Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! | akademia intle 

Akademia INTLE

Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki!

Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

15 listopada 2018

Poza atrakcyjną ofertą, w Twoim e-sklepie muszą znaleźć się też ogólne informacje o firmie – co oferuje, jak długo działa, czy jest godna zaufania. Zobacz, jak opisują swoją działalność najlepsze polskie sklepy internetowe.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego informacje o firmie to istotny element witryny sklepu internetowego.
  • Jak kreatywnie zareklamować swoją działalność.
  • Jakie dodatkowe elementy, informujące o rzetelności firmy, można zamieścić w witrynie.

Zakładka „O nas” to przeżytek

Aby prowadzić dobry sklep internetowy, musisz być nie tylko dobrym sprzedawcą, ale także copywriterem i webmasterem. Oczywiście nie chodzi o to, aby od razu zgłębiać tajniki programowania, ale powinieneś od czasu do czasu przeglądać konkurencyjne serwisy właśnie pod kątem tekstów i konstrukcji strony. To najlepszy sposób na to, by udoskonalać swoją stronę.

Jeśli jesteś tego świadomy to bardzo dobrze. Z pewnością wiesz z jakich stałych elementów składa się każdy sklep internetowy. Jedną z obowiązkowych pozycji jest dział „O nas”. Do niedawna ta zakładka na większości stronach wyglądała podobnie – długi zbity tekst, w którym autor dwoił się i troił, żeby zachwalić sklep i zachęcić do zakupu. Dziś taki komunikat do nikogo już nie trafia.

Zanim przedstawimy kreatywne sposoby na przedstawienie się klientom, przyjrzyjmy się najczęstszym błędom popełnianym przy tworzeniu tego typu zakładki:

Największy błąd działu „O nas” to… jego brak. Wbrew pozorom to bardzo ważne miejsce dla klientów. Jeśli firma nie włożyła żadnego wysiłku w jego stworzenie, świadczy to źle o jej podejściu do użytkowników.
Unikaj samych superlatyw. Nadmierne stosowanie przymiotników jak: idealny, wyjątkowy, wspaniały świadczą wyłącznie o braku realnych sukcesów. Zamiast tego zastanów się jakie są główne zalety twojej firmy i przestaw je w zwięzłej formie.
Pokaż ludzką twarz. Wiele firm w zakładce „O nas” na siłę chce reklamować swoją ofertę. Tymczasem to doskonałe miejsce by skupić się na życiu firmy, jej historii, pracownikach. Warto wzbogacić je aktualnymi zdjęciami.

Nie posiadasz żadnych dobrych zdjęć firmy, pracowników i musisz wspomagać się zdjęciami z płatnych baz fotografii? Nie przepłacaj i zainwestuj w profesjonalną sesję zdjęciową. Materiał z sesji będziesz mógł wykorzystać na wiele różnych sposobów – w banerach, ulotkach, folderach

Zainspiruj się

Chciałbyś stworzyć kreatywną zakładkę „O nas”, ale brak Ci pomysłu? Oto pomysły od kilku sklepów internetowych, z pierwszych miejsc rankingu najlepszych sklepów serwisu money.pl: X-KOM.PL . To z pozoru klasyczna zakładka „O nas”, ale zawierająca kilka bardzo istotnych urozmaiceń. Duża ilość tekstu, ale z konkretnymi informacjami, jak nazwy produktów i producentów (Apple, Intel). Dzięki temu klienci wiedzą, że mają do czynienia ze sklepem oferującym produkty najwyższej jakości. Wymienienie nazw producentów wspiera także pozycjonowanie strony. Tekst został przedzielony infografikami spójnymi ze stylem graficznym strony. Infografiki prezentują informacje pokazujące, że X-KOM to sklep godny zaufania.

X-KOM

  • posiada 23 sklepy stacjonarne – to także ważna informacja dla klienta. W zakładce „O nas” pojawiło się także zdjęcie jednego z nich. Dzięki temu klienci internetowi widzą, że informacja w tekście ma potwierdzenie w rzeczywistości.

EOBUWIE.COM.PL

  • Znakomity przykład nowoczesnej zakładki „O nas”, która jest prezentowana na stronie głównej w formie książki.

MILITARIA.PL

  • Rozbudowany dział „O nas” składający się z kilku podstron: Fakty i liczby, Nagrody, Nasza oferta, Profesjonalista w eHandlu, Praca i Podziękowania.
  • Z uwagi na małą ilość tekstu i nacisk na ciekawe grafiki, podstrony przegląda przegląda się z łatwością.
  • Bardzo ciekawie wyglądają działy Nagrody i Podziękowania, w których znalazły się aktualne wyróżnienia dla Militaria.pl oraz podziękowania za wsparcie od organizatorów imprez, stowarzyszeń i sportowców. Pokazuje to ludzką twarz firmy, nie jest ona tylko anonimowym sklepem, ale podmiotem, dla którego ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Klient chętnie wybierze taki sklep, ponieważ wie, że wydane w nim pieniądze, mogą wesprzeć jedną z akcji.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi: , ,

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
26 Mar 2020

10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

Najpierw jednak chciałbym krótko wytłumaczyć Ci zasadniczą różnicę między grupą a stroną na Facebooku. Scrollując swój newsfeed lub szukając strony na FB, prawdopodobnie natknąłeś się na niejedną grupę. Być może nawet do niektórych dołączyłeś. Z pewnością rzucił Ci się w oczy fakt, że dominują tam posty “gości”, a nie administratorów strony. No właśnie. Strony na […]

24 Sie 2018

5 wskazówek, które pomogą Ci chronić nazwę i logo Twojej firmy

Aby prawnie zastrzec nazwę Twojej firmy lub domeny internetowej oraz znak graficzny, musisz zarejestrować te elementy jako znak towarowy. Dzięki naszym 5 wskazówkom procedura zastrzegania znaku towarowego nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Z artykułu dowiesz się m.in.: – Gdzie możesz zarejestrować swój znak towarowy? – Jak wygląda i ile kosztuje taka procedura? Wskazówka 1 – […]

09 Gru 2019

Co analizować w małym sklepie internetowym

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu.  Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.  Przy małej skali odpuść szczegółowe analizy Często spotykam […]

25 Sty 2019

Jak dostosować swój sklep internetowy do przepisów RODO?

Większość przedsiębiorców w Polsce słyszała, że od 25 maja 2018r. obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych – zwane powszechnie RODO.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM