Zakładanie sklepu internetowego – 6 błędów, których warto unikać

31 marca 2022

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Zakładanie sklepu internetowego – 6 błędów, których warto unikać
Zakładanie sklepu internetowego – 6 błędów, których warto unikać

Planujesz rozpoczęcie działalności handlowej online i chcesz założyć sklep internetowy? To świetny pomysł, gdyż branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie! Możesz jednak mieć pewne obawy związane ze sporą konkurencją na rynku. Kluczem do sukcesu może okazać się niepopełnianie kilku istotnych błędów, jakie mogą negatywnie wpłynąć na Twoją działalność.

Jeżeli interesuje Cię zakładanie sklepu internetowego, poznaj 6 błędów, których warto unikać.

Zakładanie sklepu internetowego – jak unikać błędów w e-commerce?

Ostatnie dwa lata pandemii koronawirusa pokazały, że branża e-commerce jest świetną deską ratunku dla handlu. Coraz więcej firm i przedsiębiorców zaczęło sprzedawać swoje produkty online, jednakże nie każdy był z góry skazany na sukces. Dziś wielu błędów przy wejściu na rynek sprzedażowy można uniknąć, zakładając sklep internetowy Zyro.

Jest to nowoczesna platforma, która funkcjonuje jako kreator stron www oraz sklepów internetowych. Wraz z pełnym wsparciem na każdym etapie budowy witryny, Zyro pomaga uniknąć licznych wpadek, które mogą przydarzyć się niedoświadczonym przedsiębiorcom w branży e-commerce. Warto sprawdzić aktualną ofertę platformy i przetestować kreator sklepu internetowego oraz jego wygodne implementacje marketingowe.

Zakładanie sklepu internetowego – błędy, których należy się wystrzegać

Zakładanie sklepu internetowego często wiąże się z błędami, których da się uniknąć. Ważne jest, by odpowiednio przygotować się do budowy, rozwoju i zarządzania w branży e-commerce. W związku z tym, przedstawiamy najczęściej spotykane problemy oraz sposoby, jak można ich uniknąć.

1. Błędne planowanie w e-commerce

Analizując rynek e-commerce, można mieć całkiem ambiwalentne podejście do tego tematu. Z jednej strony, sprzedaż internetowa prężnie się rozwija, a sklepów online stale przybywa. Z drugiej zaś, ogromna ich liczba kończy działalność w ciągu pierwszych dwóch lat od powstania. Problem ten dotyczy głównie błędnego zarządzania firmą, ale może wynikać również z nieodpowiedniego planowania.

Monetyzacja Twojego pomysłu na firmę oraz generowanie stałego przychodu może stanowić przeszkodę już na starcie. Ważne jest, aby odpowiednio wcześnie przygotować rozbudowany biznes plan dla swojego sklepu. Powinien on dotyczyć również zarządzania budżetem firmowym, gdyż niepodjęcie tej kwestii może prowadzić do porażki.

Jak uniknąć tego błędu?

  • Przed zabraniem się za zakładanie sklepu internetowego, wykonaj analizę rynku. Określ, co i komu chcesz sprzedawać. Znajdź swoją niszę i grupę docelową.
  • Przygotuj biznes plan, który pozwoli Ci krytycznie spojrzeć na planowaną działalność. Choć nie gwarantuje on jeszcze sukcesu, to jednak przybliża Cię do lepszego zarządzania firmą.

2. Kiepskiej jakości sklep internetowy

Często mówi się, że klienci „kupują oczami”. Wiele osób podejmuje decyzje odnośnie zakupów w sieci już przy pierwszym kontakcie ze sklepem. Jeżeli jest on źle zaprojektowany, wówczas potencjalny konsument może czuć się zniechęcony i zaniechać dalszych zakupów.

Najczęstszymi problemami w tym zakresie są:

  • Niezbyt intuicyjny interfejs sklepu, a więc układ poszczególnych elementów.
  • Design strony, który nie przykuwa uwagi do kluczowych treści.
  • Utrudnienia w kupowaniu produktów, wynikające z braku przejrzystej informacji, jak kupować online.
  • Brak integracji nowoczesnych metod płatności czy kupowania bez zakładania konta.

Zakładanie sklepu internetowego to bardzo ważne zajęcie już na poziomie projektowania strony. Warto jednak zaznaczyć, że nie trzeba w tym celu wynajmować usług profesjonalnych deweloperów i projektantów. Z pomocą początkującym przedsiębiorcom e-commerce przychodzi kreator stron www Zyro, o którym wspominaliśmy wcześniej.

Jak stworzyć wysokiej jakości e-sklep?

  • Postaw na jasny przekaz, gdyż klient chce wiedzieć, czego może oczekiwać od Twojego sklepu.
  • Wypróbuj zakładanie sklepu internetowego z kreatorem, gdzie oprzesz się na gotowych i sprawdzonych rozwiązaniach webowych.
  • Nie zapominaj o integracji nowoczesnych metod płatności, ponieważ to usprawnia doświadczenie użytkownika.

3. Brak analiz i wyciągania wniosków

W branży e-commerce nie wystarczy samo zakładanie sklepu internetowego. Rzadko kiedy zdarza się, że pozostawiony sam sobie e-sklep generuje atrakcyjne przychody. Choć na pozór wydaje się, że taka działalność powinna generować przychód pasywny, to jednak trzeba postawić też na aktywność w firmie.

Przedsiębiorcy często popełniają daleko idące błędy, ponieważ nie opierają się na analizach rynkowych. Co więcej, nie wyciągają wniosków z poprzednich omyłek. Tymczasem, jak można dostosowywać swoją działalność do potrzeb klientów, kiedy nie analizuje się ich zachowania?

Analizy nie zawsze są łatwe, ale pozwalają uniknąć sporo kłopotów:

  • Stale monitoruj sytuację na rynku w wybranej przez siebie niszy. Czy zapotrzebowanie na dane produkty rośnie, a może maleje? Jakie działania podejmuje konkurencja w celu wzrostu sprzedaży? Czego oczekują klienci?
  • Badaj zebrane informacje, żeby na bieżąco monitorować swoje mocne i słabe strony.
  • Wyciągaj wnioski z analiz, a następnie nie bój się implementować zmian w swojej działalności e-commerce.

4. Brak optymalizacji dla użytkowników mobilnych

Ponad połowa globalnego ruchu sieciowego to dziś zasługa urządzeń mobilnych, a odsetek ten stale rośnie. Innymi słowy, ludzkość „przesiada się” z komputerów na smartfony i tablety. Dotyczy to również zakupów w Internecie.

Zakładanie sklepu internetowego powinno być procesem dwutorowym – należy bowiem zadbać o pozytywne doświadczenia klientów korzystających z komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Potrzebna jest responsywna strona, która pozwoli na intuicyjne korzystnie z oferty na każdym ekranie.

O co warto zadbać, by zoptymalizować wersję mobilną sklepu:

  • Skorzystaj z kreatora sklepu internetowego, który automatycznie dopasowuje responsywną wersję strony mobilnej.
  • Bazuj na przejrzystym designie, co ułatwi klientom korzystanie z zasobów e-sklepu.
  • Zadbaj o intuicyjne i wygodne zakupy, gdyż to przełoży się na wzrost przychodów.

5. Nieodpowiedni content marketing

Nie wystarczy posiadać w ofercie wysokiej klasy produkty, ponieważ trzeba je jeszcze uwidocznić. Ta przesłanka ma zastosowanie w każdej formie marketingu, stale zyskując znaczenie w handlu elektronicznym. Odpowiednia równowaga między obrazem i tekstem daje użytkownikom możliwość uzyskania niezbędnych informacji bez przeciążenia.

Osiągnięcie balansu w content marketingu zależy od Twojej niszy, a także grupy docelowej. Bardzo często stosuje się zasadę „less is more”, czyli „mniej znaczy więcej”. Właściwa implementacja tej idei nie tylko wpływa na doświadczenia klienta, ale też pozwoli Ci na lepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Jak zacząć dbać o content marketing w e-commerce?

  • Jeżeli główną wartością produktu jest design, zadbaj o właściwą prezentację graficzną.
  • Jeśli bardziej liczy się jakość i cel produktu, postaw na objaśniające teksty, tabele i grafiki. Wyjaśnią one klientowi, dlaczego produkt X to dla nich idealny wybór.
  • Znajdź idealne proporcje pomiędzy tekstem i grafiką, żeby Twoi klienci mogli łatwiej znaleźć kluczowe informacje.

6. Niedostateczne działania SEO

SEO (Search Engine Optimization) to pojęcie odnoszące się do działań, jakie mają na celu lepszą optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Nie pokrywa się ono z działaniami optymalizacyjnymi dla użytkowników, gdyż dotyczy aspektów technicznych witryny. Właściwie dobrana strategia SEO może mieć ogromne znaczenie dla lepszego pozycjonowania Twojego e-sklepu.

Zakładanie sklepu internetowego według wytycznych SEO pozwala osiągnąć wyraźniejszą widoczność w sieci. Wielu sprzedawców nie przestrzega jednak podstawowych zasad optymalizacji, przez co potencjalnym klientom trudniej znaleźć ich sklep. W przypadku e-commerce, konkurencja na rynku może być bardzo szeroka, a wybicie się z tłumu nie należy do najłatwiejszych zadań.

Do kluczowych zasad SEO w e-commerce należą między innymi:

  • Użycie słów kluczowych (keywords) oraz fraz kluczowych (key phrases), które pokrywają się z hasłami wyszukiwanymi przez klientów w sieci. 
  • Odpowiedni dobór tekstów w przypadku opisów produktów czy kategorii. Treści powinny być czytelne i angażujące, ale też spełniać jasne określone normy SEO.
  • Właściwe rozmieszczenie nagłówków (H1, H2, H3), przyciski zachęcające do konkretnej akcji (CTA), tytuły i opisy meta, linkowanie – te i inne elementy również pozytywnie wpływają na pozycjonowanie treści w wyszukiwarkach.

Bezbłędne zakładanie sklepu internetowego? Tak, to możliwe!

Zakładanie sklepu internetowego w 2022 roku
Sklep online to doskonały pomysł na własną działalnością gospodarczą. Przekonaj się sam!

Zakładanie sklepu internetowego to jeden z najciekawszych sposobów na działalność gospodarczą w 2022 roku. Warto jednak ustrzegać się najczęstszych błędów, które zwykle przeszkadzają przedsiębiorcom w osiągnięciu sukcesu. Branża e-commerce cieszy się rosnącą popularnością, więc warto wykorzystać współczesne trendy w handlu online. Należy jednak robić to z głową i odpowiedzialnością, by uniknąć niepotrzebnych problemów.

Artykuł gościnny
Te artykuły mogą być dla Ciebie
10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoje treści blogowe nie generują ruchu lub nie są widoczne na żadne słowa kluczowe? Co może być tego przyczyną? Najczęstszy powód to liczne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem elementów SEO. To właśnie one utrudniają zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie wysokiego ruchu organicznego. Porozmawiajmy zatem o popularnych błędach w optymalizacji artykułów blogowych, których powinieneś unikać!

czytaj dalej

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

czytaj dalej

Co analizować w małym sklepie internetowym

Co analizować w małym sklepie internetowym

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.

czytaj dalej

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman