Nie od dziś wiadomo, że opinie innych mają bardzo duży wpływ na nasze zachowanie. Dotyczy to także sprzedaży – w szczególności tej internetowej. Dokonując wirtualnej transakcji, Twoi klienci poszukują niejakiego potwierdzenia, że pozostawiają środki finansowe w dobrym miejscu. Działa tutaj psychologiczna zasada społecznego dowodu słuszności, według której, w sytuacjach budzących wątpliwości, sugerujemy się zachowaniem innych. W przypadku zakupów internetowych, konsumenci napotykający dobre opinie o danym sklepie, nabierają pewności i chętniej finalizują transakcje.
Czy wiesz że…
> 78% Twoich klientów sprawdza opinie o sklepie, zanim zdecyduje się na zakup.
> 70% użytkowników internetu potwierdza, że ufa opiniom innych internautów.
Powyższe statystyki dobitnie pokazują, że warto zadbać o opinie. Te pozytywne, mogą w dużym stopniu przełożyć się na sprzedaż i skłaniać do zakupów nowych klientów.
Teraz opinie w wizytówkach Google to nie wszystko! W listopadzie 2017 roku Google wprowadziło specjalny program, wyręczający nas w zbieraniu opinii od klientów robiących zakupy w naszych e-sklepach. Oceny, które uzyskamy w ramach tego programu, wyświetlane są w reklamach produktowych, jak również w tych, które pojawiają się w wyszukiwarce. Ukazywane są także przy naszych produktach, które widoczne są w Zakupach Google. Oprócz tego, mogą pojawić się w formie specjalnej plakietki na dowolnej podstronie naszej witryny – to świetne rozwiązanie, ponieważ klient nie musi opuszczać strony sklepu, aby zapoznać się ze zdaniem innych i nabrać pewności, co do zakupów w naszym sklepie.
Jeżeli zdecydujemy się dołączyć do programu Opinie Konsumenckie Google i odpowiednio przygotujemy sklep, po dokonaniu zakupu, każdemu z klientów wyświetlone zostanie okno z pytaniem o chęć otrzymania ankiety konsumenckiej. Gdy ten wyrazi zgodę, po krótkim czasie od otrzymania przesyłki, zostanie wysłany do niego e-mail z pytaniem o zadowolenie z transakcji – będzie mógł je wyrazić przyznając ocenę od jednej do pięciu gwiazdek. Opinia może odnosić się do zakupów (ogółem) i produktów (opcjonalnie).
Średnia wynikająca z pozostawionych ocen wyświetlana jest na plakietce umieszonej na Twojej witrynie (opcjonalnie), przy produktach prezentowanych w Zakupach Google, a także przy wynikach reklamowych w wyszukiwarce Google.
Oprogramowanie Shoper wyposażone jest w specjalny moduł, pozwalający na szybką integrację techniczną z programem Opinie Konsumenckie Google. Wystarczy że zalogujesz się do panelu, przejdziesz do działu Konfiguracje, wybierzesz opcję Integracje, a następnie zakładkę Inne. W niej ukaże się opcja konfiguracji programu Opinie Konsumenckie Google. Po kliknięciu możesz uaktywnić opinie Google. Wprowadź ID konta Google Merchant Center, wybierz konkretne miejsce, w którym będzie wyświetlane pytanie o chęć przesłania opinii, a także określ, po ilu dniach od terminu zadeklarowanej wysyłki, do klienta zostanie wysłana ankieta. Możesz także uaktywnić opcję Widoczność widgeta, która wyświetli na Twojej stronie średnią wynikającą z opinii. Nie zapomnij o zapisaniu wprowadzonych zmian!
W przypadkowaniu oprogramowania SOTE sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Nie przygotowano gotowej integracji, dlatego moduł zgody na udział w ankiecie można wprowadzić tylko poprzez dodanie odpowiedniego fragmentu kodu do kodu strony. Taka usługa to koszt około 700 zł netto.
Warto przeanalizować wybrane sklepy internetowe pod kątem jednego z najczęściej wykorzystywanych mechanizmów psychologicznych w marketingu internetowym, a mianowicie Społecznego Dowodu Słuszności ... Dlaczego istotna jest dla nas opinia większości? Po pierwsze, zakładamy, że duże grono osób raczej się nie myli, a więc upatrujemy w zachowaniu grupowym (a tym bardziej masowym) pewnego rodzaju mądrości. Po drugie, ufamy, że inni wiedzą lepiej od nas, skoro decyzję już podjęli. Tym samym lekceważymy kontrargument głoszący, że ...
Każdy biznes chce generować zyski, a w przypadku sprzedaży internetowej możliwość płacenia za konwersję jest najbardziej pożądane. Stąd też prowadząc sklep internetowy powinieneś poznać performance marketing i wykorzystać go w swojej strategii marketingowo-sprzedażowej. Dlaczego? O tym przeczytasz w tym artykule.
Aby korzystanie z fanpage’a nie stało się dla Ciebie przykrym obowiązkiem, a osoby z Twojej grupy docelowej z chęcią do niego powracały, konieczne jest zoptymalizowanie konta sklepu. O tym, co możemy ustawić na koncie prowadzonego przez nas Facebooka, dowiesz się, czytając poniższe akapity. Podpowiem również jak najlepiej ustawić różne funkcje, aby korzystanie ze sklepu internetowego stało się przyjemnością.
Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!