Jak pisać o ziołach i produktach roślinnych zgodnie z prawem? | akademia intle 

Akademia INTLE

Copywriting

Jak pisać o ziołach i produktach roślinnych zgodnie z prawem?

Copywriting

07 listopada 2019

Rozporządzenie nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy zmieniło wiele w kwestii tworzenia komunikatów o żywności i nie tylko. Szczególnie problematyczne stało się pisanie o ziołach i wytwarzanych z nich produktach, ponieważ zazwyczaj już ich nazewnictwo informowało o leczniczych właściwościach. Jeśli prowadzisz sklep zielarski lub jesteś copywriterem i piszesz o produktach tego typu, z pewnością skorzystasz z poniższych porad o tym, jak zastosować nowe wymogi prawne w ich brandingu.

Najważniejsze założenia rozporządzenia

Według rozporządzenia nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy zakazane jest podawanie informacji na temat leczniczych właściwości roślin i produktów z nich. Podczas ich prezentacji i reklamy nie można zatem przypisywać im właściwości leczniczych, które wprowadzałyby nabywcę w błąd. Co istotne, produkty z ziół często są dopuszczone do sprzedaży jako suplementy diety. Te z kolei są dodatkami do zbilansowanego stylu życia, a ich zadaniem nie jest leczenie, a uzupełnianie diety o witaminy lub składniki mineralne.

Należy pamiętać, że łamanie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy może skutkować kontrolami i karami nałożonymi na firmę stosującą niezgodne z wymogami prawnymi nazewnictwo.

Komunikaty o ziołach i produktach roślinnych

Czego unikać podczas pisania?

Nazewnictwo stosowane podczas pisania o ziołach i brandingu produktów roślinnych musi zostać dostosowane do treści rozporządzenia. Ponieważ jego głównym założeniem jest zakaz informowania o leczniczych właściwościach roślin i produktów z nich wytwarzanych, w komunikatach nie można stosować określeń “lek” czy nadawać ziołom “leczniczego działania”. Nie należy pisać, że dzięki nim wyleczymy się z choroby, czy podawać informacji o zależności między zdrowiem człowieka a roślinami. 

Jak pisać o produktach roślinnych?

Wiesz już jak nie pisać o ziołach, więc pewnie zastanawiasz się, jak zatem pisać? Tworząc treści o roślinach, ziołach i produktach z nich, można bazować na historii roślin i nawiązywać do medycyny ludowej. W większości przypadków działanie roślin niewiele zmieniło się na przestrzeni lat, dlatego to idealny sposób na opisywanie tych produktów bez łamania prawa europejskiego. Można także pisać o współczesnym zastosowaniu ziół, jednak bez wskazywania i nazywania konkretnego leczniczego działania. Jeśli jest potwierdzone, że określona roślina zawiera witaminy czy inne składniki, skup się na ich wpływie na organizm.

Podsumowanie

Wprowadzenie zasad rozporządzenia w życie jest obowiązkowe. Zmiany w brandingu produktów najlepiej wykonać jak najszybciej, aby uniknąć kar i nie narażać się na dodatkowe koszty. Wykorzystanie powyższych zasad komunikacji z pewnością ułatwi Ci zmianę już gotowych treści o ziołach i tworzenie nowych

Kategorie: Copywriting

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM