Aktualizacja: 06 września 2022
Wyobrażasz sobie prowadzenie social media bez dodatkowych narzędzi, takich jak chociażby Canva czy Creator Studio, dzięki którym można planować posty z wyprzedzeniem? Ja przyznam szczerze, że nie. Takie aplikacje pozwalają przecież zaoszczędzić czas, dokładnie rozplanować terminarz, a także dają sporo luzu.
Aby zachować ciągłość publikacji, nie trzeba martwić się dodawaniem postów w weekend czy będąc na urlopie. Dużą swobodę w zarządzaniu profilami dałaby również możliwość planowania relacji na Instagramie oraz Facebooku. W tym artykule pokażę Ci, czy planowanie stories w mediach społecznościowych jest możliwe!
Relacje na Facebooku czy Instagramie zostały stworzone po to, by móc dzięki nim pokazać, co aktualnie się u Ciebie dzieje. Krótkie filmiki czy grafiki wyświetlane są odbiorcom jedynie przez 24 h. Prowadząc swój fanpage, z pewnością doskonale o tym wiesz. Ja wiem natomiast, że ich ciągłe dodawanie bywa uciążliwe.
Dodatkowo nie zawsze masz przecież na to czas. W weekend chcesz zapewne wypocząć, a nie tylko ciągle kontrolować swoje social media. Mimo to ciężko odpuścić. Przecież regularne dodawanie nawet tych najkrótszych relacji niesie wiele korzyści. Jakich?
Pierwszą i chyba najważniejszą korzyścią związaną z regularnym publikowaniem story w social mediach jest to, że Twoi klienci oraz odbiorcy są do tego po prostu przyzwyczajeni. Każdego dnia sprawdzają, co ciekawego możesz im pokazać lub zaoferować. Buduje się w nich w ten sposób przekonanie, że troszczysz się o swoją społeczność.
Dodatkowo nabywają do Ciebie coraz większe zaufanie, a Twoja firmach staje się w ich oczach jeszcze bardziej wartościowa. Ty zapewne nie chcesz ich zawieść, prawda? Musisz zatem zachować pewną ciągłość, a nawet i regularność. Może bowiem Twoi klienci wiedzą, że nowa relacja pojawia się zawsze o danej godzinie i czekają, by móc ją obejrzeć?
Początkowo relacje na Facebooku i Instagramie były dość ubogie. Można było dodać jedynie film lub zdjęcie, tekst, naklejki czy gify. Obecnie story jest zdecydowanie bardziej rozbudowane. Masz bowiem możliwość oznaczenia w nim swojego sklepu, dodania linku do swojej strony czy otagowania konkretnego produktu ze swojej oferty.
Każda kolejna relacja zwiększa zatem Twoją szansę na sprzedaż. Ktoś, kto ogląda Twój materiał, może przecież być zainteresowany danym produktem właśnie teraz. Szkoda by było, gdybyś w weekend sprzedawał mniej, właśnie z tak błahego powodu, prawda?
Regularnie publikując story, masz także szansę wybić się z tłumu. Twoja konkurencja zapewne nigdy nie śpi. Musisz zatem postarać się, by być zawsze o krok przed nią. Może to właśnie relacje będą Twoją największą przewagą?
Przecież z ich pomocą naprawdę jesteś w stanie osiągnąć sukces. Wystarczy tylko chcieć i obserwować, jakie treści są najchętniej oglądane przez Twoich odbiorców.
Social media to portale, które zmieniają się i rozwijają w zawrotnym tempie. Czasem bardzo ciężko za nimi nadążyć. Dawniej planowanie relacji na Facebooku oraz Instagramie niestety było niemożliwe. Obecnie da się na szczęście skorzystać z takiej opcji.
Wystarczy pobrać na swój telefon aplikację Business Suite od koncernu Meta (dostępną na oprogramowanie Android oraz iOS), a następnie zacząć tworzyć!
Planowanie relacji w mediach społecznościowych za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji Business Suite jest bardzo proste. Nie musisz zakładać do tego osobnego konta. Wystarczy, że pobierzesz apkę i zalogujesz się na swój profil facebookowy, który służy Ci do zarządzania stronami.
Gdy jesteś już zalogowany, w lewym dolnym rogu znajdziesz kółeczko ze zdjęciem profilowym. Jeśli zarządzasz ze swojego konta więcej niż jedną stroną, kliknij je, by móc wybrać tę, na której aktualnie Ci zależy.
Teraz już można działać. Na samym dole ekranu znajdziesz duży niebieski “plusik”. Naciśnij na niego, a rozwinie Ci się lista rzeczy, które możesz zrobić z poziomu Business Suite. Nam oczywiście zależy teraz na planowaniu relacji, a więc kliknij “Relacja” i zezwól na dostęp aplikacji do plików znajdujących się na Twoim telefonie komórkowym.
Z pamięci telefonu wybierz obraz czy zdjęcie, które chcesz dodać do relacji. To pojawi się na ekranie i będziesz mógł dodać do niego dodatkowe elementy. Jakie? Link, tekst oraz naklejki.
Możliwości jest całkiem sporo. Istnieje bowiem możliwość dodania lokalizacji, hashtaga, gifów, wzmianki, godziny oraz ankiety, a także wielu “dekoracji”.
Po przygotowaniu relacji kliknij “Udostępnij na”. Będziesz mógł wtedy zaznaczyć, czy story ma wlecieć tylko na Facebooka lub Instagrama, czy na obydwie te platformy społecznościowe. W “Opcje planowania” zaznacz oczywiście “Zaplanuj później”, ustaw datę oraz godzinę i zatwierdź. Teraz pozostało już tylko dać “Udostępnij” i gotowe!
Aby zobaczyć, czy story zaplanowało się prawidłowo, wybierz drugą ikonę w dolnym menu aplikacji (dwie karty obok dużego niebieskiego plusa). U góry wybierz “Relacje” i z rozwijanego menu “Zaplanowane”. Tam zobaczysz harmonogram publikacji materiałów z podziałem na Facebooka oraz Instagrama.
Z tego poziomu jesteś także w stanie opublikować relację w tej chwili, przełożyć ją na inny termin lub usunąć. Zaplanowane story oczywiście doda się samo – nie będziesz musiał nic zatwierdzać. Wspaniały sposób na usystematyzowanie swojej pracy, prawda?
Planowanie relacji na Facebooka czy Instagrama z pomocą Business Suite to jednak nie wszystko. Istnieją także inne narzędzia, które umożliwiają taką opcję. Teraz zapewne zapytasz, po co Ci coś innego, skoro masz BS od Meta.
Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Każde z narzędzi oferuje nieco inne możliwości. Do tego każdy z nas ma inne preferencje oraz potrzeby, dlatego warto mieć możliwość wyboru.
Do tego trzeba pamiętać, że nigdy nie ma się pewności, czy Business Suite będzie umożliwiał opcję planowania relacji na Instagramie i Facebooku na stałe. W dalszej części przedstawię Ci zatem opcje alternatywne. Jedną z nich omówię nieco bardziej szczegółowo. Dlaczego jednak tylko jedną?
Ponieważ z tej aplikacji często korzystałam przed umożliwieniem planowania stories za pośrednictwem Business Suite, a nawet dalej niekiedy korzystam, więc będę mogła Ci pokazać wszystko, co najważniejsze.
Kolejne opiszę pokrótce, tak abyś wiedział, że są też inne narzędzia oferujące odmienne możliwości. Sprawdź zatem, co mogą Ci zaoferować zarówno płatne jak i darmowe aplikacje do Instastastory oraz do relacji na Facebooku!
Pierwsze z narzędzi, które umożliwi Ci planowanie relacji na Instagramie i Facebooku z wyprzedzeniem, to storrito.com. To właśnie z tej strony korzystałam najczęściej, dlatego też przedstawię Ci krok po kroku, co należy zrobić, by móc rozpocząć swoją przygodę ze stories plannerem!
Zacznijmy od tego, co może zaoferować Ci storrito.com. W pakiecie darmowym masz do wykorzystania 50 postów. Dawniej było to jedynie 10 stories na miesiąc, jednak tylko przez max. 5 miesięcy. Teraz liczba na szczęście wzrosła i jesteś w stanie nieco lepiej przetestować to narzędzie.
Następnie możesz zdecydować się na wykupienie pełnego planu, jeśli wersja podstawowa ostatecznie przekona Cię, że jest to narzędzie, którego naprawdę potrzebujesz. Cennik załączam niżej.
Dobra, ale jak to wszystko działa? Jak sama nazwa wskazuje, Storrito pomaga tworzyć i planować relacje na Instagramie oraz Facebooku z poziomu komputera stacjonarnego. Niestety nie ma na tę chwilę aplikacji na telefon, która nieco ułatwiłaby Ci korzystanie z tego narzędzia. Na szczęście strona jest bardzo funkcjonalna.
W przeciwieństwie do większości tego typu plannerów Storrito umożliwia automatyczne publikowanie story oraz postów. Nie musisz zatem czuwać, kiedy dostaniesz powiadomienie, które musisz kliknąć, a następnie zatwierdzić publikację. Tutaj wszystko działa bez dodatkowej ingerencji.
W Storrito możesz skorzystać z większości funkcji relacji na Instagramie czy Facebooku. Będą to przede wszystkim podstawowe naklejki takie jak #Hashtag, @Wzmianka, Lokalizacja, Ankieta i Pytania, emotikony czy niestandardowe fonty. Możesz także dołączyć link do konkretnych produktów ze swojego sklepu.
Co ciekawe, Storrito umożliwia zarówno dodanie relacji bezpośrednio, jak i też jej zaplanowanie. Możesz zatem tworzyć stories na komputerze i publikować je od razu. Jeśli zatem nie lubisz korzystać z apki IG czy FB, z pewnością będzie to dla Ciebie ciekawe udogodnienie. Na koniec jeszcze wspomnę, że Storrito zawiera szablony, które umożliwiają tworzenie ciekawie wyglądających grafik.
Wiesz już, jak to wszystko wygląda w teorii, zatem możemy przejść do praktyki. W pierwszej kolejności pokażę Ci, jak założyć konto i odpowiednio je skonfigurować. Cały proces jest łatwy i zajmuje dosłownie kilka chwil, dlatego myślę, że z pewnością sobie z tym poradzisz.
Zaczynamy oczywiście od wejścia na https://app.storrito.com/#/login. Na samym dole klikamy “Create one”. Wtedy pojawi się formularz, w którym wystarczy wpisać maila, hasło i kliknąć “Sign up”. Wygląda to tak:
Teraz musisz już tylko czekać na link aktywacyjny, który przyjdzie na podanego maila. Wiadomość w moim przypadku przyszła po dosłownie kilku sekundach. Po aktywacji konta, od razu zostaniesz przeniesiony do panelu Storrito. Wtedy zobaczysz coś takiego:
Teraz oczywiście musisz podłączyć swoje konto na Instagramie. Kliknij zatem w “Connect Instagram account”. Następnie wpisz kraj oraz miasto, w jakim obecnie się znajdujesz. Nie przejmuj się, jeśli pokaże Ci się komunikat, że dana lokalizacja nie jest wspierana przez to narzędzie. Daj wtedy po prostu “OK” i tyle – apka i tak puści Cię dalej.
Następnie musisz już tylko wpisać swój login na IG oraz hasło i chwilkę poczekać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dostaniesz taką informację:
Teraz należy oczywiście kliknąć “Save” i potwierdzić, że to właśnie Ty chcesz podłączyć swoje konto, a nie ktoś inny. Musisz zatem:
• Otworzyć aplikację IG,
• Przejść do ustawień,
• Kliknąć “Zabezpieczenia”, a następnie “Aktywność związana z logowaniem”,
• Potwierdzić, że ostatnie logowanie “To ja”.
Wszystkie te kroki będzie podpowiadało Ci również Storrito:
Po wykonaniu wszystkich kroków wystarczy nacisnąć “Close”. Jeśli Twój profil na IG jest połączony z Facebookiem, automatycznie doda się również aktywny profil na FB:
To już koniec! Profile zostały podłączone, dlatego możesz już rozpocząć korzystanie z narzędzia! Przyznaj, że założenie i konfiguracja konta na strorrito.com jest niezwykle łatwa. Sama byłam bardzo zaskoczona, bo przy większości tego typu programów, zawsze pojawiały się jakieś problemy. Tutaj jednak Storrito ma ode mnie dużego plusa.
Możesz teraz rozpocząć swoją przygodę z planowaniem stories. Przyznam, że ustawienie kilku pierwszych relacji może być trochę skomplikowane. Każdy musi przecież zapoznać się z narzędziem i zobaczyć, jak to wszystko działa. Mam dla Ciebie jednak poradnik krok po kroku, więc raczej przejdziesz przez ten proces nieco lepiej niż ja na samym początku.
Jak zaplanować stories? Najpierw musisz wrzuć zdjęcie czy jakąkolwiek grafikę do galerii. Wejdź zatem w zakładkę “Gallery” znajdującą się w lewym menu bocznym, a następnie “Choose file to upload”. Teraz wrzucasz zdjęcie, czekasz, aż się załaduje i sprawdzasz, czy wgrało się prawidłowo. Będzie to wyglądało tak:
Teraz naciśnij zdjęcie. Pojawi się dzięki temu panel z kilkoma opcjami. Będziesz mógł zaplanować lub opublikować takie zdjęcie na swoim story (wtedy pójdzie dokładnie takie, bez żadnych dodatkowych elementów), edytować je (czyli dodać naklejki itp.) oraz skorzystać z szablonów (dzięki którym wykonasz krótką animację). Możesz też usunąć fotografię, przenieść do archiwum lub zduplikować.
My teraz może pobawimy się nieco edycją tego zdjęcia. Po kliknięciu “Edit” zostaniesz przekierowany do panelu. Tam zobaczysz podgląd swojego zdjęcia oraz kilka funkcji, z których możesz skorzystać. Będą to:
Cały panel wygląda tak:
Teraz już tylko trzeba pobawić się w grafika i stworzyć ciekawą relację. Ja dodałam do swojego zdjęcia kilka elementów i całość prezentuje się następująco:
Przygotowanie całości zajęło mi dosłownie 2 minuty. Wszystko działa bowiem bardzo sprawnie, nie zacina się, a całe menu jest bardzo intuicyjne. Jeśli chcesz udostępnić właśnie takie story lub je zaplanować, kliknij “Save” w prawym górnym rogu. Zostaniesz teraz przeniesiony ponownie do swojej galerii. Tam będzie już na Ciebie czekało gotowe story. Teraz wystarczy w nie wejść i nacisnąć “Post / schedule”. Pokaże Ci się wtedy takie okno:
Możesz teraz wybrać konto, na którym ma zostać udostępniona relacja (jeśli masz podpiętą większą ilość profili), zaznaczyć, czy chcesz publikować ją też na Facebooku oraz opublikować story od razu lub je zaplanować. My oczywiście zajmujemy się dziś planowaniem, dlatego damy “Schedule”. Tam ustawiamy datę i godzinę, dajemy “Zaplanuj” i gotowe!
Po zaplanowaniu pojawi się okienko, że wszystko przebiegło pomyślnie. Aby podejrzeć swój planner, wystarczy wejść w zakładkę “Schedule” znajdującą się u samej góry menu bocznego. Tam pokazują się wszystkie zaplanowane relacje.
Przyznaj, że to narzędzie jest niezwykle pomocne i co najważniejsze, łatwe w obsłudze. Ja jestem bardzo zadowolona i mam nadzieję, że Ty również będziesz. Na koniec pokażę Ci jeszcze, co kryje się w zakładce “Templates”, do której można przejść po wybraniu zdjęcia znajdującego się w galerii. Wtedy ujrzysz coś takiego:
Możesz tam ustawić animację zdjęcia, dodać nagłówek, tekst – te wszystkie elementy również mogą się w jakiś sposób poruszać. Ja stworzyłam dzięki temu taką wersję story:
Jeśli chcesz zaplanować takie story, daj oczywiście “Save” i postępuj w taki sam sposób jak przy wcześniejszym przykładzie. Pamiętaj także, że w zakładce z zaplanowanymi relacjami możesz przesunąć termin publikacji, usunąć story lub ponownie poddać je edycji.
Mam nadzieję, że mój przewodnik po Storrito zachęcił Cię do skorzystania z takiej możliwości. Spróbować warto, ponieważ nic to nie kosztuje i 50 postów masz tak naprawdę za free. Po tym czasie możesz zrezygnować lub wykupić odpowiedni pakiet.
Planowanie relacji w Storrito jest niezwykle proste i co najważniejsze – możesz korzystać przy tym z wielu funkcji stories, takich jak wszelkiego rodzaju naklejki, gify czy animacje. Z pomocą tego narzędzia jesteś w stanie stworzyć przyciągające wzrok materiały, które z pewnością spodobają się Twoim odbiorcom.
Zachowasz także ciągłość publikacji i w razie urlopu czy weekendu nie będziesz musiał martwić się tym, że Twoje social media pozostały same. Pakiet 50 darmowych stories jest całkiem dobrą opcją, jeśli chcesz dopiero przetestować planner relacji lub gdy wiesz, że będziesz z niego korzystał tylko raz na jakiś czas.
Jednym z dwóch minusów, które zdążyłam zauważyć, jest to, że niestety nie można oznaczyć w takiej zaplanowanej relacji swojego produktu. Zdecydowanie jest to wada tego narzędzia, jednak powiedzmy sobie szczerze – można na to przymknąć nieco oko.
Drugi minus to natomiast fakt, że nasza relacja nie może zostać opublikowana wyłącznie na Facebooku. Aby pojawiła się na tej platformie społecznościowej, należy zaznaczyć odpowiednie okienko podczas planowania, jednak wtedy story będzie widoczne także na Instagramie. Na ten fakt również można jednak lekko przymknąć oko.
Storrito, czyli program, z którego korzystałam i czasem nadal korzystam, został już przeze mnie omówiony. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyna możliwość. W sieci można bowiem znaleźć jeszcze kilka narzędzi do planowania story na Facebook’u oraz Instagramie. Pokażę Ci je, jednak omówię je dość krótko. Dlaczego?
Po prostu wiem, że istnieją, miałam z nimi do czynienia, lecz nie używam ich na co dzień. Nie oznacza to jednak, że Ty masz takie same preferencje, jak ja i to akurat Storrito okaże się dla Ciebie najlepsze. Warto mieć kilka alternatyw i po prostu wybrać z kilku programów ten, który okaże się najlepszy. Poznaj zatem Later.com.
Narzędzie Later możesz znać, jeśli szukałeś kiedyś plannera do publikowania postów na Facebooku czy Instagramie. Jego główna funkcjonalność to właśnie możliwość zaplanowania treści udostępnianych w swoich social mediach z pewnym wyprzedzeniem. Od jakiegoś czasu Later umożliwia nie tylko planowanie postów. Można bowiem na tej stronie oraz w aplikacji mobilnej dodać do plannera również stories.
Aby jednak móc planować stories, należy wykupić odpowiedni plan. Ceny są dość wysokie i prezentują się następująco:
Powyższe plany można dodatkowo nieco spersonalizować. Jesteś bowiem w stanie dodać kilku użytkowników oraz dodatkowe profile. Oczywiście za każdą z tych opcji należy zapłacić. Niestety w wersji podstawowej bezpłatnej nie zaplanujesz story. Musisz więc przemyśleć, czy na pewno wybierzesz akurat to narzędzie.
Z pewnością podjęcie tej decyzji ułatwi Ci kilka ważnych informacji, które należy wiedzieć o Later. Pierwszą z nich jest fakt, iż proces dodawania postów i relacji nie jest w tym przypadku aż tak prosty. Gdy zaplanujesz swój materiał, ten nie opublikuje się automatycznie.
Musisz bowiem ściągnąć aplikację mobilną, na którą przyjdzie powiadomienie. Dopiero po jego zaakceptowaniu, materiały zostaną udostępnione w Twoich social mediach.
Jak wygląda samo planowanie relacji na Later.com? Należy oczywiście najpierw wgrać odpowiednie zdjęcie, a następnie nieco je “podrasować”. Niestety pole do manewru jest tutaj ograniczone. Later nie oferuje bowiem tak dużo funkcjonalności jak Storrito. W tym narzędziu stworzysz zatem jedynie te proste materiały, pozbawione dużej ilości wszelkiego rodzaju dodatków.
Oczywiście możesz dodać np. tekst i wybrać do niego odpowiedni font, jednak pozostałych funkcji jest nieco mniej niż we wcześniej omawianym plannerze. Po przygotowaniu swojej relacji możesz przeciągnąć ją do plannera i wskazać odpowiednią godzinę oraz dzień publikacji.
Dużym plusem jest to, że stories mogą być planowane jedna po drugiej. Gdy zatem chcesz, by Twoja relacja składała się z kilku materiałów opublikowanych obok siebie, Later akurat w tym przypadku może się sprawdzić.
Niestety, tak jak już wspomniałam, planowanie stories nie jest w tym przypadku zautomatyzowane. Będziesz zatem i tak musiał dodać je ręcznie, zatwierdzając plan na telefonie komórkowym. Dodatkowo większość elementów, np. teksty znajdujące się na materiale, będą skopiowane do schowka w Twojej apce. Jak się można domyśleć, będziesz je musiał ręcznie nanieść na relację.
Można zatem śmiało powiedzieć, że Later nie jest zbyt funkcjonalny. Jest dobry, jeśli chcesz zadbać o estetykę i dokładnie zaplanować, czy publikowane treści pasują do siebie pod względem wizualnym. Pracy to narzędzie raczej Ci jednak nie ułatwi. Podczas urlopu czy weekendu i tak będziesz musiał przejmować się swoimi social mediami.
Dobra, skoro Later jest, powiedzmy to sobie szczerze, taki sobie, to może Buffer.com okaże się narzędziem idealnym? W tym przypadku po raz kolejny możesz oczywiście planować swoje story. Niestety wciąż nie w sposób w pełni zautomatyzowany. Dlaczego? Pozwól, że pokażę Ci, jak krok po kroku wygląda tam proces planowania relacji.
Najpierw należy otworzyć zakładkę do planowania stories i wybrać opcję “Dodaj”. W tym miejscu możesz wgrać do 10 różnych materiałów – zdjęć, filmów, gifów itp. Następnie wszystkie te elementy możesz ułożyć w odpowiedniej kolejności. Teraz zatem czas na dodanie wszelkich ciekawych elementów? Nie do końca.
Nie możesz bowiem tak po prostu nanieść na materiał tekstu, naklejek itp. Możesz jedynie zaplanować sobie, gdzie co dodasz. Tworzysz tam takie notatki dla siebie i w sumie to tyle. Później będziesz musiał dodać je ręcznie… Jak już wszystko zanotujesz, dodajesz relacje do kalendarza i czekasz. Na co?
Na powiadomienie, że możesz opublikować swoje stories. Najpierw jednak trzeba jeszcze dodać wszelkie niezbędne elementy. Relacja musi zostać zatem ukończona w aplikacji Instagrama. Jak dla mnie, trochę słabo, tym bardziej że Buffer wcale nie jest tani.
Następne narzędzie, które Ci pokażę, to skedsocial.com. Sked to australijska aplikacja stworzona, aby pomóc zaplanować wszelkie treści udostępniane na Instagramie. Planowanie relacji na Instagramie czy Facebooku jest integralną częścią tego programu.
W tym przypadku wszystko przebiega w sposób zautomatyzowany, co oznacza, że możesz przesyłać swoje treści do serwisu Sked Social, zaplanować je, a następnie tylko czekać, aż relacja sama się udostępni. Co ciekawe, możesz do takiego materiału dodać link oraz kilka innych dodatków. Jesteś również w stanie stworzyć stories składające się z kilku plansz, układających się w konkretną historię.
Wszystko wydaje się zatem piękne i wręcz idealne. Teraz Cię trochę zmartwię – ceny planów na skedsocial.com są wysokie. Oczywiście zyskujesz dzięki nim np. dostęp nie tylko do profilu na Instagramie czy możliwość zaplanowania także i postów, jednak wciąż jest dość drogo. Plany prezentują się następująco:
Darmowy okres dostępny jest na 7 dni. Aby jednak założyć konto i wszystko dokładnie przetestować, należy podpiąć kartę lub wybrać inny sposób płatności.
Podobnym do Sked Social narzędziem jest również socialbu.com. W tym przypadku planowanie i publikowanie relacji również odbywa się w sposób automatyczny. Dodatkowo możesz tworzyć nie tylko stories, ale także i ciekawe posty na Facebooka czy Instagrama . A jak to wygląda cenowo? Jest zdecydowanie taniej niż w przypadku Sked. Cennik prezentuje się następująco:
Jak widać, to narzędzie na wiele ciekawych planów dla firm. Można bowiem dodawać do niego bardzo dużą ilość kont oraz użytkowników, a także wybrać opcję spersonalizowanej oferty.
Planowanie stories na Facebooka i Instagrama jest możliwe. Należy tylko wiedzieć, po jakie narzędzia sięgać. Od jakiegoś czasu z pewnością najłatwiejsze jest to udostępniane przez koncern Meta – Business Suite.
Sama lubię także Storrito, jednak nie chcę Cię zachęcać tylko do tych dwóch narzędzi. Warto znaleźć trochę czasu na przetestowanie różnych wariantów. Oczywiście najlepiej wybrać te, które umożliwiają automatyczne publikacje. W końcu to jest najważniejsze. Mam nadzieję, że po kilku próbach znajdziesz rozwiązanie, które najbardziej przypadnie Ci do gustu.
Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?
Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.
Jeśli tworzenie postów do mediów społecznościowych jest dla Ciebie proste niczym bułka z masłem, prawdopodobnie robisz coś źle. Mogłoby się wydawać, że im szybciej, tym lepiej, bo przecież z każdym kolejnym postem stajesz się coraz lepszym specjalistą. To oczywiście fakt - doświadczenie jest ważnym elementem, który może poprawić jakość tworzonych komunikatów i grafik. Nie oznacza to jednak, że projektowanie contentu do mediów społecznościowych powinno kiedykolwiek stać się rutynowym zadaniem, do którego podchodzisz bez głębszego zastanowienia. Zwróciłeś uwagę, że użyłam słowa “projektowanie”? Nie odnosi się ono tylko do grafik, a warto zwrócić na nie uwagę także podczas tworzenia dobrego copy. Jak pisać posty na Facebooku czy Instagramie? Czytaj dalej, aby poznać wskazówki, które pozwolą Ci stworzyć wysokiej jakości posty do social mediów.
Prowadząc swój profil firmowy na Instagramie, zapewne co jakiś czas publikujesz Insta Stories. Wiem, że tworzenie takich treści wymaga nieco zachodu. Na szczęście istnieje kilka ciekawych, i co najważniejsze darmowych aplikacji, dzięki którym kreowanie relacji na Instagramie stanie się łatwe, szybkie i przyjemne! Do tego ostateczny materiał zaskoczy niemalże każdego! Poznaj zatem moje dzisiejsze zestawienie! Pokaże Ci w nim darmowe aplikacje do Instastory, dzięki którym przeniesiesz swoje instagramowe relacje na wyższy poziom!
Co mówią o nas klienci