Aktualizacja: 20 stycznia 2021
Z tego artykułu dowiesz się:
Aby prowadzić dobry sklep internetowy, musisz być nie tylko dobrym sprzedawcą, ale także copywriterem i webmasterem. Oczywiście nie chodzi o to, aby od razu zgłębiać tajniki programowania, ale powinieneś od czasu do czasu przeglądać konkurencyjne serwisy właśnie pod kątem tekstów i konstrukcji strony. To najlepszy sposób na to, by udoskonalać swoją stronę.
Jeśli jesteś tego świadomy to bardzo dobrze. Z pewnością wiesz z jakich stałych elementów składa się każdy sklep internetowy. Jedną z obowiązkowych pozycji jest dział „O nas”. Do niedawna ta zakładka na większości stronach wyglądała podobnie – długi zbity tekst, w którym autor dwoił się i troił, żeby zachwalić sklep i zachęcić do zakupu. Dziś taki komunikat do nikogo już nie trafia.
Zanim przedstawimy kreatywne sposoby na przedstawienie się klientom, przyjrzyjmy się najczęstszym błędom popełnianym przy tworzeniu tego typu zakładki:
Największy błąd działu „O nas” to… jego brak. Wbrew pozorom to bardzo ważne miejsce dla klientów. Jeśli firma nie włożyła żadnego wysiłku w jego stworzenie, świadczy to źle o jej podejściu do użytkowników.
Unikaj samych superlatyw. Nadmierne stosowanie przymiotników jak: idealny, wyjątkowy, wspaniały świadczą wyłącznie o braku realnych sukcesów. Zamiast tego zastanów się jakie są główne zalety twojej firmy i przestaw je w zwięzłej formie.
Pokaż ludzką twarz. Wiele firm w zakładce „O nas” na siłę chce reklamować swoją ofertę. Tymczasem to doskonałe miejsce by skupić się na życiu firmy, jej historii, pracownikach. Warto wzbogacić je aktualnymi zdjęciami.
Nie posiadasz żadnych dobrych zdjęć firmy, pracowników i musisz wspomagać się zdjęciami z płatnych baz fotografii? Nie przepłacaj i zainwestuj w profesjonalną sesję zdjęciową. Materiał z sesji będziesz mógł wykorzystać na wiele różnych sposobów – w banerach, ulotkach, folderach
Chciałbyś stworzyć kreatywną zakładkę „O nas”, ale brak Ci pomysłu? Oto pomysły od kilku sklepów internetowych, z pierwszych miejsc rankingu najlepszych sklepów serwisu money.pl: X-KOM.PL . To z pozoru klasyczna zakładka „O nas”, ale zawierająca kilka bardzo istotnych urozmaiceń. Duża ilość tekstu, ale z konkretnymi informacjami, jak nazwy produktów i producentów (Apple, Intel). Dzięki temu klienci wiedzą, że mają do czynienia ze sklepem oferującym produkty najwyższej jakości. Wymienienie nazw producentów wspiera także pozycjonowanie strony. Tekst został przedzielony infografikami spójnymi ze stylem graficznym strony. Infografiki prezentują informacje pokazujące, że X-KOM to sklep godny zaufania.
Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 10 różnych grup o marketingu na Facebooku, zbudowanych wokół tematów związanych z social mediami, branżą e-commerce i reklamą. Obiecujemy, że będą one stanowić dla Ciebie cenne źródło wiedzy, wsparcia oraz inspiracji.
Aby prawnie zastrzec nazwę Twojej firmy lub domeny internetowej oraz znak graficzny, musisz zarejestrować te elementy jako znak towarowy. Dzięki naszym 5 wskazówkom procedura zastrzegania znaku towarowego nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Z artykułu dowiesz się m.in.: Gdzie możesz zarejestrować swój znak towarowy? Jak wygląda i ile kosztuje taka procedura?
Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.
Większość przedsiębiorców w Polsce słyszała, że od 25 maja 2018r. obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych – zwane powszechnie RODO.
Co mówią o nas klienci