7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego

21 listopada 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego
7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego

W czasach, gdy to kontent jest królem i to on w dużej mierze decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, blogi firmowe wyrastają jak grzyby po deszczu. W jaki sposób wyróżnić się w tym tłumie?

1. Raport, który czyta się jak kryminalną powieść

Marketerzy doskonale wiedzą, że liczb, dat, danych należy wystrzegać się jak ognia, bo takie informacje klienta nie interesują i nie ma szans, by zostały przez niego zapamiętane. To prawda, ale dotyczy ona tekstów. W każdej branży są bowiem dane, statystyki, które chcielibyśmy znać i które wywołują wypieki na twarzy. Jesli masz czas, ludzi i możliwości, stwórz raport z takimi informacjami, z wypowiedziami ekspertów. Możesz być pewny: rozejdzie się jak świeże bułeczki.

Teacher holding green chalkboard with title BLOG

2. Informacje z zaplecza

Spokojnie, nie chodzi tutaj o spis towarów czy wyniki z przeprowadzonej inspekcji. Pokaż swojemu klientowi, że Twoja firma to nie tylko marka, której nazwa pojawia się na produktach, siedziba, do której mogą przyjść, anonimowy pracownik, który odbierze jego telefon. Jeśli teksty na bloga pisze kilka osób, do artykułów dodaj ich zdjęcia. Jeśli w twojej branży bardzo ważny jest kontakt z klientem, pokaż przedstawicieli firmy i napisz o nich kilka słów. Klient będzie wiedział, kto go odwiedzi.

3. A może konkurs…?

Blogosfera to jedno z tych miejsc, dzięki którym możesz zaangazować swojego klienta, zyskać jego lojalność, nawiązać z nim długofalową relację. Najprostszym sposobem będzie w tym wypadku konkurs. Zadanie, jakie będzie miał do wykonania klient, nie powinno być zbyt trudne, gdyż może go zniechęcić do udziału. A nagroda? Jeśli produkty twojej firmy nie są bardzo drogie, to one mogą być stawką. Dzięki temu jest szansa, że osoby, które nie znają jeszcze Twoich kosmetyków, po prostu się do nich przekonają. Po drugie, jeśli Twoja firma sprzedaje pralki, kosiarki i inne wartościowe produkty, zaproponuj kody rabatowe. Będą one doskonałym impulsem do zakupu.

4. Filmik, infografika i coś jeszcze…

Sieć to miejsce, w którym szukamy nie tylko informacji, ale też, a czasem przede wszystkim, rozrywki. Bez wzgledu na branżę, jaką się zajmujesz, od czasu do czasu możesz porzucić mentorskie tory i zaserwować czytelnikowi branżowe ciekawostki. Ale na tym nie koniec. Prowadzisz studio fitness? Wrzuć jakiś filmik z ćwiczeniami. Jesteś dietetykiem? Wrzuć infografikę z jadłospisem na jeden tydzień. Po prostu połącz przyjemne z pożytecznym.

5. Napisz proszę chociaż krótki list…

A w zasadzie to „list-ę”. Jeśli klient decyduje się poświęcić czas na przeczytanie Twojego artykułu, powinieneś w jakiś sposób go nagrodzić. Możesz to zrobić co najmniej dwojako. Po pierwsze, specjalistyczną wiedzą i informacjami, których nie znajdzie na innych stronach (rola eksperta). Po drugie, oszczędzając jego czas, czyli tworząc dla niego listę. 7 sprawdzonych sposobów na… 5 pomysłów, jak…, 9 zasad… to teksty, które streszczają, porównują, pomagają. To dowód, że zanim je napisałeś, musiałeś poszperać. I że wykonałeś pewną pracę za Twojego czytelnika.

6. Jak być piękną i nie zwariować?

Jak – od tego słowa zaczyna się wiele ważnych dla klienta tekstów, tekstów poradnikowych. Nie zapominaj o tym planując tematy, którymi się zajmiesz na swoim blogu. Jak zamontować panele? Jak być gotową do pracy w 5 minut? Jak wartościowo spędzać czas z dzieckiem. Pomóż czytelnikowi, a z całą pewnością to doceni i będzie o tobie pamietał, gdy przyjdzie czs zakupu.

7. Przewodnik po Krakowie…

No tak, ale co jeśli nie prowadzisz krakowskiego hotelu albo restauracji? Możesz zrobić inne, nie mniej ciekawe przewodniki – o tym, jak zaczynać i jak wytrwać. Masz sklep sportowy – przygotuj przewodnik dla początkującego biegacza. Prowadzisz butik odzieżowy? Zabierz klientów w podróż po świecie mody.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman