Jak prowadzić bloga firmowego? Kilka przydatnych wskazówek

25 czerwca 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|Jak prowadzić bloga firmowego? Kilka przydatnych wskazówek
Jak prowadzić bloga firmowego? Kilka przydatnych wskazówek

Myślisz o założeniu lub poważnym usprawnieniu firmowego bloga. Podpowiemy Ci, co zrobić, by był on chętnie czytany, pracował na wizerunek Twojej marki i trafiał do osób, na których Ci zależy.

Treść bloga firmowego

Tematyka Twojego bloga zależy oczywiście od tego, czym się zajmujesz. Wydaje Ci się, że o śrubkach czy wkrętarce nie można napisać niczego ciekawego? Nic bardziej mylnego. Nie musisz przecież rozwodzić się nad ich parametrami, bo – to akurat prawda – instrukcji obsługi nikt nie lubi czytać. Możesz jednak zrobić coś innego. Pokaż jak Twoje produkty ułatwiają życie, w jakich dziedzinach mogą być wykorzystane. Wiedza i pożyteczne porady zawsze są w cenie.

White Keyboard with My Story Button.

Ważne jest również to, by informacje, które podajesz na swoim blogu, były unikatowe, wyróżniały się w jakikolwiek sposób, np. sposobem prezentowania treści (infografiki, pliki video). Jeśli Twój blog będzie taki, jak tysiące innych, raczej nie spodziewaj się przeciążenia serwera, będącego efektem szturmu żądnych wiedzy czytelników.

Pamiętaj, że blog jak i cała blogosfera służy głównie do realizowania celów firmy: promowania jej usług (ale nie nachalnie), budowania jej pozycji jako eksperta, zyskiwania lojalności klientów. Pisz zatem ciekawie, zrozumiale, profesjonalnie. I z umiarem, jeśli chodzi o promowanie produktów czy oferty.

Na dobry początek możesz pisać o:

  • ciekawostkach i nowościach z branży,
  • ważnych wydarzeniach z życia firmy,
  • problemach czytelników i sposobach ich rozwiązania,
  • sposobach na wykorzystanie Twoich produktów czy usług.

Wybór grupy docelowej

To jedno z najważniejszych i najtrudniejszych zadań, jakie na Ciebie czekają. Jeśli nie wiesz, do kogo piszesz, niemal na pewno nie osiągniesz sukcesu. Dlatego dokładnie określ grupę docelową swojego bloga. Wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania – im więcej wiesz o swoich czytelnikach, tym lepiej dopasujesz do ich potrzeb komunikację na blogu.

Wybór platformy

Jeśli nie posiadasz jeszcze bloga czy strony firmowej, weź pod uwagę systemy zarządzania treścią, takie jak WordPress. Pozwalają one w prosty sposób stworzyć atrakcyjną pod względem wizualnym, unikatową i funkcjonalną stronę. WordPress posiada tysiące wtyczek, umożliwiających rozszerzenie podstawowych funkcjonalności. Przykładowo, Broken Link Checker sprawdzi, czy Twoja strona nie zawiera nieaktywnych odnośników. Tego typu niedociągnięcia źle wpływają bowiem na SEO i user experience, a wyszukiwanie ich metodą tradycyjną bywa naprawdę żmudne. Pozycjonowanie WordPressa jest więc niezwykle przyjazne zarówno dla osób początkujących jak i tych zaawansowanych.

Pozycjonowanie bloga

Zasady pozycjonowania bloga są takie same, jak każdej innej strony. Ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych (w tym celu możesz skorzystać z narzędzi takich jak Google Keyword Planner) oraz ich konsekwentne, ale nie nachalne, stosowanie. W pozycjonowaniu pomogą Ci np. wtyczki. Dzięki nim na końcu każdego wpisu umieścisz słowa kluczowe, po których użytkownicy trafili na Twoją stronę. Wtyczki mogą też automatycznie zaproponować czytelnikom inne, powiązane wpisy. Wszystko to zaś sprzyja liczbie słów kluczowych oraz wewnętrznemu podlinkowaniu strony.

Formatowanie tekstów

Formatowanie to kolejny bardzo ważny aspekt, często niedoceniany przez blogerów. Twój blog powinien się wyróżniać, ale równocześnie być czytelny i „łatwy w obsłudze”. Dotyczy to także czcionki. Pamiętaj o pisaniu stosunkowo krótkich zdań i paragrafów. W każdym akapicie rozwijaj tylko jedną myśl. Używaj też wypunktowania i numeracji – tego typu wyliczenia wpływają na czytelność tekstów i ich atrakcyjność wizualną. Nie zapominaj też o nagłówkach i pamiętaj, by stosować w nich słowa kluczowe.

Połączenie z mediami społecznościowymi

Zadbaj o połączenie bloga z innymi kanałami komunikacyjnymi firmy, np. w mediach społecznościowych. Umieszczaj na nich linki do wpisów z bloga, zwiększając w ten sposób ruch na stronie. Pamiętaj, że umieszczone np. na Facebooku artykuły widoczne są tylko dla części użytkowników to to przez zaledwie kilka godzin. Jeżeli więc na wypromowaniu jakiegoś wpisu zależy Ci w szczególności, pomyśl o reklamie na Facebooku. Dzięki niej Twoja treść może dotrzeć do naprawdę wielu odbiorców z grupy docelowej.

Ucz się od najlepszych

To jeden z najlepszych sposobów na naukę i wcale nie kłóci się z zasadą unikatowości. Wręcz przeciwnie – obserwując najlepsze blogi firmowe polskie i zagraniczne, możesz dostrzec, jak udało im się wybić z tłumu. A następnie użyć tej samej metody do osiągnięcia swoich własnych celów.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman