Zwiększ sprzedaż dzięki opiniom

Aktualizacja: 18 października 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Zwiększ sprzedaż dzięki opiniom
Zwiększ sprzedaż dzięki opiniom

Oceny klientów mają wielką moc – mogą zarówno mocno wypromować nasz sklep, jak i pociągnąć go na dno. Oto kilka skutecznych sposobów na efektywny dialog z klientem.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak gromadzenie opinii wpływa na rozwój sklepu.
  • Jakie są najpopularniejsze serwisy zbierające opinie.
  • Jak z nimi współpracować?

1. Gdzie szukać opinii?

W artykule o porównywarkach cenowych wspominaliśmy, że dziś klient wybiera nie tylko ten sklep, który zaoferuje mu najlepszą cenę, ale także ten, który posiada najlepsze opinie. I chodzi tu zarówno o opinie na temat indywidualnych produktów, jak też wrażenia dotyczące obsługi klienta.

Dlatego też serwisy, takie jak ceneo.pl czy okazje.info, których głównym zadaniem jest porównywanie cen produktów, posiadają także opcję oceny sklepu.

To oczywiście nie jedyne strony na których możemy znaleźć tego typu informacje. W polskim internecie wielką popularnością cieszą się także portale opineo.pl, sklepy24.pl czy trystedshops.pl. Zanim bliżej przyjrzymy się mechanizmom ich działania, sprawdźmy dlaczego warto dbać o gromadzenie opinii na temat naszego sklepu.

2. Daj się ocenić

Opinie to cenne źródło informacji nie tylko dla klienta, ale także dla właściciela sklepu. Poza tym sklepy z opiniami notują nawet o 60% więcej wejść.

W badaniach przeprowadzonych przez opineo.pl na grupie 200 sklepów, wyznaczono kilka celów jakie serwisy sprzedażowe osiągają, dzięki ocenom klientów:

  • Oceny umożliwiają monitorowanie satysfakcji klienta. Właściciele sklepów mogą porównać te informacje z poziomem satysfakcji u konkurencji i tym samym udoskonalać swoją ofertę i obsługę klienta.
  • Oceny pokazują wady i braki w działaniu sklepu, obsłudze klienta, wysyłce. Umożliwia to podjęcie szybkiej reakcji w celu poprawienia jakości usług.
  • Dialog z klientem – serwisy z ocenami umożliwiają także udzielenie odpowiedzi niezadowolonemu klientowi. Dzięki temu możemy podziękować za dobrą ocenę lub sprostować ewentualne nieporozumienia. Ten sposób komunikacji jest bardzo wysoko oceniany przez konsumentów.
  • Optymalizacja innych procesów sprzedażowych.

Wystawienie sklepu na oceny użytkowników ma swoje plusy i minusy. Poniżej przedstawiamy najczęstsze konsekwencje wynikające z pozytywnych i negatywnych opinii, oparte na ankiecie opineo.pl przeprowadzonej na grupie 200 sklepów:

Opinie pozytywne wpływają na:

  • Wzrost liczby klientów
  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost konkurencyjności na rynku

I analogicznie opinie negatywne powodują:

  • Spadek liczby klientów
  • Spadek sprzedaży
  • Spadek konkurencyjności na rynku

Mimo plusów i minusów obecność w serwisach z ocenami, to dziś obowiązek każdego sklepu internetowego. Brak informacji o naszym sklepie w najpopularniejszych portalach tego typu z pewnością wpłynie negatywnie na nasz wizerunek, może nawet bardziej niż sporadyczne negatywne komentarze.

Porada

Niezależnie od tego jak dobrej jakości usługi i produkty oferujesz, nie unikniesz negatywnych opinii. Zawsze znajdzie się klient, który np. niezadowolony ze sposobu dostarczenia przesyłki, całą winą obarczy Twój sklep. Musisz nauczyć się szybko i konkretnie reagować w takich sytuacjach. Negatywny komentarz z odpowiedzią wyjaśniającą całą sytuację ma znacznie większą siłę niż kolejna pozytywna opinia o charakterze „Super sklep, polecam”.

3. Jak to działa?

Współpraca z portalami gromadzącymi opinie na temat sklepów wygląda podobnie i opiera się przede wszystkim na rejestracji i integracji naszego sklepu z systemem ocen. Każdy z serwisów ma jednak indywidualne programy partnerskie. Przyjrzymy się dwóm najpopularniejszym:

Okazje.info

„Dołącz do nas i zacznij zarabiać jeszcze więcej” – takim hasłem reklamuje swój system ocen serwis okazje.info. To jedna z najpopularniejszych porównywarek cenowych, która w ramach systemu „Wiarygodne opinie” umożliwia gromadzenie bardzo dokładnych ocen na temat sklepu.

  • Oceny na okazje.info miesięcznie sprawdza 7 mln użytkowników.
  • Każdy klient dokonujący zakupu przez porównywarkę, otrzymuje ankietę, w której ma możliwość oceny transakcji i produktu.
  • Opinie przechodzą przez centrum komunikacji, które pozwala na stały monitoring ocen oraz usprawnia dialog między klientami i sprzedawcami.
  • W celu ochrony wizerunku negatywne opinie podlegają 48-godzinnemu okresowi ochronnemu, w trakcie którego możemy wyjaśnić zaistniały problem. To bardzo przydatne narzędzie, aż 90% spraw jest wyjaśnianych na tym etapie.
  • Sklep może wykorzystywać na swoich stronach łatwy w implementacji widget z rekomendacjami od klientów.

Opineo.pl

Opineo.pl to bardzo dynamicznie rozwijający się serwis gromadzący 170 tys. opinii miesięcznie. W bazie strony znajduje się aż 35 tys. firm. Główne zalety opineo.pl to:

  • Sklepy współpracujące z serwisem i opinie na ich temat są widoczne na pierwszych miejscach wyników największych wyszukiwarek: Google, Bing, Yahoo, Ask, Yandex.
  • Program „Słucham swoich klientów” wyróżnia sklepy, które aktywnie zbierają opinie i słuchają swoich Klientów. Dzięki temu klient ma pewność, że dany sklep dba o jakość usług i obsługę klienta. Przekłada się to na wzrost klientów, a co za tym idzie sprzedaży i opinii.
  • Okres ochronny negatywnych wiadomości trwa 24 godziny.
  • System Wiarygodne Opinie gromadzi opinie potranzakcyjne od klientów, którzy dokonali zakupu. Prezentowane są one w serwisie Opineo.pl oraz na jego stronach partnerskich (m.in. Skapiec.pl, Nokaut.pl, Swistak.pl).
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć

Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć

Nie od dziś wiadomo, że opinie innych mają bardzo duży wpływ na nasze zachowanie. […]

czytaj dalej

Inni mają rację?

Inni mają rację?

Warto przeanalizować wybrane sklepy internetowe pod kątem jednego z najczęściej wykorzystywanych mechanizmów psychologicznych w marketingu internetowym, a mianowicie Społecznego Dowodu Słuszności ... Dlaczego istotna jest dla nas opinia większości? Po pierwsze, zakładamy, że duże grono osób raczej się nie myli, a więc upatrujemy w zachowaniu grupowym (a tym bardziej masowym) pewnego rodzaju mądrości. Po drugie, ufamy, że inni wiedzą lepiej od nas, skoro decyzję już podjęli. Tym samym lekceważymy kontrargument głoszący, że ...

czytaj dalej

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Tworzenie person jest kluczową strategią każdej strategii marketingowej. Pozwala na wejście w buty Klienta, poznanie naszego idealnego odbiorcy, a co za tym idzie stworzenie takiego komunikatu reklamowego (usługi, strony www itd.), który będzie skrojony na miarę jego potrzeb i jednoznacznie na nie odpowie.

czytaj dalej

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman