród Twoich klientów są osoby, które wchodzą do sklepu tylko po to, aby się zainspirować lub sprawdzić dostępny asortyment, jednak i tak planują dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym, schowek jest właśnie dla Ciebie. To rozwiązanie dzięki któremu zaoszczędzisz sporo pieniędzy.
Pamiętaj: reklama kierowana do osób, które porzuciły swoje koszyki jest jedną z bardziej rentownych. Wprowadzając do sklepu schowek sprawisz, że do koszyka będą dodawane tylko te produkty, które faktycznie ktoś zamierzał kupić.

Zdecydowałeś się na schowek. Co dalej?

  • Udostępnij swoim klientom możliwość dodawania produktów do schowka bez konieczności rejestracji. Wykorzystując korzyści płynące z posiadania konta w Twoim sklepie, spróbuj ich jednak przekonać do pozostawienia swoich danych.
  • Projektując kartę produktu, zadbaj o to, aby przycisk przenoszący produkty do schowka nie przyćmił tego, który nawołuje do zakupu. W końcu prowadzisz sklep po to, aby sprzedawać, a nie po to, by pełnił funkcję katalogu.
Spójrz na nasze
rozwiązanie. Opcję “Dodaj do schowka” zamieściliśmy poniżej sekcji akcji – czyli w przestrzeni drugorzędnej dla
klienta. Co za tym idzie, w pierwszej kolejności skupi się ona na komunikacie “Dodaj do koszyka”, opatrzonym
odpowiednią ikoną.
  • Pamiętaj: tu też istotne są emocje. O jakich emocjach piszę? Możesz wybierając odpowiednią nazwę schowka. Wyrażenia „schowek”, ulubionych” bardzo dobrze znamy… a gdybyś nazwał schowek skrytką życzeń? Pamiętaj, że wszystko, co w jakiś sposób nacechowane jest zapamiętujemy lepiej.
  • Poinformuj klienta o tym, jak długo jego produkty będą dostępne w powróci do Twojego sklepu, nie spotka go niemiłe rozczarowanie. “Ten produkt będzie tu na Ciebie czekał przez X dni” pojawi się po dodaniu schowka.
  • Doceń klientów, którzy założyli w Twoim sklepie konto i dodają produkty schowków. Co jakiś czas wyślij do nich wiadomość (newsletter) z kodem przekona ich do zakupu rzeczy przechowywanych w schowku. Możesz promocję na produkty, które są często dodawane do schowków – może to cena jest powodem? Jesteś zdecydowany na zorganizowanie takiej obniżonych cenach koniecznie poinformuj swoich klientów – wyślij do nich wiadomość!

Shoper – nie może być prościej!

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu na oprogramowaniu Shoper, możesz przechowalni. Jej minusem jest to, że klienci mogą korzystać z niej tylko Mam jednak dla Ciebie fantastyczną wiadomość. Schowek Shoper’a ma możesz podglądać w panelu, jakie produkty klienci dodają do swoich skorzystasz? To dla Ciebie fantastyczna podpowiedź, gdy wybierasz promocją. Dodatkowo, możesz zastanowić się, dlaczego Twoi klienci od bardzo cenny feedback, który jesteś w stanie przekuć na wzrost sprzedaży.

SOTE

W sklepach SOTE schowek dostępny był w wersji 4 i 5. Aktualna wersja nie wyposażona w tą funkcjonalność. W zamian jednak, w najnowszej 7.4.6, wydłużono czas przetrzymywania produktów dodanych do koszyka zapomnij zatem o aktualizacji sklepu SOTE do najnowszej wersji. Jesteś właścicielem sklepu SOTE i chciałbyś wprowadzić schowek do straconego -nasi programiści mogą go dla Ciebie zaprojektować! Odwiedź https://www.gal-art.pl/ i sprawdź jak działa stworzony przez nas.

Czy po tym co napisałam, zdecydowałeś się udostępnić schowek swoim masz wątpliwości? Określ zatem, w jakich okolicznościach Twoi klienci sprzedajesz produkty, których zakup wymaga dłuższego zastanowienia? ocenisz to, czy w Twoim sklepie schowek będzie przydatny. Pamiętaj rozwiązania korzystają najwięksi gracze, tacy jak Empik czy Zalando, a od się uczyć!

Chcesz dodać schowek do swojego sklepu? A może zależy Ci na jakiejś innej funkcjonalności? Skontaktuj się z nami – razem znajdziemy rozwiązanie, które na pewno będzie przydatne dla Twoich klientów!

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

czytaj dalej

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

Karta produktu jest często wizytówką sklepu internetowego. Jeśli klienci trafiają do sklepu z porównywarki cen czy agregatora, mogą o nim wiedzieć niewiele.

czytaj dalej

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

czytaj dalej

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman