Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

12 kwietnia 2018

|Analityka i Strategia Marketingowa|Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu
Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

Będąc na etapie przygotowywania identyfikacji wizualnej naszej firmy warto uświadomić sobie, jak ważnym elementem wyróżniającym może być kolor. Dowodem na to są loga znanych marek – fiolet Milki lub pomarańcz marki Orange.

Wyróżnij się kolorem

Dlaczego dzięki kolorowi klienci łatwo mogą zapamiętać naszą markę? Przede wszystkim ze względu na szybką percepcję. Barwy postrzegamy automatycznie, bez wysiłku mózgu. Taka szybkość odbioru nie jest możliwa w przypadku bardziej skomplikowanych znaków, jak logo lub nazwa firmy. Warto to wykorzystać. Kolejnym elementem jest uniwersalność koloru, który występuje praktycznie w każdym obiekcie. Jeśli uda nam się sprawić, że nasza firma będzie kojarzona z kolorem, z łatwością stworzymy Key Visual.

Zapamiętaj!

Key Visual to motywy graficzne: kolory, kombinacje kolorów, typografia, elementy ozdobne, których celem jest odróżnienie naszej marki od innych. Jest to element identyfikacji wizualnej naszej marki. Dobrym przykładem Key Visual są dwa niebieskie łuki z nowego logo PZU – element ten wykorzystywany jest we wszystkich kreacjach marki.

Kolory a uwarunkowania kulturowe

Jest to istotne zwłaszcza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy swoją ofertę kierują do klientów spoza Polski. Jakie niuanse dotyczące kolorów w różnych kulturach warto zapamiętać?

  • Biały to kolor żałoby np. w Chinach i Japonii.
  • Zieleń w Malezji kojarzona jest z chorobą, chociaż w Europie przywodzi na myśl nadzieję.
  • Kolor niebieski w Chinach ma konotacje związane z pornografią (w Europie – jest to czerwony kolor).
  • Słowo „blue” w kulturze anglosaskiej oznacza nie tylko kolor niebieski, ale i smutek – jest to ważne z punktu widzenia namingu.
  • Róż ceniony jest przez Japończyków, natomiast w naszej kulturze (Europa Wschodnia) i np. w Indiach uważany jest za niemęski.

Aby kolor spełnił swoją funkcję wyróżniającą, musi zostać użyty właściwie, czyli zgodnie z normami danego kraju. Brak wiedzy o znaczeniu koloru w różnych krajach może przyczynić się do tego, że stworzymy kreację wywołującą negatywne skojarzenia.

Przyciągnij klienta… kolorem!

Czy wiesz, że więcej niż połowa klientów, wybierając produkt codziennego użytku, kieruje się barwą? Jest to zrozumiałe z punktu widzenia psychologii, która udowadnia, że kolory wpływają na nasz umysł i nastrój, a więc możemy użyć ich również w marketingu i sprzedaży. Poniżej przedstawiamy znaczenie podstawowych kolorów w reklamie.

Czerwony

  • erotyzm (czerwone usta, paznokcie), miłość,
  • zagrożenie (np. znaki stop),
  • energia (często w reklamach napojów energetyzujących).

Pomarańczowy

  • radość, fascynacja, determinacja,
  • lubiany przez młodych ludzi,
  • pobudza apetyt (wykorzystywany w reklamach jedzenia).

Żółty

  • kolor słońca, a więc konotuje skojarzenia związane z radością, szczęściem,
  • wywołuje ciepłe uczucie (stosowany np. w promocjach biur podróży lub produktów dla dzieci).

Zielony

  • kolor natury, który symbolizuje wzrost, świeżość, harmonię (używany w reklamach żywności, by podkreślić ich naturalne pochodzenie),
  • symbolizuje bezpieczeństwo.

Niebieski

  • prawda, lijalność, mądrość, wiara (używany w reklamach np. ubezpieczeń, biur rachunkowych, środków czystości),
  • nie powinien być używany do promocji żywności, gdyż według psychologii kolorów zaburza apetyt.

Czarny

  • elegancja i tajemniczość, ale też zło i śmierć,
  • luksus (np. czarne samochody),
  • podkreśla inne barwy.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.

czytaj dalej

Zabójczo skuteczne hasła reklamowe

Zabójczo skuteczne hasła reklamowe

Tyrady Joan Collins w futbolowej szatni oraz szalone potyczki Sprite’a i Pragnienia ogląda się świetnie, a slogany z reklam automatycznie nasuwają się na myśl w wielu codziennych sytuacjach. Choć spoty zeszły już z anten, powtarzamy oba hasła jeszcze do dziś, za każdym razem utrwalając sobie i innym w pamięci nazwę reklamowanego produktu. To wystarczy, żeby w sklepie błyskawicznie wyłowić ją wzrokiem z setki etykiet! Kliknij i poznaj 6 strategii i 30 przykładów, które zainspirują Cię do stworzenia własnego sloganu

czytaj dalej

Sukces klienta Eco&Fit

Sukces klienta Eco&Fit

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje.

czytaj dalej

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman