Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio

Aktualizacja: 01 września 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio
Instagram to jedna z najszybciej rosnących platform społecznościowych, która cały czas zdobywa rzesze nowych użytkowników, również w Polsce. Prócz “oglądania ładnych zdjęć” Instagram stał się serwisem, który inspiruje ludzi - także poprzez konta firmowe czy influencerów - do zakupów produktów i usług. 
Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio

 

Dlaczego warto być na Instagramie? 

Istnieje ponad 25 mln kont firmowych na całym świecie, a ponad 2 mln firm korzysta z tego serwisu, by relacjonować swoją aktywność, a przede wszystkim poprawiać wyniki biznesowe. Co ważne, na profilach firmowych aktywni są użytkownicy: 60% osób przyznaje, że to właśnie na Instagramie dowiaduje się o nowych produktach, a ponad 200 mln ludzi odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie. W tym medium spędzamy również coraz więcej czasu, Instagram zanotował 80% wzrost ilości czasu przeznaczonego na oglądanie Instagram Stories, a ⅓ najchętniej oglądanych relacji publikowana jest właśnie przez firmy. 

Instagram jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji w Polsce.  Liczba użytkowników polskiego Instagrama przerosła liczbę 6 mln, a aktywne są tam w większości młode kobiety. Rys. 1

Rys. 1

Zakładanie konta na Instagramie

Założenie konta na Instagramie jest niezwykle szybkie i proste. Zacznij od pobrania aplikacji na swój smartphone (dostępna w App Store, Google Play, a także Windows Phone Store). 

Po otworzeniu aplikacji kliknij w opcję “Rejestracja”, wpisz adres e-mail, przejdź dalej lub wybierz opcję “Logowanie przez Facebooka”, aby się zarejestrować poprzez konto na Facebooku. 

W dowolny momencie możesz zmienić swoją nazwę użytkownika. Tym, opisem profilu oraz zdjęciem profilowym zajmiemy się później. 

W tym momencie założyłeś konto osobowe. Pora przełączyć je na konto firmowe. Wejdź w ustawienia aplikacji (Rys. 2), kliknij w opcję “Konto”, następnie na samym dole wybierz opcję “Przejdź na konto profesjonalne”, wybierz opcję “Firma” (Rys. 3). Wybierz kategorię, w której działa Twoja firma, np. produkt/usługa czy zdrowie/uroda.

Rys. 2
Rys. 3

Zalety konta firmowego, to: 

  • Dostęp do statystyk konta i informacje o osobach obserwujących. 
  • Możliwość tworzenia reklam. 
  • Dodanie przycisków kontaktowych, np. numer telefonu, mail czy wskazówki dojazdu. 

Pamiętaj o tym, aby włączyć uwierzytelnienie dwuskładnikowe! Przezorny zawsze ubezpieczony, a dzięki temu nikt nie włamie się i nie przejmie Twojego konta na Instagramie. Rys. 4 wyjaśnia jak to zrobić. 

 

Rys. 4

Konto na Instagramie krok po kroku

Wszystkie opcje, które będziemy poniżej omawiać znajdziesz w miejscu “Edytuj profil”Rys. 5 || Rys. 6

Rys. 5
Rys. 6

Nazwa użytkownika 

To nazwa Twojego profilu poprzedzona @. Tak będziesz podawał innym nazwę swojego konta, w ten sposób inni będą mogli oznaczać Twój profil w swoich postach czy stories. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nazwa ta była krótka i “przyjazna”. Najlepiej, jeżeli będzie to po prostu nazwa Twojej firmy (np. @alohafromdeer) czy domena Twojego sklepu internetowego (np. hitobuwie.pl). Zmianę nazwy z “trudnej” na prostszą w zapisie przeszedł np. Instax w Polsce. Z konta @instax_poland_official na instax.poland → prościej i krócej! 

Imię i nazwisko

To tak naprawdę również nazwa Twojego profilu, która pojawia się pod zdjęciem profilowym. Najlepiej, jeżeli ponownie będzie to po prostu nazwa Twojej firmy/marki. 

Uwaga! Obie powyższe rzeczy: tak i nazwa jak i nick wpływają na wyszukiwanie Twojego profilu w wyszukiwarce na Instagramie. 

Zdjęcie profilowe

Najlepiej, jeżeli będzie to dobrej jakości, odpowiednio wykadrowane logo Twojej firmy. 

Witryna internetowa

To po prostu miejsce na klikalny link do Twojej witryny internetowej. Uwaga! To jedyny klikalny link w Twoim profilu na Instagramie. Linki dodane w opisie czy w postach niestety nie są klikalne. Jaki link powinien się tam znaleźć? Najlepiej adres www Twojego sklepu internetowego. Linki oczywiście w dowolnym momencie możesz podmieniać: informując w postach czy na IG Stories o nowym wpisie na blogu, nowym produkcie czy promocji, możesz dodać link do tego, o czym wspominałeś. Nie zapomnij dodać wtedy w poście regułki “link w bio”. Czy możesz dodać więcej niż jeden link do profilu? Tak, dzięki wykorzystaniu zewnętrznych aplikacji, np. https://linktr.ee/. (Rys. 7)

Rys. 7

Biogram

To niezwykle ważna część Twojego profilu, która informuje o tym, czym się zajmujesz i przekazuje najważniejsze informacje o Tobie. Jak napisać bio na Instagramie i co powinno zawierać? 

  1. Krótką informację o Twoim sklepie/biznesie. Wystarczy jedno zdanie! 
  2. Odesłania do innych profili społecznościowych (np. Snapchat czy Facebook)
  3. “Słowa kluczowe”, po których można Cię odnaleźć, np. sklep z ubraniami
  4. Informacje o oficjalnym hasztagu marki, np. Twoje hasło przewodnie (w przypadku mojej firmy, to #KarmimyEmocjami) albo po prostu nazwa firmy. Informacja o tym, że pod tym linkiem inni mogą oznaczać zdjęcia z Twoimi produktami. 

Przykłady dobrze stworzonych bio znajdziesz poniżej

Dobre rady podczas tworzenia bio, to: 

  • Daj je komuś do przeczytania/przejrzenia! Czy jest zrozumiałe? Czy mu się podoba? Czy jest przejrzyste? 
  • Używaj emojis. 
  • Używaj kropek czy kresek, by oddzielić od siebie fragmenty tekstu. 

Informacje profilowe 

To główne, najważniejsze ustawienia Twojego profilu. 

Strona → to tutaj połączysz swój profil na Instagramie ze stroną na Facebooku. 

Kategoria → wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada profilowi Twojej firmy. 

Opcje kontaktu → to tutaj ustawisz informacje, które pojawiają się pod przyciskami na profilu, czyli kontakt czy wskazówki dojazdu. Tutaj również znajdziesz opcję “Dodaj przycisk działania”. Dzięki temu możesz połączyć swoje konto na Instagramie z usługami online, np. Appointy, Booksy czy Eventbrite. 

Wyświetlanie profilu

Tutaj decydujesz o tym, jakie kategorie będą wyświetlane publicznie na profilu. 

Pamiętaj, że…

wszystkie informacje na swoim profilu, łącznie z nazwą użytkownika, możesz zmieniać w dowolnym momencie. Wszystko po to, aby dojść do perfekcji w wyglądzie Twojego profilu. Ale uwaga! Nie rób tego zbyt często. Przecież wizytówki swojej firmy czy strony internetowej też nie zmieniasz kilka razy w miesiącu.

Anna Ledwoń-Blacha
Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays.

Autorka w takich magazynach jak Event Management Polska, Social Media Manager, NowyMarketing, Marketer+, Nowa Sprzedaż czy Social Press. Szkoleniowiec - głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Były trener w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych. Współautorka kilku kursów e-learningowych: Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo - Hutniczej czy Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Akamai, Venezia, Capgemini, Prima Moda, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów.

Prywatnie: Prywatnie grywa w gry planszowe, tworzy playlisty na Spotify i przynajmniej raz w miesiącu odwiedza jakiś festiwal lub koncert (a przynajmniej odwiedzała przed pandemią). Uwielbia książki, szczególnie fantasy oraz o uprawie roślin doniczkowych. Ma ich w domu około 50. Ma bzika na punkcie ziół i kwiatów ciętych. Kocha pleść wianki i układać bukiety. A od jakiegoś czasu dodatkowo zgłębia olejki eteryczne, Palo Santo i okadzanie. Kocha odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. A największą pasją są: ludzie.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Skuteczny dobór hashtagów na Instagrama

Skuteczny dobór hashtagów na Instagrama

Instagram nierozerwalnie kojarzy się z dwiema rzeczami: publikowaniem zdjęć oraz z hashtagami. Te ostatnie są integralną częścią serwisu, a korzysta z nich praktycznie każdy użytkownik. Czym tak naprawdę są hashtagi oraz dlaczego warto, a nawet należy, ich używać? Zapoznaj się z tym artykułem!

czytaj dalej

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.

czytaj dalej

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

czytaj dalej

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować, żeby skutecznie służył Twojej firmie

Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman