Aktualizacja: 01 lutego 2021
W kolejnym artykule o identyfikacji wizualnej nie chcemy Cię przekonywać, że potrzebujesz takiego dokumentu. Przeczytaj wszystkie nasze argumenty i sam zdecyduj jak ważny jest dla Ciebie wizerunek firmy, a co za tym idzie jej sukces.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
– Co to jest księga identyfikacji wizualnej.
– Jakie elementy zawiera ten dokument.
– Dlaczego warto w nią zainwestować.
Badania dowodzą, że na naszą opinię wpływają w dużej mierze doznania wzrokowe. Mówi się, że „jemy oczami”, często też „zapamiętujemy oczami”. Dlatego tak ważnym elementem całej kompleksowej identyfikacji jest system wizualny. Kiedy już wykonamy pierwszy jego element, czyli logo, czas na przygotowanie zasad korzystania z tego znaku. Zbiera się je w księdze identyfikacji wizualnej (ang. Corporate Identity Guide).
Zapamiętaj!
Księga identyfikacji wizualnej w skrócie:
Specjaliści od brandingu zauważają, że wielu małych przedsiębiorców nie inwestuje w księgę identyfikacji wizualnej ze względu na jej koszt. Aby przekonać właścicieli firm do takiego wydatku, eksperci proponują, by spojrzeli na nią jak na inwestycję, która się zwróci (podobnie jak inwestycja w sprzęt lub specjalistów). Oto najczęściej wymieniane korzyści:
Wyróżnienie. Dobrze przygotowana identyfikacja sprawi, że nie będziemy zwykłym e-sklepem, ale e-sklepem, który użytkownicy zapamiętają i będą do niego wracać.
Zaufanie do marki. Estetyczna i spójna (dzięki księdze identyfikacji wizualnej) komunikacja sprawia, że klienci postrzegają nas jako solidnego partnera, któremu można zaufać, a co za tym idzie, zamówić u niego interesujący nas produkt.
Oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki księdze identyfikacji wizualnej w szybki sposób przygotujemy materiały promocyjne i będziemy mogli zlecić je różnym projektantom, bez obaw o to, że nie zachowają spójności.
Budowanie przewagi konkurencyjnej. Tak, to możliwe! Jeśli w Twojej branży wszystkie e-sklepy są podobne i mało designerskie, czas byś wyróżnił się i zostawił konkurencję z tyłu.
Często agencje brandingowe mają w swojej ofercie wykonanie zarówno księgi identyfikacji wizualnej, jak też księgi znaku. Czym jest ten drugi element? Księga znaku systematyzuje zasady dotyczące użycia logo, tak, by było ono prawidłowo stosowane we wszystkich materiałach promocyjnych firmy.
Reasumując, księga znaku jest w pewnym sensie elementem księgi identyfikacji wizualnej, ale często występuje samodzielnie. To naturalna konsekwencja pracy nad logo. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że tego typu dokument ułatwia pracę nad materiałami promocyjnymi w firmie.
Aby prawnie zastrzec nazwę Twojej firmy lub domeny internetowej oraz znak graficzny, musisz zarejestrować te elementy jako znak towarowy. Dzięki naszym 5 wskazówkom procedura zastrzegania znaku towarowego nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Z artykułu dowiesz się m.in.: Gdzie możesz zarejestrować swój znak towarowy? Jak wygląda i ile kosztuje taka procedura?
Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.
Tworzenie scenariuszy polega na ciągłym zadawaniu sobie pytania: jeśli stanie się taka sytuacja, to co powinno zadziać się dalej? Jednak aby móc odpowiedzieć na te pytania należy ustalić cel, jaki chcemy osiągnąć. Twoim celem może być zmniejszenie porzuceń koszyka, zwiększenie powracalności klientów, zmniejszenie współczynnika odrzuceń strony czy też zwiększenie wartości pojedynczej transakcji. Na początek wybierz jeden cel i na nim się skup, nie próbuj osiągać zbyt wielu rzeczy na raz, gdyż w takiej sytuacji rozproszysz swoją uwagę.
Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.
Co mówią o nas klienci