Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu | INTLE

Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

12 kwietnia 2018 Analityka i Strategia Marketingowa

Będąc na etapie przygotowywania identyfikacji wizualnej naszej firmy warto uświadomić sobie, jak ważnym elementem wyróżniającym może być kolor. Dowodem na to są loga znanych marek – fiolet Milki lub pomarańcz marki Orange.

Wyróżnij się kolorem

Dlaczego dzięki kolorowi klienci łatwo mogą zapamiętać naszą markę? Przede wszystkim ze względu na szybką percepcję. Barwy postrzegamy automatycznie, bez wysiłku mózgu. Taka szybkość odbioru nie jest możliwa w przypadku bardziej skomplikowanych znaków, jak logo lub nazwa firmy. Warto to wykorzystać. Kolejnym elementem jest uniwersalność koloru, który występuje praktycznie w każdym obiekcie. Jeśli uda nam się sprawić, że nasza firma będzie kojarzona z kolorem, z łatwością stworzymy Key Visual.

Zapamiętaj!

Key Visual to motywy graficzne: kolory, kombinacje kolorów, typografia, elementy ozdobne, których celem jest odróżnienie naszej marki od innych. Jest to element identyfikacji wizualnej naszej marki. Dobrym przykładem Key Visual są dwa niebieskie łuki z nowego logo PZU – element ten wykorzystywany jest we wszystkich kreacjach marki.

Kolory a uwarunkowania kulturowe

Jest to istotne zwłaszcza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy swoją ofertę kierują do klientów spoza Polski. Jakie niuanse dotyczące kolorów w różnych kulturach warto zapamiętać?

  • Biały to kolor żałoby np. w Chinach i Japonii.
  • Zieleń w Malezji kojarzona jest z chorobą, chociaż w Europie przywodzi na myśl nadzieję.
  • Kolor niebieski w Chinach ma konotacje związane z pornografią (w Europie – jest to czerwony kolor).
  • Słowo „blue” w kulturze anglosaskiej oznacza nie tylko kolor niebieski, ale i smutek – jest to ważne z punktu widzenia namingu.
  • Róż ceniony jest przez Japończyków, natomiast w naszej kulturze (Europa Wschodnia) i np. w Indiach uważany jest za niemęski.

Aby kolor spełnił swoją funkcję wyróżniającą, musi zostać użyty właściwie, czyli zgodnie z normami danego kraju. Brak wiedzy o znaczeniu koloru w różnych krajach może przyczynić się do tego, że stworzymy kreację wywołującą negatywne skojarzenia.

Przyciągnij klienta… kolorem!

Czy wiesz, że więcej niż połowa klientów, wybierając produkt codziennego użytku, kieruje się barwą? Jest to zrozumiałe z punktu widzenia psychologii, która udowadnia, że kolory wpływają na nasz umysł i nastrój, a więc możemy użyć ich również w marketingu i sprzedaży. Poniżej przedstawiamy znaczenie podstawowych kolorów w reklamie.

Czerwony

  • erotyzm (czerwone usta, paznokcie), miłość,
  • zagrożenie (np. znaki stop),
  • energia (często w reklamach napojów energetyzujących).

Pomarańczowy

  • radość, fascynacja, determinacja,
  • lubiany przez młodych ludzi,
  • pobudza apetyt (wykorzystywany w reklamach jedzenia).

Żółty

  • kolor słońca, a więc konotuje skojarzenia związane z radością, szczęściem,
  • wywołuje ciepłe uczucie (stosowany np. w promocjach biur podróży lub produktów dla dzieci).

Zielony

  • kolor natury, który symbolizuje wzrost, świeżość, harmonię (używany w reklamach żywności, by podkreślić ich naturalne pochodzenie),
  • symbolizuje bezpieczeństwo.

Niebieski

  • prawda, lijalność, mądrość, wiara (używany w reklamach np. ubezpieczeń, biur rachunkowych, środków czystości),
  • nie powinien być używany do promocji żywności, gdyż według psychologii kolorów zaburza apetyt.

Czarny

  • elegancja i tajemniczość, ale też zło i śmierć,
  • luksus (np. czarne samochody),
  • podkreśla inne barwy.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Analityka i Strategia Marketingowa, Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

07 Sty 2019

Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.

Zabójczo skuteczne hasła reklamowe

29 Sie 2019

Tyrady Joan Collins w futbolowej szatni oraz szalone potyczki Sprite’a i Pragnienia ogląda się świetnie, a slogany z reklam automatycznie nasuwają się na myśl w wielu codziennych sytuacjach. Choć spoty zeszły już z anten, powtarzamy oba hasła jeszcze do dziś, za każdym razem utrwalając sobie i innym w pamięci nazwę reklamowanego produktu. To wystarczy, żeby w sklepie błyskawicznie wyłowić ją wzrokiem z setki etykiet! Kliknij i poznaj 6 strategii i 30 przykładów, które zainspirują Cię do stworzenia własnego sloganu

Sukces klienta Eco&Fit

14 Kwi 2020

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje.

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

18 Cze 2020

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...