Planowanie stories, relacji na Instagramie i Facebooku - czy to możliwe? | INTLE

Planowanie stories na Instagramie i Facebooku – czy to możliwe?

29 czerwca 2021 Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

planowanie relacji na instagramie i Facebooku - aplikacje

Wyobrażasz sobie prowadzenie social media bez dodatkowych narzędzi, takich jak chociażby Canva czy Creator Studio, dzięki którym można planować posty z wyprzedzeniem? Ja przyznam szczerze, że nie. Takie aplikacje pozwalają przecież zaoszczędzić czas, dokładnie rozplanować terminarz, a także dają sporo luzu. Aby zachować ciągłość publikacji, nie trzeba martwić się dodawaniem postów w weekend czy będąc na urlopie. Dużą swobodę w zarządzaniu profilami dałaby również możliwość planowania relacji na Instagramie oraz Facebooku. W tym artykule pokażę Ci, czy planowanie stories w mediach społecznościowych możliwe! 

Regularne dodawanie relacji na Facebooku i Instagramie – dlaczego to takie ważne?

Relacje w mediach społecznościowych zostały stworzone po to, by móc dzięki nim pokazać, co aktualnie się u Ciebie dzieje. Krótkie filmiki czy grafiki wyświetlane są odbiorcom jedynie przez 24 h. Prowadząc swój fanpage, z pewnością doskonale o tym wiesz. Ja wiem natomiast, że ich ciągłe dodawanie bywa uciążliwe. Dodatkowo nie zawsze masz przecież na to czas. W weekend chcesz zapewne wypocząć, a nie tylko ciągle kontrolować swoje social media. Mimo to ciężko odpuścić. Przecież regularne dodawanie nawet tych najkrótszych relacji niesie wiele korzyści. Jakich?

Twoi odbiorcy są do tego przyzwyczajeni

Pierwszą i chyba najważniejszą korzyścią związaną z regularnym publikowaniem story w social mediach jest to, że Twoi klienci oraz odbiorcy są do tego po prostu przyzwyczajeni. Każdego dnia sprawdzają, co ciekawego możesz im pokazać lub zaoferować. Buduje się w nich w ten sposób przekonanie, że troszczysz się o swoją społeczność. Dodatkowo nabywają do Ciebie coraz większe zaufanie, a Twoja firmach staje się w ich oczach jeszcze bardziej wartościowa. Ty zapewne nie chcesz ich zawieść, prawda? Musisz zatem zachować pewną ciągłość, a nawet i regularność. Może bowiem Twoi klienci wiedzą, że nowa relacja pojawia się zawsze o danej godzinie i czekają, by móc ją obejrzeć?

Masz szansę na większą sprzedaż

Początkowo relacje na Facebooku i Instagramie były dość ubogie. Można było dodać jedynie film lub zdjęcie, tekst, naklejki czy gify. Obecnie story jest zdecydowanie bardziej rozbudowane. Masz bowiem możliwość oznaczenia w nim swojego sklepu, dodania linku do swojej strony czy otagowania konkretnego produktu ze swojej oferty. Każda kolejna relacja zwiększa zatem Twoją szansę na sprzedaż. Ktoś, kto ogląda Twój materiał, może przecież być zainteresowany danym produktem właśnie teraz. Szkoda by było, gdybyś w weekend sprzedawał mniej, właśnie z tak błahego powodu, prawda?

Możesz wyróżnić się z tłumu

Regularnie publikując story, masz także szansę wybić się z tłumu. Twoja konkurencja zapewne nigdy nie śpi. Musisz zatem postarać się, by być zawsze o krok przed nią. Może to właśnie relacje będą Twoją największą przewagą? Przecież z ich pomocą naprawdę jesteś w stanie osiągnąć sukces. Wystarczy tylko chcieć i obserwować, jakie treści są najchętniej oglądane przez Twoich odbiorców. 

Planowanie stories na Facebooku i Instagramie – czy tak się da?

Social media to portale, które zmieniają się i rozwijają w zawrotnym tempie. Czasem bardzo ciężko za nimi nadążyć. Obecnie, czyli w czerwcu 2021 roku, niestety ani Facebook, ani Instagram, nie udostępniają możliwości planowania story z wyprzedzeniem. Jedyne, co możesz zrobić, to przygotować swoją relację, dodając do niej tekst czy gify, a następnie zapisać. Taki materiał jesteś w stanie udostępnić później, jednak wciąż musisz to zrobić ręcznie. Zaplanowanie jej jak posta byłoby zdecydowanie łatwiejsze. Czy zatem da się jakoś obejść Fejsa i Insta? Poniekąd tak. Istnieje bowiem kilka programów, aplikacji oraz stron, które umożliwiają zaplanowanie story z wyprzedzeniem. Część takich narzędzi jest darmowa, część płatna. Niemalże każde daje nam nieco inne możliwości. Ja postaram się pokazać Ci, które z nich wybrać i na co możesz liczyć, używając konkretnych programów. Wypiszę ich wszelkie funkcjonalności, ceny oraz sposób obsługi, tak abyś musiał jedynie wybrać tę, którą chcesz przetestować. 

Planowanie stories w mediach społecznościowych – najlepsze aplikacje do planowania Instagrama i Facebooka!

Zapraszam Cię na moje zestawienie najciekawszych i najbardziej funkcjonalnych narzędzi do planowania story na Instagramie oraz Facebooku. Jedno z nich omówię szczegółowo. Dlaczego jednak tylko jedno? Ponieważ z niego korzystam, więc będę mogła Ci pokazać wszystko, co najważniejsze. Kolejne opiszę pokrótce, tak abyś wiedział, że są też inne alternatywy i skoro ja korzystam z jednego programu, nie oznacza to, że Ty również musisz. Każdy z nas ma przecież inne preferencje oraz oczekiwania. Sprawdź zatem, co mogą Ci zaoferować zarówno płatne jak i darmowe aplikacje do Instastastory i do relacji na Facebooku!

Storrito.com

Pierwsze z narzędzi, które umożliwi Ci planowanie relacji na Instagramie i Facebooku z wyprzedzeniem, to storrito.com. To właśnie z tej strony korzystam najczęściej, dlatego też przedstawię Ci krok po kroku, co należy zrobić, by móc rozpocząć swoją przygodę ze stories plannerem! 

Zacznijmy od tego, co może zaoferować Ci storrito.com. W pakiecie darmowym masz do wykorzystania 50 postów. Dawniej było to jedynie 10 stories na miesiąc, jednak tylko przez max. 5 miesięcy. Teraz liczba na szczęście wzrosła i jesteś w stanie nieco lepiej przetestować to narzędzie. Następnie możesz zdecydować się na wykupienie pełnego planu, jeśli wersja podstawowa ostatecznie przekona Cię, że jest to narzędzie, którego naprawdę potrzebujesz. Cennik załączam niżej.

Aplikacje do planowania Instagrama i Facebooka - narzędzie Storitto
Pakiet Professional na Storrito.com jest dostępny za 228 zł miesięcznie. W tym czasie masz do wykorzystania 500 publikacji. Więcej na https://app.storrito.com/#/subscribe.

Dobra, ale jak to wszystko działa? Jak sama nazwa wskazuje, Storrito pomaga tworzyć i planować relacje na Instagramie oraz Facebooku z poziomu komputera stacjonarnego. Niestety nie ma na tę chwilę aplikacji na telefon, która nieco ułatwiłaby Ci korzystanie z tego narzędzia. Na szczęście strona jest bardzo funkcjonalna. W przeciwieństwie do większości tego typu plannerów Storrito umożliwia automatyczne publikowanie story oraz postów. Nie musisz zatem czuwać, kiedy dostaniesz powiadomienie, które musisz kliknąć, a następnie zatwierdzić publikację. Tutaj wszystko działa bez dodatkowej ingerencji.

W Storrito możesz skorzystać z większości funkcji relacji na Instagramie czy Facebooku. Będą to przede wszystkim podstawowe naklejki takie jak #Hashtag, @Wzmianka, Lokalizacja, Ankieta i Pytania, emotikony czy niestandardowe fonty. Możesz także dołączyć link do przesuwania, który pojawi się w relacji jako “Swipe up”. 

Co ciekawe, Storrito umożliwia zarówno dodanie relacji bezpośrednio, jak i też jej zaplanowanie. Możesz zatem tworzyć stories na komputerze i publikować je od razu. Jeśli zatem nie lubisz korzystać z apki IG czy FB, z pewnością będzie to dla Ciebie ciekawe udogodnienie. Na koniec jeszcze wspomnę, że Storrito zawiera szablony, które umożliwiają tworzenie ciekawie wyglądających grafik.

Jak założyć konto na storrito.com i podpiąć swoje konto?

Wiesz już, jak to wszystko wygląda w teorii, zatem możemy przejść do praktyki. W pierwszej kolejności pokażę Ci, jak założyć konto i odpowiednio je skonfigurować. Cały proces jest łatwy i zajmuje dosłownie kilka chwil, dlatego myślę, że z pewnością sobie z tym poradzisz. 

Zaczynamy oczywiście od wejścia na https://app.storrito.com/#/login. Na samym dole klikamy “Create one”. Wtedy pojawi się formularz, w którym wystarczy wpisać maila, hasło i kliknąć “Sign up”. Wygląda to tak:

Planowanie stories w Storitto - zakładanie konta
Panel umożliwiający założenie konta na storrito.com. 

Teraz musisz już tylko czekać na link aktywacyjny, który przyjdzie na podanego maila. Wiadomość w moim przypadku przyszła po dosłownie kilku sekundach. Po aktywacji konta, od razu zostaniesz przeniesiony do panelu Storrito. Wtedy zobaczysz coś takiego:

Planowanie relacji na Instagramie w panelu Storitto
Ekran, na który zostaniesz przeniesiony po aktywacji konta na storrito.com.

Teraz oczywiście musisz podłączyć swoje konto na Instagramie. Kliknij zatem w “Connect Instagram account”. Następnie wpisz kraj oraz miasto, w jakim obecnie się znajdujesz. Nie przejmuj się, jeśli pokaże Ci się komunikat, że dana lokalizacja nie jest wspierana przez to narzędzie. Daj wtedy po prostu “OK” i tyle – apka i tak puści Cię dalej. Następnie musisz już tylko wpisać swój login na IG oraz hasło i chwilkę poczekać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dostaniesz taką informację:

Planowanie stories na Storitto
Widok informujący, że konto zostało prawidłowo podłączone.

Teraz należy oczywiście kliknąć “Save” i potwierdzić, że to właśnie Ty chcesz podłączyć swoje konto, a nie ktoś inny. Musisz zatem:
• Otworzyć aplikację IG,
• Przejść do ustawień, 
• Kliknąć “Zabezpieczenia”, a następnie “Aktywność związana z logowaniem”,
• Potwierdzić, że ostatnie logowanie “To ja”.
Wszystkie te kroki będzie podpowiadało Ci również Storrito:

Planowanie stories na Storitto - instrukcja krok po korku
Instrukcja krok po kroku, jak potwierdzić, że to właśnie Ty podpiąłeś konto do narzędzia storrito.com.

Po wykonaniu wszystkich kroków wystarczy nacisnąć “Close”. Jeśli Twój profil na IG jest połączony z Facebookiem, automatycznie doda się również aktywny profil na FB:

Planowanie stories na Storitto - podpięte konta
Panel informujący o tym, że podłączanie konta przebiegło pomyślnie. 

To już koniec! Profile zostały podłączone, dlatego możesz już rozpocząć korzystanie z narzędzia! Przyznaj, że założenie i konfiguracja konta na strorrito.com jest niezwykle łatwa. Sama byłam bardzo zaskoczona, bo przy większości tego typu programów, zawsze pojawiały się jakieś problemy. Tutaj jednak Storrito ma ode mnie dużego plusa.

Jak zaplanować stories na Storrito?

Możesz teraz rozpocząć swoją przygodę z planowaniem stories. Przyznam, że ustawienie kilku pierwszych relacji może być trochę skomplikowane. Każdy musi przecież zapoznać się z narzędziem i zobaczyć, jak to wszystko działa. Mam dla Ciebie jednak poradnik krok po kroku, więc raczej przejdziesz przez ten proces nieco lepiej niż ja na samym początku. 

Jak zaplanować stories? Najpierw musisz wrzuć zdjęcie czy jakąkolwiek grafikę do galerii. Wejdź zatem w zakładkę “Gallery” znajdującą się w lewym menu bocznym, a następnie “Choose file to upload”. Teraz wrzucasz zdjęcie, czekasz, aż się załaduje i sprawdzasz, czy wgrało się prawidłowo. Będzie to wyglądało tak:

Planowanie stories na Instagramie w Storitto
Zakładka “Galeria”, w której znajdziesz dodane przez siebie zdjęcia.

Teraz naciśnij zdjęcie. Pojawi się dzięki temu panel z kilkoma opcjami. Będziesz mógł zaplanować lub opublikować takie zdjęcie na swoim story (wtedy pójdzie dokładnie takie, bez żadnych dodatkowych elementów), edytować je (czyli dodać naklejki itp.) oraz skorzystać z szablonów (dzięki którym wykonasz krótką animację). Możesz też usunąć fotografię, przenieść do archiwum lub zduplikować. 

planowanie relacji na Storrito - edycja zdjęcia
Działania, jakie możesz wybrać, po wgraniu odpowiedniego zdjęcia.

My teraz może pobawimy się nieco edycją tego zdjęcia. Po kliknięciu “Edit” zostaniesz przekierowany do panelu. Tam zobaczysz podgląd swojego zdjęcia oraz kilka funkcji, z których możesz skorzystać. Będą to:

  • naklejki – hashtag, wzmianka, lokacja, ankieta, pytania, odliczanie, quiz oraz suwak do głosowania z emotką,
  • teksty – tam zobaczysz kilka fontów, z których możesz skorzystać – nie jest ich za wiele, ale z pewnością dasz radę stworzyć coś ciekawego,
  • obrazki – możesz dodać kolejne zdjęcie, wgrywając je lub pobierając z Unsplash,
  • kształty – do dyspozycji masz kilka wariantów,
  • gify – które możesz wyszukać po słowach kluczowych bądź przeglądać proponowane,
  • emotikony – te trochę różnią się od tych facebookowych i instagramowych, ale są naprawdę ciekawe.

Cały panel wygląda tak:

Planowanie relacji na Instagramie - galeria zdjęć Storitto
Podgląd panelu edycji, w którym możesz stworzyć swoje story.

Teraz już tylko trzeba pobawić się w grafika i stworzyć ciekawą relację. Ja dodałam do swojego zdjęcia kilka elementów i całość prezentuje się następująco:

Planowanie relacji na Instagramie w Storitto
Przykładowa relacja stworzona w Storrito.

Przygotowanie całości zajęło mi dosłownie 2 minuty. Wszystko działa bowiem bardzo sprawnie, nie zacina się, a całe menu jest bardzo intuicyjne. Jeśli chcesz udostępnić właśnie takie story lub je zaplanować, kliknij “Save” w prawym górnym rogu. Zostaniesz teraz przeniesiony ponownie do swojej galerii. Tam będzie już na Ciebie czekało gotowe story. Teraz wystarczy w nie wejść i nacisnąć “Post / schedule”. Pokaże Ci się wtedy takie okno:

Planowanie relacji na Facebooku w Storitto
Panel umożliwiając dodanie odpowiednich opcji oraz zaplanowanie lub opublikowanie relacji.

Możesz teraz wybrać konto, na którym ma zostać udostępniona relacja (jeśli masz podpiętą większą ilość profili), zaznaczyć, czy chcesz publikować ją też na Facebooku, dodać link do swipe up, jeśli masz powyżej 10 tys. followersów oraz opublikować story od razu lub je zaplanować. My oczywiście zajmujemy się dziś planowaniem, dlatego damy “Schedule”. Tam ustawiamy datę i godzinę, dajemy “Zaplanuj” i gotowe!

Planowanie relacji na Facebooku w aplikacji Storitto - wybór daty i godziny
Podgląd panelu planowania relacji.

Po zaplanowaniu pojawi się okienko, że wszystko przebiegło pomyślnie. Aby podejrzeć swój planner, wystarczy wejść w zakładkę “Schedule” znajdującą się u samej góry menu bocznego. Tam pokazują się wszystkie zaplanowane relacje. 

Planowanie relacji w Storitto - podgląd relacji
Podstrona z zaplanowanymi relacjami z podziałem na konta.

Przyznaj, że to narzędzie jest niezwykle pomocne i co najważniejsze, łatwe w obsłudze. Ja jestem bardzo zadowolona i mam nadzieję, że Ty również będziesz. Na koniec pokażę Ci jeszcze, co kryje się w zakładce “Templates”, do której można przejść po wybraniu zdjęcia znajdującego się w galerii. Wtedy ujrzysz coś takiego:

Planowanie relacji na Instagramie z animacjami w aplikacji Storitto
Możliwość dodania ruchomych elementów w swoim story. 

Możesz tam ustawić animację zdjęcia, dodać nagłówek, tekst oraz przycisk “Swipe up” – te wszystkie elementy również mogą się w jakiś sposób poruszać. Ja stworzyłam dzięki temu taką wersję story:

Przykładowa relacja z animowanymi elementami. 

Jeśli chcesz zaplanować takie story, daj oczywiście “Save” i postępuj w taki sam sposób jak przy wcześniejszym przykładzie. Pamiętaj także, że w zakładce z zaplanowanymi relacjami możesz przesunąć termin publikacji, usunąć story lub ponownie poddać je edycji.

Mam nadzieję, że mój przewodnik po Storrito zachęcił Cię do skorzystania z takiej możliwości. Spróbować warto, ponieważ nic to nie kosztuje i 50 postów masz tak naprawdę za free. Po tym czasie możesz zrezygnować lub wykupić odpowiedni pakiet. 

Planowanie stories w Storrito – podsumowanie

Planowanie relacji w Storrito jest niezwykle proste i co najważniejsze – możesz korzystać przy tym z wielu funkcji stories, takich jak wszelkiego rodzaju naklejki, gify czy animacje. Z pomocą tego narzędzia jesteś w stanie stworzyć przyciągające wzrok materiały, które z pewnością spodobają się Twoim odbiorcom. Zachowasz także ciągłość publikacji i w razie urlopu czy weekendu nie będziesz musiał martwić się tym, że Twoje social media pozostały same. Pakiet 50 darmowych stories jest całkiem dobrą opcją, jeśli chcesz dopiero przetestować planner relacji lub gdy wiesz, że będziesz z niego korzystał tylko raz na jakiś czas. 

Jednym z dwóch minusów, które zdążyłam zauważyć, jest to, że niestety nie można oznaczyć w takiej zaplanowanej relacji swojego produktu. Zdecydowanie jest to wada tego narzędzia, jednak powiedzmy sobie szczerze – można na to przymknąć nieco oko. Drugi minus to natomiast fakt, że nasza relacja nie może zostać opublikowana wyłącznie na Facebooku. Aby pojawiła się na tej platformie społecznościowej, należy zaznaczyć odpowiednie okienko podczas planowania, jednak wtedy story będzie widoczne także na Instagramie. Na ten fakt również można jednak lekko przymknąć oko. 

Later.com

Storrito, czyli program, z którego korzystam, został już przeze mnie omówiony. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyna możliwość. W sieci można bowiem znaleźć jeszcze kilka narzędzi do planowania story na Facebook’u oraz Instagramie. Pokażę Ci je, jednak omówię je dość krótko. Dlaczego? Po prostu wiem, że istnieją, miałam z nimi do czynienia, lecz nie używam ich na co dzień. Nie oznacza to jednak, że Ty masz takie same preferencje, jak ja i to akurat Storrito okaże się dla Ciebie najlepsze. Warto mieć kilka alternatyw i po prostu wybrać z kilku programów ten, który okaże się najlepszy. Poznaj zatem Later.com.

Narzędzie Later możesz znać, jeśli szukałeś kiedyś plannera do publikowania postów na Facebooku czy Instagramie. Jego główna funkcjonalność to właśnie możliwość zaplanowania treści udostępnianych w swoich social mediach z pewnym wyprzedzeniem. Od jakiegoś czasu Later umożliwia nie tylko planowanie postów. Można bowiem na tej stronie oraz w aplikacji mobilnej dodać do plannera również stories. 

Aby jednak móc planować stories, należy wykupić odpowiedni plan. Ceny są dość wysokie i prezentują się następująco:

Aplikacje do planowania Instagrama i Facebooka - Letter
Cennik planów dostępnych na https://later.com/pricing/.

Powyższe plany można dodatkowo nieco spersonalizować. Jesteś bowiem w stanie dodać kilku użytkowników oraz dodatkowe profile. Oczywiście za każdą z tych opcji należy zapłacić. Niestety w wersji podstawowej bezpłatnej nie zaplanujesz story. Musisz więc przemyśleć, czy na pewno wybierzesz akurat to narzędzie. Z pewnością podjęcie tej decyzji ułatwi Ci kilka ważnych informacji, które należy wiedzieć o Later. Pierwszą z nich jest fakt, iż proces dodawania postów i relacji nie jest w tym przypadku aż tak prosty. Gdy zaplanujesz swój materiał, ten nie opublikuje się automatycznie. Musisz bowiem ściągnąć aplikację mobilną, na którą przyjdzie powiadomienie. Dopiero po jego zaakceptowaniu, materiały zostaną udostępnione w Twoich social mediach. 

Jak wygląda samo planowanie relacji na Later.com? Należy oczywiście najpierw wgrać odpowiednie zdjęcie, a następnie nieco je “podrasować”. Niestety pole do manewru jest tutaj ograniczone. Later nie oferuje bowiem tak dużo funkcjonalności jak Storrito. W tym narzędziu stworzysz zatem jedynie te proste materiały, pozbawione dużej ilości wszelkiego rodzaju dodatków. Oczywiście możesz dodać np. tekst i wybrać do niego odpowiedni font, jednak pozostałych funkcji jest nieco mniej niż we wcześniej omawianym plannerze. Po przygotowaniu swojej relacji możesz przeciągnąć ją do plannera i wskazać odpowiednią godzinę oraz dzień publikacji. Dużym plusem jest to, że stories mogą być planowane jedna po drugiej. Gdy zatem chcesz, by Twoja relacja składała się z kilku materiałów opublikowanych obok siebie, Later akurat w tym przypadku może się sprawdzić. 

Niestety, tak jak już wspomniałam, planowanie stories nie jest w tym przypadku zautomatyzowane. Będziesz zatem i tak musiał dodać je ręcznie, zatwierdzając plan na telefonie komórkowym. Dodatkowo większość elementów, np. teksty znajdujące się na materiale, będą skopiowane do schowka w Twojej apce. Jak się można domyśleć, będziesz je musiał ręcznie nanieść na relację. Można zatem śmiało powiedzieć, że Later nie jest zbyt funkcjonalny. Jest dobry, jeśli chcesz zadbać o estetykę i dokładnie zaplanować, czy publikowane treści pasują do siebie pod względem wizualnym. Pracy to narzędzie raczej Ci jednak nie ułatwi. Podczas urlopu czy weekendu i tak będziesz musiał przejmować się swoimi social mediami. 

Buffer.com

Dobra, skoro Later jest, powiedzmy to sobie szczerze, taki sobie, to może Buffer.com okaże się narzędziem idealnym? W tym przypadku po raz kolejny możesz oczywiście planować swoje story. Niestety wciąż nie w sposób w pełni zautomatyzowany. Dlaczego? Pozwól, że pokażę Ci, jak krok po kroku wygląda tam proces planowania relacji. Najpierw należy otworzyć zakładkę do planowania stories i wybrać opcję “Dodaj”. W tym miejscu możesz wgrać do 10 różnych materiałów – zdjęć, filmów, gifów itp. Następnie wszystkie te elementy możesz ułożyć w odpowiedniej kolejności. Teraz zatem czas na dodanie wszelkich ciekawych elementów? Nie do końca. Nie możesz bowiem tak po prostu nanieść na materiał tekstu, naklejek itp. Możesz jedynie zaplanować sobie, gdzie co dodasz. Tworzysz tam takie notatki dla siebie i w sumie to tyle. Później będziesz musiał dodać je ręcznie… Jak już wszystko zanotujesz, dodajesz relacje do kalendarza i czekasz. Na co? Na powiadomienie, że możesz opublikować swoje stories. Najpierw jednak trzeba jeszcze dodać wszelkie niezbędne elementy. Relacja musi zostać zatem ukończona w aplikacji Instagrama. Jak dla mnie, trochę słabo, tym bardziej że Buffer wcale nie jest tani. 

aplikacje do planowania relacji na Instagramie i Facebooku - Buffer
Cennik pakietów na https://buffer.com/pricing/publish.

Skedsocial.com i Socialbu.com

Następne narzędzie, które Ci pokażę, to skedsocial.com. Sked to australijska aplikacja stworzona, aby pomóc zaplanować wszelkie treści udostępniane na Instagramie. Planowanie relacji na Instagramie czy Facebooku jest integralną częścią tego programu. W tym przypadku wszystko przebiega w sposób zautomatyzowany, co oznacza, że możesz przesyłać swoje treści do serwisu Sked Social, zaplanować je, a następnie tylko czekać, aż relacja sama się udostępni. Co ciekawe, możesz do takiego materiału dodać link “Swipe up” oraz kilka innych dodatków. Jesteś również w stanie stworzyć stories składające się z kilku plansz, układających się w konkretną historię. 

Wszystko wydaje się zatem piękne i wręcz idealne. Teraz Cię trochę zmartwię – ceny planów na skedsocial.com są wysokie. Oczywiście zyskujesz dzięki nim np. dostęp nie tylko do profilu na Instagramie czy możliwość zaplanowania także i postów, jednak wciąż jest dość drogo. Plany prezentują się następująco:

Planowanie relacji na Instagramie z aplikacją Sked Social - cennik
Cennik poszczególnych planów na https://skedsocial.com/pricing/. 

Darmowy okres dostępny jest na 7 dni. Aby jednak założyć konto i wszystko dokładnie przetestować, należy podpiąć kartę lub wybrać inny sposób płatności. 

Podobnym do Sked Social narzędziem jest również socialbu.com. W tym przypadku planowanie i publikowanie relacji również odbywa się w sposób automatyczny. Dodatkowo możesz tworzyć nie tylko stories, ale także i ciekawe posty na Facebooka czy Instagrama . A jak to wygląda cenowo? Jest zdecydowanie taniej niż w przypadku Sked. Cennik prezentuje się następująco:

Planowanie relacji na Instagramie z Social Bu
Cennik poszczególnych planów na https://socialbu.com/pricing. 

Jak widać, to narzędzie na wiele ciekawych planów dla firm. Można bowiem dodawać do niego bardzo dużą ilość kont oraz użytkowników, a także wybrać opcję spersonalizowanej oferty. 

Planowanie stories – podsumowanie

Planowanie stories jest możliwe. Należy tylko wiedzieć, po jakie narzędzia sięgać. Sama lubię Storrito, jednak nie chcę Cię zachęcać tylko do tego narzędzia. Warto znaleźć trochę czasu na przetestowanie różnych wariantów. Oczywiście najlepiej wybrać te, które umożliwiają automatyczne publikacje. W końcu to jest najważniejsze. Mam nadzieję, że po kilku próbach znajdziesz rozwiązanie, które najbardziej przypadnie Ci do gustu. 

Amanda Krzywda
Amanda Krzywda

Absolwentka Architektury Informacji i pasjonatka copywritingu oraz social media marketingu.

Pisząc, odkrywa coraz to nowsze zagadnienia, które chce poznać bliżej. W INTLE zajmuje się redagowaniem artykułów specjalistycznych, które odpowiadają na problemy oraz pytania użytkowników, a także prowadzeniem mediów społecznościowych. Umiłowanie do tych dwóch dziedzin sprawia, że spod jej ręki wychodzą teksty poradnikowe pomagające odnaleźć się w przestrzeni ogólnodostępnych social mediów i pozwalające poznać ich potencjał biznesowy.

Kategorie: Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest

Tagi: ,

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

36 sprawdzonych pomysłów na Instastories w e-commerce

28 listopad 2019

#1 Pomagaj w wyborze #2 Cytuj sławnych i lubianych #3 Edukuj i nagrywaj […]

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

26 sierpień 2019

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku,

12 sierpień 2019

Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.

Ciekawe, inspirujące i angażujące posty w social mediach – jak robić to dobrze?

26 Maj 2021

Do osób korzystających z social media regularnie każdego dnia docierają setki komunikatów od wielu marek. Coraz częściej czują one zmęczenie, przytłoczenie i przebodźcowanie przez nieustający natłok informacji. To zjawisko jest trudne zarówno dla użytkownika social mediów, jak i marki, która tworząc posty, chce, aby były one zapamiętane przez odbiorców i przynosiły planowane efekty sprzedażowe czy wizerunkowe. Jak więc podejść do komunikacji na Facebooku i Instagramie, aby wyróżnić się wśród konkurencji i nie tylko dotrzeć z komunikatem do użytkownika, ale także zatrzymać jego uwagę i stworzyć pozytywne skojarzenia z marką?