Aktualizacja: 01 lutego 2021
Analityka internetowa to podstawa każdego biznesu w sieci!
Jeżeli nie posiadamy konta na Google Analytics, zaczynamy od wizyty na stronie
TUTAJ
Klikamy w przycisk „Utwórz konto”:
Zostaniemy poproszeni o zalogowanie się do konta Google, czyli najpopularniejszej poczty – gmail.com.
Jeżeli nie posiadamy konta na Gmailu, możemy założyć je klikając w przycisk „Utwórz konto”. Konto przyda nam się nie tylko do obsługi Analytics, ale również do wielu innych narzędzi Google.
Tam wypełniamy standardowe dane (takie jak imię, nazwisko itd.), a następnie przechodzimy dalej.
Po pomyślnym założeniu konta wracamy na stronę Google Analytics lub wpisujemy https://analytics.google.com/. Naszym oczom ukaże się ekran powitalny usługi Google Analytics:
Klikamy przycisk „Rejestracja”:
Na kolejnej stronie zaznaczamy pole „Witryna”, jako opcja „co chcesz śledzić” i wypełniamy po kolei wszystkie niezbędne pola:
UWAGA 1 – jeżeli używasz nazwy bez przedrostka www, nie wpisuj go w adresie strony.
UWAGA 2 – jeżeli masz zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa na stronie ssl, z listy rozwijanej wybierz „https” zamiast „http”:
W dalszej części zostaje nam już tylko zaznaczenie lub odznaczenie ustawień udostępniania danych. Jeżeli nie chcesz dzielić się swoimi danymi, nawet anonimowo – odznacz wszystkie opcje. W wersji minimalistycznej zalecamy pozostawienie opcji: „Analiza porównawcza”.
Po wszystkim klikamy „Pobierz identyfikator śledzenia”, co wyświetli nam stronę o akceptacji warunków korzystania z usługi. Wybieramy „Polska” (tak samo jak w strefie czasowej) i mamy możliwość przeczytania całości dokumentu.
Po przeczytaniu klikamy w przycisk „Akceptuję”.
Zostaniemy wówczas przeniesieni już do finalnej strony naszego panelu Google Analytics:
Najważniejszy dla nas jest identyfikator śledzenia oraz kod śledzenia Analytics, znajdujący się w tym polu:
Przechodzimy do naszego panelu administracyjnego Shoper: klikamy w pole „Konfiguracja”, najeżdżamy myszką na „Integracje”, a następnie „Inne”.
Klikamy przycisk „Konfiguruj” w pierwszym polu po lewej stronie – „Google Analytics” :
W ustawieniach Google Analytics:
UWAGA – prezentowany kod śledzenia jest przykładowy, należy wkleić kod wygenerowany indywidualnie dla każdej z witryn.
Klikamy „Zapisz” i gotowe! Właśnie skonfigurowaliśmy narzędzie analityczne dla naszej strony.
Co mówią o nas klienci