Aktualizacja: 01 lutego 2021
Prowadzenie sklepu internetowego nie może ograniczać się wyłącznie do umieszczania w nim produktów. Należy go rozwijać dodając, analizując i udoskonalające różne metody zwiększenia wyników sprzedażowych. Oto kilka z nich.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe myśląc o zwiększeniu sprzedaży, myśli przede wszystkim o pozyskaniu większej liczby potencjalnych użytkowników wirtualnego sklepu. Tymczasem pomija się mechanizmy, które mogą pomóc zoptymalizować i zwiększyć sprzedaż, także wśród stałych klientów.
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na poprawę wyników sprzedażowych. Jeśli już posiadasz gotowy sklep, część z nich będzie wymagała pomocy programisty. Jeśli jesteś na etapie tworzenia autorskiego sklepu lub poszukiwania odpowiedniego szablonu miej na uwadze poniższe przykłady. Dzięki temu już na starcie Twój sklep będzie działał profesjonalnie i przyniesie większe zyski.
Ile razy robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie, zdarzyło Ci się wrzucić do koszyka kilka dodatkowych nieplanowanych rzeczy? Przeglądając sklepowe półki, zawsze w oko wpadnie nam coś dodatkowego, czego nie było na podstawowej liście zakupów. Cross-selling czy inaczej sprzedaż kontekstowa, działa na podobnej zasadzie.
Aby w pełni zrozumieć ten mechanizm, przenieśmy się znów na moment do tradycyjnego sklepu. Wyobraź sobie, że kupujesz nowy telewizor. W rzędzie podobnie wyglądających modeli znalazłeś ten, którego szukasz, ale zaraz spod ziemi wyrasta sprzedawca, który oferuje ci lepszą opcję o wyższym standardzie. Tak właśnie działa up-selling.
O sukcesie sprzedażowym możemy mówić wtedy, gdy transakcja zostanie sfinalizowana. Spora część zostaje jednak zakończona na etapie koszyka. Często bywa tak, że choć klient spędził w sklepie sporo czasu i wybrał kilka produktów, ostatecznie nie dochodzi do płatności. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka:
Wielu klientów zwraca również uwagę na opinie o sklepie – warunkach dostawy, obsłudze klienta, reklamacjach. Dbaj o odpowiednie certyfikaty, udzielane przez serwisy gromadzące opinie o sklepach jak opineo.pl czy ceneo.pl. Pomagają one także nawiązać dialog z klientami, zwłaszcza tymi niezadowolonymi z zamówienia. Dzięki temu sprawnie wyjaśnisz wszelkie nieporozumienia i zadbasz o dobre imię swojego sklepu.
To dla klienta okno na Twoją ofertę. Źle zoptymalizowana wyszukiwarka zamiast ujawnić, ukryje nasze produkty. Wyszukiwarka w sklepie internetowym powinna:
Co mówią o nas klienci