Aktualizacja: 29 marca 2022
Korzystając z platformy sklepowej SaaS otrzymujemy już na początku pełną funkcjonalność. Dzięki temu bez problemu skorzystamy z wszelkich dostępnych funkcji, a sprzedaż działać może już chwilę po opłaceniu miesięcznego abonamentu w niskiej cenie. My natomiast możemy zająć się reklamą dla sklepu internetowego, aby jak najszybciej zyskać nowych klientów, którzy będą dokonywać zakupu w witrynie.
Opcji mamy dużo, a granice są tam, gdzie nasza kreatywność i budżet. Możemy z powodzeniem realizować strategię content marketingową wzmacniając pozycje w wyszukiwarce, edukować klientów z pomocą kanału firmowego na YouTube lub promować sklep na Facebooku i innych mediach społecznościowych. Każde działanie wymaga jednak organizacji i rozważenia każdego z kanałów, czym zajęliśmy się w artykule.
Po przeczytaniu powinieneś wiedzieć, jak wypromować sklep internetowy, aby odniósł sukces przynosząc realne korzyści.
Bez względu na to, przy wykorzystaniu jakiego oprogramowania ecommerce stworzyliśmy swój sklep, powinniśmy posiadać dokument zwany strategią marketingową. Znajdują się w niej wszelkie informacje na temat naszych celów marketingowych, planu działań, kanałów, z których będziemy korzystać i spodziewanych wyników.
To ważne, aby każda zainwestowana złotówka była monitorowana. Tylko w taki sposób w kolejnych etapach bez problemu stwierdzimy, czy realizowane przez nas działania przynoszą taki efekt, którego byśmy chcieli. W przeciwnym razie blokujemy swoje opcje dotyczące ulepszania promocji.
Gdy nie będziemy wiedzieć, co się nie sprawdza tak, jak myśleliśmy, że będzie, nie możemy tego ulepszyć, prawda? Jeżeli masz już plan działań i poglądową strategię, możesz przystąpić do wyselekcjonowania kanałów i zbadania możliwych zwrotów w postaci nowych klientów z każdego z nich.
Mało tego, w strategii zawrzesz informacje na temat swoich klientów. Usystematyzujesz wiedzę o nich i skorzystasz w badań, aby wyselekcjonować konkretne persony.
Wyobraź sobie, o ile skuteczniej możesz mówić do swoich klientów, gdy dokładnie wiesz, jakiego rodzaju komunikacji od Ciebie oczekują w danym mediów. Przykładowo do mam w wieku ponad 30 lat musisz mówić zupełnie inaczej niż do mężczyzn w wieku około 15 lat, jeżeli chcesz osiągać lepszy wynik.
Promocja sklepu internetowego to ciężki orzech do zgryzienia. Szczególnie, gdy jesteśmy z innej grupy konsumentów niż nasza grupa docelowa produktów w witrynie. Dlaczego? Wszystko z tego powodu, że w tej konkretnej sytuacji możemy nie wiedzieć, gdzie się reklamować, aby daną grupę potencjalnych klientów skutecznie zainteresować.
Zrobimy to analizując między innymi raporty SoTrender i SimilarWeb. Zobaczymy w nich, jakiego rodzaju osoby spędzają czas na których mediach i stronach internetowych w Polsce. To punkt wyjścia, od którego ustalimy skuteczny podział na poszczególne kanały.
Sklep internetowy, a dokładniej jego kanał w serwisie YouTube ma szansę na ogromny sukces, co potwierdzają, co potwierdzają najwięksi gracze.
Filmy z recenzjami na kanałach sklepów internetowych i poradniki krok po kroku osiągają rekordowe wyniki oglądalności przy popularnych produktach. To natomiast przekonuje klientów do danego sklepu, gdyż materiały wpływają pozytywnie na wizerunek. Są też źródłem edukacyjnym i wartością dla potencjalnych klientów, którzy w następnej kolejności mają poczucie obowiązku odwdzięczenia się dokonując zakupu.
Jeżeli jednak chcemy, aby materiały dotarły tam, gdzie planujemy, musimy zadbać co najmniej o kilka elementów. Tytuł wideo musi odzwierciedlać zapytanie, które wpisują klienci w wyszukiwarkę lub YouTube, np. recenzja Iphone XS Max.
Starajmy się zawrzeć tematykę naszego sklepu i kanału za pomocą tagów i w opisie. Wyjaśnijmy, co znajduje się w materiale i ułatwmy jego oglądanie. Jeżeli jest długi, zapiszmy w opisie, co znajduje się w jakiej części, a wtedy użytkownicy będą bardziej zmotywowani, by dotrzeć do tego, miejsca, które ich interesuje.
Później, po opublikowaniu, promujmy materiał w mediach społecznościowych firmy i za pomocą newslettera, gdyż filmy na YouTube, które zyskają popularność w pierwszych 24 godzinach, są eksponowane bardziej na stronie pod danym zapytaniem.
Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i chcemy promować go w social media, powinniśmy w pierwszej kolejności go zintegrować z Facebookiem. Oznacza to w uproszczeniu, że umożliwimy portalowi zaciągnięcie naszych produktów do opcji “Sklep na Facebooku” i stworzenie katalogów.
Później z wykorzystaniem tych produktów, możemy oznaczać je na konkretnych zdjęciach na Facebooku i Instagramie, a także tworzyć reklamy remarketingowe.
Zazwyczaj oprogramowanie ecommerce (platforma sklepowa) daje opcję łatwej, przyjemnej i szybkiej konfiguracji bez konieczności kodowania lub zaawansowanych czynności. Co więcej, przykładowo w Selly sprzedawcy otrzymują bazę wiedzy, w której w poszczególnych artykułach wyjaśnione jest, co w jakim momencie kliknąć, aby wszystko działało poprawnie.
Reklama sklepu internetowego dzieli się na działania związane z PPC (płatność za kliknięcie) i te, które przyczyniają się do organicznego, naturalnego wyeksponowania produktów, artykułów lub kategorii w danym miejscu. Podział ten widoczny szczególnie jest w wyszukiwarce, gdzie możemy skorzystać z Google Ads, a nasz działania uzupełnić skuteczną strategią pozycjonowania na dane frazy.
Musimy pamiętać jednak, aby wspomniane frazy kluczowe miały sens i szanse, aby zwrócić się naszej platformie sprzedażowej na przestrzeni czasu. Pozycjonowanie sklepu, szczególnie w branżach mocno konkurencyjnych, zajmuje miesiące, a nawet lata. Powinniśmy więc starannie zaplanować swój budżet i działania z agencją, aby wszystko szło po naszej myśli.
Pamiętajmy też o optymalizacji, czyli wszystkich technicznych działaniach (jak zmniejszenie czasu ładowania się sklepu internetowego), które mają wpływ na odczucia klientów i pozycje w wyszukiwarce.
Często prowadząc własny kanał na YouTube zapominamy, że możemy dystrybuować ścieżkę dźwiękową tworząc podcast. To kanał, z którego pomocą dotrzemy do potencjalnych klientów, którzy jadąc do pracy, na siłowni, podczas biegania lub wykonywania innych czynności słuchają ITunes, Spotify lub innego kanału z podcastami.
Gdy mamy zamysł na promocję i tworzenie podcastu, zajmijmy się dystrybucją treści na serwerze, który (po odpowiedniej naszej konfiguracji w każdym z kanałów) wyśle do profili na serwisach ścieżkę w formie audio z pomocą RSS.
Pozostałe działania to między innymi:
Istnieje wiele kreatywnych działań, a ich skala to kwestia organizacji odpowiedniego budżetu. Każda akcja bowiem wymaga większego lub mniejszego nakładu organizacyjnego, finansowego i czasowego.
Pamiętajmy też, że każde podejmowane działanie powinno być zgodne ze strategią, wprowadzać klientów do zorganizowanego lejka sprzedażowego (lub przeprowadzać ich stopniowo w dół). Możemy robić najbardziej kreatywne działania, lecz na koniec dnia liczyć się będą wyniki biznesowe i zyski, które osiągniemy za pomocą sprzedaży produktów.
Promocja i reklama sklepu internetowego w sposób zorganizowany zwiększa nasze szanse poradzenia sobie wśród konkurentów.
Nie tylko kanał jest ważny, gdy chcemy skutecznie promować sklep internetowy skutecznie. Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę jest forma, według której będziemy to robić. Wybór mamy duży:
Sami widzicie, że reklama sklepu internetowego i poszczególnych produktów w nim to temat bardzo szeroki. Szczęśliwie jednak nie jest niemożliwy do opanowania, a w naszej przygodzie szczególnie pomogą nam profesjonalni pracownicy lub agencja.
Niewątpliwie dużą wartością dodaną na początku jest też platforma sklepowa przyjazna pozycjonowaniu, licznymi funkcjonalnościami ułatwiającymi konfigurację i sprzedaż, a także sprawną obsługą klienta biznesowego. Powodzenia!
Prowadzenie Kanału, dodawanie i pozycjonowanie filmów na YouTube nie jest prostą kwestią. Obecnie, […]
Jeśli tworzenie postów do mediów społecznościowych jest dla Ciebie proste niczym bułka z masłem, prawdopodobnie robisz coś źle. Mogłoby się wydawać, że im szybciej, tym lepiej, bo przecież z każdym kolejnym postem stajesz się coraz lepszym specjalistą. To oczywiście fakt - doświadczenie jest ważnym elementem, który może poprawić jakość tworzonych komunikatów i grafik. Nie oznacza to jednak, że projektowanie contentu do mediów społecznościowych powinno kiedykolwiek stać się rutynowym zadaniem, do którego podchodzisz bez głębszego zastanowienia. Zwróciłeś uwagę, że użyłam słowa “projektowanie”? Nie odnosi się ono tylko do grafik, a warto zwrócić na nie uwagę także podczas tworzenia dobrego copy. Jak pisać posty na Facebooku czy Instagramie? Czytaj dalej, aby poznać wskazówki, które pozwolą Ci stworzyć wysokiej jakości posty do social mediów.
Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.
Napisałeś praktyczny poradnik zakupowy lub ciekawe case study na podstawie doświadczeń swojej firmy? Wartościowy artykuł zasługuje na liczne grono czytelników, a cel ten osiągniesz dzięki umiejętnej dystrybucji treści. Aby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, nie potrzebujesz specjalistycznych umiejętności ani dużych nakładów finansowych – wiele działań na rzecz dystrybucji wdrożysz praktycznie „z marszu”, tuż po lekturze naszego tekstu!
Co mówią o nas klienci