Jak pisać o ziołach i produktach roślinnych zgodnie z prawem? | INTLE

Jak pisać o ziołach i produktach roślinnych zgodnie z prawem?

|Prowadzenie bloga firmowego|Jak pisać o ziołach i produktach roślinnych zgodnie z prawem?
Rozporządzenie nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy zmieniło wiele w kwestii tworzenia komunikatów o żywności i nie tylko. Szczególnie problematyczne stało się pisanie o ziołach i wytwarzanych z nich produktach, ponieważ zazwyczaj już ich nazewnictwo informowało o leczniczych właściwościach. Jeśli prowadzisz sklep zielarski lub jesteś copywriterem i piszesz o produktach tego typu, z pewnością skorzystasz z poniższych porad o tym, jak zastosować nowe wymogi prawne w ich brandingu.

Najważniejsze założenia rozporządzenia

Według rozporządzenia nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy zakazane jest podawanie informacji na temat leczniczych właściwości roślin i produktów z nich. Podczas ich prezentacji i reklamy nie można zatem przypisywać im właściwości leczniczych, które wprowadzałyby nabywcę w błąd. Co istotne, produkty z ziół często są dopuszczone do sprzedaży jako suplementy diety. Te z kolei są dodatkami do zbilansowanego stylu życia, a ich zadaniem nie jest leczenie, a uzupełnianie diety o witaminy lub składniki mineralne.

Należy pamiętać, że łamanie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy może skutkować kontrolami i karami nałożonymi na firmę stosującą niezgodne z wymogami prawnymi nazewnictwo.

Komunikaty o ziołach i produktach roślinnych

Czego unikać podczas pisania?

Nazewnictwo stosowane podczas pisania o ziołach i brandingu produktów roślinnych musi zostać dostosowane do treści rozporządzenia. Ponieważ jego głównym założeniem jest zakaz informowania o leczniczych właściwościach roślin i produktów z nich wytwarzanych, w komunikatach nie można stosować określeń “lek” czy nadawać ziołom “leczniczego działania”. Nie należy pisać, że dzięki nim wyleczymy się z choroby, czy podawać informacji o zależności między zdrowiem człowieka a roślinami. 

Jak pisać o produktach roślinnych?

Wiesz już jak nie pisać o ziołach, więc pewnie zastanawiasz się, jak zatem pisać? Tworząc treści o roślinach, ziołach i produktach z nich, można bazować na historii roślin i nawiązywać do medycyny ludowej. W większości przypadków działanie roślin niewiele zmieniło się na przestrzeni lat, dlatego to idealny sposób na opisywanie tych produktów bez łamania prawa europejskiego. Można także pisać o współczesnym zastosowaniu ziół, jednak bez wskazywania i nazywania konkretnego leczniczego działania. Jeśli jest potwierdzone, że określona roślina zawiera witaminy czy inne składniki, skup się na ich wpływie na organizm.

Podsumowanie

Wprowadzenie zasad rozporządzenia w życie jest obowiązkowe. Zmiany w brandingu produktów najlepiej wykonać jak najszybciej, aby uniknąć kar i nie narażać się na dodatkowe koszty. Wykorzystanie powyższych zasad komunikacji z pewnością ułatwi Ci zmianę już gotowych treści o ziołach i tworzenie nowych

5/5 - (4 votes)
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Prowadzenie bloga firmowego

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

5/5 - (4 votes)

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Opisy produktów – gotowe wzory, które sprzedają

02 gru 2019

Dobry opis produktu działa równie skutecznie, jak kompetentny i elokwentny sprzedawca w sklepie stacjonarnym. Ważna jest zarówno treść, jak i forma. Dzięki solidnemu researchowi wiesz, CO pisać; my powiemy Ci, JAK pisać, by osiągnąć znakomite efekty sprzedaży!

Co analizować w małym sklepie internetowym

09 gru 2019

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.

Zmiana oprogramowania sklepu, a SEO – o czym musisz pamiętać?

06 mar 2020

Zmiana oprogramowania sklepu internetowego to spore wyzwanie zarówno dla osoby zarządzającej sklepem jak i tej odpowiedzialnej za cały proces migracji. Wszelkie błędy popełnione w trakcie zmiany platformy będą miały wpływ na spadek widoczności sklepu w wyszukiwarce Google. Zatem, jak ich uniknąć i jakie podjąć działania, aby uzyskać pozytywny efekt w kontekście SEO? Poznaj 8 praktycznych wskazówek!

Skrzynka odbiorcza na Faceoboku – skuteczna konfiguracja krok po kroku

30 sty 2020

E-commerce to przeniesienie zasad dotyczących tradycyjnego handlu do sfery Internetu. W tym artykule przedstawię Ci praktyczne porady dotyczące konfiguracji skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku, aby zoptymalizować funkcjonowanie Twojego internetowego biura obsługi klienta.

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman