Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory? | akademia intle 

Akademia INTLE

Case Studies

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Case Studies

18 czerwca 2020

jak osiągnąć TOP2 dla fraz pościel z kory

Przedstawione efekty pozycjonowania sklepu z branży dom i wnętrza to dowód na to, że przy podstawowych działaniach i przemyślanej strategii SEO można w krótkim czasie osiągnąć wysokie pozycje fraz kluczowych w wynikach organicznych. Zatem, jak pozycjonować stronę z wyposażeniem domu i jakie działania podjąć, aby witryna była widoczna na czołowych miejscach w wyszukiwarce?

Strategia SEO i cele współpracy

pościel z kory - pozycjonowanie
Kliknij aby powiększyć

Na samym początku współpracy z klientem została przygotowana strategia SEO bazująca na wyborze grupy fraz kluczowych nawiązujących do jednego produktu – pościeli z kory. Istotne było dla nas to, aby była ona dopasowana nie tylko do potencjalnego klienta, ale również posiadała duży potencjał wyszukiwania.

W strategii SEO zaplanowaliśmy także działania optymalizacyjne oraz link buildingowe. Priorytetowa była dla nas przede wszystkim optymalizacja tekstowa, ponieważ to od niej w głównej mierze zależą pozycje fraz kluczowych w wynikach organicznych. Z kolei prace link buildingowe podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszym z nich była rozbudowa linkowania wewnętrznego. Natomiast w drugim etapie zaplanowaliśmy pozyskanie odnośników zewnętrznych z wysokiej jakości portali tematycznych.

Przygotowanie strategii SEO pozwoliło nam obrać cel, jakim było osiągnięcie w możliwie jak najkrótszym czasie TOP10 dla fraz z najwyższym potencjałem wyszukiwania.

Wybór słów kluczowych

Dobór fraz kluczowych to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania strony internetowej. My postawiliśmy na jedną grupę składającą się z 21 fraz kluczowych o łącznym potencjale 9500 wyszukiwań miesięcznie. W momencie rozpoczęcia działań pozycjonerskich w zdecydowanej większości słowa kluczowe wykraczały poza TOP10. Warto również zaznaczyć, że branża artykułów pościelowych charakteryzuje się dużą konkurencyjnością, co było pewnym utrudnieniem w pozycjonowaniu wybranych fraz kluczowych. Na początku działań pozycjonerskich domena konkurowała z takimi sklepami internetowymi jak: i-posciel.pl, nyks.pl, posciel-kobi.pl, stanpol.biz.pl czy madley.pl.

Słowo kluczoweLiczba wyszukiwań
pościel z kory4400
pościel z kory 160×2001300
pościel kora720
pościel z kory 200×220720
pościel z kory 140×200590
pościel kora 160×200320
pościel z kory 180×200260
pościel kora 200×220210
pościel z kory producent łódź210
producent pościeli z kory170
producenci pościeli z kory170
kora pościel140
pościel kora 140×200110
pościel 200×220 kora110
tania pościel z kory90
komplet pościeli z kory70
pościel z kory bawełnianej40
pościele z kory 160×20030
pościele z kory 200×22010
pościel z wysokiej jakości grubej kory10
pościel kora gruba 200×20010

Za najważniejsze słowo kluczowe uznaliśmy frazę generyczną “pościel z kory”, ponieważ to ona posiada największy potencjał wyszukiwania. Założyliśmy, że skierowanie większości działań na tę jedną frazę pozwoli osiągnąć wysokie pozycje dla pozostałych słów kluczowych.

Przeczytaj więcej o doborze fraz kluczowych do pozycjonowania!

Optymalizacja tekstowa

Z uwagi na krótki czas na pozycjonowanie wybranych słów kluczowych, swoje działania od razu skupiliśmy na optymalizacji tekstowej sklepu. Polegała ona na wdrożeniu zarówno na stronie głównej, jak i na kategoriach wskazanego produktu:

  • tagów Title oraz Description,
  • linkowania wewnętrznego,
  • nagłówków HTML,
  • alternatywnych opisów grafik.

Z punktu widzenia SEO strona główna posiada największą moc pozycjonerską, dlatego też jej poświęciliśmy najwięcej uwagi.

Kluczowa dla pozycjonowania fraza “pościel z kory” została umieszczona w ALT logo, nagłówku H1, opisie strony głównej, a także w tagu Title.

Linkowanie zewnętrzne

Mając gotową i wdrożoną optymalizację tekstową sklepu, przystąpiliśmy do pozyskiwania linków zewnętrznych. Od samego początku zwracaliśmy uwagę na to, aby były one wysokiej jakości i pochodziły z domen o bardzo dobrych parametrach SEO. Do link buildingu wybraliśmy nasze portale, które tematycznie nawiązywały do asortymentu sklepu klienta. Jednym z nich był blog wnetrzadlaciebie.com dopasowany ściśle do branży dom i wnętrza, w której się specjalizujemy.

Kliknij aby powiększyć

To właśnie na tym portalu wraz z pozycjonowanymi słowami kluczowymi tworzyliśmy wartościowy content poprzedzony szerokim researchem. Na jego podstawie powstała rozbudowana siatka tematyczna, w oparciu o którą przygotowaliśmy artykuły specjalistyczne nawiązujące tylko i wyłącznie do pościeli z kory.

Kliknij aby powiększyć

Działania związane z pozyskiwaniem linków przychodzących skierowaliśmy również na blog wnetrzadladzieci.com To nasz kolejny wysokiej jakości portal, również z branży dom i wnętrza.

W tym przypadku sposób pozyskiwania linków był bardzo podobny do tego, który zastosowaliśmy w przypadku domeny wnetrzadlaciebie.com. Tutaj również tworzyliśmy artykuły specjalistyczne z pozycjonowanymi słowami kluczowymi podlinkowanymi zgodnie ze strategią SEO. Oprócz tych działań, dodatkowo opublikowaliśmy banery reklamowe z linkiem kierującym do strony głównej klienta oraz z ALTem zawierającym kluczową dla pozycjonowania frazę kluczową.

Kliknij aby powiększyć

Tego typu rozwiązanie to nie tylko świetny pomysł na pozyskanie linku zewnętrznego, ale także na generowanie dodatkowego ruchu. Dzięki temu, że link umieszczony w banerze został oznaczony tagami UTM, mieliśmy możliwość weryfikacji ruchu pochodzącego właśnie z tego baneru.

Kliknij aby powiększyć

Wsparciem przy pozyskiwaniu linków przychodzących było tworzenie pinów w serwisie społecznościowym Pinterest z linkiem do sklepu klienta. Mimo iż tego typu odnośniki posiadają atrybut rel=”nofollow”, to takie działanie miało pozytywny wpływ na zróżnicowanie profilu linków.

Dowiedz się więcej na temat atrybutów Rel!

Efekty prac

Rezultaty pozycjonowania - pościel z kory
Kliknij aby powiększyć

Prawidłowo zaplanowana strategia SEO oraz realizacja jej elementów pozwoliła osiągnąć następujące efekty:

  • uzyskanie TOP2 dla frazy “pościel z kory” – w momencie rozpoczęcia monitorowania wskazanej frazy kluczowej (luty 2020), znajdowała się na 15 pozycji. Po zakończeniu działań pozycjonerskich (czerwiec 2020) słowo utrzymuje się w wyszukiwarce na stabilnej 2 pozycji – wzrost o 86%.
Kliknij aby powiększyć

  • wzrost średniej pozycji fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania – na początku współpracy (luty 2020) średnia pozycji wybranych słów kluczowych wynosiła 41,6. Po ok. 4 miesiącach (czerwiec 2020) prac pozycjonerskich uzyskaliśmy średnią 5.8.
Kliknij aby powiększyć
  • osiągnięcie TOP10 dla 17 fraz z 21 wybranych do pozycjonowania – 13 z nich osiągnęło pozycje 1-3 (61% wszystkich pozycjonowanych fraz)
Kliknij aby powiększyć

Zdecydowana większość słów kluczowych początkowo wykraczała poza 10 pozycję. W wyniku naszych działań, już po miesiącu prac były widoczne pierwsze efekty w postaci osiągnięcia TOP10 dla takich fraz jak:

  • pościel z kory 180×200,
  • pościel z kory producent Łódź,
  • producent pościeli z kory,
  • producenci pościeli z kory,
  • pościel z kory bawełnianej,
  • pościel kora gruba 200×220.

W kolejnych miesiącach współpracy wszystkie słowa kluczowe regularnie uzyskiwały wyższe pozycje w wyszukiwarce. Jednak najistotniejsze są te z najwyższym potencjałem wyszukiwania:

  • pościel z kory,
  • pościel z kory 160×200,
  • pościel kora,
  • pościel z kory 200×220.

To właśnie te wyrażenia kluczowe osiągnęły pozycje 2-5 w wyszukiwarce Google.

Chcesz, żebyśmy zaplanowali dla Ciebie najbardziej optymalną strategię działań SEO? Skontaktuj się z nami!

Podsumowanie

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych.

A co Ty możesz zrobić, dla lepszej widoczności Twojej domeny w wyszukiwarce Google?

Przede wszystkim zacznij od przygotowania strategii SEO, w której wyodrębnisz grupę fraz kluczowych mogących wygenerować spory ruch organiczny. Kolejny krok to optymalizacja tekstowa, w której musisz zwrócić uwagę na najważniejsze Meta Tagi, nagłówki H1-H6, linkowanie wewnętrzne czy choćby nawet  Alternatywne opisy grafik będące idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych. Nie zapomnij również o działaniach link buildingowych – postaw na tworzenie wysokiej jakości treści na domenach z bardzo dobrymi parametrami SEO. Odnośniki pozyskuj również z portali społecznościowych, co będzie miało pozytywny wpływ na zróżnicowanie profilu linków przychodzących do Twojej domeny. 

Kategorie: Case Studies, Pozycjonowanie - SEO

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
05 Wrz 2019

Wzrost pozycji oraz ruchu na stronie a podstawowe działania SEO

Są firmy, które rozpoczynają swoją działalność od szukania towaru na sprzedaż. Są też takie, których założyciele mają pasję i chcą się nią po prostu dzielić. Druga wersja pasuje idealnie do firmy Moss Decor, która jest producentem paneli z mchów i roślin ozdobnych, czyli po prostu promuje ideę otaczania się zielenią, nawet w miejscu pracy czy w domu. Firma podjęła z nami współpracę, aby zwiększyć świadomość o marce i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Grupa kreatywnych marketerów INTLE z chęcią podjęła to wyzwanie. Jakie były efekty naszych działań? Zapraszamy na case study, w którym prezentujemy najważniejsze kroki, jakie podjęliśmy podczas pracy nad tym projektem i ich efekty.

14 Kwi 2020

Sukces klienta Eco&Fit

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje. […]

23 Sie 2019

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

25 Lut 2020

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Jakie korzyści pod kątem SEO osiągnie Twój sklep, jeśli prawidłowo postąpisz z produktem niedostępnym? Umiejętność prawidłowego zarządzania niedostępnymi produktami w sklepie internetowym jest niezwykle ważna dla jego prawidłowego funkcjonowania pod kątem SEO. Odpowiednia optymalizacja produktów niedostępnych, sprawi, że Twój sklep utrzyma: Ruch organiczny, Linki zwrotne i ich „Link Juice” przekazywany do domeny sklepu, Liczbę użytkowników […]