Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio | INTLE

Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio

14 stycznia 2020 Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

Instagram to jedna z najszybciej rosnących platform społecznościowych, która cały czas zdobywa rzesze nowych użytkowników, również w Polsce. Prócz “oglądania ładnych zdjęć” Instagram stał się serwisem, który inspiruje ludzi - także poprzez konta firmowe czy influencerów - do zakupów produktów i usług. 

 

Dlaczego warto być na Instagramie? 

Istnieje ponad 25 mln kont firmowych na całym świecie, a ponad 2 mln firm korzysta z tego serwisu, by relacjonować swoją aktywność, a przede wszystkim poprawiać wyniki biznesowe. Co ważne, na profilach firmowych aktywni są użytkownicy: 60% osób przyznaje, że to właśnie na Instagramie dowiaduje się o nowych produktach, a ponad 200 mln ludzi odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie. W tym medium spędzamy również coraz więcej czasu, Instagram zanotował 80% wzrost ilości czasu przeznaczonego na oglądanie Instagram Stories, a ⅓ najchętniej oglądanych relacji publikowana jest właśnie przez firmy. 

Instagram jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji w Polsce.  Liczba użytkowników polskiego Instagrama przerosła liczbę 6 mln, a aktywne są tam w większości młode kobiety. Rys. 1

Rys. 1

Zakładanie konta na Instagramie

Założenie konta na Instagramie jest niezwykle szybkie i proste. Zacznij od pobrania aplikacji na swój smartphone (dostępna w App Store, Google Play, a także Windows Phone Store). 

Po otworzeniu aplikacji kliknij w opcję “Rejestracja”, wpisz adres e-mail, przejdź dalej lub wybierz opcję “Logowanie przez Facebooka”, aby się zarejestrować poprzez konto na Facebooku. 

W dowolny momencie możesz zmienić swoją nazwę użytkownika. Tym, opisem profilu oraz zdjęciem profilowym zajmiemy się później. 

W tym momencie założyłeś konto osobowe. Pora przełączyć je na konto firmowe. Wejdź w ustawienia aplikacji (Rys. 2), kliknij w opcję “Konto”, następnie na samym dole wybierz opcję “Przejdź na konto profesjonalne”, wybierz opcję “Firma” (Rys. 3). Wybierz kategorię, w której działa Twoja firma, np. produkt/usługa czy zdrowie/uroda.

Rys. 2
Rys. 3

Zalety konta firmowego, to: 

  • Dostęp do statystyk konta i informacje o osobach obserwujących. 
  • Możliwość tworzenia reklam. 
  • Dodanie przycisków kontaktowych, np. numer telefonu, mail czy wskazówki dojazdu. 

Pamiętaj o tym, aby włączyć uwierzytelnienie dwuskładnikowe! Przezorny zawsze ubezpieczony, a dzięki temu nikt nie włamie się i nie przejmie Twojego konta na Instagramie. Rys. 4 wyjaśnia jak to zrobić. 

 

Rys. 4

Konto na Instagramie krok po kroku

Wszystkie opcje, które będziemy poniżej omawiać znajdziesz w miejscu “Edytuj profil”Rys. 5 || Rys. 6

Rys. 5
Rys. 6

Nazwa użytkownika 

To nazwa Twojego profilu poprzedzona @. Tak będziesz podawał innym nazwę swojego konta, w ten sposób inni będą mogli oznaczać Twój profil w swoich postach czy stories. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nazwa ta była krótka i “przyjazna”. Najlepiej, jeżeli będzie to po prostu nazwa Twojej firmy (np. @alohafromdeer) czy domena Twojego sklepu internetowego (np. hitobuwie.pl). Zmianę nazwy z “trudnej” na prostszą w zapisie przeszedł np. Instax w Polsce. Z konta @instax_poland_official na instax.poland → prościej i krócej! 

Imię i nazwisko

To tak naprawdę również nazwa Twojego profilu, która pojawia się pod zdjęciem profilowym. Najlepiej, jeżeli ponownie będzie to po prostu nazwa Twojej firmy/marki. 

Uwaga! Obie powyższe rzeczy: tak i nazwa jak i nick wpływają na wyszukiwanie Twojego profilu w wyszukiwarce na Instagramie. 

Zdjęcie profilowe

Najlepiej, jeżeli będzie to dobrej jakości, odpowiednio wykadrowane logo Twojej firmy. 

Witryna internetowa

To po prostu miejsce na klikalny link do Twojej witryny internetowej. Uwaga! To jedyny klikalny link w Twoim profilu na Instagramie. Linki dodane w opisie czy w postach niestety nie są klikalne. Jaki link powinien się tam znaleźć? Najlepiej adres www Twojego sklepu internetowego. Linki oczywiście w dowolnym momencie możesz podmieniać: informując w postach czy na IG Stories o nowym wpisie na blogu, nowym produkcie czy promocji, możesz dodać link do tego, o czym wspominałeś. Nie zapomnij dodać wtedy w poście regułki “link w bio”. Czy możesz dodać więcej niż jeden link do profilu? Tak, dzięki wykorzystaniu zewnętrznych aplikacji, np. https://linktr.ee/. (Rys. 7)

Rys. 7

Biogram

To niezwykle ważna część Twojego profilu, która informuje o tym, czym się zajmujesz i przekazuje najważniejsze informacje o Tobie. Co powinno zawierać bio (biogram)? 

  1. Krótką informację o Twoim sklepie/biznesie. Wystarczy jedno zdanie! 
  2. Odesłania do innych profili społecznościowych (np. Snapchat czy Facebook)
  3. “Słowa kluczowe”, po których można Cię odnaleźć, np. sklep z ubraniami
  4. Informacje o oficjalnym hasztagu marki, np. Twoje hasło przewodnie (w przypadku mojej firmy, to #KarmimyEmocjami) albo po prostu nazwa firmy. Informacja o tym, że pod tym linkiem inni mogą oznaczać zdjęcia z Twoimi produktami. 

Przykłady dobrze stworzonych bio znajdziesz poniżej

Dobre rady podczas tworzenia bio, to: 

  • Daj je komuś do przeczytania/przejrzenia! Czy jest zrozumiałe? Czy mu się podoba? Czy jest przejrzyste? 
  • Używaj emojis. 
  • Używaj kropek czy kresek, by oddzielić od siebie fragmenty tekstu. 

Informacje profilowe 

To główne, najważniejsze ustawienia Twojego profilu. 

Strona → to tutaj połączysz swój profil na Instagramie ze stroną na Facebooku. 

Kategoria → wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada profilowi Twojej firmy. 

Opcje kontaktu → to tutaj ustawisz informacje, które pojawiają się pod przyciskami na profilu, czyli kontakt czy wskazówki dojazdu. Tutaj również znajdziesz opcję “Dodaj przycisk działania”. Dzięki temu możesz połączyć swoje konto na Instagramie z usługami online, np. Appointy, Booksy czy Eventbrite. 

Wyświetlanie profilu

Tutaj decydujesz o tym, jakie kategorie będą wyświetlane publicznie na profilu. 

Pamiętaj, że…

wszystkie informacje na swoim profilu, łącznie z nazwą użytkownika, możesz zmieniać w dowolnym momencie. Wszystko po to, aby dojść do perfekcji w wyglądzie Twojego profilu. Ale uwaga! Nie rób tego zbyt często. Przecież wizytówki swojej firmy czy strony internetowej też nie zmieniasz kilka razy w miesiącu.

Anna Ledwoń-Blacha
Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays.

Autorka w takich magazynach jak Event Management Polska, Social Media Manager, NowyMarketing, Marketer+, Nowa Sprzedaż czy Social Press. Szkoleniowiec - głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Były trener w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych. Współautorka kilku kursów e-learningowych: Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo - Hutniczej czy Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Akamai, Venezia, Capgemini, Prima Moda, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów.

Prywatnie: Prywatnie grywa w gry planszowe, tworzy playlisty na Spotify i przynajmniej raz w miesiącu odwiedza jakiś festiwal lub koncert (a przynajmniej odwiedzała przed pandemią). Uwielbia książki, szczególnie fantasy oraz o uprawie roślin doniczkowych. Ma ich w domu około 50. Ma bzika na punkcie ziół i kwiatów ciętych. Kocha pleść wianki i układać bukiety. A od jakiegoś czasu dodatkowo zgłębia olejki eteryczne, Palo Santo i okadzanie. Kocha odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. A największą pasją są: ludzie.

Kategorie: Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Skuteczny dobór hashtagów na Instagrama

07 Lut 2020

Czym są hashtagi?  To słowo, zlepek słów albo wyrażenie poprzedzone charakterystycznym znakiem […]

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

12 Sie 2019

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy, a także o frazach nawołujących do działania, twórz ciekawe grafiki. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy można coś z tym zrobić? Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi, dzięki którym dowiesz się, co możesz zrobić lepiej.

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

26 Sie 2019

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

04 Sie 2019

Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.