10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

Aktualizacja: 07 października 2021

|Pozycjonowanie - SEO|10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!
10 błędów SEO w optymalizacji artykułów blogowych – nie popełniaj ich!

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoje treści blogowe nie generują ruchu lub nie są widoczne na żadne słowa kluczowe? Co może być tego przyczyną? Najczęstszy powód to liczne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem elementów SEO. To właśnie one utrudniają zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie wysokiego ruchu organicznego. Porozmawiajmy zatem o popularnych błędach w optymalizacji artykułów blogowych, których powinieneś unikać!

#1 Brak kluczowych elementów Title oraz ALT dla zdjęć umieszczonych w treści artykułu

W trakcie optymalizacji artykułu blogowego, który został wzbogacony o dodatkowe zdjęcia lub grafiki, nie można zapomnieć o 2 atrybutach: ALT oraz Title. Pierwszy z nich to tzw. Alternatywny opis obrazu, za pomocą którego możemy pomóc robotom Google w zrozumieniu tego, co tak właściwie znajduje się na zdjęciu. Z kolei atrybut Title to po prostu tytuł obrazka, który jest wyświetlany użytkownikowi, gdy ten najedzie na niego kursorem. Zarówno pierwszy, jak i drugi atrybut musi zawierać słowa kluczowe nawiązujące do treści artykułu. A co jeśli pominiesz te dwa elementy optymalizacyjne?

Błędy SEO w optymalizacji artykułów blogowych - brak ALTu i Title zdjęcia
Widok trybu edycji zdjęcia w panelu WordPress. Tekst alternatywny oraz atrybut Title to dwa elementy Image SEO, o których nie możesz zapomnieć. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu https://intle.pl/optymalizacja-zdjec-i-obrazow-pod-katem-seo-jak-robic-to-dobrze/

W momencie publikacji artykułu, w którym nie uzupełniłeś Alternatywnego opisu oraz Title zdjęcia, zmniejszasz jego szansę na pojawienie się wysoko w wyszukiwarce Google po konkretnych słowach kluczowych. To z pewnością istotny argument, który będzie Cię motywował do tego, aby nie pomijać tych atrybutów w trakcie optymalizacji artykułu blogowego. 

#2 Błędy SEO – kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja w SEO to nic innego jak optymalizowanie tej samej frazy kluczowej na różne adresy URL. Stanowi to spory problem dla robotów Google, które w efekcie takich działań nie mogą trafnie określić docelowej strony dla konkretnej frazy kluczowej. Jednak czy do takiej sytuacji może dojść przy optymalizacji artykułu? Zdecydowanie tak!

Błędy SEO - kanibalizacja słów kluczowych w artykule
Widok pochodzący z artykułu opublikowanego na portalu sbiegacza.pl. Zostały pokazane na nim słowa kluczowe, na które był optymalizowany inny artykuł o podobnej tematyce. 

Przedstawiony na powyższym zrzucie ekranu artykuł pochodzi z portalu sbiegacza.pl. Dotyczy on spódniczek do biegania – ich rodzajów, cech i zalet. Przy optymalizacji tego artykułu doskonale sprawdziłyby się frazy: spódniczki do biegania, spódniczki biegowe, spódnice biegowe czy spódniczka do biegania. Ale nie w tym przypadku. Co zatem stoi na przeszkodzie? Artykuł https://sbiegacza.pl/2019/06/24/spodniczka-do-biegania-dla-kogo-jest-i-czy-warto-w-niej-biegac/. To właśnie on zdobył już widoczność w wyszukiwarce Google na frazy kluczowe wymienione powyżej. W momencie użycia ich w optymalizacji opisywanego artykułu, doszłoby właśnie do kanibalizacji słów kluczowych, a w konsekwencji do spadku pozycji w wynikach organicznych. 

#3 Brak uzupełnionych Meta tagów

Optymalizacja tagu Title oraz Description należy do tych czynności SEO, których nie należy pomijać w trakcie wdrażania artykułu blogowego. To właśnie od tych dwóch elementów on-site w głównej mierze zależy, na jakie słowa kluczowe będzie widoczny dany tekst w wyszukiwarce Google. Dlatego nie warto dopuszczać do sytuacji, w której tag Description lub, co gorsza, tag Title pozostaje pusty. 

Brak meta tagów - błędy SEO
Zrzut ekranu prezentujący wtyczkę Yoast SEO i jej funkcje związane z możliwością ustawienia własnego tagu Title oraz Description. Koniecznie uzupełnij je słowami kluczowymi!

Być może teraz przychodzi Ci do głowy myśl, że te dwa atrybuty generują się automatycznie, zaraz po publikacji artykułu. Takie stwierdzenie jest oczywiście prawdą, jednak mimo to warto zadbać o indywidualny tag Title oraz Description. 

W pierwszym z nich umieść tytuł artykułu wraz z głównymi optymalizowanymi słowami kluczowymi. Z kolei w drugim dodaj treść, która będzie przyjazna nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla użytkowników. Warto więc, aby tag Description był pisany językiem korzyści i co ważne – z nawołaniem do akcji. Nie zapomnij również o słowach kluczowych, które powinny znaleźć się także w tym meta tagu. 

#4 Brak optymalizacji zdjęć artykułu pod kątem rozmiaru i wagi

Podczas publikacji artykułów zwraca się uwagę na to, aby znalazły się w nich zdjęcia, które mają przyciągnąć potencjalnych czytelników. Jest to oczywiście prawidłowa praktyka stosowana przez większość właścicieli blogów. Jednak jednocześnie zapominają oni o optymalizacji zdjęć pod kątem rozmiaru oraz wagi, co można zauważyć na poniższym zrzucie ekranu. 

Błędy w optymalizacji artykułów - brak optymalizacji wagi i rozmiaru zdjęcia
Prezentacja szczegółów opublikowanego zdjęcia wraz z zaznaczonymi informacjami o jego wadze i rozmiarze. To kolejne dwa istotne elementy optymalizacji zdjęć, które warto wziąć pod uwagę przy publikacji artykułów blogowych. 

Publikacja zdjęć w tak dużym rozmiarze i wadze prowadzi do spowolnienia działania strony, a to z kolei ma negatywny wpływ nie tylko na użytkowników korzystających z witryny, ale również na roboty wyszukiwarki. Dlatego, jeśli zauważyłeś, że te dwa elementy Image SEO wymagają poprawy na Twoim blogu – niezwłocznie się tym zajmij!

Przede wszystkim na samym początku zweryfikuj, w jakim rozmiarze szablon Twojej witryny wyświetla zdjęcia. W sytuacji, w której jest to np. 1200 pikseli szerokości, nie ma sensu, abyś publikował grafikę w rozmiarze większym niż ten wyświetlany przez szablon. 

W dalszej kolejności zwróć uwagę na wagę zdjęcia. Przyjmuje się, że nie powinna ona przekraczać 200-300 kB. W tych działaniach pomocne może być Ci narzędzie online TinyPNG oferujące bezstratną kompresję zdjęć.

Dopiero w ten sposób przygotowane zdjęcia są gotowe do tego, aby pojawić się w artykułach na Twoim portalu blogowym. 

#5 Nieprawidłowe stosowanie nazw plików graficznych 

W publikacjach blogowych często można spotkać się z sytuacją, w której zdjęcie wyróżniające lub też grafiki uzupełniające treść, nie posiadają prawidłowo ustawionej nazwy pliku graficznego. Jednak co to tak właściwie oznacza? Niech odpowiedzią na to pytanie, będzie poniższy przykład. 

Błędy w optymalizacji artykułów - nieprzyjazna nazwa pliku graficznego
Szczegóły załączonego pliku graficznego w artykule opublikowanym na jednym z portali blogowych. Wyróżniona została nazwa pliku graficznego, która w tym przypadku wymaga poprawy. 

Widoczne na zrzucie ekranu zdjęcie, pochodzi z artykułu, w którym została przedstawiona recenzja filmu Ciche Miejsce 2. Zatem, nazwa pliku graficznego powinna zawierać słowa kluczowe powiązane z tytułem filmu jak i z samym artykułem. Użycie jej w formie kristina-flour-BcjdbyKWquw-unsplash.jpg niewiele wniesie nie tylko do optymalizacji zdjęcia, ale również całego artykułu. 

Dlatego pamiętaj, aby przed każdą publikacją zdjęcia artykułu blogowego zadbać o przyjazną nazwę pliku graficznego, a taką stworzysz poprzez dodanie właściwych słów kluczowych rozdzielonych myślnikiem. 

W kontekście optymalizacji nazwy pliku graficznego, częstym błędem jest również stosowanie polskich znaków diakrytycznych. Tego typu działanie znacznie utrudnia robotom wyszukiwarki zrozumienie tego co znajduje się na zdjęciu. 
 

#6 Błędy w optymalizacji artykułów – niewłaściwe stosowanie nagłówków HTML

Każdy artykuł blogowy powinien być prawidłowo zoptymalizowany pod kątem struktury i hierarchii nagłówków HTML. Pominięcie tego elementu SEO będzie skutkowało tym, że zarówno użytkownicy, jak i roboty wyszukiwarki, będą mieć problem w zrozumieniu struktury i zawartości danej strony www. Zatem jakich błędów unikać, jak pisać nagłówki i o czym musisz pamiętać w trakcie wdrażania nagłówków HTML dla treści blogowych? 

Publikując artykuł, masz do dyspozycji 6 poziomów nagłówków HTML: H1, H2, H3, H4, H5 oraz H6. Jednak pamiętaj, że ten pierwszy zarezerwowany jest dla tytułu artykułu i powinien zostać użyty tylko raz. Nagłówki H2 oraz H3 warto abyś umieścił w tzw. śródtytułach, przy czy czym ten drugi powinien być powiązany z nagłówkiem H2. W tym kontekście częstym błędem jest umieszczanie wspomnianych nagłówków na tym samym poziomie, co można zauważyć na poniższej grafice. 

Błędy SEO - niewłaściwa struktura nagłówków HTML
Podgląd błędnie zastosowanej struktury nagłówków HTML w artykule blogowym. Wszystkie nagłówki w tekście zostały oznaczone jako H2. 

W trakcie wdrażania nagłówków HTML nie zapominaj także o umieszczeniu w nich słów kluczowych, na które optymalizujesz artykuł blogowy. Dzięki temu podkreślisz ich ważność i priorytet, co w efekcie może przełożyć się na lepszą widoczność artykułu w wynikach organicznych. Do tego typu działań podchodź jednak z rozsądkiem, bowiem możesz doprowadzić do sytuacji, w której będą one wyglądać nienaturalnie. Sztuczne upychanie słów kluczowych w nagłówkach, na pewno się tu nie sprawdzi!

#7 Brak słów kluczowych w leadzie artykułu

Lead to nic innego jak streszczenie artykułu wraz z wyróżnieniem najważniejszych informacji. To także doskonałe miejsce na zachęcenie użytkownika do przeczytania dalszej części artykułu, ale również na umieszczenie słów kluczowych. Ten ostatni element leadu jest często pomijany przez autorów treści blogowych, którzy w ten sposób zmniejszają szansę na zdobycie widoczności artykułu w wynikach organicznych. Jak zatem zadbać o lead przyjazny SEO?

Przede wszystkim zacznij od spisania najważniejszych słów kluczowych, na które chcesz, aby Twój artykuł wyświetlał się w wyszukiwarce Google. W dalszej kolejności skup się już na przygotowaniu leadu, który będzie zawierał najważniejsze informacje, treść zachęcającą do przeczytania pozostałej części artykułu oraz max. 2 słowa kluczowe wraz z ich pogrubieniem. 

Pamiętaj, że słowa kluczowe, na które optymalizujesz artykuł, możesz umieścić na samym początku leadu. Tego typu działanie stosowane jest pod roboty wyszukiwarki Google, które niejednokrotnie zaciągają pierwsze zdania z leadu do tagu Description, wyświetlanego w wyszukiwarce Google.

#8 Brak nasycenia treści słowami kluczowymi

Nasycenie treści słowami kluczowymi to podstawowy element optymalizacji artykułów pod kątem SEO. Pomijając go, zmniejszamy szansę na pojawienie się na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google. Jak zatem poradzić sobie z tym problemem? 

Na samym początku określ kilka głównych fraz kluczowych, na które chcesz, aby Twój artykuł był widoczny w wyszukiwarce. Oczywiście muszą być to słowa powiązane z tematem. Następnie zadbaj, aby pojawiły się one w:

  • nagłówkach HTML,
  • leadzie, 
  • tekście wraz z wyróżnieniem (np. poprzez zastosowanie funkcji boldowania),
  • tytule, 
  • znacznikach Meta,
  • alternatywnym opisie grafik,
  • atrybucie Title zdjęć.

Pamiętaj jednak, że nasycając treść słowami kluczowymi musisz zachować rozsądek, bowiem ich nadmierne użycie może przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego. Dlatego, słowa kluczowe umieszczaj w treści naturalnie stosując ich odmiany, a nawet synonimy. 

#9 Optymalizacja artykułu na słowa kluczowe niedopasowane do tematu i potencjalnego odbiorcy

Optymalizacja artykułu na słowa kluczowe niedopasowane bezpośrednio do tematu to kolejny błąd SEO, z jakim spotkamy się na wielu blogach. Działając w ten sposób, zamykamy drogę do zdobycia widoczności oraz wysokich pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google. 

Abyś mógł lepiej zrozumieć ten popularny błąd optymalizacyjny, posłużymy się przykładem artykułu z portalu sportodzywki.pl

Błędy w optymalizacji artykułów - niedopasowane słowa kluczowe
Widok pochodzący z artykułu https://sportodzywki.pl/jak-zrobic-napoj-izotoniczny-sprawdz-nasze-przepisy/. To popularny błąd SEO, który pomoże zrozumieć dobór słów kluczowych ściśle dopasowanych do tematu. 

Powyższy wpis to poradnik wraz z przepisami dotyczącymi przygotowania domowego napoju izotonicznego. Zatem głównymi jego odbiorcami są osoby szukające przepisów i porad, które pomogą im stworzyć swój własny izotonik. W tym przypadku główne frazy kluczowe, na jakie powinien zostać zoptymalizowany artykuł to: 

  • jak zrobić domowy izotonik,
  • domowy izotonik,
  • jak zrobić napój izotoniczny domowej roboty, 
  • jak zrobić izotonik w domu.

Takie słowa kluczowe nie tylko są dopasowane do tematu artykułu, ale również do samego użytkownika, który szukając przepisów na domowy izotonik, z pewnością wpisze je do wyszukiwarki Google. 
Ten sam artykuł nie trafiłby do docelowego użytkownika, gdyby w optymalizacji błędnie zostałyby użyte słowa kluczowe, takie jak np. napój izotoniczny, izotonik, izotonik w proszku czy izotonik bez cukru. To frazy bardzo ogólne, które wpiszą głównie osoby szukające niesprecyzowanych informacji o napojach izotonicznych. Mogą to być także ci, którzy chcą kupić tego typu produkt za pośrednictwem sklepu internetowego. 

#10 Brak przyjaznego adresu URL artykułu

Niejednokrotnie można spotkać się z sytuacją, w której artykuł blogowy nie posiada przyjaznego adresu URL. Oznacza to, że nie jest on zrozumiały ani dla użytkownika, ani dla robotów wyszukiwarki. W kontekście tworzenia adresów URL najczęściej popełniane są błędy poprzez dodanie do nich:

  • polskich znaków diakrytycznych, np. https://domena.pl/buty-do-piłki-nożnej-jakie-wybrać;
  • podkreślenia dolnego, np. https://domena.pl/buty_do_piłki_nożnej_jakie_wybrać;
  • wielkich liter, np. https://domena.pl/BUTY-DO-PILKI-NOZNEJ-JAKIE-WYBRAC;
  • przypadkowych znaków, np. https://domena.pl/index.php?03-04-2020/buty-do-pilki-noznej-jakie-wybrac.

Zatem o przyjaznym adresie URL możemy mówić wówczas, gdy ten jest w 100% zrozumiały dla użytkowników i robotów wyszukiwarki, nie zawiera polskich znaków diakrytycznych, wielkich liter oraz podkreśleń dolnych. Idealny URL to również taki, który posiada w swojej strukturze naturalnie zastosowane słowa kluczowe. 

Jesteś o krok od zdobycia widoczności w wyszukiwarce Google 

Optymalizacja artykułów pod kątem elementów SEO to tak właściwie proces składający się z kilkunastu etapów, w których nie ma miejsca na błędy. W głównej mierze to właśnie one będą ograniczać możliwość zdobycia widoczności artykułów w wyszukiwarce Google. Dlatego dbaj o każdy obszar optymalizacji Twoich treści, a osiągniesz zamierzone efekty!

Marcin Rząca
Marcin Rząca

Specjalista ds. SEO. W INTLE zajmuje się przeprowadzaniem audytów SEO, Link Buildingiem oraz optymalizacją sklepów internetowych.

Prywatnie, pasjonat siatkówki oraz motoryzacji.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

czytaj dalej

Optymalizacja zdjęć i obrazów pod kątem SEO – jak robić to dobrze?

Optymalizacja zdjęć i obrazów pod kątem SEO – jak robić to dobrze?

Optymalizacja zdjęć i obrazów wraz ze wszystkimi elementami Image SEO to obowiązkowy punkt na liście działań pozycjonerskich w każdym serwisie www. Wykonując ją regularnie dbasz nie tylko o kwestię wizualną swojej domeny, ale również masz wpływ na jej szybkość, a nawet widoczność w wyszukiwarce Google. Jednak, aby tak się stało, musisz prawidłowo zoptymalizować atrybut ALT, Title, nazwę pliku graficznego oraz pozostałe elementy Image SEO. Jak zatem powinny one wyglądać? Jakie działania podjąć przed wdrożeniem grafiki na stronę, a jakie po? Co możesz zyskać dzięki optymalizacji zdjęć pod SEO? O tym opowiemy Ci w dalszej części artykułu!

czytaj dalej

Jak dystrybuować treści publikowane na blogach?

Jak dystrybuować treści publikowane na blogach?

Napisałeś praktyczny poradnik zakupowy lub ciekawe case study na podstawie doświadczeń swojej firmy? Wartościowy artykuł zasługuje na liczne grono czytelników, a cel ten osiągniesz dzięki umiejętnej dystrybucji treści. Aby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, nie potrzebujesz specjalistycznych umiejętności ani dużych nakładów finansowych – wiele działań na rzecz dystrybucji wdrożysz praktycznie „z marszu”, tuż po lekturze naszego tekstu!

czytaj dalej

Anchor text, czyli jak linkować za pomocą tekstów kotwicy?

Anchor text, czyli jak linkować za pomocą tekstów kotwicy?

Anchory stworzone w odpowiedni sposób pomagają w budowaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ale ich optymalizacja nie należy do najłatwiejszych. W jaki sposób należy więc tworzyć anchor texty?

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman