Jak znaleźć słowa, po których szukają mnie klienci w internecie?

14 listopada 2014

|Pozycjonowanie - SEO|Jak znaleźć słowa, po których szukają mnie klienci w internecie?
Jak znaleźć słowa, po których szukają mnie klienci w internecie?

Wiedzieć o czym myśli klient… Któż nie chciałby być w posiadaniu takiej wiedzy? Prawda jest jednak taka, że każdy z nas może poznać pragnienia potencjalnych klientów. Konsumenci szukający produktów w sieci zostawiają bowiem ślady, a my – analizując je – możemy dowiedzieć się, czego tak naprawdę potrzebują i w jaki sposób próbują to zdobyć…

Klucz do poszukiwanych słów

Klienci na Twoją stronę firmową trafiają różnymi kanałami: poprzez Facebooka, przypadkiem, bo dostali wizytówkę, bo ktoś im polecił, bo kiedy w wyszukiwarkę wpisali daną frazę, wyświetliła im się właśnie Twoja witryna. O swoją pozycję w Google trzeba jednak zadbać, tworząc wartościowy kontent, dbając o nagłówki i meta opisy. Ale na tym nie koniec, bo jeśli chcesz, by treści, które zamieszczasz w sieci, odpowiadały na potrzeby Twoich klientów, musisz umieszczać w nich słowa, jakie w wyszukiwarce wpisują internauci. Jak je znaleźć? Jest na to kilka sposobów.

search Keyword K

1. Najprostszy – postaw się na miejscu klienta i stwórz listę słów czy wyrażeń, które wpisałbyś do wyszukiwarki, gdybyś szukał produktu, jaki sprzedajesz. Prawda jest jednak taka, że ta metoda jest dość prymitywna i niekoniecznie skuteczna. Spojrzenie właściciela firmy i jej klienta mogą się znacznie od siebie różnić, chociażby z racji posiadanej w danym temacie wiedzy i wynikającego z niej słownictwa. W efekcie, jeśli zajrzymy do spisu haseł internauty, może się okazać, że stosuje on zwroty, których my nigdy byśmy nie użyli.

2. Znacznie lepszą metodą jest skorzystanie z tzw. Planera słów kluczowych Google. To narzędzie, które pozwala znaleźć propozycje słów kluczowych do stworzenia lub rozwinięcia kampanii reklamowej. To również sprytny sposób na to, by dowiedzieć się, jakie zwroty najczęściej wpisują do wyszukiwarki nasi klienci.

Z planera możemy skorzystać dwojako. Po pierwsze, jeśli stworzoną przez siebie listę słów wpiszemy do zakładki „Pobierz liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych” i klikniemy „Propozycje słów kluczowych”, dowiemy się, które z haseł jest najczęściej wpisywane przez internautów, a zatem warto je uwzględnić w zamieszczanych na stronie nagłówkach oraz tekstach.
Po drugie, dzięki funkcji „Szukaj propozycji nowych słów kluczowych” otrzymamy spis haseł zbliżonych do naszych wraz ze średnią liczbą wyszukiwań w ciągu miesiąca. To pozwoli nam tworzyć treści wychodzące naprzeciw potrzebom klientów, a tym samym optymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki.

3. Opcja nr 3 to tzw. Google Trends, który potencjał danego hasła prezentuje w ujęciu czasowym. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest to, że uwzględnia ono zmiany zachowań konsumentów i rozwój danej branży. Doskonałym przykładem sprzęt elektroniczny, a zatem wszelkiego rodzaju odtwarzacze mp3 i mp4, komputery, laptopy, notebooki i tablety.

Wykorzystując Google Trends, możemy sprawdzić, jak dużym zainteresowaniem cieszyło się dane słowo w przeszłości i jak duży jest jego potencjał teraz. W ten sposób będziemy mogli wybrać te zwroty, które mają dobre prognozy na przyszłość.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman