Jak tworzyć opisy produktów pod SEO? 6 praktycznych porad | INTLE

Jak tworzyć opisy produktów pod SEO? 6 praktycznych porad

|Pozycjonowanie - SEO|Jak tworzyć opisy produktów pod SEO? 6 praktycznych porad
jak tworzyć opisy produktów seo

Wyobraź sobie sytuację, w której Twoje produkty zajmują topowe miejsca w wyszukiwarce Google i tym samym generują większe przychody. Dodatkowo, potencjalny Klient nie trafia do konkurencji, a do Twojego sklepu internetowego… Brzmi interesująco, prawda?

Na szczęście, nie są to jedynie puste słowa, a korzyści jakie możesz osiągnąć pisząc opisy produktów zgodne z praktykami SEO.

Zatem, jak tworzyć opisy produktów pod SEO w sklepie internetowym? Jak optymalizować elementy karty produktu, na które zwrócą uwagę roboty Google? Sprawdźmy!

Zacznijmy od podstaw, które mówią, że…

… każdy opis produktu musi być unikalny i wysokiej jakości. Jego pierwsza cecha oznacza, że musisz przygotować opis, nie będący kopią tego, który znajdziesz na stronie producenta czy też na innych sklepach internetowych.

W innym wypadku, przyczynisz się do tworzenia duplikatów treści, które są negatywnie odbierane przez roboty wyszukiwarki Google.

Dlatego zadbaj o to, aby opis produktu pisać samodzielnie i z myślą, że nie tworzysz go jedynie pod SEO, ale również dla użytkownika. 

Unikalność to zatem pierwszy i podstawowy aspekt tworzenia opisów produktów. Drugi, to wysoka jakość, która powinna determinować Cię do tego, aby:

  • dostarczyć użytkownikowi jak najbardziej szczegółowych informacji o produkcie, 
  • przedstawić prawdziwe i wyczerpujące informacje,
  • pokazać użytkownikowi zalety i korzyści wynikające ze stosowania danego produktu,
  • pisać prostymi i zrozumiałymi dla użytkownika słowami,
  • unikać nadmiernego i nienaturalnego stosowania słów kluczowych,
  • unikać stosowania utartych sformułowań, które w praktyce nie przełożą się na decyzję zakupową potencjalnego Klienta,
  • dostarczyć wysokiej jakości zdjęcia dokładnie prezentujące produkt,
  • przedstawić użytkownikowi unikalne cechy produktu.

To właśnie te dwa, podstawowe elementy opisu produktu, będą kluczowe dla użytkownika i dla robotów wyszukiwarki Google. Nie zapominaj o nich, a wówczas to Ty odczujesz korzyści w postaci widoczności produktu w wyszukiwarce. To z kolei prosta droga do poprawy jego sprzedaży. 

Wybierz słowa kluczowe

Tworzenie opisu nie przełoży się pozytywnie na SEO produktu, jeśli nie będzie on zawierał słów kluczowych. Powstaje więc pytanie, jakie to mają być frazy kluczowe? 

Przygotowując opisy produktów SEO możesz skorzystać z kilku rodzajów słów kluczowych: brandowe (związane z marką produktu), ogólne lub te z tzw. długiego ogona.

Dobrze jednak abyś głównie skupił się na tych ostatnich. To właśnie tego rodzaju frazy wpisują do wyszukiwarki użytkownicy, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają i czego potrzebują. “Long tail” to zatem słowa kluczowe szczegółowo opisujące produkt, jak np. damskie buty salomon outback 500 gtx. 

Dobierając słowa kluczowe, możesz zwrócić również uwagę na te rozwiązujące problem Twoich potencjalnych klientów. Przykładowo będą to frazy: “ekspres do kawy philips 1200 opinie” lub “philips lattego 5400 cena”. Stosując je w swoim opisie zwiększasz szansę na to, że właśnie do Ciebie trafi użytkownik i znajdzie odpowiedź rozwiązującą dany problem. 

Gdzie szukać słów kluczowych?

Wybór słów kluczowych do opisu produktu mogą ułatwić Ci różnorodne narzędzia dostępne online. Jednym z nich jest SEMSTROM, dzięki któremu poznasz wszystkie propozycje słów kluczowych pasujące do Twojego produktu.

Wystarczy, że odwiedzisz zakładkę SEO lub E-commerce, wpiszesz główną frazę odnoszącą się do produktu i po chwili otrzymasz propozycje słów kluczowych. To co ważne, zwróć uwagę na ich potencjał wyszukiwania.

Te dane pozwolą Ci się zorientować, ile razy średnio wpisywana jest dana fraza do wyszukiwarki Google. 

Opisy produktów SEO - Wybór słów kluczowych w SEMSTORM
Zakładka “SEO” będąca częścią narzędzia Semstorm, to skuteczna i szybka pomoc w poszukiwaniu słów kluczowych pasujących do Twojego produktu. Wystarczy, że określisz główną frazę np. philips lattego 3200, a po chwili otrzymasz propozycje słów powiązanych z Twoim zapytaniem. Źródło: SEMSTORM.

Pamiętaj jednak, że SEMSTORM jest narzędziem płatnym. Dlatego alternatywną dla niego mogą być po prostu podpowiedzi wyświetlające się w wyszukiwarce Google.

Możesz również skorzystać z narzędzia Google Search Console. W zakładce “Skuteczność” zweryfikujesz wszystkie słowa kluczowe, które już są widoczne na Twoją domenę. Jedynym warunkiem jest podpięcie domeny do narzędzia oraz jej pozytywna weryfikacja. 

Opisy produktów pod SEO, a nagłówki HTML

Opis produktu, który nie posiada ułożonej struktury nagłówków HTML ma ograniczone szanse zdobycia widoczności w wyszukiwarce Google. Jest to istotny fakt, który z pewnością nie musi Cię przekonywać do tego, aby na Twojej karcie produktu znalazły się właściwe nagłówki HTML. Ok, tylko co to znaczy właściwe? 

Strukturę nagłówków HTML możesz rozłożyć na 6 poziomów – od H1 do H6, przy czym pierwsze trzy będą najbardziej istotne. Zatem nagłówkiem H1 powinieneś oznaczyć tytuł produktu, a H2 śródtytuły znajdujące się stricte w jego opisie skróconym i rozszerzonym. Z kolei H3 doskonale znajdzie swoje miejsce np. w tytułach produktów podobnych.

To co niezwykle istotne, w nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe, na które chcesz, aby Twój artykuł był widoczny w wyszukiwarce Google.

Abyś mógł jednak lepiej zrozumieć planowanie nagłówków HTML, zwróć uwagę na poniższy przykład. 

opisy produktów SEO - Struktura nagłówków HTML X-kom
Planowanie struktury nagłówków HTML nie należy do najłatwiejszych czynności. Jednak zawsze możesz sprawdzić jak robią to inne sklepy internetowe. Dobrym przykładem jest tutaj karta produktu sklepu X-KOM. Źródło: X-KOM. 

Jest to część karty produktu pochodząca ze sklepu internetowego X-KOM. Zgodnie z nią, struktura nagłówków prezentuje się następująco:

H1: Huawei Watch GT 2 46mm Sport czarny

H2: Poznaj Huawei Watch GT 2 w 60 sekund
H2: Odkryj Huawei Watch GT 2 Sport czarny w 360 stopniach
H2: Wbudowany pulsoksymetr
H2: Profesjonalny trener na nadgarstku
H2: Precyzyjne raporty ćwiczeń
H2: Więcej możliwości, dzięki bluetooth
H2: Przydatny asystent
H2: Mocniejsza bateria i AI w Huawei Watch GT 2

H3: Huawei Watch GT 2
H3: Tech-Protect Bransoleta Stainless do smartwatchy black
H3: Tech-Protect Pasek Leather do smartwatchy brązowy
H3: Xiaomi Mi Body Composition Scale 2

Taki rozkład nagłówków HTML, to gotowe rozwiązanie, które możesz wykorzystać w swoim sklepie internetowym. Zatem, do dzieła!

Zoptymalizuj meta tagi: Title oraz Description

To co będzie dla Ciebie pomocne w zwiększeniu widoczności karty produktu w wyszukiwarce, to optymalizacja meta tagów: Title i Description. Co jednak musisz o nich wiedzieć? 

Tag Title

Title, to nic innego jak krótka treść odnosząca się tematycznie do zawartości danej strony. Znajdziesz ją w kodzie HTML między znacznikami lub po prostu na liście wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. 

optymalizacja karty produktów pod kątem meta tagów - Tag Title
Widok tagu Title na liście wyników w wyszukiwarce Google. 

Istotnym jest tu fakt, że od sierpnia 2021, to algorytm Google decyduje o tym, jaki tag Title zobaczy użytkownik w wyszukiwarce. Jednak, mimo to, warto abyś stworzył go samodzielnie pamiętając o kilku zasadach: 

  1. umieść słowa kluczowe odnoszące się stricte do produktu,
  2. nie przekraczaj zalecanej długości tagu (60-70 zzs),
  3. słowa kluczowe opisujące produkt dodaj na samym początku tagu,
  4. zakończ tag nazwą firmy lub marki,
  5. nie upychaj słów kluczowych. 

Aby zmotywować Cię do tworzenia tagów Title, musisz wiedzieć, że jest on jednym z głównych czynników rankingowych. To z kolei oznacza, że odgrywa dużą rolę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce Google.

Tag description

Jeśli Title masz już gotowy, przychodzi pora na tag description. Jest to rozszerzony opis zawartości strony odnoszący się w tym przypadku do konkretnego produktu. Zgodnie z zaleceniami Google, nie powinien być dłuższy niż 155 zzs.

Podobnie jak w poprzednio opisywanym tagu, treść opisu znajdziesz w znaczniku HTML lub w wyszukiwarce Google. 

Tag description karty produktu Deezee
Widok tagu description z zaznaczonymi korzyściami i treścią nawołującą użytkownika do akcji. 

O czym jednak musisz pamiętać tworząc tag description? Przede wszystkim o słowach kluczowych, na które optymalizujesz dany produkt. Nie upychaj ich jednak na siłę. Tego typu działania są negatywnie odbierane przez roboty wyszukiwarki i mogą prowadzić do obniżenia strony w rankingu Google. 

Zwróć uwagę również na to, aby tag description pisać językiem korzyści. Sformułowania takie jak “darmowa dostawa”, “wysyłka w 24h”, “gwarancja jakości”, “kup”, “sprawdź” zachęcą użytkownika do kliknięcia czy nawet zakupu. W tym miejscu pokaż także korzyści wynikające z danego produktu. 

Na koniec pamiętaj, aby dodać treść nawołującą do akcji. Stosując takie słowa jak: “kup”, “zobacz” lub “sprawdź” zwiększysz jeszcze szansę na to, że użytkownik kliknie właśnie w Twój link.  

Zoptymalizuj zdjęcia produktów pod kątem elementów Image SEO

Optymalizacja atrybuty ALT zdjęcia czy nazwy pliku graficznego, to “must have” każdego opisu produktu. To dzięki nim masz szansę zwiększyć widoczność swojego produktu w Google Grafika czy w wynikach organicznych. Co jednak każdy z nich oznacza?

Atrybut ALT to inaczej Alternatywny opis zdjęcia. Za jego pomocą możesz pomóc robotom Google zrozumieć to co znajduje się na danej grafice. Oczywiście, warto abyś zrobił to ze słowami kluczowymi, które wykorzystałeś do optymalizacji opisu produktu.

Miej jednak na uwadze, aby nie przesadzać z ich ilością i nie doprowadzać do sytuacji, w której ALT zdjęcia będzie po prostu krótkim zlepkiem fraz kluczowych.

Optymalizacja atrybutu ALT na karcie produktu - przykład Kuchnia Włoska
Alternatywny opis zdjęcia produktu widoczny z poziomu kodu HTML. Więcej o jego konstrukcji dowiesz się z artykułu https://intle.pl/optymalizacja-zdjec-i-obrazow-pod-katem-seo-jak-robic-to-dobrze/. Źródło: Kuchnia Włoska.

Zanim jednak wdrożysz ALT, najpierw musisz zadbać o nazwę pliku graficznego. W tym miejscu również umieść się słowa kluczowe wraz z opisem tego co znajduje się na zdjęciu. Różnica tkwi jedynie w konstrukcji, przy której powinieneś zwrócić uwagę na to, aby:

  • każde słowo rozdzielić myślnikiem, np. la-tartufata-krem-z-bialej-trufli-z-borowikami.jpg,
  • nie stosować polskich znaków diakrytycznych,
  • nie budować nazwy w oparciu o same słowa kluczowe, np. krem-z-bialej-trufli-krem-z-borowikow-krem-z-borowikami.jpg

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne 

Linkowanie wewnętrzne, to już ostatni krok jaki dzieli Cię od zakończenia prac związanych z optymalizacją opisu produktu pod SEO. Jednak na czym ono polega?

Jak pewnie się domyślasz, jest to tworzenie linków (odnośników) prowadzących do innych podstron znajdujących się w obszarze tej samej domeny. W tym przypadku, będą to po prostu linki prowadzące do innych produktów.

Być może zastanawiasz się teraz, w jaki sposób to zrobić? Najlepszym i najpopularniejszym rozwiązaniem jest dodanie modułu odpowiedzialnego za wyświetlanie produktów podobnych. Jego wykorzystanie znakomicie obrazuje zrzut pochodzący ze sklepu ZALANDO. 

Moduł z podobnymi produktami - sklep Zalando
Moduł z produktami podobnymi, to najszybszy sposób na wdrożenie linkowania wewnętrznego na karcie produktu. Jego wykorzystanie doskonale widać m.in. w sklepie Zalando. Źródło: ZALANDO.

Ciekawym pomysłem na linkowanie wewnętrzne, może być także przedstawienie użytkownikowi produktów o tym samym kolorze lub wzorze. W taki właśnie sposób zrobił to sklep internetowy KARO.

Linkowanie wewnętrzne na karcie produktu - produkty w tym samym kolorze
W jaki sposób zadbać jednocześnie o linkowanie wewnętrzne oraz o użytkownika? Wdrażając moduł wyświetlający produkty w tym samym kolorze. Takie rozwiązanie możesz znaleźć na karcie produktu sklepu KARO. Źródło: KARO. 

Wdrażając linkowanie wewnętrzne na karcie produktu, koniecznie zwróć jeszcze uwagę jeden element – nawigację okruszkową.  

Nawigacja okruszkowa w sklepie Karo
Breadcrumbs to obowiązkowy element każdej karty produktu i nie tylko. Sprawdź czy znajduje się także w Twoim sklepie internetowym! Źródło: KARO.

Jej zalety są widoczne nie tylko w kontekście SEO, ale również samego użytkownika. Dzięki tzw. “okruszkom chleba” jest mu zdecydowanie łatwiej odnaleźć się w strukturze strony. 

Czas na Twój własny opis produktu zoptymalizowany pod kątem SEO

Wiesz już jak pisać opisy produktów w sklepie internetowym. Znasz również wszystkie najważniejsze elementy związane z optymalizacją opisów produktów pod kątem SEO. Nie pozostaje zatem nic innego, abyś to Ty przygotował własny opis – przyjazny nie tylko wyszukiwarce Google, ale również Twoim potencjalnym klientom. 

5/5 - (62 votes)
Marcin Rząca
Marcin Rząca

Specjalista ds. SEO. W INTLE zajmuje się przeprowadzaniem audytów SEO, Link Buildingiem oraz optymalizacją sklepów internetowych.

Prywatnie, pasjonat siatkówki oraz motoryzacji.

Kategorie: Pozycjonowanie - SEO

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

5/5 - (62 votes)

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Jak pisać skuteczne nagłówki SEO? Oto praktyczne rady i podpowiedzi

07 paź 2021

Na pytanie, czym jest nagłówek, odpowiadam - tym, co zwiększa liczbę kliknięć nawet pięciokrotnie. Mimo ich ogromnej roli niektórzy twórcy treści nie są świadomi ukrytej w nagłówkach mocy. Zobacz, jak pisać nagłówki SEO, by zwiększyć ilość wejść na stronę!

10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

08 wrz 2021

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoje treści blogowe nie generują ruchu lub nie są widoczne na żadne słowa kluczowe? Co może być tego przyczyną? Najczęstszy powód to liczne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem elementów SEO. To właśnie one utrudniają zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie wysokiego ruchu organicznego. Porozmawiajmy zatem o popularnych błędach w optymalizacji artykułów blogowych, których powinieneś unikać!

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

25 lut 2020

Będąc właścicielem sklepu internetowego, na pewno nie raz zastanawiałeś, co zrobić z produktami, które nie są już dostępne w Twojej ofercie. Być może przyszło Ci wtedy do głowy, aby taki produkt po prostu usunąć. W kontekście SEO jest to najgorsze z możliwych rozwiązań, jakie mógłbyś wybrać. Zatem, jak poradzić sobie z produktami nieaktywnymi w sklepie internetowym? Przedstawię Ci 4 skuteczne metody, które rozwiążą ten problem!

Najważniejsze czynniki rankingowe Google, dzięki którym zwiększysz widoczność swojej strony w wyszukiwarce

05 paź 2021

Czynniki rankingowe podczas pozycjonowania, których ilość trudno zliczyć, są odmienione przez właścicieli witryny przez wszystkie przypadki. W takiej sytuacji przeważnie zastanawiamy się gorączkowo, na które elementy strony położyć największy nacisk oraz jakie czynniki wpływają na pozycję witryny w Google. Choć nie możemy dokładnie określić wszystkich czynników i tego, w jaki sposób decydują o rankingu wyszukiwarki, wiemy dobrze, jakie są najważniejsze i o których nie możemy zapominać. Poniżej prezentujemy więc najważniejsze czynniki rankingowe Google o jakie musimy zadbać, jeśli chcemy, aby nasza strona internetowa znajdowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.

Co mówią o nas klienci

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman