Aktualizacja: 09 czerwca 2022
Przedstawione efekty pozycjonowania sklepu z branży dom i wnętrza to dowód na to, że przy podstawowych działaniach i przemyślanej strategii SEO można w krótkim czasie osiągnąć wysokie pozycje fraz kluczowych w wynikach organicznych. Zatem, jak pozycjonować stronę z wyposażeniem domu i jakie działania podjąć, aby witryna była widoczna na czołowych miejscach w wyszukiwarce?
Na samym początku współpracy z klientem została przygotowana strategia SEO bazująca na wyborze grupy fraz kluczowych nawiązujących do jednego produktu – pościeli z kory. Istotne było dla nas to, aby była ona dopasowana nie tylko do potencjalnego klienta, ale również posiadała duży potencjał wyszukiwania.
W strategii SEO zaplanowaliśmy także działania optymalizacyjne oraz link buildingowe. Priorytetowa była dla nas przede wszystkim optymalizacja tekstowa, ponieważ to od niej w głównej mierze zależą pozycje fraz kluczowych w wynikach organicznych. Z kolei prace link buildingowe podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszym z nich była rozbudowa linkowania wewnętrznego. Natomiast w drugim etapie zaplanowaliśmy pozyskanie odnośników zewnętrznych z wysokiej jakości portali tematycznych.
Przygotowanie strategii SEO pozwoliło nam obrać cel, jakim było osiągnięcie w możliwie jak najkrótszym czasie TOP10 dla fraz z najwyższym potencjałem wyszukiwania.
Dobór fraz kluczowych to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania strony internetowej. My postawiliśmy na jedną grupę składającą się z 21 fraz kluczowych o łącznym potencjale 9500 wyszukiwań miesięcznie. W momencie rozpoczęcia działań pozycjonerskich w zdecydowanej większości słowa kluczowe wykraczały poza TOP10. Warto również zaznaczyć, że branża artykułów pościelowych charakteryzuje się dużą konkurencyjnością, co było pewnym utrudnieniem w pozycjonowaniu wybranych fraz kluczowych. Na początku działań pozycjonerskich domena konkurowała z takimi sklepami internetowymi jak: i-posciel.pl, nyks.pl, posciel-kobi.pl, stanpol.biz.pl czy madley.pl.
Słowo kluczowe | Liczba wyszukiwań |
pościel z kory | 4400 |
pościel z kory 160×200 | 1300 |
pościel kora | 720 |
pościel z kory 200×220 | 720 |
pościel z kory 140×200 | 590 |
pościel kora 160×200 | 320 |
pościel z kory 180×200 | 260 |
pościel kora 200×220 | 210 |
pościel z kory producent łódź | 210 |
producent pościeli z kory | 170 |
producenci pościeli z kory | 170 |
kora pościel | 140 |
pościel kora 140×200 | 110 |
pościel 200×220 kora | 110 |
tania pościel z kory | 90 |
komplet pościeli z kory | 70 |
pościel z kory bawełnianej | 40 |
pościele z kory 160×200 | 30 |
pościele z kory 200×220 | 10 |
pościel z wysokiej jakości grubej kory | 10 |
pościel kora gruba 200×200 | 10 |
Za najważniejsze słowo kluczowe uznaliśmy frazę generyczną “pościel z kory”, ponieważ to ona posiada największy potencjał wyszukiwania. Założyliśmy, że skierowanie większości działań na tę jedną frazę pozwoli osiągnąć wysokie pozycje dla pozostałych słów kluczowych.
Przeczytaj więcej o doborze fraz kluczowych do pozycjonowania!
Z uwagi na krótki czas na pozycjonowanie wybranych słów kluczowych, swoje działania od razu skupiliśmy na optymalizacji tekstowej sklepu. Polegała ona na wdrożeniu zarówno na stronie głównej, jak i na kategoriach wskazanego produktu:
Z punktu widzenia SEO strona główna posiada największą moc pozycjonerską, dlatego też jej poświęciliśmy najwięcej uwagi.
Kluczowa dla pozycjonowania fraza “pościel z kory” została umieszczona w ALT logo, nagłówku H1, opisie strony głównej, a także w tagu Title.
Mając gotową i wdrożoną optymalizację tekstową sklepu, przystąpiliśmy do pozyskiwania linków zewnętrznych. Od samego początku zwracaliśmy uwagę na to, aby były one wysokiej jakości i pochodziły z domen o bardzo dobrych parametrach SEO. Do link buildingu wybraliśmy nasze portale, które tematycznie nawiązywały do asortymentu sklepu klienta. Jednym z nich był blog wnetrzadlaciebie.com dopasowany ściśle do branży dom i wnętrza, w której się specjalizujemy.
To właśnie na tym portalu wraz z pozycjonowanymi słowami kluczowymi tworzyliśmy wartościowy content poprzedzony szerokim researchem. Na jego podstawie powstała rozbudowana siatka tematyczna, w oparciu o którą przygotowaliśmy artykuły specjalistyczne nawiązujące tylko i wyłącznie do pościeli z kory.
Działania związane z pozyskiwaniem linków przychodzących skierowaliśmy również na blog wnetrzadladzieci.com To nasz kolejny wysokiej jakości portal, również z branży dom i wnętrza.
W tym przypadku sposób pozyskiwania linków był bardzo podobny do tego, który zastosowaliśmy w przypadku domeny wnetrzadlaciebie.com. Tutaj również tworzyliśmy artykuły specjalistyczne z pozycjonowanymi anchorami podlinkowanymi zgodnie ze strategią SEO. Oprócz tych działań, dodatkowo opublikowaliśmy banery reklamowe z linkiem kierującym do strony głównej klienta oraz z ALTem zawierającym kluczową dla pozycjonowania frazę kluczową.
Dowiedz się czym jest anchor text!
Tego typu rozwiązanie to nie tylko świetny pomysł na pozyskanie linku zewnętrznego, ale także na generowanie dodatkowego ruchu. Dzięki temu, że link umieszczony w banerze został oznaczony tagami UTM, mieliśmy możliwość weryfikacji ruchu pochodzącego właśnie z tego baneru.
Wsparciem przy pozyskiwaniu linków przychodzących było tworzenie pinów w serwisie społecznościowym Pinterest z linkiem do sklepu klienta. Mimo iż tego typu odnośniki posiadają atrybut rel=”nofollow”, to takie działanie miało pozytywny wpływ na zróżnicowanie profilu linków.
Dowiedz się więcej na temat atrybutów Rel!
Prawidłowo zaplanowana strategia SEO oraz realizacja jej elementów pozwoliła osiągnąć następujące efekty:
Zdecydowana większość słów kluczowych początkowo wykraczała poza 10 pozycję. W wyniku naszych działań, już po miesiącu prac były widoczne pierwsze efekty w postaci osiągnięcia TOP10 dla takich fraz jak:
W kolejnych miesiącach współpracy wszystkie słowa kluczowe regularnie uzyskiwały wyższe pozycje w wyszukiwarce. Jednak najistotniejsze są te z najwyższym potencjałem wyszukiwania:
To właśnie te wyrażenia kluczowe osiągnęły pozycje 2-5 w wyszukiwarce Google.
Chcesz, żebyśmy zaplanowali dla Ciebie najbardziej optymalną strategię działań SEO? Skontaktuj się z nami!
Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych.
Przede wszystkim zacznij od przygotowania strategii SEO, w której wyodrębnisz grupę fraz kluczowych mogących wygenerować spory ruch organiczny. Kolejny krok to optymalizacja tekstowa, w której musisz zwrócić uwagę na najważniejsze Meta Tagi, nagłówki H1-H6, linkowanie wewnętrzne czy choćby nawet Alternatywne opisy grafik będące idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych. Nie zapomnij również o działaniach link buildingowych – postaw na tworzenie wysokiej jakości treści na domenach z bardzo dobrymi parametrami SEO. Odnośniki pozyskuj również z portali społecznościowych, co będzie miało pozytywny wpływ na zróżnicowanie profilu linków przychodzących do Twojej domeny.
Są firmy, które rozpoczynają swoją działalność od szukania towaru na sprzedaż. Są też takie, których założyciele mają pasję i chcą się nią po prostu dzielić. Druga wersja pasuje idealnie do firmy Moss Decor, która jest producentem paneli z mchów i roślin ozdobnych, czyli po prostu promuje ideę otaczania się zielenią, nawet w miejscu pracy czy w domu. Firma podjęła z nami współpracę, aby zwiększyć świadomość o marce i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Grupa kreatywnych marketerów INTLE z chęcią podjęła to wyzwanie.
Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje.
Niewątpliwie proces budowania profilu linków przychodzących to kluczowy i nieodłączny element każdych działań SEO. Co jednak w momencie, gdy nie przynosi on efektów, a Ty zastanawiasz się, gdzie popełniłeś błąd? Przyjrzyj się portalom, jakie wybrałeś do linkowania! Być może w profilu linków Twojej domeny znajdują się portale niskiej jakości, zaspamowane. W tym artykule dowiesz się więc, jak wybrać domeny do linkowania, według jakich kryteriów je ocenić oraz co rozumieć przez „niską jakość” portalu.
Będąc właścicielem sklepu internetowego, na pewno nie raz zastanawiałeś, co zrobić z produktami, które nie są już dostępne w Twojej ofercie. Być może przyszło Ci wtedy do głowy, aby taki produkt po prostu usunąć. W kontekście SEO jest to najgorsze z możliwych rozwiązań, jakie mógłbyś wybrać. Zatem, jak poradzić sobie z produktami nieaktywnymi w sklepie internetowym? Przedstawię Ci 4 skuteczne metody, które rozwiążą ten problem!
Co mówią o nas klienci