Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć | akademia intle 

Akademia INTLE

Bez kategorii

Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć

Bez kategorii

25 stycznia 2019

Z artykułu dowiesz się jak opinie konsumenckie przekładają się na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie. Wyjaśnię Ci jak w szybki i prosty sposób możesz zintegrować swój sklep z opiniami konsumenckimi Google.

Nie od dziś wiadomo, że opinie innych mają bardzo duży wpływ na nasze zachowanie. Dotyczy to także sprzedaży – w szczególności tej internetowej. Dokonując wirtualnej transakcji, Twoi klienci poszukują niejakiego potwierdzenia, że pozostawiają środki finansowe w dobrym miejscu. Działa tutaj psychologiczna zasada społecznego dowodu słuszności, według której, w sytuacjach budzących wątpliwości, sugerujemy się zachowaniem innych. W przypadku zakupów internetowych, konsumenci napotykający dobre opinie o danym sklepie, nabierają pewności i chętniej finalizują transakcje. 

Czy wiesz że… 

> 78% Twoich klientów sprawdza opinie o sklepie, zanim zdecyduje się na zakup.

> 70% użytkowników internetu potwierdza, że ufa opiniom innych internautów.

Powyższe statystyki dobitnie pokazują, że warto zadbać o opinie. Te pozytywne, mogą w dużym stopniu przełożyć się na sprzedaż i skłaniać do zakupów nowych klientów. 

Opinie konsumenckie Google – zbieraj wiarygodne opinie od swoich klientów 

Teraz opinie w wizytówkach Google to nie wszystko! W listopadzie 2017 roku Google wprowadziło specjalny program, wyręczający nas w zbieraniu opinii od klientów robiących zakupy w naszych e-sklepach. Oceny, które uzyskamy w ramach tego programu, wyświetlane są w reklamach produktowych, jak również w tych, które pojawiają się w wyszukiwarce. Ukazywane są także przy naszych produktach, które widoczne są w Zakupach Google. Oprócz tego, mogą pojawić się w formie specjalnej plakietki na dowolnej podstronie naszej witryny – to świetne rozwiązanie, ponieważ klient nie musi opuszczać strony sklepu, aby zapoznać się ze zdaniem innych i nabrać pewności, co do zakupów w naszym sklepie. 

Jak przebiega proces pozyskiwania opinii konsumenckich Google? 

Jeżeli zdecydujemy się dołączyć do programu Opinie Konsumenckie Google i odpowiednio przygotujemy sklep, po dokonaniu zakupu, każdemu z klientów wyświetlone zostanie okno z pytaniem o chęć otrzymania ankiety konsumenckiej. Gdy ten wyrazi zgodę, po krótkim czasie od otrzymania przesyłki, zostanie wysłany do niego e-mail z pytaniem o zadowolenie z transakcji – będzie mógł je wyrazić przyznając ocenę od jednej do pięciu gwiazdek. Opinia może odnosić się do zakupów (ogółem) i produktów (opcjonalnie). 

Średnia wynikająca z pozostawionych ocen wyświetlana jest na plakietce umieszonej na Twojej witrynie (opcjonalnie), przy produktach prezentowanych w Zakupach Google, a także przy wynikach reklamowych w wyszukiwarce Google. 

Chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii konsumenckich z programem Google? Dowiedz się, jak to zrobić!

  1. Zaloguj się do zweryfikowanego konta Google Merchant Center z poziomu administratora.
  2. Kliknij na menu ( 3 kropki), które widoczne jest w prawym górnym rogu.
  3. Wybierz Programy Merchant Center.
  4. Otwórz kartę o nazwie Opinie konsumenckie Google i kliknij włącz, aby móc się zarejestrować. 
  5. Zapoznaj się z regulaminem i wyraź zgody w imieniu swojej firmy. Jest to konieczne, aby rozpocząć pozyskiwanie opinii, dlatego nie zapomnij o zapisaniu akceptacji. 
  6. Od tego momentu, na Twojej stronie główniej panelu Merchant Center, powinien być widoczny program Opinie konsumenckie Google.  
  7. Następnym (niezbędnym) etapem jest integracja techniczna. Do podstron podsumowania zamówienia dodaj moduł (kod) wyświetlający okno z pytaniem o zgodę na przesłanie prośby o opinię i zbierający dane dotyczące transakcji. Kod znajduje się tutaj: https://support.google.com/merchants/answer/7106244?hl=pl&ref_topic=7105160&visit_id=636784735432522462-507581038&rd=1. 
  8. Następnie (opcjonalnie) – zastosuj kod plakietki, który sprawi, że na Twojej witrynie wyświetlana będzie średnia ocena, wynikająca z zebranych opinii (w formie gwiazdek). 

Opinie konsumenckie a oprogramowanie Shoper 

Oprogramowanie Shoper wyposażone jest w specjalny moduł, pozwalający na szybką integrację techniczną z programem Opinie Konsumenckie Google. Wystarczy że zalogujesz się do panelu, przejdziesz do działu Konfiguracje, wybierzesz opcję Integracje, a następnie zakładkę Inne. W niej ukaże się opcja konfiguracji programu Opinie Konsumenckie Google. Po kliknięciu możesz uaktywnić opinie Google. Wprowadź ID konta Google Merchant Center, wybierz konkretne miejsce, w którym będzie wyświetlane pytanie o chęć przesłania opinii, a także określ, po ilu dniach od terminu zadeklarowanej wysyłki, do klienta zostanie wysłana ankieta. Możesz także uaktywnić opcję Widoczność widgeta, która wyświetli na Twojej stronie średnią wynikającą z opinii. Nie zapomnij o zapisaniu wprowadzonych zmian! 

Opinie konsumenckie a oprogramowanie SOTE

W przypadkowaniu oprogramowania SOTE sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Nie przygotowano gotowej integracji, dlatego moduł zgody na udział w ankiecie można wprowadzić tylko poprzez dodanie odpowiedniego fragmentu kodu do kodu strony. Taka usługa to koszt około 700 zł netto.

Kategorie: Bez kategorii

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
29 Lip 2019

Inni mają rację?

Warto przeanalizować wybrane sklepy internetowe pod kątem jednego z najczęściej wykorzystywanych mechanizmów psychologicznych w marketingu internetowym, a mianowicie Społecznego Dowodu Słuszności ... Dlaczego istotna jest dla nas opinia większości? Po pierwsze, zakładamy, że duże grono osób raczej się nie myli, a więc upatrujemy w zachowaniu grupowym (a tym bardziej masowym) pewnego rodzaju mądrości. Po drugie, ufamy, że inni wiedzą lepiej od nas, skoro decyzję już podjęli. Tym samym lekceważymy kontrargument głoszący, że ...

01 Kwi 2020

Czym jest performance marketing i jak go wykorzystać w strategii e-commerce

Czym jest performance marketing? Performance marketing to inaczej marketing efektywnościowy, ponieważ wydatki na tą formę reklamy są związane z efektami jakie osiągamy. W skrócie można powiedzieć, że performance marketing to działania, których głównym celem jest generowanie leadów (pozyskiwanie klientów, subskrybentów newslettera itd.). W e-commerce większość działań ukierunkowane jest na zwiększenie liczby klientów, a tu właśnie […]

18 Mar 2020

Optymalizacja konta na Facebooku

Poznałeś już 8 prostych kroków, które pomogły Ci założyć fanpage na Facebooku. Z początku trudne zadanie stało się czymś zaskakująco prostym i przyjemnym. Przypomnę tylko, że w dobie coraz prężniej rozwijającego się Internetu, posiadanie fanpage’a firmy to absolutna konieczność. Weź pod uwagę, że z Facebooka korzysta ok. 20 milionów Polaków. Z tego względu jest to […]

10 Wrz 2019

Lejek sprzedażowy w social media

Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM