10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

Aktualizacja: 28 stycznia 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś
10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

Najpierw jednak chciałbym krótko wytłumaczyć Ci zasadniczą różnicę między grupą a stroną na Facebooku. Scrollując swój newsfeed lub szukając strony na FB, prawdopodobnie natknąłeś się na niejedną grupę. Być może nawet do niektórych dołączyłeś. Z pewnością rzucił Ci się w oczy fakt, że dominują tam posty “gości”, a nie administratorów strony. No właśnie. Strony na Facebooku służą głównie do rozwijania konkretnego biznesu – niezależnie, czy jest to firma, czy marka osobista. Dlatego też w celu uruchomienia jakiejkolwiek płatnej reklamy będziesz potrzebował fanpage’a.

Grupy natomiast skupiają ludzi wokół tematu, idei lub zainteresowań i nie możesz do nich podpiąć konta reklamowego. Grupy na Facebooku przypominają nowoczesne fora dyskusyjne, na których można znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania i rozwiązania problemów lub po prostu podyskutować na dany temat z innymi osobami, z którymi łączą nas zainteresowania.

Sam śledzę poniższe grupy, a ich wartość merytoryczną uważam za nieocenioną. Stanowią nie tylko doskonałe źródło wiedzy i inspiracji. Pozwalają mi trzymać rękę na pulsie w dynamicznie zmieniającym się świecie digital marketingu i zawsze być z nowinkami na bieżąco.

Oczywiście grup o podobnej tematyce znajdziesz setki. Poniższe zestawienie to moja subiektywna lista grup, do których często zaglądam. W obszarach marketingu na Facebooku uważam to za kompletną całość, lecz zachęcam Cię to poszerzania tej listy, jeśli interesuje Cię konkretny aspekt marketingu internetowego (np. Instagram).

Wiedza

1.  Tygrysy Socjalu (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/socialtigerspl)

Tygrysy Socjalu to grupa komplementarna do fanpage’a Social Tigers – agencji social media, która odpowiada za słynną wśród marketerów działających w obszarze reklamy na Facebooku Księgi Adsów. To daje gwarancję merytorycznych wpisów i porad od najbardziej doświadczonych Tygrysów. Na szczególną uwagę zasługuje zakładka z modułami, gdzie znajdziesz np. poradnik po chatbotach, case study kampanii promującej sklep z tkaninami, czy odpowiedzi rozwiewające mity na temat adsów.

2.  Facebook Ad Buyers (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/adbuyers/)

W przeciwieństwie do poprzedniej grupy, na tej anglojęzycznej stronie znajdziesz nie tylko rzetelne informacje, lecz także memy i trochę spamu. Niech to Cię jednak nie zmyli. Wystarczy, że zajrzysz nieco “głębiej”, a odkryjesz tonę przydatnych informacji. Dokładnie rozpisany przykład biznesu, który w ciągu 4 miesięcy podniósł obroty z 4 do 40 tysięcy dolarów, wskazówki dotyczące analizy zachowań odbiorców i jak przełożyć to na skuteczniejsze kampanie, memy dotyczące reklam na Facebooku (come on, kto nie lubi memów?!) i wiele, wiele innych.

3.  US Facebook for CEE (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/1035176159853866)

W porównaniu do poprzedniej grupy liczącej blisko 100 000 użytkowników, ta jest dziesięciokrotnie mniejsza i dzięki temu też znacznie bardziej elitarna. US Facebook for CEE to oficjalne wsparcie Facebooka dla reklamodawców z krajów obszaru Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki tej grupie otrzymasz dostęp do najnowszych informacji oraz będziesz na bieżąco zarówno z aktualizacjami produktów, jak i samej platformy Facebooka. Dodatkowym atutem tej grupy jest bezpośredni kontakt z supportem Facebooka, więc jest to także doskonała grupa wsparcia.

4.  Chatfuel Community (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/227684831093598/)

Interesują Cię zagadnienia z obszaru automatyzacji messengera i chatbotów? Cóż, mnie tak! 😉 Dlatego nie mogło zabraknąć na mojej liście grupy ze stajni Chatfuela, czyli jednego z najpopularniejszych programów do tworzenia botów – zarówno prostych, jak i złożonych. Entuzjaści tego narzędzia chętnie dzielą się przykładami zastosowania botów, co może być bardzo inspirujące. Znajdziesz tutaj także wiele informacji na temat automatyzacji skrzynki odbiorczej, wykorzystania botów w celu zwiększenia sprzedaży, czy chociażby nowinki ze świata botów (pssst…Facebook od przyszłego roku wprowadzi sporo zmian dotyczących chatbotów, więc warto zainteresować się tym tematem już teraz!).

Wsparcie

5.  Ecommerce PL (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/eccomercepl/)

Grupa Daniela Kędzierskiego – założyciela FastTony.es – to miejsce, w którym musi znaleźć się każda osoba interesująca się szeroko pojętym e-commerce. Sam Daniel pisze o niej tak: “Ideą grupy jest, by była miejscem o wszystkim, co jest związane z e-commerce, a głównie z dzieleniem się problemami i spostrzeżeniami oraz odkryciami, które pozwalają zdobyć przewagę na rynku.” Znajdziesz tu zatem sporo insightów, case studies, a takżę osób chętnych do pomocy, gdy prowadząc sklep natkniesz się na problem związany np. z wysyłką produktów za granicę.

6.  Skuteczny Fanpage i Reklama w Social Media (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/skutecznyfanpage)

Jak sama nazwa wskazuje, znajdziesz tutaj wsparcie od najlepszych specjalistów z social media, którzy pomogą Ci stworzyć skuteczne reklamy na Facebooku i nie tylko. Jeżeli natknąłeś się na jakiś problem przy tworzeniu kampanii…prawdopodobnie ktoś już wcześniej go opisał i znajdziesz w komentarzach rozwiązanie. Dodatkowym plusem grupy są prasówki wrzucane przez Olę Smolarek, w których znajdziesz nowinki, polecane artykuły, raporty, badania i podsumowania. Zdecydowanie warto tu być.

7.  Pro Tips & Tricks for Social Media Managers (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/socialmediaprotips/)

Grupa prowadzona przez Olgę Odziemek z Kontentino: chociaż niewielka, to prężnie się rozwija. Nieraz spotkałem się z sytuacją, gdy na grupach liczących setki tysięcy użytkowników posty pozostają bez odpowiedzi. Olga natomiast nikomu nie odmawia pomocy, więc jeśli zadasz pytanie w poście, możesz być pewny, że wkrótce pojawi się odpowiedź. Moderacja stoi tutaj na najwyższym poziomie, więc możesz także liczyć na pełnowartościową dawkę informacji w artykułach, które regularnie pojawiają się na grupie.

Inspiracje

8.  PL Social Media research (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/1610974579207342)

Pod względem użyteczności jest to jedna z najbardziej przydatnych grup. Gromadzi ona zarówno marketingowców, PRowców, jak i blogerów oraz influencerów branż wszelakich. Grupa stanowi swoistą platformę komunikacji między markami a influencerami. Korzystając z określonego szablonu przygotowania wpisu, możesz w łatwy sposób dotrzeć nie tylko do konkretnych blogerów, lecz także znaleźć inspirujące strony czy konta na Instagramie.

9.  AIE+ (DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/aieplus/)

AIE+, czyli Advertaising Is Exciting, to grupa zrzeszająca entuzjastów kreacji reklamowych – zarówno tych zapierających dech w piersiach, jak i tych mniej udanych. Jest to jedna z najczęściej odwiedzanych przeze mnie grup. Stanowi doskonałe źródło pomysłów i inspiracji. Znajdziesz tutaj wiele smaczków ze świata reklamy, również tego wychodzącego poza ramy social mediów! Czyż to nie jest ekscytujące?

10. „Kryzysy” w social mediach wybuchają w weekendy ( DOŁĄCZ → https://www.facebook.com/groups/kryzyssm/)

Na koniec grupa, której być może nie spodziewałeś się zobaczyć w tym zestawieniu. Moderowana jest przez Monikę Czaplicką, czyli specjalistkę od rozwiązywania problemów wizerunkowych w social mediach. Grupa to swoisty atlas wizerunkowych wpadek zagranicznych i polskich firm. Znajdziesz tutaj wiele (naprawdę wiele…) przykładów złej komunikacji w social mediach, dzięki czemu będziesz wiedział, czego nie robić. Oczywiście sprytne sposoby wybrnięcia z trudnych sytuacji także mogą stanowić cenne źródło wiedzy i inspiracji, chociaż niestety te zdarzają się znacznie rzadziej.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
6 cech dobrego Specjalisty ds. Social Media

6 cech dobrego Specjalisty ds. Social Media

Jeśli czytałeś mój poprzedni artykuł o tym dlaczego warto zatrudnić Specjalistę ds. Social Media to być może zastanawiasz się na co zwracać uwagę podczas rekrutacji i jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe. W tym artykule pokażę Ci co jest ważne na tego typu stanowisku i czego powinieneś oczekiwać od kandydatów.

czytaj dalej

Co analizować w małym sklepie internetowym

Co analizować w małym sklepie internetowym

Na początku działalności sklep internetowy siłą rzeczy ma ograniczoną ilość danych o klientach. Zagłębianie się w szczegółowe analizy nie ma wtedy sensu. Na jakie metryki zwracać uwagę i jakie zachowania użytkowników analizować, gdy Twój e-commerce ma skalę do 10 000 wizyt miesięcznie? Dowiesz się z tego artykułu.

czytaj dalej

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Guzik do koszyka. Czyli jaki powinien być przycisk zakupowy

Skoro w ciągu zaledwie 1 sekundy ludzki mózg odbiera 11 milionów informacji o pojemności około 100 megabajtów, przekazy sprzedażowe poczynając od haseł reklamowych, a skończywszy na layoucie stron www, nie mogą być przypadkowe. Dotyczy to w istotnym stopniu także przycisku zakupowego (tzw. buy button). Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, czym powinien charakteryzować się dobrze zaprojektowany przycisk zakupowy, włączając jego kształt, barwę, położenie czy dynamikę.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman