YouTube SEO – Pozycjonowanie kanału i filmików na YT – Sprawdź jak kompleksowo rozwinąć kanał od zera!

Aktualizacja: 06 kwietnia 2021

|Pozycjonowanie - SEO|YouTube SEO – Pozycjonowanie kanału i filmików na YT – Sprawdź jak kompleksowo rozwinąć kanał od zera!
YouTube SEO – Pozycjonowanie kanału i filmików na YT – Sprawdź jak kompleksowo rozwinąć kanał od zera!

Prowadzenie Kanału, dodawanie i pozycjonowanie filmów na YouTube nie jest prostą kwestią. Obecnie, aby odnieść sukces, należy być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami, a wszystkie elementy optymalizacji wykonywać niezwykle dokładnie. Duża konkurencja i liczne algorytmy YT sprawiają, że jedynie rzeczywiście zadbane kanały i przydatne oraz odpowiednio opisane materiały są promowane w tym serwisie. Poniżej prezentujemy krótki poradnik YouTube SEO, który odpowie na pytania, na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy dodawaniu filmików, jak je optymalizować oraz jak prowadzić kanał. Podpowiemy również jak je promować w social media czy też w płatnych kampaniach reklamowych.

YouTube SEO – jak zoptymalizować filmy na YouTube?

Pozycjonowanie SEO na YouTube należy rozpocząć od konfiguracji filmów pod kątem elementów YouTube SEO. To właśnie od nich zależy, jak dobrze algorytm YT zinterpretuje nasze nagranie oraz jakie dokładnie przekażemy mu informacje o tym, o czym jest filmik i kiedy należy go wyświetlić. Podstawą jest poprawne uzupełnienie wszystkich elementów związanych z SEO filmiku, gdyż świadczy to o dbaniu o nagrania i pozwala na dokładne poinformowanie YT, o czym jest nasze nagranie.

Z pewnością należy rozpocząć od ustalenia tytułu filmiku. Musi opowiadać w skrócie, o czym jest nagranie, a także zawierać frazy i słowa kluczowe. Ważną kwestią jest również nazwa pliku, który wgrywamy na serwer. Powinna nosić ona nazwę filmiku i nie powinna zawierać źle rozpoznawalnych dolnych podkreślników. Kolejnym niezwykle ważnym krokiem jest stworzenie odpowiedniego opisu filmiku. Może wynosić on nawet kilka tysięcy znaków i powinien być usystematyzowany. Pierwsze zdanie opisu widoczne jest w wynikach wyszukiwania i powinno zawierać krótki opis naszego nagrania, aby zaciekawić widza. W opisie należy również umieścić słowa kluczowe oraz odnośniki do innych materiałów z naszego kanału. Nie należy również zapominać o tagach, czyli sekcji, w której wklejamy jedynie słowa kluczowe dotyczące naszego filmiku.

Analiza i wybór słów kluczowych

Aby utworzyć listę słów kluczowych, pod którymi ma być widoczny dany filmik, z pewnością należy temu zadaniu poświęcić nieco czasu. To właśnie od tego elementu będzie zależało, kiedy nagranie pojawi się w wyszukiwarce i pod jakimi hasłami. W celu ustalenia listy słów kluczowych, pod którymi warto być widocznym, możemy wykonać kilka czynności. Możemy skorzystać z keyword generatorów, czyli serwisów, gdzie po wpisaniu kategorii czy słowa kluczowego otrzymamy listę najpopularniejszych fraz.

Możemy również sprawdzić, jakich słów kluczowych używają konkurencyjne nagrania lub skorzystać z podpowiedzi wyszukiwarki Google, rozpoczynając wpisywanie danego słowa kluczowego. Analiza powinna dostarczyć nam spis popularnych zwrotów dla danej kategorii, pod które warto pozycjonować filmik na YT.

Angażowanie widzów

Pozycjonowanie filmów na YouTube to także angażowanie fanów. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na większy ruch i lepsze statystyki kanału, a co za tym idzie silniejsze promowanie filmiku przez YT. Zaangażowanie fanów sprawi również większą aktywność na innych filmikach, a algorytmy YT z pewnością wychwycą takie zachowanie. Aby angażować fanów, możemy zadawać pytania lub poddawać pod dyskusję w komentarzach pewne kwestie. Warto też podsycać i kontynuować rozmowę w komentarzach, aby było ich jak najwięcej. Warto też poprosić o subskrypcje i lajki dla danego filmiku, co również jest niezwykle korzystne pod kątem algorytmów i oceniania naszego filmiku.

Ciekawym sposobem angażowania fanów jest organizowanie konkursów czy wspólnych projektów. Osoby biorące w nich udział będą często pojawiały się na kanale oraz będą czuły się docenione. Na końcu filmiku warto poprosić również o udostępnianie czy włączenie powiadomień. Dzięki temu o naszym nagraniu dowie się więcej osób i będzie ono popularniejsze.

Montując filmik, możemy dodawać specjalne ekrany końcowe, na których będziemy mogli jednym kliknięciem przejść do kolejnych materiałów. Dobrym wyborem jest promowanie słów kluczowych, które mają dobry stosunek liczby wyszukań do konkurencji. Im jest on wyższy, tym lepiej dla nas, gdyż łatwiej pod tymi frazami pozyskiwać oglądających.

Stwórz wartościowy film

Jedną z najczęściej zapomnianych i marginalizowanych metod pozycjonowania filmiku jest… stworzenie wartościowego materiału. Choć jest to tak istotne, to często pomijane jest przez osoby tworzące kanały na YT. W dużej mierze nawet dobrze zoptymalizowany technicznie filmik nie zyska popularności, jeśli będzie nudny lub źle stworzony. Z pewnością sam filmik powinien być w jak największej rozdzielczości. Należy nagrywać go zatem w miarę możliwości profesjonalnym sprzętem czy poddawać obróbce.

Sama tematyka filmu powinna dawać profity i korzyści oglądającym. Warto zatem tworzyć treści poradnikowe, tutorialowe czy recenzje i video case study. Dobrym pomysłem jest też stworzenie treści uniwersalnych i ponadczasowych. Jeśli będziemy rozwijać nasz kanał na YT, warto też zainwestować w profesjonalny sprzęt czy zlecanie montażu filmów profesjonalistom. Elementem, o którym nie możemy zapomnieć, jest dodanie miniatury nagrania. Standardowo YT dodaje wycinki z samego nagrania, co nie jest dobrym pomysłem. Miniaturę możemy stworzyć samodzielnie i warto wykorzystywać ten fakt. Ma ona przyciągać uwagę odbiorców na tle innych wyników wyszukiwania i to właśnie ona jest jednym z głównych czynników decydujących o wejściu odbiorców na dane nagranie — często mająca większe znacznie niż tytuł czy opis filmiku.

O czym pamiętać przy prowadzeniu kanału na YouTube?

Prowadzenie kanału na YouTube jest podstawą platformą do dodawania treści, które mają być widoczne na wysokich pozycjach w serwisie. Wiele osób zapomina o tym, skupiając się jedynie na samych nagraniach czy pozycjonowaniu filmów. Aby osiągnąć sukces i zdobyć wielu odbiorców, należy te dwa elementy połączyć i dbać o nie równocześnie. Zadbany kanał będzie powodował, że odbiorcy chętniej się z nim zapoznają oraz będą sięgali po kolejne treści na nim obecne. Dobrze prowadzony kanał to też większe zaufanie do marki oraz możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku. Ciekawy kanał marki daje też poczucie, iż filmiki zgromadzone na nim są częścią dużego, profesjonalnego projektu, co gwarantuje zainteresowanie kanałem i samymi filmami.

Jak zoptymalizować kanał?

Pozycjonowanie kanału na YouTube powinniśmy rozpocząć od kwestii technicznych, przechodząc do funkcjonalnych. Z pewnością uruchamiając kanał należy wykorzystać wszystkie formularze oraz dokładnie go opisać. Na kanale należy dodawać odnośniki do social mediów czy zadbać o używanie we wszystkich możliwych miejscach słów kluczowych związanych z daną tematyką. Doskonałym do tego miejscem jest tytuł kanału, który oprócz frazy tematycznej musi być atrakcyjny dla widza i budzić zaufanie.

Kolejnym istotnym elementem jest kwestia graficzna. Logo kanału oraz zdjęcie w tle widoczne na kanale muszą być wysokojakościowe. Zdjęcia lub grafiki możemy pobrać z darmowych banków zdjęć (więcej na ten temat piszemy w artykule dostępnym pod adresem https://intle.pl/skad-czerpac-zdjecia-na-blogi/) lub zlecić ich stworzenie grafikowi. Przechodząc do elementów funkcjonalnych, powinniśmy na kanale tworzyć playlisty oraz grupować filmiki. Łatwiejszy dostęp do treści to większa aktywność na kanale i większe możliwości zarabiania. Zdecydowanie warto też, o ile posiadamy taką możliwość, uruchomić zarabianie i wyświetlanie reklam na kanale, aby pozyskane środki przeznaczyć na rozwój kanału.

Porada: Bardzo ważną kwestią jest optymalizacja kanału poprzez statystyki. Dostępne są one w ustawieniach kanału i mówią nam o tym, które materiały cieszą się największą popularnością, skąd przychodzą nasi widzowie, a także przekazują wiele innych rzeczy o naszym kanale. Należy dokładnie przeanalizować te dane i rozwijać kanał pod grupę odbiorców, która najlepiej reaguje na nasze filmiki lub optymalizować kanał w inny sposób, jeśli zależy nam na dotarciu do innej grupy osób. Statystyki są darmowe, ale mogą wskazać nam wiele płaszczyzn, które należy dopracować. Mogą też wskazać kierunek rozwój kanału.

Promocja płatna i darmowa

Jeśli posiadamy już zoptymalizowane i pozycjonowanie filmiki oraz zoptymalizowany kanał na YouTube, warto przyłożyć sporo uwagi do promocji kanału. W ten sposób możemy wielokrotnie zwiększyć ruch na kanale, a tym samym wpłynąć na jego YouTube SEO. Istnieją dwie ogólne grupy działań, które możemy wykonywać.

Do darmowych możliwości należy stworzenie podobnego profilu na Facebooku, Instagramie czy na innych portalach społecznościowych. W taki sposób możemy kierować ruch na kanał waśnie z social mediów. Możemy też korzystać z marketingu szeptanego, czyli zamieszczania krótkich wpisów z linkiem polecającym nasz kanał na YT. Wpisy dodawać możemy na forach tematycznych czy w miejscach, gdzie znajdują się nasi potencjalni odbiorcy. Wpisy takie na długo pozostają aktywne, przez co możemy liczyć na regularny napływ nowych odbiorców. Darmową promocją kanału może być również poproszenie o polecenie go naszych znajomych lub stworzenie treści viralnej, która będzie rozprzestrzeniać się początkowo np. poprzez znajomych w sieci.

Gdy posiadamy pewien budżet na promocję kanału na YT, możemy skorzystać z płatnej promocji. Z pewnością będzie tu należeć kampania reklamowa w Facebook Ads lub w Google Ads. Oba systemy reklamowe są największymi w sieci i dają możliwości promowania się na Facebooku, Instagramie, stronach zewnętrznych, YouTube czy w wyszukiwarce Google. Możemy też prowadzić i pozycjonować stronę tematyczną, kierując ruch głównie stamtąd, lub skorzystać z pomocy agencji interaktywnych, które zajmują się profesjonalnym promowaniem kanału na YT.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman