Aktualizacja: 19 stycznia 2024
Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Manager i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!
Powinieneś rozważyć założenie konta w Facebook Business Manager, jeśli:
…możesz mieć więcej niż jedno konto w Business Managerze na Facebooku? Skorzystaj z linku: https://business.facebook.com/create.
Jeśli posiadasz kilka profili firmowych, dotyczących różnych biznesów, możesz dla każdego z nich założyć osobnego Managera. W ten sposób każdy fanpage będzie przypisany do osobnego Menedżera firmy, a Tobie łatwiej będzie się w ten sposób odnaleźć. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby stworzyć jednego głównego Business Facebook Managera i w nim posiadać dostęp do wszystkich kont i zasobów.
Pamiętaj jednak, że prowadząc aktywnie działania reklamowe na Facebooku i Instagramie, potrzebujesz nie tylko konta reklamowego. Przyda Ci się także piksel, a w wielu przypadkach i katalog produktów. Musisz te zasoby odpowiednio pogrupować, aby przykładowo odpowiedni piksel był połączony z prawidłowym kontem reklamowym. Nie jest to trudne, ale jeśli chcesz sobie to maksymalnie ułatwić, osobne profile Business Facebook Manager mogą być lepszym (i bardziej intuicyjnym) wyborem.
Być może właśnie zadajesz sobie pytanie:
„Dlaczego powinienem używać Business Managera, skoro do tej pory dobrze sobie radziłem z zarządzaniem kontem firmowym bez niego?”
Menedżer Firmy przede wszystkim pozwoli Ci kontrolować z jednego miejsca wszystkie Twoje zasoby (profile stron, konta reklamowe, piksele itd.), co nie tylko ułatwi Ci pracę, ale też pozwoli oddzielić Twoje konto osobiste od firmowego.
Po utworzeniu konta w Menedżerze Firmy zyskujesz centralną przestrzeń do zarządzania firmą, odrębną od profilu prywatnego na Facebooku. Jednocześnie Twoje konto osobiste będzie wolne od powiadomień dotyczących zaakceptowanych promocji czy udostępnień Twoich wpisów. Te będziesz otrzymywać w Business Managerze lub po przełączeniu się na profil strony (fanpage’a). Możesz je także przekierować na adres mailowy, dzięki czemu Twój telefon nie będzie zasypywany powiadomieniami z Facebooka.
Jeśli jesteś człowiekiem zorganizowanym, zawsze trzymającym rękę na pulsie, to FB Manager przypadnie Ci do gustu. Będziesz mógł dowolnie przypisywać różnym osobom konkretne role, z którymi wiążą się określone zadania oraz możliwości dostępu do stron i kont reklamowych. Z czasem Twój zespół, agencje, z którymi współpracujesz lub reklamodawcy mogą się zmienić. Dzięki Menedżerowi Firmy bez problemu nadasz uprawnienia nowym współpracownikom.
…osoby, którym przypiszesz role, nie muszą znajdować się na Twojej liście znajomych? Natomiast obowiązkowo muszą posiadać konto na Facebooku.
Bardzo dużą zaletą posiadania Facebook Business Managera jest również zwiększenie bezpieczeństwa Twoich profili firmowych w social mediach i jednocześnie ochrona Twojej marki w sieci. Facebook for Business da Ci dodatkowe możliwości, np. kontakt z działem pomocy czy działem technicznym. To zupełnie inne wsparcie niż to, jakie jest dostępne dla zwykłego osobistego konta.
Jeśli będziesz chciał udzielić dostępu do wybranego zasobu konkretnej osobie, np. pracownikowi agencji, z którą współpracujesz, nie musisz robić tego przez wspomnianą wcześniej funkcję dodania osoby. Wystarczy, że przekażesz dostęp partnera innemu Facebook Business Managerowi – w tym wypadku agencji. Dzięki temu nie będziesz musiał dawać pełnych dostępów jednej osobie czy przypisywać jej roli administratora na fanpage’u. Wszystko zrobisz za pomocą kilku kliknięć. To również pozwoli Ci zadbać o bezpieczeństwo swoich profili – Ty będziesz jedynym właścicielem wszystkich zasobów i będziesz je udostępniać innym firmom.
Tylko kilka prostych kroków dzieli Cię od wejścia na wyższy poziom zarządzania swoją firmą na Facebooku. Zacznij od zalogowania się na swoim prywatnym koncie. Następnie w nowej karcie przeglądarki wpisz adres strony: https://business.facebook.com/create i kliknij w przycisk „Utwórz konto”.
Następnie wypełnij pole z nazwą firmy i konta. Nie musi być to nazwa, która widnieje w CEIDG, tylko Twoja marka. Jeszcze tylko uzupełnij pozostałe dwa pola i kliknij przycisk „Wyślij”.
I gotowe! Właśnie założyłeś swoje nowe konto w Menedżerze Firmy na Facebooku! Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji, która jest równie prosta.
… firmowe konto w Business Managerze nie musi zostać założone przez właściciela firmy? Może to zrobić delegowany pracownik, który później nada właścicielowi rolę admina. Jeśli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, możesz zlecić to zadanie nam! Chętnie przygotujemy i zoptymalizujemy Twój Facebook Business Manager, aby był gotowy do pracy.
Od teraz pod linkiem https://business.facebook.com/ znajdziesz swoje konto firmowe. Po zalogowaniu się będziesz mógł stworzyć nowe zasoby lub uzyskać dostęp do już istniejących (jeśli ich właścicielem jest inny Menedżer firmowy). Są nimi fanpage, konta reklamowe, piksele, aplikacje, katalogi produktów czy konta na Instagramie.
Zarządzanie zasobami odbywa się w zakładce Ustawienia firmowe, którą znajdziesz rozwijając menu po lewej stronie (kliknij w trzy poziomie kreseczki), lub bezpośrednio pod tym linkiem https://business.facebook.com/settings/. Zapisz go sobie na pasku zakładek, aby zawsze mieć go pod ręką.
Dzięki intuicyjnemu interfejsowi w łatwy sposób dodasz do konta podstawowe zasoby Twojej firmy. Zacznij od:
Dodatkowe zasoby (np. konto na Instagramie, piksele czy katalog) dodasz poprzez wybranie odpowiedniego przycisku z menu po lewej stronie w zakładce Ustawienia firmowe.
Facebook stale rozwija także narzędzia zabezpieczające, które pomogą Ci skuteczniej kontrolować zasoby reklamowe. Możesz dodać nowe zabezpieczenia bezpośrednio z ekranu głównego lub przejrzeć wszystkie możliwe opcje w Centrum zabezpieczeń, do którego przejdziesz przez Ustawienia firmowe. W zależności od ilości zasobów w Twoim Business Managerze, dostępne opcje mogą się różnić.
Strona to jeden z najważniejszych zasobów Twojej firmy. Prawa do strony mogą zostać zgłoszone tylko przez jednego Menedżera Firmy, natomiast wiele kont partnerów (agencji lub osób indywidualnych) może mieć dostęp do strony, a także na niej publikować i kupować reklamy.
Zacznij od kliknięcia w przycisk „Strony” w Ustawieniach firmowych (zakładka Konta) i następnie „Dodaj”. Jeśli wcześniej nie założyłeś profilu firmowego, a swą przygodę z promowaniem własnej marki na Facebooku rozpocząłeś od założenia Business Managera, to teraz będziesz miał okazję to zrobić. Wystarczy, że klikniesz przycisk „Utwórz nową stronę”, a serwis przeprowadzi Cię przez prosty kreator strony. Jeśli natomiast posiadasz już swój fanpage, dodasz go wybierając opcję „Dodaj stronę”. Pamiętaj, że aby samodzielnie podpiąć daną stronę do Menedżera Firmy, musisz być jej administratorem!
Jeżeli konfigurację Business Managera zlecił Ci Twój szef, który jest administratorem firmowego fanpejdża, to zostanie wysłane do niego powiadomienie z prośbą o akceptację zgłoszenia. Z kolei w sytuacji, gdy Ty jesteś administratorem, często prośba akceptuje się automatycznie i strona pojawi się w Twoim Menedżerze Firmy. Jeśli się tak nie stanie, możesz zweryfikować prośby przełączając się na fanpage, a następnie klikając „Pulpit profesjonalny” i „Dostęp do strony”. Tam pojawi się możliwość zaakceptowania prośby. To także opcja w sytuacji, gdy do administratora nie dotrze mail lub powiadomienie z prośbą – a czasami się to zdarza!
Kolejną istotną kwestią jest konfiguracja konta reklamowego, które umożliwi Ci kupowanie reklam na powiązanych stronach. W Ustawieniach firmowych kliknij w przycisk „Konta reklamowe” i następnie “Dodaj”. Jeśli chcesz stworzyć nowe konto, powinieneś wybrać opcję „Utwórz nowe konto reklamowe”.
Wpisz dowolną nazwę swojego konta reklamowego (najlepiej jednak, aby była ona podobna do nazwy, której użyłeś zakładając Business Managera). Strefa czasowa najprawdopodobniej zostanie dopasowana automatycznie, natomiast zwróć uwagę na walutę! Istnieje duża szansa, że będziesz musiał zmienić ją na PLN. To bardzo ważne.
W następnym okienku zostaniesz zapytany o to, w czyim imieniu będzie używane to konto. Zaznacz pierwszą opcję, jeśli chcesz, aby reklamy i związane z nimi płatności dotyczyły Twojej firmy.
Każde konto reklamowe powinno zawierać powiązaną metodę płatności. Aby przypisać ją do właśnie założonego konta reklamowego, rozwiń menu u góry po lewej stronie (trzy kreseczki) i wybierz opcję „Rozliczenia i płatności”. Pamiętaj także o zajrzeniu do zakładki „Konta”, gdzie na samym dole dodasz dane firmy. To bardzo istotne, gdyż te dane znajdą się na fakturach.
Na koniec pozostało Ci już tylko dodać swoich współpracowników, nadać im odpowiednie role i dostępy do zasobów. Ty, jako założyciel konta, automatycznie otrzymasz uprawnienia administratora. Dobrą praktyką jest przypisanie przynajmniej 2 administratorów do jednego konta. Zrobisz to klikając w przycisk „Zaproś osoby”, wchodząc w ustawienia firmowe i wybierając z lewej strony kolejno: Użytkownicy → Osoby.
Zaproś osoby do współpracy, wpisując ich adresy mailowe. W kolejnym oknie będziesz mógł od razu przypisać im dostęp do wcześniej stworzonych zasobów, czyli np. strony lub konta reklamowego. Podane maile nie muszą być związane z konkretnymi profilami na Facebooku, lecz osoby po otrzymaniu zaproszeń będą musiały zalogować się poprzez swoje prywatne konta.
Jeśli zechcesz dodać agencję jako partnera i przypisać jej rolę, zrobisz to w zakładce „Partnerzy” w Ustawieniach firmowych. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc zajmować się zmianą ról w obrębie agencji.
I to by było na tyle z podstawowych informacji dotyczących Facebook Business Managera! Wiesz już, jak założyć nowe konto oraz jak dodać najważniejsze zasoby. Pamiętaj, że Menedżer Firmy oferuje znacznie więcej narzędzi, które udoskonalą zarządzanie Twoją firmą w sieci. Możesz np. skonfigurować piksele, aby dokładnie śledzić konwersje lub podpiąć instagramowe konto, aby również tam wyświetlać swoje reklamy lub przeprowadzić dokładną analizę swoich odbiorców dzięki zaawansowanym statystykom.
Już teraz zapraszam Cię do wspólnego odkrywania sekretów Facebook Business Managera. W następnym tekście przeprowadzę Cię przez proces wdrożenia pikseli, co pozwoli Ci na skuteczną monetyzację Twojej strony.
Nie ma Cię na Facebooku, czyli nie istniejesz – to stwierdzenie, które, choć kiedyś wykorzystywane nieco prześmiewczo, dziś nadal zawiera w sobie ziarenko prawdy. Obecność firmy w social mediach ma ogromną wartość. Może pomóc jej zaistnieć na różne sposoby – dotrzeć do nowych odbiorców, budować pozycję eksperta i zaufanie wśród potencjalnych klientów, rozpocząć sprzedaż lub poprawić jej wyniki. Wzmocnienie tych efektów umożliwia reklama na Facebooku. Poznaj ją bliżej!
Odpowiednio stargetowana reklama na Facebooku jest kluczowa w kontekście całej kampanii. Najczęściej dobierając grupę odbiorców do kampanii koncentrujemy się niestety głównie na podstawowych zainteresowaniach i nie szukamy dalszych możliwości. A mamy ich sporo. I to właśnie te niestandardowe grupy lub poszukiwanie kreatywnych rozwiązań jest kluczowe w kontekście powodzenia Twojej kampanii.
Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku, to najczęściej najbardziej skuteczne i efektywne grupy odbiorców w Twojej kampanii reklamowej. Ich tworzenie jest niezwykle proste o czym przekonasz się z poniższego artykułu, równie proste jak tworzenie reklam z nimi w roli głównej. Możesz wykorzystać je praktycznie do każdego typu kampanii w swoim managerze reklam.
Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?
Co mówią o nas klienci