Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać? | akademia intle 

Akademia INTLE

SEO

Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać? Poznaj 8 praktycznych wskazówek!

SEO

06 marca 2020

Zmiana oprogramowania sklepu internetowego to spore wyzwanie zarówno dla osoby zarządzającej sklepem jak i tej odpowiedzialnej za cały proces migracji. Wszelkie błędy popełnione w trakcie zmiany platformy będą miały wpływ na spadek widoczności sklepu w wyszukiwarce Google. Zatem, jak ich uniknąć i jakie podjąć działania, aby uzyskać pozytywny efekt w kontekście SEO? Poznaj 8 praktycznych wskazówek!

Zadbaj o właściwą strukturę nagłówków H1-H6

Przenosząc sklep na nowe oprogramowanie, nie możesz zapomnieć o odwzorowaniu struktury nagłówków H1-H6. Jeszcze przed samą migracją, stwórz listę, na której znajdą się nagłówki ustalone na stronie głównej, w kategoriach, ich opisach oraz na karcie produktu. W nagłówkach najczęściej znajdują się frazy kluczowe, więc jeśli pominiesz ten krok, musisz liczyć się z ich spadkiem pozycji w wynikach organicznych. 

Nie zapomnij o opisach i treściach blogowych 

Treści na stronie głównej, opisy produktów, opisy kategorii wraz z linkowaniem wewnętrznym również powinieneś uwzględnić wykonując migrację sklepu na nową platformę. Pamiętaj, że w tego typu treściach znajduje się najwięcej fraz kluczowych ogólnych, jak i tych z długiego ogona.

Jeśli na domenie swojego sklepu publikowałeś artykuły blogowe, przenieś je na nowe oprogramowanie z zachowaniem pełnej treści, struktury adresów URL, odnośników, ALT-ów zdjęć oraz Metadanych. 

Zoptymalizuj atrybut ALT w obrazkach 

Jeśli do tej pory miałeś wdrożone ALT-y (Alternatywne opisy) w grafikach i zdjęciach produktów, postaraj się, aby pojawiły się one w takiej samej postaci na nowej platformie Twojego sklepu. W ten sposób zadbasz o ich lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. Jeżeli Twój sklep nie ma wdrożonych atrybutów ALT w grafikach, to jest to najlepszy moment, aby to zmienić.

 

Pamiętaj!

Migracja sklepu internetowego na nowe oprogramowanie wymaga znajomości zasad pozycjonowania i wiedzy technicznej. Jeśli potrzebujesz pomocy specjalisty w przepięciu sklepu – skontaktuj się z nami, a chętnie Ci pomożemy!

Zoptymalizuj Meta Tagi

Kluczowymi elementami na jakie powinieneś zwrócić uwagę przy zmianie oprogramowania sklepu są Metadane. Aby utrzymać pozycje fraz kluczowych widocznych na dany adres URL, przenieś w całości tag Title oraz Description. W tym przypadku, największe znaczenie będzie miał tag Title, ponieważ jest on obecnie uznawany za czynnik rankingowy mający wpływ na pozycje fraz kluczowych umieszczonych w tytule. Z kolei tag Description będzie  pełnił funkcję tylko i wyłącznie zachęcającą do odwiedzania Twojego sklepu internetowego. 

Zadbaj o prawidłową strukturę adresów URL

Migracja sklepu internetowego na nowe oprogramowanie często wiąże się ze zmianą struktury adresów URL stworzoną przez jego twórców. Co w takiej sytuacji możesz zrobić? Z punktu widzenia SEO, najlepszym rozwiązaniem jest odwzorować strukturę adresów URL ze starego sklepu. Zachowując poprzednie adresy przyczyniasz się do utrzymania ruchu oraz pozycji fraz kluczowych widocznych wyszukiwarce na dany URL. Pamiętaj, że tego typu działania warto przeprowadzić tylko wtedy, gdy dysponujesz na swoim sklepie przyjaznymi adresami URL. Jeśli nie, mam dla Ciebie inne rozwiązanie!

Metodę odwzorowania starej struktury adresów URL możesz zastąpić wdrożeniem przekierowań 301. W tym przypadku, tworząc nowy adres URL jesteś zobowiązany do ustawienia przekierowania z kodem 301 ze starego adresu na nowy. W ten sposób cały ruch jak i moc SEO przeniesiesz na nowy adres URL ustawiony w panelu nowego oprogramowania.

A co po wykonanej migracji sklepu na nowe oprogramowanie?

Proces migracji sklepu internetowego na nowe oprogramowanie powinien być kontrolowany również po jej zakończeniu. Dlatego też czeka na Ciebie szereg dodatkowych działań, które ułatwią analizę efektów migracji i pozwolą Ci uniknąć dodatkowych problemów.

Skonfiguruj Google Search Console

Mając zrealizowane wszystkie wyżej wymienione punkty, nie możesz zapomnieć o weryfikacji domeny w Google Search Console. Dane z tego narzędzia umożliwią Ci monitoring stanu i błędów indeksowania, a także analizę widoczności domeny w wyszukiwarce Google. W tym narzędziu powinny zostać zgłoszone wszystkie wersje strony: z https, http, z www oraz bez www. Pamiętaj, aby w panelu sklepu wygenerować mapę witryny, a następnie zgłosić ją do indeksowania. W ten sposób poinformujesz robota Google o nowej strukturze adresów URL, a także ułatwisz mu proces indeksowania.

Kategorie: SEO

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
25 Lut 2020

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Jakie korzyści pod kątem SEO osiągnie Twój sklep, jeśli prawidłowo postąpisz z produktem niedostępnym? Umiejętność prawidłowego zarządzania niedostępnymi produktami w sklepie internetowym jest niezwykle ważna dla jego prawidłowego funkcjonowania pod kątem SEO. Odpowiednia optymalizacja produktów niedostępnych, sprawi, że Twój sklep utrzyma: Ruch organiczny, Linki zwrotne i ich „Link Juice” przekazywany do domeny sklepu, Liczbę użytkowników […]

23 Sie 2019

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

12 Sie 2019

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy, a także o frazach nawołujących do działania, twórz ciekawe grafiki. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy można coś z tym zrobić? Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi, dzięki którym dowiesz się, co możesz zrobić lepiej.

06 Sie 2019

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM