Aktualizacja: 01 lutego 2021
Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Bo strategia choć brzmi bardzo poważnie, to po prostu plan działania uwzględniający m.in. takie elementy jak:
I tutaj znów powtórzymy: nie może być to komunikacja chaotyczna. Przemyśl takie aspekty, jak:
Przykład: Bank BGŻ, który angażuje się w sport rowerowy, zaistniał na Facebooku poprzez fanpage „Kocham rower” skupiający miłośników dwóch kółek. Dzięki temu profilowi zrealizowano realne cele m.in. w momencie gdy fanpage miał 130 000 fanów, 2000 osób przeszło do formularza zamówień karty kredytowej banku. Komunikacja na tym profilu to dobry przykład umiejętnego wkomponowania w główne treści rowerowe komunikatów reklamowych banku.
Nie pisz tylko o swojej marce. Zaskocz użytkowników ciekawym contentem np. atrakcyjnymi zdjęciami, poradami video, interesującymi rankingami, angażującymi konkursami. Pamiętaj też o tym, by nagradzać użytkowników. Stwórz zakładkę z bonem zniżkowym do Twojego sklepu dla każdego fana – tego typu gotowe aplikacje kupisz za około 100 zł.
Inspiracje:
Stwórz ramowy harmonogram, a następnie precyzyjnie rozpisz poszczególne aktywności na każdy dzień (wpisy, grafiki, wideo). Jeśli wydarzy się coś niespodziewanego, istotnego z punktu widzenia Twojego sklepu internetowego lub społeczności, możesz to włączyć do komunikacji. Dzięki harmonogramowi z łatwością będziesz monitorować dotychczasowe działania i planować kolejne.
Przykład: Ramowy harmonogram
Poniedziałek – Grafika z promocją na dobry początek tygodnia
Wtorek – Ciekawostka dotycząca branży
Środa – Inspirujący cytat
Czwartek – Zapytaj naszego eksperta. Przez godzinę ekspert odpowiada na pytania użytkowników.
Piątek – Grafika z rabatami na weekend
Sobota – Inspiracja na weekend
Niedziela – Zdjęcie fanów
Jeśli prowadzisz fanpage sklepu internetowego na Facebooku, pamiętaj, że klienci będą wysyłać zapytania w komentarzach i prywatnych wiadomościach. Zadbaj o to, by żadne z nich nie pozostawić bez odpowiedzi. To dla wielu użytkowników najprostsza droga uzyskania informacji na temat twojej oferty – pod warunkiem, że będziesz odpowiadać regularnie. To aspekt komunikacji na facebooku, często ważniejszy, z punktu widzenia użytkownika, niż atrakcyjne konkursy czy bony zniżkowe. O czym powinieneś pamiętać:
Jeśli prowadzisz firmę, interesujesz się marketingiem bądź handlem, to hasło “lejek sprzedażowy” z pewnością obiło Ci się o uszy. Niestety wiele osób całkowicie pomija proces budowania lejka, tworząc przekazy reklamowe instynktownie. Opowiem Ci, dlaczego takie zachowanie to błąd i nauczę tworzyć skuteczne lejki, które będą Ci służyć długie lata!
E-commerce to przeniesienie zasad dotyczących tradycyjnego handlu do sfery Internetu. W tym artykule przedstawię Ci praktyczne porady dotyczące konfiguracji skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku, aby zoptymalizować funkcjonowanie Twojego internetowego biura obsługi klienta.
Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!
Jeszcze do niedawna zasady tworzenia dobrze klikających się postów były proste: twórz krótkie komunikaty, dodawaj emotikony, pamiętaj o zadawaniu pytań i wciąganiu do rozmowy. Dziś można kurczowo trzymać się tych wszystkich elementów i mieć praktycznie zerową oglądalność. Czy są jakieś skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów, bez sięgania po budżet reklamowy? Otóż są. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładów popartych konkretnymi cyframi.
Co mówią o nas klienci