Wszystko, co powinieneś wiedzieć o identyfikacji wizualnej, zanim rozpoczniesz współpracę z grafikiem lub agencją | INTLE

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o identyfikacji wizualnej, zanim rozpoczniesz współpracę z grafikiem lub agencją

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Wszystko, co powinieneś wiedzieć o identyfikacji wizualnej, zanim rozpoczniesz współpracę z grafikiem lub agencją

Coraz częściej myślisz o identyfikacji wizualnej Twojego sklepu? Chciałbyś rozpocząć współpracę w tym zakresie, ale nie wiesz, od czego zacząć? W artykule rozwiewamy Twoje wątpliwości.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
– Co to jest identyfikacja wizualna i z czego się składa.
– Czego wymagać od agencji lub grafika, którzy wykonują identyfikację wizualną dla Twojej firmy.
– Dlaczego warto dodać do identyfikacji wizualnej sklepu projekty opakowań.

Podstawowe wiadomości

Identyfikacja wizualna (ang. visual identity) to nic innego, jak sposób kreowania wizerunku marki, którego celem jest odróżnienie się od innych. „Wyróżnij się lub zgiń” zwykł powtarzać Jack Trout, specjalista doskonale znany w branży marketingowej. Aby zrealizować ten postulat, potrzebna jest nam dobra identyfikacja wizualna, w skład której wchodzą:

– logo/logotyp – czyli esencja marki. Od niego powinniśmy rozpocząć budowanie linii graficznej naszej firmy.

Zapamiętaj!
Nie nakładaj logo na gotowe już materiały. Poprzez takie działanie możesz zachwiać spójność swojej identyfikacji wizualnej, a co za tym idzie – przekaz nie będzie miał wystarczającej mocy oddziaływania. Najpierw logo, potem inne projekty graficzne.

– kolorystyka firmowa,
– typografia firmowa,
– druki firmowe (papeteria, koperty, wizytówki, dokumenty, teczki itp.),
– materiały promocyjne,
– strona internetowa,
– odzież firmowa,
– opakowania produktów.

W ramach identyfikacji wizualnej warto stworzyć księgę identyfikacji wizualnej, która porządkuje sposób korzystania z elementów wizualnych wchodzących w skład brandingu marki oraz zbiera je wszystkie w jednym miejscu. Dzięki temu praktycznemu dokumentowi firma może sama zarządzać systemem identyfikacji wizualnej.

Współpraca krok po kroku

Kiedy już zdecydujesz się na stworzenie identyfikacji wizualnej, czas na kolejne kroki.

Krok 1 – wybierz grafika/agencję
Przejrzyj portfolio i sprawdź klientów interesującej Cię agencji. Dobrym sposobem jest też poleganie na rekomendacji znajomych, którzy już współpracowali w tym zakresie. Dowiesz się od nich m.in. czy grafik jest terminowy i poznasz jego sposób współpracy z klientem.

Krok 2 – przygotuj się!
Przed przystąpieniem do współpracy z grafikiem przygotuj brief – zestaw odpowiedzi na pytania dotyczące Twojej marki i oczekiwań związanych z projektem.

Zapamiętaj!
Przykładowe pytania, potrzebne do przygotowania briefu
: Czym zajmuje się Twoja firma? Jaka jest grupa docelowa klientów? Na co powinien zwrócić uwagę potencjalny klient? Nazwa firmy, która ma znaleźć się w logotypie? Dodatkowy napis/slogan, który ma znaleźć się w obrębie logotypu? Jakie są oczekiwania, jeśli chodzi o kolorystykę? Jakich materiałów potrzebujesz w ramach identyfikacji wizualnej?

Krok 3 – dbaj o swoje interesy

Po zakończeniu współpracy upewnij się, że otrzymałeś odpowiednio przygotowane pliki, które pozwolą Ci na bezproblemowe wdrożenie identyfikacji wizualnej, np. wizytówki przygotowane do druku, logo we właściwych formatach.

Zapamiętaj!
Pliki wektorowe – ai, eps, cdr (zapisywane jako pdf): pozwalają na przeskalowanie logo do potrzebnego rozmiaru, bez straty dla jego jakości.
Pliki rastrowe – jpg, png, gif: to formaty przeznaczone przede wszystkim do internetu.

Opakowanie jest ważne!

Standardowe elementy identyfikacji wizualnej to doskonały sposób, żeby się wyróżnić. Jednak rynek e-commerce rozwija się tak dynamicznie, że musimy pójść o krok dalej. Właściciele sklepów internetowych prześcigają się w pomysłach na oryginalne opakowanie oferowanego przez siebie towaru. Twierdzą, że to doskonały sposób, aby klient zapamiętał naszą markę i w przyszłości do niej wrócił.

Zainspiruj się!

Marka koszulkowo.com, oferująca koszulki wysokiej jakości z oryginalnymi nadrukami, pakuje swoje produkty w pudełka z nadrukowaną wyjątkową opowieścią:

Zanim zaczniesz…/usiądź i pomyśl. Nie otwieraj pochopnie…/Myślisz: „Pudełko, fajnie to wymalowali…”/ To nie jest pudełko. Trzymasz w rękach ciało, które skrywa duszę…

Zaprojektowano z żarliwej pasji/Wyprodukowano z organicznej miłości/Dostarczono właściwej osobie.

Okazuje się, że klienci chętnie fotografują oryginalne opakowania i umieszczają je w mediach społecznościowych. Dzięki temu marka zyskuje olbrzymią ilość contentu na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Zabójczo skuteczne hasła reklamowe

29 sie 2019

Tyrady Joan Collins w futbolowej szatni oraz szalone potyczki Sprite’a i Pragnienia ogląda się świetnie, a slogany z reklam automatycznie nasuwają się na myśl w wielu codziennych sytuacjach. Choć spoty zeszły już z anten, powtarzamy oba hasła jeszcze do dziś, za każdym razem utrwalając sobie i innym w pamięci nazwę reklamowanego produktu. To wystarczy, żeby w sklepie błyskawicznie wyłowić ją wzrokiem z setki etykiet! Kliknij i poznaj 6 strategii i 30 przykładów, które zainspirują Cię do stworzenia własnego sloganu

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

05 cze 2019

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...

Sukces klienta Eco&Fit

14 kw. 2020

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje.

Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

12 kw. 2018

Dlaczego dzięki kolorowi klienci łatwo mogą zapamiętać naszą markę? Przede wszystkim ze względu na szybką percepcję. Barwy postrzegamy automatycznie, bez wysiłku mózgu. Taka szybkość odbioru nie jest możliwa w przypadku bardziej skomplikowanych znaków, jak logo lub nazwa firmy. Warto to wykorzystać. Kolejnym elementem jest uniwersalność koloru, który występuje praktycznie w każdym obiekcie. Jeśli uda nam się sprawić, że nasza firma będzie kojarzona z kolorem, z łatwością stworzymy Key Visual.

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman