Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać?

06 marca 2020

|Pozycjonowanie - SEO|Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać?
Zmiana oprogramowania sklepu internetowego to spore wyzwanie zarówno dla osoby zarządzającej sklepem jak i tej odpowiedzialnej za cały proces migracji. Wszelkie błędy popełnione w trakcie zmiany platformy będą miały wpływ na spadek widoczności sklepu w wyszukiwarce Google. Zatem, jak ich uniknąć i jakie podjąć działania, aby uzyskać pozytywny efekt w kontekście SEO? Poznaj 8 praktycznych wskazówek!
Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać?

Zadbaj o właściwą strukturę nagłówków H1-H6

Przenosząc sklep na nowe oprogramowanie, nie możesz zapomnieć o odwzorowaniu struktury nagłówków H1-H6. Jeszcze przed samą migracją, stwórz listę, na której znajdą się nagłówki ustalone na stronie głównej, w kategoriach, ich opisach oraz na karcie produktu. W nagłówkach najczęściej znajdują się frazy kluczowe, więc jeśli pominiesz ten krok, musisz liczyć się z ich spadkiem pozycji w wynikach organicznych. 

Nie zapomnij o opisach i treściach blogowych 

Treści na stronie głównej, opisy produktów, opisy kategorii wraz z linkowaniem wewnętrznym również powinieneś uwzględnić wykonując migrację sklepu na nową platformę. Pamiętaj, że w tego typu treściach znajduje się najwięcej fraz kluczowych ogólnych, jak i tych z długiego ogona.

Jeśli na domenie swojego sklepu publikowałeś artykuły blogowe, przenieś je na nowe oprogramowanie z zachowaniem pełnej treści, struktury adresów URL, odnośników, ALT-ów zdjęć oraz Metadanych. 

Zoptymalizuj atrybut ALT w obrazkach 

Jeśli do tej pory miałeś wdrożone ALT-y (Alternatywne opisy) w grafikach i zdjęciach produktów, postaraj się, aby pojawiły się one w takiej samej postaci na nowej platformie Twojego sklepu. W ten sposób zadbasz o ich lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. Jeżeli Twój sklep nie ma wdrożonych atrybutów ALT w grafikach, to jest to najlepszy moment, aby to zmienić.

 

Pamiętaj!

Migracja sklepu internetowego na nowe oprogramowanie wymaga znajomości zasad pozycjonowania i wiedzy technicznej. Jeśli potrzebujesz pomocy specjalisty w przepięciu sklepu – skontaktuj się z nami, a chętnie Ci pomożemy!

Zoptymalizuj Meta Tagi

Kluczowymi elementami na jakie powinieneś zwrócić uwagę przy zmianie oprogramowania sklepu są Metadane. Aby utrzymać pozycje fraz kluczowych widocznych na dany adres URL, przenieś w całości tag Title oraz Description. W tym przypadku, największe znaczenie będzie miał tag Title, ponieważ jest on obecnie uznawany za czynnik rankingowy mający wpływ na pozycje fraz kluczowych umieszczonych w tytule. Z kolei tag Description będzie  pełnił funkcję tylko i wyłącznie zachęcającą do odwiedzania Twojego sklepu internetowego. 

Zadbaj o prawidłową strukturę adresów URL

Migracja sklepu internetowego na nowe oprogramowanie często wiąże się ze zmianą struktury adresów URL stworzoną przez jego twórców. Co w takiej sytuacji możesz zrobić? Z punktu widzenia SEO, najlepszym rozwiązaniem jest odwzorować strukturę adresów URL ze starego sklepu. Zachowując poprzednie adresy przyczyniasz się do utrzymania ruchu oraz pozycji fraz kluczowych widocznych wyszukiwarce na dany URL. Pamiętaj, że tego typu działania warto przeprowadzić tylko wtedy, gdy dysponujesz na swoim sklepie przyjaznymi adresami URL. Jeśli nie, mam dla Ciebie inne rozwiązanie!

Metodę odwzorowania starej struktury adresów URL możesz zastąpić wdrożeniem przekierowań 301. W tym przypadku, tworząc nowy adres URL jesteś zobowiązany do ustawienia przekierowania z kodem 301 ze starego adresu na nowy. W ten sposób cały ruch jak i moc SEO przeniesiesz na nowy adres URL ustawiony w panelu nowego oprogramowania.

A co po wykonanej migracji sklepu na nowe oprogramowanie?

Proces migracji sklepu internetowego na nowe oprogramowanie powinien być kontrolowany również po jej zakończeniu. Dlatego też czeka na Ciebie szereg dodatkowych działań, które ułatwią analizę efektów migracji i pozwolą Ci uniknąć dodatkowych problemów.

Skonfiguruj Google Search Console

Mając zrealizowane wszystkie wyżej wymienione punkty, nie możesz zapomnieć o weryfikacji domeny w Google Search Console. Dane z tego narzędzia umożliwią Ci monitoring stanu i błędów indeksowania, a także analizę widoczności domeny w wyszukiwarce Google. W tym narzędziu powinny zostać zgłoszone wszystkie wersje strony: z https, http, z www oraz bez www. Pamiętaj, aby w panelu sklepu wygenerować mapę witryny, a następnie zgłosić ją do indeksowania. W ten sposób poinformujesz robota Google o nowej strukturze adresów URL, a także ułatwisz mu proces indeksowania.

Zweryfikuj kod Google Analytics

Po prawidłowo wykonanej migracji sklepu internetowego, zweryfikuj kod Google Analytics i poprawność jego wdrożenia. Koniecznie sprawdź czy kod wygenerowany w panelu narzędzia prawidłowo gromadzi dane dotyczące ruch i zachowań użytkowników w Twoim sklepie online.

Zweryfikuj linki przychodzące z błędem 404

Częstym efektem zmiany oprogramowania sklepu internetowego jest błędne przekierowanie linków prowadzących do podstron danej domeny. W związku z tym, po migracji koniecznie sprawdź linki przychodzące ze statusem błędu 404. To działanie ułatwią Ci narzędzia do analizy profilu linków takie jak: Majestic, Clusteric czy Ahrefs.

Marcin Rząca
Marcin Rząca

Specjalista ds. SEO. W INTLE zajmuje się przeprowadzaniem audytów SEO, Link Buildingiem oraz optymalizacją sklepów internetowych.

Prywatnie, pasjonat siatkówki oraz motoryzacji.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Będąc właścicielem sklepu internetowego, na pewno nie raz zastanawiałeś, co zrobić z produktami, które nie są już dostępne w Twojej ofercie. Być może przyszło Ci wtedy do głowy, aby taki produkt po prostu usunąć. W kontekście SEO jest to najgorsze z możliwych rozwiązań, jakie mógłbyś wybrać. Zatem, jak poradzić sobie z produktami nieaktywnymi w sklepie internetowym? Przedstawię Ci 4 skuteczne metody, które rozwiążą ten problem!

czytaj dalej

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

czytaj dalej

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.

czytaj dalej

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman