Reklama na Facebooku krok po kroku cz. 3

W poprzednich artykułach przedstawiliśmy możliwe cele, które możesz osiągnąć poprzez reklamę na Facebooku oraz sposoby targetowania. Teraz czas na praktyczne wskazówki dotyczące formatów reklamowych oraz tworzenia do nich tekstów i grafik.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • W których miejscach mogą się wyświetlać Twoje reklamy.
  • Co to jest dark post, reklama karuzelowa, dynamiczna reklama produktowa.
  • Czym powinny charakteryzować się skuteczne copy oraz dobra kreacja reklamy na Facebooku.

Na dobry początek uporządkujmy wiedzę

1. Gdzie zakupić poszczególne formaty reklamowe?

Reklamę na Facebooku możesz zakupić w kilku miejscach:

  • z poziomu fanpage,
  • w Menadżerze reklam na Facebooku,
  • w Power Editorze,
  • poprzez zewnętrzne narzędzia takie jak Fast Tony.

Każde z tych narzędzi oferuje inne możliwości zaawansowania reklamy. Np. z poziomu fanpage możesz tylko promować post lub stronę, natomiast korzystając z Menadżera reklam, masz dostęp do bardziej zaawansowanych formatów reklamowych, o których napiszemy w dalszej części artykułu.

2. W których miejscach wyświetlać się będzie nasza reklama?

Z pewnością jako użytkownik Facebooka zauważyłeś, że reklamy w tym portalu społecznościowym wyświetlają się w trzech miejscach. Poniżej przedstawiamy gdzie dokładnie się one znajdują i wymieniamy korzyści wynikające z tego typu umiejscowienia reklamy.

Reklama w aktualnościach na komputerze (News Feed Desktop).

– najbardziej angażuje,
– sprawdza się przy większości formatów reklamowych udostępnianych przez facebook ads,
– dzięki niej osiąga się najlepsze efekty, biorąc pod uwagę urządzenia stacjonarne.

Reklama po prawej stronie serwisu (Right Hand Side)

– najtańszy typ reklamy,
– z uwagi na niewielkie rozmiary, można promować w tym miejscu posty z przeniesieniem do witryny internetowej.

Reklama w aktualnościach na urządzeniu przenośnym (News Feed Mobile).

– świetnie sprawdza się przy okazji kampanii kierowanych do osób, które cały czas są w ruchu.
– jej minusem są większe koszty wyświetleń i interakcji.

3. Czas na formaty reklamowe

Zaczniemy od nowości, bo z pewnością takie formaty reklamowe jak posty z linkiem czy ze zdjęciem są Ci doskonale znane.

NOWOŚCI

  • Reklama karuzelowa (Carousel Ad), dostępna m.in. z poziomu Menadżera reklam, pozwala na zaprezentowanie kilku produktów/kategorii w ramach jednej reklamy. Według badań Facebooka, dzięki temu formatowi można podnieść klikalność i obniżyć koszty konwersji.
  • Dynamiczna reklama produktów (Dynamic Product Ad), dostępna z poziomu Power Editora, pozwala na promowanie produktów wśród klientów, którzy przeglądają katalog produktów w witrynie lub aplikacji. Plusem tej reklamy jest to, że możesz promować wszystkie produkty bez konieczności ustawiania oddzielnie każdej reklamy. Jak to działa? Wgrywamy katalog produktów, a następnie na jego podstawie automatycznie tworzone są reklamy produktowe.

POPULARNE FORMATY REKLAMOWE

  • Ukryte posty (Dark Post Ad) czyli posty reklamowe, które nie pojawią się na twojej stronie, ale w aktualnościach wybranej przez Ciebie grupy docelowej.
  • Posty z linkiem (Page Post Link Ad) – ten format sprawdzi się w przypadku chęci przekierowania użytkownika do naszego sklepu internetowego.
  • Posty z grafiką (Page Post Photo Ad), posty video (Video Ad) – te formaty stosujemy jeśli chcemy wygenerować zaangażowanie pod postem.
  • Reklama wydarzenia.

Ważne! Format reklamowy wybieramy pod wyznaczony cel. To on powinien pomóc nam osiągnąć zamierzone efekty.

4. Ważna jest kreacja

Kreacja to nic innego jak grafika oraz tekst (copy) Twojej reklamy. Jeśli jest zachęcająca, możesz znacząco zmniejszyć koszty dotarcia do wybranej grupy docelowej. Tworząc ją, weź pod uwagę następujące wskazówki:

  • Tekst powinien być jasny dla odbiorcy i zwięzły.
  • Zadbaj o to, by przykuć uwagę – zarówno słowem, jak i obrazem.
  • Grafika powinna mieć właściwy format, by odpowiednio wyświetlała się w poszczególnych miejscach.
  • Jeśli przekierowujesz użytkowników do zewnętrznej witryny zadbaj o to, żeby link był poprawny. Promując konkretny produkt, by skrócić proces zakupowy, ustaw link do podstrony z tym produktem.
  • Wykorzystaj kontekst – np. w trakcie trwania Euro 2016 publikuj ofertę mistrzowskich rabatów. Nawiązuj do sukcesów sportowych, wydarzeń filmowych i muzycznych.

5. Optymalizacja

Stworzyłeś kreację, skonfigurowałeś swoją reklamę i liczysz, że teraz odsapniesz? To niemożliwe! Aby móc cieszyć się z efektów, musisz optymalizować swoje kampanie facebook ads czyli dostosowywać je do potrzeb i nawyków Twoich użytkowników. W ramach optymalizacji należy:

  • testować różne warianty kreacji (zarówno tekstów, jak i grafiki),
  • pogłębiać grupy docelowe,
  • weryfikować moment wyświetlenia reklam,
  • zmieniać landing page,
  • monitorować kampanię (jej efekty oraz zachowania grupy docelowej o różnych porach).

6. Podsumowanie

Zakończyła się Twoja kampania Facebook Ads? Czas na przygotowanie raportu, który powinien zawierać następujące elementy:

  • podsumowanie grupy docelowej, budżetu, celów, kreacji i formatów,
  • informacje o wyświetleniach, zasięgach, CPC, CPM, CTR, konwersji,
  • wnioski dotyczące realizacji celów,
  • rekomendacje.
O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca Jak zrobić to dobrze z pomocą właściwego „contentu”? Właśnie tego dowiesz się z niniejszego artykułu. Podobno „content is the king”. Czy… Czytaj więcej
6 cech dobrego specjalisty ds. Social Media Każde stanowisko pracy wymaga konkretnych umiejętności oraz cech od osoby, która je obejmuje. Dotyczy to także stanowiska specjalisty ds. Social media,… Czytaj więcej
Dlaczego m-commerce to Twój priorytet Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM