Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki!

15 listopada 2018

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki!
Poza atrakcyjną ofertą, w Twoim e-sklepie muszą znaleźć się też ogólne informacje o firmie – co oferuje, jak długo działa, czy jest godna zaufania. Zobacz, jak opisują swoją działalność najlepsze polskie sklepy internetowe.
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego informacje o firmie to istotny element witryny sklepu internetowego.
  • Jak kreatywnie zareklamować swoją działalność.
  • Jakie dodatkowe elementy, informujące o rzetelności firmy, można zamieścić w witrynie.

Zakładka „O nas” to przeżytek

Aby prowadzić dobry sklep internetowy, musisz być nie tylko dobrym sprzedawcą, ale także copywriterem i webmasterem. Oczywiście nie chodzi o to, aby od razu zgłębiać tajniki programowania, ale powinieneś od czasu do czasu przeglądać konkurencyjne serwisy właśnie pod kątem tekstów i konstrukcji strony. To najlepszy sposób na to, by udoskonalać swoją stronę.

Jeśli jesteś tego świadomy to bardzo dobrze. Z pewnością wiesz z jakich stałych elementów składa się każdy sklep internetowy. Jedną z obowiązkowych pozycji jest dział „O nas”. Do niedawna ta zakładka na większości stronach wyglądała podobnie – długi zbity tekst, w którym autor dwoił się i troił, żeby zachwalić sklep i zachęcić do zakupu. Dziś taki komunikat do nikogo już nie trafia.

Zanim przedstawimy kreatywne sposoby na przedstawienie się klientom, przyjrzyjmy się najczęstszym błędom popełnianym przy tworzeniu tego typu zakładki:

Największy błąd działu „O nas” to… jego brak. Wbrew pozorom to bardzo ważne miejsce dla klientów. Jeśli firma nie włożyła żadnego wysiłku w jego stworzenie, świadczy to źle o jej podejściu do użytkowników.
Unikaj samych superlatyw. Nadmierne stosowanie przymiotników jak: idealny, wyjątkowy, wspaniały świadczą wyłącznie o braku realnych sukcesów. Zamiast tego zastanów się jakie są główne zalety twojej firmy i przestaw je w zwięzłej formie.
Pokaż ludzką twarz. Wiele firm w zakładce „O nas” na siłę chce reklamować swoją ofertę. Tymczasem to doskonałe miejsce by skupić się na życiu firmy, jej historii, pracownikach. Warto wzbogacić je aktualnymi zdjęciami.

Nie posiadasz żadnych dobrych zdjęć firmy, pracowników i musisz wspomagać się zdjęciami z płatnych baz fotografii? Nie przepłacaj i zainwestuj w profesjonalną sesję zdjęciową. Materiał z sesji będziesz mógł wykorzystać na wiele różnych sposobów – w banerach, ulotkach, folderach

Zainspiruj się

Chciałbyś stworzyć kreatywną zakładkę „O nas”, ale brak Ci pomysłu? Oto pomysły od kilku sklepów internetowych, z pierwszych miejsc rankingu najlepszych sklepów serwisu money.pl: X-KOM.PL . To z pozoru klasyczna zakładka „O nas”, ale zawierająca kilka bardzo istotnych urozmaiceń. Duża ilość tekstu, ale z konkretnymi informacjami, jak nazwy produktów i producentów (Apple, Intel). Dzięki temu klienci wiedzą, że mają do czynienia ze sklepem oferującym produkty najwyższej jakości. Wymienienie nazw producentów wspiera także pozycjonowanie strony. Tekst został przedzielony infografikami spójnymi ze stylem graficznym strony. Infografiki prezentują informacje pokazujące, że X-KOM to sklep godny zaufania.

X-KOM

  • posiada 23 sklepy stacjonarne – to także ważna informacja dla klienta. W zakładce „O nas” pojawiło się także zdjęcie jednego z nich. Dzięki temu klienci internetowi widzą, że informacja w tekście ma potwierdzenie w rzeczywistości.

EOBUWIE.COM.PL

  • Znakomity przykład nowoczesnej zakładki „O nas”, która jest prezentowana na stronie głównej w formie książki.

MILITARIA.PL

  • Rozbudowany dział „O nas” składający się z kilku podstron: Fakty i liczby, Nagrody, Nasza oferta, Profesjonalista w eHandlu, Praca i Podziękowania.
  • Z uwagi na małą ilość tekstu i nacisk na ciekawe grafiki, podstrony przegląda przegląda się z łatwością.
  • Bardzo ciekawie wyglądają działy Nagrody i Podziękowania, w których znalazły się aktualne wyróżnienia dla Militaria.pl oraz podziękowania za wsparcie od organizatorów imprez, stowarzyszeń i sportowców. Pokazuje to ludzką twarz firmy, nie jest ona tylko anonimowym sklepem, ale podmiotem, dla którego ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Klient chętnie wybierze taki sklep, ponieważ wie, że wydane w nim pieniądze, mogą wesprzeć jedną z akcji.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 10 różnych grup o marketingu na Facebooku, zbudowanych wokół tematów związanych z social mediami, branżą e-commerce i reklamą. Obiecujemy, że będą one stanowić dla Ciebie cenne źródło wiedzy, wsparcia oraz inspiracji.

czytaj dalej

5 wskazówek, które pomogą Ci chronić nazwę i logo Twojej firmy

5 wskazówek, które pomogą Ci chronić nazwę i logo Twojej firmy

Aby prawnie zastrzec nazwę Twojej firmy lub domeny internetowej oraz znak graficzny, musisz zarejestrować te elementy jako znak towarowy. Dzięki naszym 5 wskazówkom procedura zastrzegania znaku towarowego nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Z artykułu dowiesz się m.in.: Gdzie możesz zarejestrować swój znak towarowy? Jak wygląda i ile kosztuje taka procedura?

czytaj dalej

Co analizować w małym sklepie internetowym

Co analizować w małym sklepie internetowym

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.

czytaj dalej

Jak dostosować swój sklep internetowy do przepisów RODO?

Jak dostosować swój sklep internetowy do przepisów RODO?

Większość przedsiębiorców w Polsce słyszała, że od 25 maja 2018r. obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych – zwane powszechnie RODO.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman