Aktualizacja: 01 lutego 2021
Sukces Twojego sklepu internetowego zależy od wielu czynników – przemyślanego planu marketingowego, użytecznego serwisu www i wielu godzin ciężkiej pracy. Podstawą jest jednak dobra nazwa – krótka, łatwa do zapamiętania, która przyciągnie klientów i wyróżni sklep na tle konkurencji. To wybór na lata! Podpowiadamy jak mądrze go zaplanować.
Z artykułu dowiesz się:
Główną drogą kierującą nowych klientów do naszego sklepu będzie wyszukiwarka internetowa. Mamy tylko kilka sekund, by skupić na naszym sklepie uwagę użytkownika przeglądającego wyniki wyszukiwania. Dlatego wybrana przez nas nazwa musi być jednocześnie oryginalna, a także profesjonalna i godna zaufania. Przyjrzyjmy się nazwom witryn sprzedażowych, które osiągają świetne wyniki.
Zainspiruj się!
Poniżej przedstawiamy wybrane sklepy z trzech najpopularniejszych kategorii, które znalazły się w Rankingu Sklepów Internetowych 2015 portalu money.pl. Zastanów się, co łączy i wyróżnia nazwy wymienionych sklepów? Jak zostały skonstruowane? Która z nich przemawia do Ciebie najbardziej?
Zdrowie | Moda | Sklepy Specjalistyczne |
1. miejsce cefarm24.pl | 1. miejsce answear.com | 1. miejsce militaria.pl |
2. miejsce i-apteka.pl | 2. miejsce zalando.pl | 2. miejsce sklep-presto.pl |
3. miejsce tanie-leczenie.pl | 3. miejsce eobuwie.com.pl | 3. miejsce zooplus.pl |
4. miejsce wapteka.pl | 4. miejsce topsecret.pl | 4. miejsce oponeo.pl |
5. miejsce aleleki.pl | 5. miejsce czasnabuty.pl | 5. miejsce iparts.pl |
Wnioski
Poznałeś już pewne zasady, według których powinieneś stworzyć nazwę sklepu. Teraz czeka Cię najbardziej ekscytujący i zarazem najtrudniejszy moment – kreatywna burza mózgów i poszukiwanie nazwy, która będzie Ci towarzyszyła przez długie lata. Przyjmijmy zatem, że masz już przed sobą długą listę lepszych i gorszych propozycji, które są krótkie, nawiązują do obszaru działalności sklepu i budzą zaufanie. Jak dokonać ostatecznej selekcji?
Zwróć uwagę na detale:
Na koniec pozostaje dodać: wyjdź poza schemat. Wymarzona nazwa dla Twojego sklepu internetowego, która nie będzie schodzić z ust klientów przez lata, powinna zaskoczyć Ciebie samego. „Myśl inaczej” – to motto firmy Apple, której nazwa ma więcej wspólnego z firmami sadowniczymi niż komputerowymi, a jednak dziś nikt nie wyobraża sobie branży cyfrowej bez charakterystycznych jabłuszek. Jak Steve Jobs wpadł na tę nazwę? Teorii na ten temat jest co najmniej kilka. Nas najbardziej przekonuje ta, według której Jobs miał powiedzieć: „To coś takiego na co patrzysz i myślisz <<chcę tego natychmiast>>. Jak… jabłko.”.
Co mówią o nas klienci