Aktualizacja: 01 września 2021
Istnieje ponad 25 mln kont firmowych na całym świecie, a ponad 2 mln firm korzysta z tego serwisu, by relacjonować swoją aktywność, a przede wszystkim poprawiać wyniki biznesowe. Co ważne, na profilach firmowych aktywni są użytkownicy: 60% osób przyznaje, że to właśnie na Instagramie dowiaduje się o nowych produktach, a ponad 200 mln ludzi odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie. W tym medium spędzamy również coraz więcej czasu, Instagram zanotował 80% wzrost ilości czasu przeznaczonego na oglądanie Instagram Stories, a ⅓ najchętniej oglądanych relacji publikowana jest właśnie przez firmy.
Instagram jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji w Polsce. Liczba użytkowników polskiego Instagrama przerosła liczbę 6 mln, a aktywne są tam w większości młode kobiety. Rys. 1
Założenie konta na Instagramie jest niezwykle szybkie i proste. Zacznij od pobrania aplikacji na swój smartphone (dostępna w App Store, Google Play, a także Windows Phone Store).
Po otworzeniu aplikacji kliknij w opcję “Rejestracja”, wpisz adres e-mail, przejdź dalej lub wybierz opcję “Logowanie przez Facebooka”, aby się zarejestrować poprzez konto na Facebooku.
W dowolny momencie możesz zmienić swoją nazwę użytkownika. Tym, opisem profilu oraz zdjęciem profilowym zajmiemy się później.
W tym momencie założyłeś konto osobowe. Pora przełączyć je na konto firmowe. Wejdź w ustawienia aplikacji (Rys. 2), kliknij w opcję “Konto”, następnie na samym dole wybierz opcję “Przejdź na konto profesjonalne”, wybierz opcję “Firma” (Rys. 3). Wybierz kategorię, w której działa Twoja firma, np. produkt/usługa czy zdrowie/uroda.
Zalety konta firmowego, to:
Pamiętaj o tym, aby włączyć uwierzytelnienie dwuskładnikowe! Przezorny zawsze ubezpieczony, a dzięki temu nikt nie włamie się i nie przejmie Twojego konta na Instagramie. Rys. 4 wyjaśnia jak to zrobić.
Wszystkie opcje, które będziemy poniżej omawiać znajdziesz w miejscu “Edytuj profil”. Rys. 5 || Rys. 6
To nazwa Twojego profilu poprzedzona @. Tak będziesz podawał innym nazwę swojego konta, w ten sposób inni będą mogli oznaczać Twój profil w swoich postach czy stories. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nazwa ta była krótka i “przyjazna”. Najlepiej, jeżeli będzie to po prostu nazwa Twojej firmy (np. @alohafromdeer) czy domena Twojego sklepu internetowego (np. hitobuwie.pl). Zmianę nazwy z “trudnej” na prostszą w zapisie przeszedł np. Instax w Polsce. Z konta @instax_poland_official na instax.poland → prościej i krócej!
To tak naprawdę również nazwa Twojego profilu, która pojawia się pod zdjęciem profilowym. Najlepiej, jeżeli ponownie będzie to po prostu nazwa Twojej firmy/marki.
Uwaga! Obie powyższe rzeczy: tak i nazwa jak i nick wpływają na wyszukiwanie Twojego profilu w wyszukiwarce na Instagramie.
Najlepiej, jeżeli będzie to dobrej jakości, odpowiednio wykadrowane logo Twojej firmy.
To po prostu miejsce na klikalny link do Twojej witryny internetowej. Uwaga! To jedyny klikalny link w Twoim profilu na Instagramie. Linki dodane w opisie czy w postach niestety nie są klikalne. Jaki link powinien się tam znaleźć? Najlepiej adres www Twojego sklepu internetowego. Linki oczywiście w dowolnym momencie możesz podmieniać: informując w postach czy na IG Stories o nowym wpisie na blogu, nowym produkcie czy promocji, możesz dodać link do tego, o czym wspominałeś. Nie zapomnij dodać wtedy w poście regułki “link w bio”. Czy możesz dodać więcej niż jeden link do profilu? Tak, dzięki wykorzystaniu zewnętrznych aplikacji, np. https://linktr.ee/. (Rys. 7)
To niezwykle ważna część Twojego profilu, która informuje o tym, czym się zajmujesz i przekazuje najważniejsze informacje o Tobie. Jak napisać bio na Instagramie i co powinno zawierać?
Przykłady dobrze stworzonych bio znajdziesz poniżej
Dobre rady podczas tworzenia bio, to:
To główne, najważniejsze ustawienia Twojego profilu.
Strona → to tutaj połączysz swój profil na Instagramie ze stroną na Facebooku.
Kategoria → wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada profilowi Twojej firmy.
Opcje kontaktu → to tutaj ustawisz informacje, które pojawiają się pod przyciskami na profilu, czyli kontakt czy wskazówki dojazdu. Tutaj również znajdziesz opcję “Dodaj przycisk działania”. Dzięki temu możesz połączyć swoje konto na Instagramie z usługami online, np. Appointy, Booksy czy Eventbrite.
Tutaj decydujesz o tym, jakie kategorie będą wyświetlane publicznie na profilu.
wszystkie informacje na swoim profilu, łącznie z nazwą użytkownika, możesz zmieniać w dowolnym momencie. Wszystko po to, aby dojść do perfekcji w wyglądzie Twojego profilu. Ale uwaga! Nie rób tego zbyt często. Przecież wizytówki swojej firmy czy strony internetowej też nie zmieniasz kilka razy w miesiącu.
Instagram nierozerwalnie kojarzy się z dwiema rzeczami: publikowaniem zdjęć oraz z hashtagami. Te ostatnie są integralną częścią serwisu, a korzysta z nich praktycznie każdy użytkownik. Czym tak naprawdę są hashtagi oraz dlaczego warto, a nawet należy, ich używać? Zapoznaj się z tym artykułem!
Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.
Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?
Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!
Co mówią o nas klienci