Synergia działań w strategii marketingowej

14 lutego 2020

|Analityka i Strategia Marketingowa|Synergia działań w strategii marketingowej
Kiedy tworzymy strategię marketingową, zwykle planujemy wiele aktywności w różnych kanałach. Mogą być one traktowane jako odrębne byty, jednak ich efekt zwielokrotnimy poprzez wykorzystanie synergii, która w naturalny sposób między nimi występuje. W tym artykule dowiesz się, jak wykorzystać ową synergię w planowaniu i realizacji strategii marketingowej.
Synergia działań w strategii marketingowej

Czym jest synergia działań?

Wszystkie podejmowane działania marketingowe możemy porównać do puzzli. Jeden element pasuje do drugiego, uzupełnia go i jednocześnie łączy z innymi elementami. Naszym zadaniem jest poukładanie tych puzzli – bez tego są po prostu rozsypanymi kawałkami, które nie tworzą większej całości i nie wspierają się. Innymi słowy: niepoukładane puzzle oznaczają bałagan w naszej strategii i działaniach, przez co nie wykorzystujemy w stu procentach ich potencjału. Co więcej, rozsypane kawałki łatwo pogubić – im więcej ich zgubimy, tym bardziej zbliżamy się do działania po omacku. Jeśli odpowiednio poukładamy działania marketingowe na etapie przygotowywania strategii, pomoże nam to uzyskać pełny obraz, który ułatwi osiągnięcie pożądanych rezultatów.

Dzięki synergii wiele Twoich inicjatyw marketingowych łączy się. Takie połączenie daje lepszy efekt niż suma pojedynczych części. Dlaczego? Aby klient kojarzył Cię i zainteresował się Twoją marką, a potem zaufał Ci i kupił Twój produkt, musi wielokrotnie na Ciebie trafić. Mówi się, że znaczące zwiększenie szans na pozostanie w pamięci użytkownika następuje po 6 wyświetleniach komunikatu czy brandu. Taka ekspozycja może też zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży. Efekt dodatkowo zwielokrotniają wyświetlenia w wielu mediach i formach, przez co ścieżka zakupowa klienta się skraca.  

Jakie korzyści daje synergia marketingowa?

  • wspiera budowanie spójnego wizerunku marki, 
  • pomaga poszerzyć świadomość marki przez jej zwiększoną ekspozycję,
  • wzmacnia efektywność poszczególnych działań marketingowych,
  • ułatwia osiągnięcie wyższego zasięgu i dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
  • sprawia, że Twoje działania są bardziej poukładane i usystematyzowane,
  • zwiększa wiarygodność.

Jak podejść do synergii działań marketingowych?

Najpierw ustal, które działania marketingowe się uzupełniają – który z puzzli pasuje do innego. Dopasuj jedną aktywność marketingową do drugiej. Nie próbuj jednak układać wszystkiego naraz – stawiaj małe kroczki.

Bardzo często powtarzającym się elementem działań marketingowych jest content marketing. To tylko potwierdzenie opinii, według której “Content is King”. Jednakże sam content nie ma wielkiej mocy, jeśli podchodzimy do niego bez spojrzenia na kontekst, w jakim znajduje się klient. Chodzi o jego aktualną sytuację, potrzeby, możliwości i preferencje. W innym celu wchodzi na Facebooka czy Instagrama, czego innego szuka w Google, co innego skłania go do przeczytania artykułu na blogu.

Jakie działania marketingowe najmocniej się wspierają? 

To, jak poszczególne obszary marketingu internetowego wzajemnie się uzupełniają, doskonale widać w relacjach między content marketingiem, SEO i SEM. Już od kilku lat Google zwraca ogromną uwagę na jakość treści na stronach internetowych. Algorytmy pozycjonujące witryny analizują unikalność contentu, jego adekwatność do całej witryny, a także zachowanie użytkowników względem tych treści.

Ogromny wpływ ma tutaj kilka parametrów – czas spędzony przez użytkownika na konkretnej podstronie z treścią, współczynnik odrzuceń i liczba linków prowadzących do określonego adresu url. Te trzy parametry bardzo dobrze pokazują czy treść jest chętnie czytana, daje odpowiedź na to, czego szuka użytkownik i chętnie poleca się ją dalej. W ten sposób content pozytywnie wpływa na SEO. Jeśli wszystkie warunki zostaną spełnione i roboty Google uznają, że treść warto umieścić w pierwszych wynikach wyszukiwania, sytuacja odwraca się. Teraz to SEO wspiera samą treść i pomaga jej dotrzeć do szerszej grupy odbiorców – dzięki temu rośnie liczba osób odwiedzających podstronę, co również ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Obustronne wsparcie contentu i SEO jest tu widoczne gołym okiem.

Do tego związku dochodzi jeszcze reklama Google Ads. Im lepiej zoptymalizowana strona, im jej treść chętniej czytana i lepiej dopasowana do zapytań, tym koszt reklamy jest niższy. Dzięki temu masz szansę zwiększyć liczbę wyświetleń reklamy i poprawić jej umiejscowienie. To oznacza z kolei, że na stronę prawdopodobnie wejdzie więcej osób. Jeśli jej treść została przygotowana zgodnie z najlepszymi praktykami, pozycjonowanie i content marketing będą wspierane przez SEM.

Kolejny silny związek zachodzi pomiędzy content marketingiem, SEO i Social media Marketingiem. Przed chwilą wspomniałam o tym, jak content i SEO wzajemnie się uzupełniają, całość wspierają jednak jeszcze działania w social media. Dzieje się tak dlatego, że profile w mediach społecznościowych potrzebują “wsadu”, czyli treści, które można tam publikować. Częściowo problem ten rozwiązują działania content marketingowe. To działa jednak również w drugą stronę – jednym ze sposobów dystrybucji i promocji tworzonego contentu są właśnie social media. Te dwa elementy są więc kolejnymi pasującymi do siebie elementami układanki.

Do tego duetu dołącza również SEO. Algorytmy Google podczas oceny jakości witryny biorą pod uwagę linki przychodzące, czyli takie, które prowadzą do niej z serwisów zewnętrznych. Uwzględniane są tu także odnośniki z wielu platform społecznościowych, które przyczyniają się do zróżnicowania tego typu linków.


Wpis z bloga katalogmarzen.pl opublikowany na Facebooku

Ostatnia relacja, na którą chciałabym zwrócić Twoją uwagę, to związek między content marketingiem, e-mail marketingiem i marketing automation. Ich współpraca opiera się na podobnej zasadzie, jaka występuje w przypadku content marketingu i social media. Działania e-mail marketingu i automatyzacja marketingu wymagają interesujących treści. Z drugiej strony, tworzony przez nas content musi być jakoś promowany, aby dotarł do potencjalnych zainteresowanych – pomoże mu w tym właśnie e-mail marketing i marketing automation. Wzajemny wpływ obu elementów ponownie jest tu wyraźnie widoczny.


Promocja artykułu z bloga za pośrednictwem newslettera – coffeedesk.pl

Jak widzisz, wiele – jeśli nie wszystkie! – aktywności, jakie podejmujemy w ramach działań marketingowych, wzajemnie na siebie oddziałuje. Jeśli więc chcesz usprawnić pracę i zwiększyć efekty swoich działań, zachęcam Cię do podjęcia próby ułożenia tej marketingowej układanki w spójny i klarowny obrazek.

Agata Chmielewska
Agata Chmielewska

E-commerce & On-line Marketing Consultant

Od 13 lat związana z e-commerce. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy zarówno po stronie Klienta, jak i agencji, współpracując m.in. z takimi firmami jak Praktiker, Willsoor, LokalnyRolnik.pl czy SuperKoszyk.pl. Wciąż się uczy i uwielbia dzielić się zdobytą wiedzą oraz doświadczeniem. Po pracy zapalona blogerka, która edukuje na www.achmielewska.com i prowadzi podcast FIRMA ON-LINE.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Inni mają rację?

Inni mają rację?

Warto przeanalizować wybrane sklepy internetowe pod kątem jednego z najczęściej wykorzystywanych mechanizmów psychologicznych w marketingu internetowym, a mianowicie Społecznego Dowodu Słuszności ... Dlaczego istotna jest dla nas opinia większości? Po pierwsze, zakładamy, że duże grono osób raczej się nie myli, a więc upatrujemy w zachowaniu grupowym (a tym bardziej masowym) pewnego rodzaju mądrości. Po drugie, ufamy, że inni wiedzą lepiej od nas, skoro decyzję już podjęli. Tym samym lekceważymy kontrargument głoszący, że ...

czytaj dalej

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Tworzenie person jest kluczową strategią każdej strategii marketingowej. Pozwala na wejście w buty Klienta, poznanie naszego idealnego odbiorcy, a co za tym idzie stworzenie takiego komunikatu reklamowego (usługi, strony www itd.), który będzie skrojony na miarę jego potrzeb i jednoznacznie na nie odpowie.

czytaj dalej

Lejek sprzedażowy w social media

Lejek sprzedażowy w social media

Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman