Przez dłuższy czas linki z atrybutem rel=”nofollow” były traktowane jako te nie mające wpływu na ranking domeny w wyszukiwarce Google. Uznawano, że atrybut “nofollow” nie przekazuje link juice stronie linkowanej i dodatkowo informuje robota wyszukiwarki, aby ten nie podążał za linkiem umieszczonym w witrynie. W październiku 2019 r. twierdzenie to uległo zmianom. Google ogłosiło, że atrybut rel=”nofollow” będzie jedynie wskazówką do indeksowania serwisu. 1 marca 2020 r. Google wprowadziło zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki, która uwzględniała wspomniane ustalenia. W tej sytuacji, mimo użycia atrybutu “nofollow”, może mieć on wpływ na pozycję domeny w wynikach organicznych. Temu stwierdzeniu zaprzecza Google, jednak patrząc na ostatnie zmiany w pozycjach fraz kluczowych, można przypuszczać, że aktualizacja atrybutu rel=”nofollow” spowodowała pewne roszady w wyszukiwarce.
Nowością w sposobie pozyskiwania linków zewnętrznych jest wprowadzenie dwóch nowych atrybutów: rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”. Co zatem warto o nich wiedzieć?
Atrybut rel=”ugc” (User Generated Content) należy stosować wszędzie tam, gdzie treść jest generowana przez użytkowników. Do takich miejsc należą przede wszystkim blogi, fora internetowe oraz portale, w których użytkownik może umieścić komentarz wraz z odnośnikiem do strony.
Z kolei atrybut rel=”sponsored” został stworzony z myślą o artykułach sponsorowanych i materiałach reklamowych. Tym atrybutem należy oznaczyć wszystkie linki sponsorowane, opłacone oraz te o charakterze reklamowym.
Wraz z wprowadzeniem nowych atrybutów rel pojawiło się sporo pytań dotyczących ich stosowania. Dlatego też Google na swoim blogu opublikowało szczegółowe informacje mające ułatwić korzystanie z nowych atrybutów. A oto kilka z nich:
Wprowadzenie nowych atrybutów rel do branży SEO z pewnością skomplikowało zarówno sposób pozyskiwania linków, jak i ich oznaczania. Według Google dwa nowe atrybuty rel=”sponsored” i rel=”ugc” to walka ze spamem oraz z tworzeniem nienaturalnego profilu linków. Warto pamiętać, że niedostosowanie się do nowych wymagań może wiązać się z nałożeniem kary od Google.
Brak autoraZweryfikuj kod Google Analytics Po prawidłowo wykonanej migracji sklepu internetowego, zweryfikuj […]
Jakie korzyści pod kątem SEO osiągnie Twój sklep, jeśli prawidłowo postąpisz z produktem […]
Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
#6 zwiększasz czas na stronie Dobrej jakości, przydatne i interesujące treści sprawiają, […]