Aktualizacja: 08 września 2023
Przykłady?
W internetowych sklepach spożywczych schowek pełni funkcję listy zakupów. W sklepach z pasmanterią, krawcowe w schowkach tworzą bazę potrzebnych produktów, a dopiero wtedy, gdy zbierze się ich więcej, składają zamówienie. W sklepach odzieżowych do schowka trafiają rzeczy klientek, które są łowczyniami promocji i czekają na sezonowe promocje. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać… ale co z Twoim sklepem? Na początku trochę teorii, a potem przykłady konkretnych działań. Zapraszam do lektury!
Schowek to miejsce, gdzie Twój klient może przechowywać rzeczy, których momencie nie chce kupić, ale które przypadły mu do gustu lub po prostu jest to osobna zakładka w której nie jest możliwe sfinalizowanie jednak fakt, że nawet po długim czasie, a niekiedy nawet na zupełnie klient może wrócić do rzeczy, które pozostawił w schowku. Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…
Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…
Wyobraź sobie sytuację, że sprzedajesz koraliki do robienia biżuterii. Zestaw, z którego stworzy wymarzoną bransoletkę. Przegląda produkty, podoba jej się wiele wzorów, więc dodaje je do koszyka. Jednak chcąc sfinalizować zamówienie widzi, że nie wszystkie do siebie pasują i usuwa te zbędne. Ostatecznie płaci tylko za te, których potrzebuje. W tym momencie, produkty, które również jej się podobały idą w zapomnienie.
W przypadku, kiedy w sklepie działa schowek, sytuacja ta będzie wyglądać zupełnie inaczej. Klientka doda koraliki do przechowalni, a dopiero później, te, które jej się najbardziej podobają, przeniesie do koszyka. Pozostałe koraliki, które wybrała, wciąż pozostaną w pamięci sklepu. W tym przypadku będzie mogła wrócić do nich w dowolnym momencie, kiedy uzna, że chce zrobić drugą bransoletkę. Co więcej, może produkty, które pozostawiła w schowku ją zainspirują i postanowi zakupić od razu zestaw na drugą bransoletkę?
Wyobraź sobie, że przeglądasz produkty w pracy. Jednak obawiasz się, że proces sfinalizowania zamówienia będzie zbyt długi i nie daj Boże szef przyłapie Cię na buszowaniu po Internecie…. Wyjście z tej sytuacji będzie proste, jeżeli w sklepie zastosowano przechowalnię. W schowku przygotujesz „listę zakupów”, a w domu po prostu sfinalizujesz transakcję. Tego typu rozwiązanie ma również sens, kiedy kompletujesz zamówienie korzystając z sieci publicznej. Na pewno Ty i Twoi klienci wiecie, że dokonywanie płatności w takich okolicznościach nie jest wskazane.
Będę z Tobą szczera. Osobiście nie lubię, kiedy ktoś narzuca mi konieczność rejestracji, w momencie, gdy chcę skorzystać ze schowka.
ALE
Jeżeli jednak wiążą się z tym odpowiednie korzyści, uważam sytuację za wartą przemyślenia. Zastanawiasz się, jakie korzyści przekonają Twojego klienta do pozostawienia adresu e-mail w zamian za możliwość przeniesienia produktów do schowka? Wspomnę chociażby o możliwości powrotu do produktów na dowolnym urządzeniu i w dowolnym czasie. Może przekona go również bieżący dostęp do informacji o aktualnych promocjach. Przechowalnia jest więc dla Ciebie fantastyczną opcją, usprawniającą pozyskiwanie maili. Nowe adresy e-mail = nowe grono odbiorców, które możesz informować o promocjach.
Informuj swoich klientów o profitach płynących z korzystania z przechowalni po zarejestrowaniu. To świetny sposób na pozyskanie maili klientów, a tym samym odbiorców, do których możesz skierować informację o promocjach.
Jeżeli wśród Twoich klientów są osoby, które wchodzą do sklepu tylko po to, aby się zainspirować lub sprawdzić dostępny asortyment, jednak i tak planują dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym, schowek jest właśnie dla Ciebie. To rozwiązanie dzięki któremu zaoszczędzisz sporo pieniędzy.
Pamiętaj: reklama kierowana do osób, które porzuciły swoje koszyki jest jedną z bardziej rentownych. Wprowadzając do sklepu schowek sprawisz, że do koszyka będą dodawane tylko te produkty, które faktycznie ktoś zamierzał kupić.
Jeżeli jesteś właścicielem sklepu na oprogramowaniu Shoper, możesz przechowalni. Jej minusem jest to, że klienci mogą korzystać z niej tylko Mam jednak dla Ciebie fantastyczną wiadomość. Schowek Shoper’a ma możesz podglądać w panelu, jakie produkty klienci dodają do swoich skorzystasz? To dla Ciebie fantastyczna podpowiedź, gdy wybierasz promocją. Dodatkowo, możesz zastanowić się, dlaczego Twoi klienci od bardzo cenny feedback, który jesteś w stanie przekuć na wzrost sprzedaży.
W sklepach SOTE schowek dostępny był w wersji 4 i 5. Aktualna wersja nie wyposażona w tą funkcjonalność. W zamian jednak, w najnowszej 7.4.6, wydłużono czas przetrzymywania produktów dodanych do koszyka zapomnij zatem o aktualizacji sklepu SOTE do najnowszej wersji. Jesteś właścicielem sklepu SOTE i chciałbyś wprowadzić schowek do straconego -nasi programiści mogą go dla Ciebie zaprojektować! Odwiedź https://www.gal-art.pl/ i sprawdź jak działa stworzony przez nas.
Czy po tym co napisałam, zdecydowałeś się udostępnić schowek swoim masz wątpliwości? Określ zatem, w jakich okolicznościach Twoi klienci sprzedajesz produkty, których zakup wymaga dłuższego zastanowienia? ocenisz to, czy w Twoim sklepie schowek będzie przydatny. Pamiętaj rozwiązania korzystają najwięksi gracze, tacy jak Empik czy Zalando, a od się uczyć!
Chcesz dodać schowek do swojego sklepu? A może zależy Ci na jakiejś innej funkcjonalności? Skontaktuj się z nami – razem znajdziemy rozwiązanie, które na pewno będzie przydatne dla Twoich klientów!
Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
Karta produktu jest często wizytówką sklepu internetowego. Jeśli klienci trafiają do sklepu z porównywarki cen czy agregatora, mogą o nim wiedzieć niewiele.
Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.
Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...
Co mówią o nas klienci