Aktualizacja: 31 marca 2022
Planujesz rozpoczęcie działalności handlowej online i chcesz założyć sklep internetowy? To świetny pomysł, gdyż branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie! Możesz jednak mieć pewne obawy związane ze sporą konkurencją na rynku. Kluczem do sukcesu może okazać się niepopełnianie kilku istotnych błędów, jakie mogą negatywnie wpłynąć na Twoją działalność.
Jeżeli interesuje Cię zakładanie sklepu internetowego, poznaj 6 błędów, których warto unikać.
Ostatnie dwa lata pandemii koronawirusa pokazały, że branża e-commerce jest świetną deską ratunku dla handlu. Coraz więcej firm i przedsiębiorców zaczęło sprzedawać swoje produkty online, jednakże nie każdy był z góry skazany na sukces. Dziś wielu błędów przy wejściu na rynek sprzedażowy można uniknąć, zakładając sklep internetowy Zyro.
Jest to nowoczesna platforma, która funkcjonuje jako kreator stron www oraz sklepów internetowych. Wraz z pełnym wsparciem na każdym etapie budowy witryny, Zyro pomaga uniknąć licznych wpadek, które mogą przydarzyć się niedoświadczonym przedsiębiorcom w branży e-commerce. Warto sprawdzić aktualną ofertę platformy i przetestować kreator sklepu internetowego oraz jego wygodne implementacje marketingowe.
Zakładanie sklepu internetowego często wiąże się z błędami, których da się uniknąć. Ważne jest, by odpowiednio przygotować się do budowy, rozwoju i zarządzania w branży e-commerce. W związku z tym, przedstawiamy najczęściej spotykane problemy oraz sposoby, jak można ich uniknąć.
Analizując rynek e-commerce, można mieć całkiem ambiwalentne podejście do tego tematu. Z jednej strony, sprzedaż internetowa prężnie się rozwija, a sklepów online stale przybywa. Z drugiej zaś, ogromna ich liczba kończy działalność w ciągu pierwszych dwóch lat od powstania. Problem ten dotyczy głównie błędnego zarządzania firmą, ale może wynikać również z nieodpowiedniego planowania.
Monetyzacja Twojego pomysłu na firmę oraz generowanie stałego przychodu może stanowić przeszkodę już na starcie. Ważne jest, aby odpowiednio wcześnie przygotować rozbudowany biznes plan dla swojego sklepu. Powinien on dotyczyć również zarządzania budżetem firmowym, gdyż niepodjęcie tej kwestii może prowadzić do porażki.
Często mówi się, że klienci „kupują oczami”. Wiele osób podejmuje decyzje odnośnie zakupów w sieci już przy pierwszym kontakcie ze sklepem. Jeżeli jest on źle zaprojektowany, wówczas potencjalny konsument może czuć się zniechęcony i zaniechać dalszych zakupów.
Najczęstszymi problemami w tym zakresie są:
Zakładanie sklepu internetowego to bardzo ważne zajęcie już na poziomie projektowania strony. Warto jednak zaznaczyć, że nie trzeba w tym celu wynajmować usług profesjonalnych deweloperów i projektantów. Z pomocą początkującym przedsiębiorcom e-commerce przychodzi kreator stron www Zyro, o którym wspominaliśmy wcześniej.
W branży e-commerce nie wystarczy samo zakładanie sklepu internetowego. Rzadko kiedy zdarza się, że pozostawiony sam sobie e-sklep generuje atrakcyjne przychody. Choć na pozór wydaje się, że taka działalność powinna generować przychód pasywny, to jednak trzeba postawić też na aktywność w firmie.
Przedsiębiorcy często popełniają daleko idące błędy, ponieważ nie opierają się na analizach rynkowych. Co więcej, nie wyciągają wniosków z poprzednich omyłek. Tymczasem, jak można dostosowywać swoją działalność do potrzeb klientów, kiedy nie analizuje się ich zachowania?
Analizy nie zawsze są łatwe, ale pozwalają uniknąć sporo kłopotów:
Ponad połowa globalnego ruchu sieciowego to dziś zasługa urządzeń mobilnych, a odsetek ten stale rośnie. Innymi słowy, ludzkość „przesiada się” z komputerów na smartfony i tablety. Dotyczy to również zakupów w Internecie.
Zakładanie sklepu internetowego powinno być procesem dwutorowym – należy bowiem zadbać o pozytywne doświadczenia klientów korzystających z komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Potrzebna jest responsywna strona, która pozwoli na intuicyjne korzystnie z oferty na każdym ekranie.
O co warto zadbać, by zoptymalizować wersję mobilną sklepu:
Nie wystarczy posiadać w ofercie wysokiej klasy produkty, ponieważ trzeba je jeszcze uwidocznić. Ta przesłanka ma zastosowanie w każdej formie marketingu, stale zyskując znaczenie w handlu elektronicznym. Odpowiednia równowaga między obrazem i tekstem daje użytkownikom możliwość uzyskania niezbędnych informacji bez przeciążenia.
Osiągnięcie balansu w content marketingu zależy od Twojej niszy, a także grupy docelowej. Bardzo często stosuje się zasadę „less is more”, czyli „mniej znaczy więcej”. Właściwa implementacja tej idei nie tylko wpływa na doświadczenia klienta, ale też pozwoli Ci na lepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.
SEO (Search Engine Optimization) to pojęcie odnoszące się do działań, jakie mają na celu lepszą optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Nie pokrywa się ono z działaniami optymalizacyjnymi dla użytkowników, gdyż dotyczy aspektów technicznych witryny. Właściwie dobrana strategia SEO może mieć ogromne znaczenie dla lepszego pozycjonowania Twojego e-sklepu.
Zakładanie sklepu internetowego według wytycznych SEO pozwala osiągnąć wyraźniejszą widoczność w sieci. Wielu sprzedawców nie przestrzega jednak podstawowych zasad optymalizacji, przez co potencjalnym klientom trudniej znaleźć ich sklep. W przypadku e-commerce, konkurencja na rynku może być bardzo szeroka, a wybicie się z tłumu nie należy do najłatwiejszych zadań.
Do kluczowych zasad SEO w e-commerce należą między innymi:
Zakładanie sklepu internetowego to jeden z najciekawszych sposobów na działalność gospodarczą w 2022 roku. Warto jednak ustrzegać się najczęstszych błędów, które zwykle przeszkadzają przedsiębiorcom w osiągnięciu sukcesu. Branża e-commerce cieszy się rosnącą popularnością, więc warto wykorzystać współczesne trendy w handlu online. Należy jednak robić to z głową i odpowiedzialnością, by uniknąć niepotrzebnych problemów.
Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoje treści blogowe nie generują ruchu lub nie są widoczne na żadne słowa kluczowe? Co może być tego przyczyną? Najczęstszy powód to liczne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem elementów SEO. To właśnie one utrudniają zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie wysokiego ruchu organicznego. Porozmawiajmy zatem o popularnych błędach w optymalizacji artykułów blogowych, których powinieneś unikać!
Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.
Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.
Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...
Co mówią o nas klienci