Aktualizacja: 20 stycznia 2021
Według rozporządzenia nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy zakazane jest podawanie informacji na temat leczniczych właściwości roślin i produktów z nich. Podczas ich prezentacji i reklamy nie można zatem przypisywać im właściwości leczniczych, które wprowadzałyby nabywcę w błąd. Co istotne, produkty z ziół często są dopuszczone do sprzedaży jako suplementy diety. Te z kolei są dodatkami do zbilansowanego stylu życia, a ich zadaniem nie jest leczenie, a uzupełnianie diety o witaminy lub składniki mineralne.
Należy pamiętać, że łamanie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy może skutkować kontrolami i karami nałożonymi na firmę stosującą niezgodne z wymogami prawnymi nazewnictwo.
Nazewnictwo stosowane podczas pisania o ziołach i brandingu produktów roślinnych musi zostać dostosowane do treści rozporządzenia. Ponieważ jego głównym założeniem jest zakaz informowania o leczniczych właściwościach roślin i produktów z nich wytwarzanych, w komunikatach nie można stosować określeń “lek” czy nadawać ziołom “leczniczego działania”. Nie należy pisać, że dzięki nim wyleczymy się z choroby, czy podawać informacji o zależności między zdrowiem człowieka a roślinami.
Wiesz już jak nie pisać o ziołach, więc pewnie zastanawiasz się, jak zatem pisać? Tworząc treści o roślinach, ziołach i produktach z nich, można bazować na historii roślin i nawiązywać do medycyny ludowej. W większości przypadków działanie roślin niewiele zmieniło się na przestrzeni lat, dlatego to idealny sposób na opisywanie tych produktów bez łamania prawa europejskiego. Można także pisać o współczesnym zastosowaniu ziół, jednak bez wskazywania i nazywania konkretnego leczniczego działania. Jeśli jest potwierdzone, że określona roślina zawiera witaminy czy inne składniki, skup się na ich wpływie na organizm.
Wprowadzenie zasad rozporządzenia w życie jest obowiązkowe. Zmiany w brandingu produktów najlepiej wykonać jak najszybciej, aby uniknąć kar i nie narażać się na dodatkowe koszty. Wykorzystanie powyższych zasad komunikacji z pewnością ułatwi Ci zmianę już gotowych treści o ziołach i tworzenie nowych
Dobry opis produktu działa równie skutecznie, jak kompetentny i elokwentny sprzedawca w sklepie stacjonarnym. Ważna jest zarówno treść, jak i forma. Dzięki solidnemu researchowi wiesz, CO pisać; my powiemy Ci, JAK pisać, by osiągnąć znakomite efekty sprzedaży!
Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.
Zmiana oprogramowania sklepu internetowego to spore wyzwanie zarówno dla osoby zarządzającej sklepem jak i tej odpowiedzialnej za cały proces migracji. Wszelkie błędy popełnione w trakcie zmiany platformy będą miały wpływ na spadek widoczności sklepu w wyszukiwarce Google. Zatem, jak ich uniknąć i jakie podjąć działania, aby uzyskać pozytywny efekt w kontekście SEO? Poznaj 8 praktycznych wskazówek!
E-commerce to przeniesienie zasad dotyczących tradycyjnego handlu do sfery Internetu. W tym artykule przedstawię Ci praktyczne porady dotyczące konfiguracji skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku, aby zoptymalizować funkcjonowanie Twojego internetowego biura obsługi klienta.
Co mówią o nas klienci